Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#848471 Ούτε για την επέκταση της Λ.Κύμης υπάρχουν λεφτά, άρα καλά κρασιά για το πότε θα είναι έτοιμη.
Η καθυστέρηση για τη Λεωφ. Κύμης και τα σενάρια χρηματοδότησης
Μετάθεση για τις 22 Φεβρουαρίου έλαβε η συζήτηση της προσφυγής του Δ. Ηρακλείου όσον αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού. Η μετάπτωση του έργου από το ΠΔΕ και η αναζήτηση πόρων.

https://www.euro2day.gr/news/economy/ar ... ia-hr.html
Νέα καθυστέρηση όσον αφορά την τελική συμβασιοποίηση του έργου που αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, εκείνη της Λ. Κύμης, προκύπτει από τη μη εκδίκαση της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου στο ΣτΕ στις 14 Νοεμβρίου.

Η αποχή των δικηγόρων επέφερε νέα αναβολή της συζήτησης της προσφυγής, η οποία πλέον μετατέθηκε για τις 22 Φεβρουαρίου του 2024, αφήνοντας ανοιχτή την εκκρεμότητα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το δημόσιο έργο, πλειοδότης του οποίου έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ-Ιντρακάτ (με τους δύο τελευταίους ομίλους να είναι πλέον σε διαδικασία ενοποίησης).

Σε κάθε περίπτωση, η προσφυγή αφορά στη χάραξη της επέκτασης και δεν διακυβεύει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, την υλοποίησή του, μπορεί ωστόσο να δημιουργήσει νέα δεδομένα στον σχετικό διαγωνισμό, αλλάζοντας κάποιες παραμέτρους εάν κι εφόσον γίνει δεκτή από το ΣτΕ.

Πέραν της παραπάνω εμπλοκής, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ -μετά από σχετικό δημοσίευμα όσον αφορά την έλλειψη χρηματοδότησης για το εν λόγω έργο- προχώρησε χθες σε διευκρινίσεις, σημειώνοντας πως «το έργο εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τον Δεκέμβριο του 2021, προκειμένου να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία με προϋπόθεση ότι η Προϊσταμένη Αρχή (το ΥΠΟΜΕ) δεν θα προβεί σε κοινοποίηση προς το ανάδοχο σχήμα, πριν την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα συγχρηματοδότησης». Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2023, έγινε η μετάπτωση του έργου στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) και διατηρήθηκε η ίδια δέσμευση, καθώς ακόμα σε εξέλιξη βρίσκονταν οι ενέργειες για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης όπως προέβλεπε και η αρχική απόφαση ένταξης.

«Η διατύπωση αυτή επ' ουδενί σημαίνει ότι έχει αποφασιστεί ή υπάρχει η παραμικρή πρόθεση κατάργησης του συγκεκριμένου έργου, η υλοποίηση του οποίου συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης», σημειώνει το ΥΠΟΜΕ, το οποίο αναμένεται να το εντάξει σε κάποιο από τα χρηματοδοτικά προγράμματα (πιθανότατα στο ΕΣΠΑ 2021-2027).

Υπενθυμίζεται πως το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 352,3 εκατ. ευρώ (284,3 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα στο ίδιο έτος. Η διάρκεια των εργασιών της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον το έργο προχωρήσει και υπογραφεί μέσα στο 2024, τότε ο νέος άξονας θα μπορέσει να λειτουργήσει προς το τέλος του 2028.

Το έργο αφορά στην πρώτη επέκταση για την Αττική Οδό μετά την ολοκλήρωσή της και προβλέπει την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο ανισόπεδο κόμβο μέχρι την Εθνική Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#849622
axel12p έγραψε:Μου το έβγαλε στο FB

Στις μεγάλες εταιρίες παραγωγής συστημάτων πλοήγησης και ψηφιακών χαρτών, η τεχνολογία ΑΙ έχει μπει φυσικά με τα μπούνια ώστε πολλές διαδικασίες πλέον να αυτοματοποιούνται.

Εκεί που παλιότερα η καταγραφή δρόμων γινόταν με τη χρήση δορυφορικών φωτογραφιών και την αποστολή ειδικών οχημάτων στο πεδίο για να καταγράψουν μονοδρομήσεις, λωρίδες, σημάνεις ΚΟΚ κλπ, σήμερα υιοθετούνται νέες τεχνολογίες. Παραδείγματα είναι η χρήση των dashcams στα νεότερα οχήματα, η πορεία που ακολουθούν εκατομμύρια οχήματα και κινητά τηλέφωνα στο οδικό δίκτυο καθημερινά, παράγοντας εκατομμύρια data points τα οποία επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο και αυτόματα δημιουργούν νέους δρόμους, απαγορεύσεις, λωρίδες, σημάνσες κλπ.

Οι τεχνολογίες αυτές διαρκώς βελτιώνονται ώστε σύντομα τα συστήματα πλοήγησης που έχουμε στα αυτοκίνητά ή στις εφαρμογές κινητών, εκτός από τη ζωντανή κίνηση στους δρόμους να παρέχουν και αλλαγές στους χάρτες σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα αν σε έναν δρόμο αρχίζουν να καταγράφονται κινήσεις οχημάτων μόνο προς μία κατεύθυνση για κάποιο χρονικό διάστημα, ή αν καταγραφεί νέο απαγορευτικό, ο δρόμος αυτός αυτόματα μονοδρομείται στο χάρτη.

Πρόσφατα, μεγάλη εταιρία του χώρου, ανακοίνωσε μία νέα πλατφόρμα παραγωγής χαρτών που χρησιμοποιεί αυτές τις τεχνολογίες και ξεκίνησε με την εφαρμογή τους στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις ΗΠΑ. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής αναβάθμισης ήταν αισθητά ΕΚΤΟΣ από μία χώρα. Μπορείτε να μαντέψετε ποια;

Πολύ σωστά! Στην Ελλάδα, πολλοί αλγόριθμοι δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά γιατί καταγράφονται συχνές παραβιάσεις μονοδρόμων, απαγορευμένες στροφές, διάσχιση διπλής διαγράμμισης, αλλά και αντικρουόμενες σημάνσεις του ΚΟΚ, οπότε το σύστημα μπλοκάρει σε μεγάλο ποσοστό. Έτσι, στην Ελλάδα, καθημερινά εμφανίζονται δεκάδες conflicts μεταξύ της πραγματικότητας και της οδικής συμπεριφοράς αλλά και της σήμανσης ΚΟΚ, με αποτέλεσμα ειδικά για την Ελλάδα να καταβάλλονται πολλαπλάσιες χειροκίνητες προσπάθειες ώστε οι χάρτες να παρεμένουν ενημερωμένοι και σωστοί. Βιομηχανική Επανάσταση v5.0

:thumbsdown:


Σε συνέχεια των παραπάνω, τις προάλλες διαπίστωσα το εξής.

Κινούμενος επί της Λεωφόρου Στρατού, το Google Maps μου πρότεινε να στρίψω παράνομα αριστερά, στην διασταύρωση με 3ης Σεπτεμβρίου

Εικόνα

Προφανώς το παράκουσα, επειδή γνωρίζω ότι απαγορεύεται να στρίψω αριστερά και συνέχισα ευθεία.

Οπότε στην επόμενη διασταύρωση μου πρότεινε πάλι να στρίψω αριστερά, πάλι παράνομα, στην διασταύρωση με Καυτατζόγλου αυτή την φορά. Ειδικά για όσους έμεναν Τούμπα και έπαιρναν το 12 του ΟΑΣΘ, γνωρίζουν ότι πρέπει να στρίψεις δεξιά στον Ηρακλείωτη και μετά να φύγεις προς τα επάνω.

Εικόνα

ΟΚ, προφανώς για εμένα και τους περισσότερους Θεσσαλονικείς που γνωρίζουν το σημείο, αυτό δεν είναι πρόβλημα, μιας και όλοι γνωρίζουμε ότι απαγορεύεται και ότι είναι πολύ επικίνδυνο να στρίψεις αριστερά στα συγκεκριμένα σημεία.

Σκέφτομαι όμως ότι στην θέση μου θα μπορούσε να είναι ένας νέος οδηγός ή κάποιος που δεν είναι από την Θεσσαλονίκη και τι θα μπορούσε να γίνει αν δεν προσέξει την πινακίδα και στρίψει αριστερά.

Να σημειώσω πως τα τελευταία χρόνια βλέπω δυστυχώς κυρίως μηχανές αλλά και αυτοκίνητα να κάνουν την συγκεκριμένη παρανομία. Πράγμα που δεν συνέβαινε παλιότερα. :thumbsdown:

Την απουσία της Τροχαίας καλύτερα να μη την αναφέρω πάλι...
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#849630 Παντως μου εχει τύχει αρκετές φορές και στο εξωτερικό να με στέλνει το google να στρίψω κάπου που απαγορεύεται..
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#849631 Μια φορά με είχε πάει από ένα κατσικόδρομο για ένα πάρκινγ στα Σπάτα ενώ είχε κανονική είσοδο από την άσφαλτο. Αφού δεν έσπασα το αμάξι εκείνη τη μέρα..
Άβαταρ μέλους
By markvag
#849645 Μία φορά, εδώ στη Δράμα, έψαχνα να πάω σε έναν συνεργάτη που δεν ήξερα που είναι και πως να πάω και είχα βάλει το google maps για να με πάει...

Επέμενε να στρίψω από τον περιφερειακό της Δράμας σε ένα σημείο που α) δεν υπήρχε καν δρόμος (όχι ήταν χωματόδρομος, ΔΕΝ είχε ΚΑΝ δρόμο, ήταν ένα χωράφι με καλαμπόκια :lol: :lol: ) και β) είχε μπαριέρες ο δρόμος (οπότε και να υπήρχε δρόμος δεν θα μπορούσα να πάω) :lol: :lol:

Πάντως, στο 95%+ των περιπτώσεων το google maps έχει αποδειχθεί εξαιρετικά ακριβές.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#849670 Κακώς κάνουν το testing οι οδηγοί. 5% σφάλματα είναι πολύ μεγάλο ποσοστό. Να απαγορευθεί η χρήση του μέχρι να γίνει αλάνθαστο.



Υ.Γ.: Για το Google Maps μιλάω, όχι για το FSD της Tesla :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#849671
Serf έγραψε:Κακώς κάνουν το testing οι οδηγοί. 5% σφάλματα είναι πολύ μεγάλο ποσοστό. Να απαγορευθεί η χρήση του μέχρι να γίνει αλάνθαστο

+1 :s_laughat
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#849687
Serf έγραψε:Κακώς κάνουν το testing οι οδηγοί. 5% σφάλματα είναι πολύ μεγάλο ποσοστό. Να απαγορευθεί η χρήση του μέχρι να γίνει αλάνθαστο.



Υ.Γ.: Για το Google Maps μιλάω, όχι για το FSD της Tesla :rtfm:


Μπορεί το Google maps να ελέγξει το αυτοκίνητο? :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#849688 Να προσέχετε πάντως γιατί τα στατιστικά είναι αμείλικτα:
https://www.forbes.com/sites/stevebanke ... uto-brand/
Άβαταρ μέλους
By Serf
#849689
NickTG έγραψε:
Serf έγραψε:Κακώς κάνουν το testing οι οδηγοί. 5% σφάλματα είναι πολύ μεγάλο ποσοστό. Να απαγορευθεί η χρήση του μέχρι να γίνει αλάνθαστο.



Υ.Γ.: Για το Google Maps μιλάω, όχι για το FSD της Tesla :rtfm:


Μπορεί το Google maps να ελέγξει το αυτοκίνητο? :hmmm:


Όχι. Αλλά μπορεί εύκολα να οδηγήσει αγχωμένο/πιεσμένο/βιαστικό οδηγό σε λάθος απόφαση.
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#849690 Δεν μου φαίνεται συγκρίσιμο.
Αλλά ΟΚ. Έτσι το βλέπω εγώ.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#849691
drdino έγραψε:Να προσέχετε πάντως γιατί τα στατιστικά είναι αμείλικτα:
https://www.forbes.com/sites/stevebanke ... uto-brand/


Η ανθρώπινη |λογοκρισία| είναι ανίκητη. Όταν η οδηγία είναι "χέρια στο τιμόνι" κι ο άλλος βάζει αντίβαρο και κοιμάται, παίζει στο κινητό, κτλ :vava: :vava:

https://www.washingtonpost.com/technology/2023/07/07/tesla-fsd-autopilot-wheel-weights/

Να δούμε πως θα επηρεάσει το τελευταίο update που θα απενεργοποιεί για μία εβδομάδα το autosteer μετά από πέντε (5) φορές που θα "πιάνεται" οδηγός να τρομπάρει.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#849692 Όλα μα όλα τα συστήματα navigation λένε πως ο οδηγός πρέπει να ακολουθεί τα σήματα, είτε αφορούν στροφές είτε όρια κλπ, και γενικα να προσέχει που παει.