Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#84626 Παιδιά καλημέρα. Είχα ένα θέμα με με ένδειξη χαμηλής στάθμης ψυκτικού που μου έβγαλε πριν 3 μέρες με το που ξεκίνησα το αμάξι. Είχε πέσει τότε η στάθμη στο δοχείο διαστολής γύρω στο 1 εκατοστό από την άνω γραμμή του δοχείου. Συμπλήρωσα περίπου 250 ml νερό για να ανέβει ελάχιστα πάνω από την άνω γραμμή του δοχείου, το πήγα συνεργείο για αλλαγή λαδιών που ήταν έτσι κι αλλιώς στο πρόγραμμα και το έλεγξαν οπτικά για τυχόν εμφανείς διαρροές όπου δεν βρήκαν τίποτα.
Χτες το μεσημέρι δοκίμασα να δω θερμοκρασίες ψυκτικού από το κρυφό μενού (Coolant temp). Αρχικά οδήγησα για 40 λεπτά από κέντρο Πειραιά προς Λ. Αθηνών. Θερμοκρασία εξωτερική σ' όλη τη διαδρομή μεταξύ 20-21 βαθμούς κελσίου. Η θερμοκρασία έδειξε να σταθεροποιείται κάπου μεταξύ 76-79 και σε ελάχιστα σημεία και για δευτερόλεπτα έφτανε 81-82. Όταν πάρκαρα άφησα το μοτέρ 1 λεπτό ρελαντί και έφτασε στιγμιαία 84. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής κινιόμουν με χαμηλές ταχύτητες και μποτιλιάρισμα. Στροφές κινητήρα μεταξύ 2.000 και 3.000, σε κάποιες αλλαγές μόνο έφτανα 3500-3800.
Μετά από 1 ώρα ακινησίας (σβηστό μοτέρ) και με τη θερμοκρασία στο ξεκίνημα κάπου στους 70 βαθμούς, ξεκίνησα δεύτερη πιο μεγάλη βόλτα. Από Λ. Αθηνών προς Ελευσίνα μέσω Χαιδαρίου κι επιστροφή στο Χαιδάρι. Χρόνος διαδρομής πάλι κάπου 45 λεπτά. Θερμοκρασία περιβάλλοντος 20-21 κελσίου. Ταχύτητες μέσες (100-120) στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής. Στροφές μοτέρ 3000-4500, μικρό μποτιλιάρισμα μέσα στην πόλη της Ελευσίνας. Κι αυτή τη φορά οι θερμοκρασίες δεν διαφοροποιήθηκαν ιδιαίτερα, δηλαδή κάπου στους 78-82 σε πορεία και στα μποτιλιαρίσματα έφταναν 84-85, 1, 2 φορές δε άγγιξαν στιγμιαία 87-89 αλλά μετά με την κίνηση έπεφταν κάτω από 84. Επιστροφή στο πάρκιν του σπιτιού και ρελαντί για 1 λεπτό με τη θερμοκρασία να παίζει 88-89 και στιγμιαία 90.
Σήμερα το πρωί σε διαδρομή 14χλμ Χαιδάρι - Πειραιά μέσω Λ. Κηφισού και με εξωτερική θερμοκρασία 12-13 βαθμούς, σε 15-16 λεπτά λειτουργίας δεν ανέβασε πάνω από 74-75.
Είναι φυσιολογικά τα νούμερα για τις συνθήκες χρήσης και εξωτερικής θερμοκρασίας που ανέφερα; Το μοτέρ είναι Ζ18ΧΕ σε astra H GTC κι έχει 151.500χλμ σε 9,5 χρόνια χρήσης.
Δεν έχει αλλαχτεί ποτέ κανένα μηχανικό εξάρτημα πέραν αναλωσίμων και του ιμάντα δυναμό (προληπτικά πέρσι το καλοκαίρι).
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#84639 Οι θερμοκρασίες γενικά φαίνονται καλές, γενικός κανόνας είναι να αρχίσεις να ανησυχείς όταν φτάσουν σε τριψήφια νούμερα. Πάντως αν σου έβγαλε μόνο μια φορά λαμπάκι, τότε μπορεί να ήταν και κάτι τυχαίο, δεν νομίζω ότι 1εκ. πτώση στη στάθμη δικαιολογεί λαμπάκι στάθμης αντιψυκτικού. Έχε το νου σου πάντως, μπορεί να είναι κάποια πολύ αρχική και πρώιμη ένδειξη κάποιου προβλήματος...
Άβαταρ μέλους
By drdino
#84650 Εμένα μου φαίνονται λίγο χαμηλές, ο θερμοστατης φαίνεται να είναι 92°, μάλλον δεν κλείνει εντελώς.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#84698 Κωνσταντίνε κάτι τέτοιο φοβάμαι κι εγώ δεδομένου ότι τελευταία έχω την εντύπωση ότι και το καλοριφέρ δεν ζεσταίνει αρκετά σε σχέση με τη ρύθμιση που βάζω (έχω ηλεκτρονικό κλιματισμό και τον δουλεύω με auto δηλ αυτόματη ρύθμιση αεραγωγών και ταχύτητας ανεμιστήρα). Πχ με εξωτερική θερμοκρασία 13-14 βαθμούς και ρύθμιση στους 25 εσωτερικά, όταν ζεσταθεί η μηχανή βγάζει αρκετά μέτριας θερμοκρασίας αέρα στο εσωτερικό. Ακόμα και στους 28 να το βάλω, δεν ζεσταίνει ιδιαίτερα απλά ανεβάζει σκάλα ο ανεμιστήρας.
Από καταλόγους με θερμοστάτες διαφόρων κατασκευαστών είδα κι εγώ ότι για το μοτέρ μου ο θερμοστάτης ανοίγει στους 92 βαθμούς. Δεδομένου ότι με την χρήση που προανέφερα δεν είδα ούτε στιγμή 92 στο ψυκτικό, είναι δυνατόν να κράτησε τόση ώρα (40 λεπτά λειτουργίας κινητήρα) κάτω από 90 βαθμούς χωρίς να ανοίξει θερμοστάτης, αν αυτός άνοιγε φυσιολογικά, μόνο κυκλοφορώντας το ψυκτικό στο κύκλωμα;
Επίσης, αν έχει κολλήσει ανοιχτός ο θερμοστάτης (μπορεί να μένει τμηματικά ανοικτός αντί για τελείως ανοιχτός;), τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει σε ένα σχετικά μικρό (2-3 μήνες πχ) βάθος χρόνου, πέραν ίσως από κάπως αυξημένες καταναλώσεις;
Επηρεάζεται πχ η αποδοτικότητα της λίπανσης του λιπαντικού (μειωμένη αντιτριβική προστασία κινουμένων τμημάτων κινητήρα), δεδομένου ότι αυτό θα βρίσκεται κατά κανόνα σε χαμηλότερη θερμοκρασία από τη βέλτιστη για νορμάλ συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα;
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#84756 Διαβάζοντας περαιτέρω σε ξένα fora (εδώ πχ: http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... ture-Z18XE) προσανατολίζομαι μάλλον ότι έχω κι εγώ θέμα ανοιχτού θερμοστάτη... Θα το παρακολουθήσω και σήμερα να δω διακύμανση θερμοκρασιών, αλλά μάλλον είναι κολλημένος ανοιχτός...
Από εταιρείες κατασκευής για θερμοστάτες τι θα προτιμούσατε; Ο γνήσιος κοστίζει περίπου 71 ευρώ με την έκπτωση, βρήκα εναλλακτικά Gates που μου έρχεται στα 46 ευρώ και Behr στα 51.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#84834 Δεν είναι κολλημένος ο θερμοστάτης σου.
Είναι παλιός και δεν κλείνει καλά.
Μην τον αλλάξεις, κι ο καινούριος σε 2 χρόνια παρόμοια θα δουλεύει.

Τα αυτόματα καλοριφέρ έτσι δουλεύουν, όποιος θέλει να καίγεται παίρνει το απλό καλοριφέρ.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#84885 Λεωνίδα καταρχάς ευχαριστώ για την χρήσιμη παρατήρηση. Πιθανότατα είναι όπως τα λες. Πρόσεξε όμως κάτι. Σήμερα το μεσημέρι παρακολουθούσα πάλι τη θερμοκρασία ψυκτικού στο αυτοκίνητο διανύοντας την ίδια διαδρομή με χτές τέτοια ώρα: Πειραιάς (κέντρο) - Χαιδάρι. Θερμοκρασία περιβάλλοντος 18-19 βαθμοί. Διάρκεια λειτουργίας κινητήρα περί τα 30 λεπτά (10 λεπτά λιγότερο από χτες). Κίνηση δρόμου μέτρια προς μικρή (χτες είχε αρκετά μποτιλιαρίσματα, εξ ου και ο μεγαλύτερος χρόνος διαδρομής). Στροφές λειτουργίας μοτέρ: περί τις 2.000-3.500. Αρχική θερμοκρασία ψυκτικού 20 βαθμούς. Μέσα σε 2-3 λεπτά είχε περάσει τους 60-62. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής έπαιζε γύρω στους 74-77 βαθμούς. Στα τελευταία 5 λεπτά έπαιζε στους 79-82 βαθμούς. Όταν έφτασα σπίτι ήταν γύρω στους 83-84. Άφησα το αμάξι ρελαντί για 3-4 λεπτά. Αρχικά ανέβηκε μέχρι τους 87 βαθμούς κι εν συνεχεία έπεφτε σταθερά συνεχώς από τους 87 στους 76 μέσα σε 2 λεπτά, οπότε κατέβηκα από το αμάξι άνοιξα καπό και είδα ότι γυρνούσε το βεντιλατέρ. Δευτερόλεπτα μετά το βεντιλατέρ έσβησε και ακολούθως έσβησα τον κινητήρα.
Σε σχέση με τη χτεσινή παρακολούθηση μου έκανε σχετική εντύπωση πρώτον ότι δεν υπήρχαν τόσο σαφείς διαφοροποιήσεις-σκαμπανεβάσματα θερμοκρασίας ψυκτικού σταματώντας σε σχέση με εν κινήσει και δεύτερον ότι γενικά το μοτέρ λειτουργούσε -αναλογικά με το χρόνο λειτουργίας του- λίγο πιο ψηλά σε σχέση με χτες την ίδια στιγμή που η εξωτερική θερμοκρασία ήταν σήμερα σταθερά 2 βαθμούς χαμηλότερη.
Επίσης μου έκανε εντύπωση που λειτουργούσε το βεντιλατέρ σε θερμοκρασία κάτω πχ των 90 βαθμών τη στιγμή που ψάχνοντας βρήκα ότι για το συγκεκριμένο κινητήρα η ρύθμιση είναι μεταξύ 95 κι 100 βαθμών (στο ψυγείο) για το θερμοδιακόπτη του βεντιλατέρ ενώ για το θερμοστάτη ότι αρχίζει να ανοίγει στους 92 βαθμούς και (θεωρηρικά) έχει πλήρως ανοίξει στους 107...
Τα πιο πάνω νούμερα αν δεν κάνω λάθος δεν συμβαδίζουν με τα σημερινά ευρήματά μου, εκτός κι αν, έχει (ίσως) αστοχήσει ο αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού που μου δίνει την ένδειξη και δίνει άλλα αντ άλλων ενώ οι πραγματικές θερμοκρασίες είναι σαφώς υψηλότερες, ανάλογες των θερμοκρασιών ρύθμισης που προανέφερα.
Με δεδομένο να αποφύγω κατά το δυνατόν πιθανά δυσάρεστες συνέπειες για τον κινητήρα, προτείνεις/προτείνετε να μην πειράξω τίποτε κι απλά να παρακολουθώ θερμοκρασίες για κάποιον καιρό;
Έστω ότι τελικά το μόνο που έχει συμβεί είναι ότι λόγω πχ παλαιότητας ο θερμοστάτης απλά κολλάει μερικώς ανοιχτός (δεν κλείνει καλά). Αυτό (η μειωμένη θερμοκρασία λειτουργίας σε σχέση με την προδιαγεραμμένη καθώς και οι όποιες διακυμάνσεις της) δεν είναι σε βάρος της μακροζωίας του κινητήρα; Δεν επηρεάζει την συμπεριφορά του λιπαντικού;
Στέκομαι σε αυτό που διάβασα στο link που παρέθεσα στο προηγούμενο ποστ μου (από αγγλικό forum για astra):

Coolant is constantly pushed around the engine block by the water pump, when the water gets to around 92 degrees the stat opens and allows the water into the rad, cooled water then flows back into the engine. Once cooled the stat closes again and the engine circulates the water within the block. If the stat sticks open the water constantly flows through the rad meaning as long as youre moving its constantly cooling.

When stopped in trafic the temp will rise and if hitting around the 100 deg mark the fan will kick in just as it should.

If you run cold then the engine thinks its still in cold start mode and adjusts the fuelling to compensate, at the same time the engine never gets hot enough for long enough to evaporate off the condensation that gathers in the engine when cold so you get emulsified oil or mayo in the engine blocking breathers, sitting on the filler cap and stopping the oil doing its job properly...
Έχει άδικο ο άγγλος φορουμάς για τις παρενέργειες του να λειτουργεί ο κινητήρας σε χαμηλότερες από το νορμάλ θερμοκρασίες εν κινήσει λόγω συνεχούς κυκλοφορίας του νερού (ακόμα και μέρους του) στο ψυγείο;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#84915 πηγαινε και αλλαξε εναν θερμοστατη.Εαν εχει αρχισει να κολλαει,δεν ξερεις οταν θα χειροτερεψει αν θα κολλησει ανοιχτος η κλειστος.Πολυ μικρο το κοστος για να παιζεις κορωνα γραμματα το μοτερ,και ακινητοποιησεις συνεργεια οδικες κλπ ευχαριστα.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#84924 O θερμοστάτης έτσι όπως πωλείται από την Opel είναι αυτός:

http://www.opel-drive.ru/index.php?id=c ... rt=1338098

Όπως φαίνεται στη φωτό, συμπεριλαμβάνει και τον αισθητήρα θερμοκρασίας ψυκτικού, σωστά;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#84926 ναι.Ποσο κοστιζει?
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#85298 Τελικα αγόρασα σήμερα καινούριο θερμοστάτη (γνήσιο) και πήγα συνεργείο για αλλαγή. Δεδομένου ότι ζήτησα και πλήρη αλλαγή ψυκτικού (όχι μόνο την ποσότητα που θα συμπλήρωνε λόγω της αλλαγής) μου έκανε εντύπωση ότι επέμεναν εφόσον κάνω πλήρη αλλαγή υγρού να βάλω αδιάλυτο το ψυκτικό της Opel κι όχι διαλυμένο 1:1 με νερό, προκειμένου όπως είπαν να μην ανεβάζει πίεση το κύκλωμα και δημιουργηθεί θέμα με τα κολάρα. Υπόψιν ότι το ψυκτικό δεν είχε ποτέ αλλαχθεί (9,5 χρόνια).
Εν πάσει περιπτώσει, έγινε η αλλαγή, και οι θερμοκρασίες μεταμορφώθηκαν. Εκεί που με 30 και 40 λεπτά λειτουργίας με 20 βαθμούς θερμοκρασία περιβάλλοντος δεν έβλεπα πάνω από 76-77 βαθμούς και μόνο με σταματημένο αμάξι έβλεπα 83-85, σήμερα μετά την αλλαγή δεν πέφτει με τίποτα κάτω από 90-92 και πολλές φορές φτάνει στους 96, ενώ σε σταμάτημα φτάνει σχετικά εύκολα 98-99.
Μου έκανε επίσης εντύπωση ότι το βεντιλατέρ ενώ πριν βάσει της ένδειξης στο ταμπλό έπαιρνε στους 87 βαθμούς, τώρα χρειάστηκε να πάει στους 99 για να πάρει στροφές.
Σας φαίνονται φυσιολογικά όλα αυτά;
Επειδή πάντως εμένα μου φαίνονται κάπως, καλού κακού αύριο θα τους τα ξαναπάω για έναν έλεγχο με το διαγνωστικό, μπας και υπάρχει κανένα θέμα με τον καινούριο αισθητήρα θερμοκρασίας ψυκτικού που πήγε πακέτο με τον καινούριο θερμοστάτη.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#85307 Του λόγου μου, για 50.000 χλμ και βάλε ήμουν με ανοιχτότερο θερμοστάτη, που έψυχε παραπάνω από όσο έπρεπε.

Ενδεικτικά χειμώνα με 0-5 βαθμά κελσίου έξω, δεν μπορούσε η μηχανη να φτάσει σε θερμοκρασία 70 βαθμών κελσίου , θερμοκρασία από το obd, όχι από το ενδεικτικό δείκτη που κ αυτός έδειχνε κάπου εκει. Άσε που δε ζεσταινόμουν. Ακινητοποιημένος με 1η 2α στην πόλη, τότε ανέβαζε ως 85 βία 88. Το καλοκαίρι ήταν καλύτερα τα πράγματα.

Φέτος αλλάχτηκε δουλεύει καρφί στους 88 - 93 και στους 99 ακριβώς μπαίνει βεντιλατέρι. Έχω ζέστη στα πόδια μου (ακόμα κ με -10 ένα από τα προηγούμενα πρωινά) και έχω κατανάλωση γύρω στο 6-10% κάτω σε σταθερές επαρχιακές ταχύτητες (π.χ. 80-95 χμ/ω).
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#85323
lazarefa έγραψε:Τελικα αγόρασα σήμερα καινούριο θερμοστάτη (γνήσιο) και πήγα συνεργείο για αλλαγή. Δεδομένου ότι ζήτησα και πλήρη αλλαγή ψυκτικού (όχι μόνο την ποσότητα που θα συμπλήρωνε λόγω της αλλαγής) μου έκανε εντύπωση ότι επέμεναν εφόσον κάνω πλήρη αλλαγή υγρού να βάλω αδιάλυτο το ψυκτικό της Opel κι όχι διαλυμένο 1:1 με νερό, προκειμένου όπως είπαν να μην ανεβάζει πίεση το κύκλωμα και δημιουργηθεί θέμα με τα κολάρα. Υπόψιν ότι το ψυκτικό δεν είχε ποτέ αλλαχθεί (9,5 χρόνια).
Εν πάσει περιπτώσει, έγινε η αλλαγή, και οι θερμοκρασίες μεταμορφώθηκαν. Εκεί που με 30 και 40 λεπτά λειτουργίας με 20 βαθμούς θερμοκρασία περιβάλλοντος δεν έβλεπα πάνω από 76-77 βαθμούς και μόνο με σταματημένο αμάξι έβλεπα 83-85, σήμερα μετά την αλλαγή δεν πέφτει με τίποτα κάτω από 90-92 και πολλές φορές φτάνει στους 96, ενώ σε σταμάτημα φτάνει σχετικά εύκολα 98-99.
Μου έκανε επίσης εντύπωση ότι το βεντιλατέρ ενώ πριν βάσει της ένδειξης στο ταμπλό έπαιρνε στους 87 βαθμούς, τώρα χρειάστηκε να πάει στους 99 για να πάρει στροφές.
Σας φαίνονται φυσιολογικά όλα αυτά;
Επειδή πάντως εμένα μου φαίνονται κάπως, καλού κακού αύριο θα τους τα ξαναπάω για έναν έλεγχο με το διαγνωστικό, μπας και υπάρχει κανένα θέμα με τον καινούριο αισθητήρα θερμοκρασίας ψυκτικού που πήγε πακέτο με τον καινούριο θερμοστάτη.


σωστα δουλευει.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#85350 Το ότι μου πρότεινε (και τελικά έβαλα) αδιάλυτο ψυκτικό αντί διαλυμένο 1:1 με νερό, πως σας φαίνεται; Υπάρχει περίπτωση να μου δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα; Το πλεονέκτημα που μου ανέφεραν από τη χρήση του αδιάλυτου ψυκτικού ήταν μειωμένες σχετικά με μίγμα ψυκτικού-νερού πιέσεις στο κύκλωμα ψύξης (κολάρα) και καλύτερη λίπναση αντλίας και προστασία από διαβρώσεις.