Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#797669 Κουράστηκα και μόνο που το διάβασα. Όλα τα μεγάλα ποδηλαταδικα κάνουν αυτή τη δουλειά με μια αστεία χρέωση πάντως.
Άβαταρ μέλους
By dimitris
#797682 Δε θα συμφωνήσω στο περί αστείας χρέωσης. Στην Ελλάδα ίσως, σε χώρες με πιο υψηλούς μισθούς η χρέωση δεν είναι αστεία. Στην Ελβετία η εργατοώρα του ποδηλατά τιμαται περί τα 90 ευρώ, όποτε το ετήσιο σέρβις βγαίνει περί τα 190 + υλικά.

Στα του sknipper
Μπράβο για τα χιλιόμετρα, σωραιος.
Σε 2 σημεία μου ήρθε λίγη σιχασιά:
- Ποδήλατο στη μπανιέρα. Ακόμα κι αν δεν έχεις χώρο, κάποια καλύτερη λύση θα υπάρχει.
- καθαρισμα αλυσίδας κάθε μήνα και λίπανση κάθε ΣΚ. Σα να λέμε κανεις μπανιο κάθε εβδομάδα, και βάζεις κολόνια κάθε μέρα
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#797760 Χαρά στο κουράγιο σου Sknipper!

Λασπωτήρες και ζάντες τις πλένω με το πιεστικό στο βενζινάδικο, τα μηχανικά μέρη καλό είναι να μην πλένονται με πιεστικό. Εκεί πανί μικροϊνών κ κουβά.

Μπράβο για τα χλμ.

Στη μπανιέρα δε θα το έβαζα κ εγώ, μπορεί να την ραγίσει-σπάσει κ άντε να τρέχεις.

Μου θύμισες εμένα πριν από 1 μήνα όταν γύρισα από ένα ταξίδι. Η σύζυγος είχε πάει τα παιδιά με τα rc cars στην παιδική χαρά κτλ. Όταν γύρισα αντίκρισα το εξής θέαμα, κ τα δύο rc cars μες τη λάσπη! Είχα κάτι έκτακτες συστολές κ τελικά τα καθάρισα κ εγώ στη μπανιέρα… Μισή ώρα πρέπει να έπαιξαν έξω, 1 ώρα εγώ καθάριζα!

Εικόνα




Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#797780 Καταλαβαίνω ότι πολλοί προτιμάνε να τους τα κάνουν άλλοι αλλά για μένα η όλη ιστορία είναι να τα κάνεις μόνος σου με τα χεράκια σου.
H μπανιέρα είναι σιδερένια δεν σπάει, άλλωστε ήμουν προσεκτικός ατο πως το ακούμπησα, πατάκια εκεί που στηρίζεται κλπ. Δεν είναι κάτι που θα με ανησυχούσε.
Πιεστικό στη μπανιέρα δεν έχω, ντουσιέρα και βετέξ και πετσέτα για το στέγνωμα.
Ξέρω ότι κάποιοι ξεπλένουν ποδήλατο και λαδώνουν αλυσίδα μετά από κάθε βόλτα, ε, δεν γίνεται, και δεν είναι εύκολο και το θεωρώ υπερβολή. Φυσικά αν έμενα σε σπίτι με χώρο πάρκινγκ/αυλή θα ήταν πιο εύκολο. Αλλά στη μπανιέρα έχω νερό άφθονο+αποχέτευση αυτού, ζεστό νερό, θερμοκρασία περιβάλλοντος άνετη ώστε να είμαι ντυμένος ελαφριά για μαστόρεμα αλλά και να μην παγώνουν τα δάχτυλα και εύκολη πρόσβαση σε ό,τι μπορεί να χρειαστώ. Πρόσφατα πήρα φορητό τρομπαριστό πιεστικό 8 λίτρων για να το πλένω κάτω στην αποθήκη ποδηλάτων αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα.

Τελικά το πρωί οι δρόμοι δεν είχαν χιόνι, ήταν απλά λίγο υγροί οπότε πήγα κανονικά με το ποδήλατο δουλειά. Στην επιστροφή είχε λίγα μισολιωμένα χιόνια επί του δρόμου. Ακολουθούν εντυπώσεις.
- καθαριότητα. Ναι μεν φαίνεται ότι το έχω φρεσκοπλύνει αλλά με το λασποχιονόνερο στο δρόμο η εντύπωση αυτή δεν θα κρατήσει πολύ...
- φρένα στην αρχή λιγάκι μάπα όπως πάντα με καινούργια τακάκια. Τα κινέζικα μπροστινά μάλιστα ακουμπούσαν λιγάκι, δεν είμαι σίγουρος αν έστρωσε τελείως. Και λίγους κραδασμούς. Μετά από λίγο όμως τα φρένα άρχισαν να πιάνουν καλά. Στην επιστροφή κατάλαβα ότι τα φρένα είναι σαφώς πιο αποτελεσματικά από ότι πριν την αλλαγή. Ίσως είναι πιο μαλακιά η πάστα, θα δούμε εν καιρώ τι κάνουν σε αντοχή σε ζόρια και από διάρκεια. Τις επόμενες μέρες θα προσπαθήσω να τα στρώσω (με τόσο κρύο δεν θα ζεσταθούν εύκολα όμως).
- λάστιχα. Πήγαινα προσεχτικά μεν (στενότερα και φαλακρά) αλλά δεν αισθάνθηκα ανησυχία, ούτε γλύστρησε ούτε μπλόκαρε σε δοκιμαστικά φρεναρίσματα (από 55-60psi στα 35άρια σε 65-68 σα 32άρια). Το απρόσμενο όμως είναι ότι αν και με μεγαλύτερη πίεση μοιάζουν πιο άνετα. Κάτι περίεργο, καταλαβαίνω ότι έχουν μεγαλύτερη πίεση σε χοντρές ανωμαλίες αλλά είναι πιο άνετα σε μικρές ανωμαλίες και κραδασμούς. Πρέπει να είναι πιο ενδοτικά και ως εκ τούτου πιο ξεκούραστα. Υποπτεύμαι ότι οφείλεται στο ότι έχουν σκελετό πιο supple με πιο πολλά TPI.
Προφανώς λόγω των συνθηκών δεν μπόρεσα να σχηματίσω άποψη για επιδόσεις. Επιτάχυνση, αντίσταση κύλισης, πρόσφυση. Όταν στεγνώσει ο καιρός.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#798966 Καλά πάνε τα λαστιχάκια, ρολλάρουν ωραία και είναι όντως άνετα. Και τα νέα φρένα μια χαρά, πιάνουν πολύ καλά. Τα εμπρός κάνουν λίγο φύσημα όταν φρενάρω αλλά αυτό δεν ενοχλεί.
Το καλό της ημέρας μια και έφυγα νωρίς από τη δουλειά με όρεξη για βόλτα έπιασα τον εαυτό μου να σπρώχνω προς τα πίσω στη σέλλα για να μην με πιέζει από κάτω. Είχα βολευτεί και είχα καιρό να ασχοληθώ με την στάση στο ποδήλατο. Είναι κάτι που αλλάζει λιγάκι με τον καιρό. Ίσως η σέλλα μαλάκωσε κι έκατσε, ίσως αδυνάτισε ο κορμός, ίσως οι βίδες... Πάντως με μερικές στροφές στις 2 βίδες σηκώθηκε λιγάκι το εμπρός μέρος της σέλλας (ίσως το είχα κατεβάσει παλιότερα) και κατέβηκε το πίσω με διττό πλεονέκτημα. Και νιώθω ότι δεν γλυστρράω εμπρός και μειώθηκε το βάρος που πέφτει στα χέρια.
Συμπέρασμα: δεν επαναπαυόμαστε, αν νιώθουμε ότι κάτι δεν πάει καλά ίσως να είναι όντως έτσι. Κάθε τόσο τσεκάρουμε τη στάση μας στο ποδήλατο (το όλο bike fit) ότι παραμένει σωστή.

Δυστυχώς όμως η πιο σκοτεινή μέρα του χρόνου σημαδεύτηκε από σκασμένο λάστιχο! Περήφανος για τα υποτίθεται υπερανθεκτικά λαστιχάκια που έβαλα πριν μόλις 111χλμ (Continental GatorHardshell) αλλά η μοίρα θέλησε ένα μικρό κοφτερό βοτσαλάκι βρεγμένο (το νερό λειτουργεί σαν λιπαντικό και αυξάνει τη διατρητική ικανότητα) να μου κάνει τη ζημιά. Ευτυχώς προς το τέλος της διαδρομής γιατί κατάλαβα μια πλεύση στο τιμόνι στον ελιγμό για να μπω σπίτι. Οπότε πολιτισμένα έβγαλα τον τροχό και τον πήρα στην κουζίνα όπου έκανα την επισκευή κυριλέ.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#799279 Σήμερα έσκασε και το πίσω λάστιχο, μόλις 15χλμ μετά το εμπρός. Μεγάλο πυραμοειδές γυαλί.
Μια φορά είναι σύμπτωση, κακιά ώρα, δεύτερη φορά όμως και πάλι με σχετικά μεγάλο αντικείμενο με κάνει να ανησυχώ. Ειδικά καθώς υποτίθεται είναι το πιο ανθεκτικό δρομίσιο λάστιχο της Continental. Θα δούμε τη συνέχεια αλλά τα επόμενα λάστιχα είναι πιο πιθανό να είναι Vittoria ή Pirelli.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#800942 Λάστιχο ξανά. Έβαλα τα Continental GatorHardshell με βασικό κριτήριο την αντοχή σε τρύπες αλλά δεν πάμε καθόλου καλά. Τα προηγούμενα λάστιχα είχαν 1 και 3 τρύπες σε 3400χλμ το καθένα κι αυτό ισοφάρισε σε 234χλμ (1ο στα 111, 2ο στα 14, 3ο στα 109). Θα ετοιμάσω ένα μινι-ριβιού και θα το στήνω σε όποιο site βρίσκω. Αν αυτά είναι τα πιο ανθεκτικά τους πως την παλεύουν όλοι οι άλλοι με τα απλά; :hmmm:
Μade in Germany με μεγάλα γράμματα λέει μάλιστα. :lipsealed: Τουλαχιστον τα βρήκα σε καλή τιμή. Λαμόγια, απατεώνες της Conti.
Μήπως μου τα γλωσσοφάγατε παλιογρουσούζηδες και πρέπει να τους ρίξω λίγο αγιασμό που έφερα φρέσκο από Ελλάδα; :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By Chris
#800948 Ουτε οι 4 τρυπες σε 3400 ειναι φυσιολογικες. Εμενα εχει να μου σκασει καμια πενταετια. Ή εχει κατι μεσα απο το λαστιχο, κανα πετραδακι κλπ, ή του εχει καρφωθει αγκαθακι, ή εχει προβλημα η ζαντα εκει που δενουν οι ακτινες. Αν και τεινω στο πως δε σε παει αυτο το χομπυ σκνιπερ, παρε μηχανακι
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#800949
sknipper έγραψε:Μade in Germany με μεγάλα γράμματα λέει μάλιστα. :lipsealed: Τουλαχιστον τα βρήκα σε καλή τιμή. Λαμόγια, απατεώνες της Conti.

θα ετυχε.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#801184
KiloMeater έγραψε:Έχεις βρει τι τα σκάει; Με σαμπρέλα είναι ;
Ναι με σαμπρέλα.
Chris έγραψε:Ουτε οι 4 τρυπες σε 3400 ειναι φυσιολογικες. Εμενα εχει να μου σκασει καμια πενταετια. Ή εχει κατι μεσα απο το λαστιχο, κανα πετραδακι κλπ, ή του εχει καρφωθει αγκαθακι, ή εχει προβλημα η ζαντα εκει που δενουν οι ακτινες. Αν και τεινω στο πως δε σε παει αυτο το χομπυ σκνιπερ, παρε μηχανακι
Κι εμένα στο παλιό ποδήλατο μπορεί και να μην είχα ποτέ λάστιχο σε πολλά χρόνια. Αλλά ήταν άλλου τύπου λάστιχα, αρχικά ψιλο offroad και μετά touring, Schwalbe Marathon κάτι που γενικά είναι ανθεκτικά. Και έκανα πολύ λιγότερα χλμ οπότε το να λέμε για χρόνια δεν ξέρω πόσο μετράει.

Με αυτό το ποδήλατο τα πρώτα λάστιχα (ζευγάρι) είχαν 1 τρύπα στα 3400χλμ (πολύ ήπια gravel λάστιχα, Schwalbe G-One Speed 38-40) στο τέλος της ζωής τους που είχαν χάσει πολύ πέλμα. Τα δεύτερα (επίσης πολύ ήπια gravel, Panaracer Gravelking SemiSlick 35άρια) 3 τρύπες στα 3400χλμ. Το παρόν, τρίτο ζευγάρι, σε ίδιο ποδήλατο-ζάντες 3 τρύπες σε 234χλμ (με πιο παχύ πέλμα από τα άλλα και ενίσχυση, Continental GatorHardshell 32). Εννοείται ότι οι πιέσεις προσαρμόζονται και είναι οι πρέπουσες για το εκάστοτε πλάτος των ελαστικών και το βάρος μου.

Δεν είναι μέσα από το λάστιχο είναι απέξω. Και δεν είναι μυστικό το τί φταίει. Όλες τις φορές βρίσκω καρφωμένο στο λάστιχο το κοφτερό γυαλάκι ή πετραδάκι. Το σοκ μου ήταν από το σχετικά μεγάλο μέγεθος στις 2 πρώτες τρύπες στα καινούργια ελαστικά.
Όλες τις φορές που είχα λάστιχο ήταν στο κεντρικό μέρος του πέλματος και στο αντίστοιχο σημείο της σαμπρέλας. Καμία σχέση με ακτίνες ή ζάντα. Και πάντα τσεκάρω την μέσα πλευρά του ελαστικού όπου βρίσκω το σκισιματάκι ώστε να σιγουρευτώ ότι έχω βγάλει όλο το ξένο σώμα.
Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να τσεκάρω τακτικά τα λάστιχα μήπως έχει καρφωθεί κάτι για να το προλάβω προτού σιγά σιγά καρφωθεί βαθύτερα.
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#801460

------------------

Άσχετο με το παραπάνω, τις προάλλες που έβρεχε αναγκάστηκα να πάω στη δουλειά με το αυτοκίνητο. Μου πήρε ένα λεπτό λιγότερο για να καλύψω τα 9 χιλιόμετρα και το έχασα παρκάροντας.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#803030 Σε ένα παράλληλο σύμπαν...
7000 θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Πέρα από την πρακτικότητα, εντυπωσιακός και ο συνολικός σχεδιασμός.

Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#803044 το ποδηλατικά μεγεθη εδω πάνω ειναι δύσκολο να τα αντιληφθείς αμα δεν το δεις απο κόντά .
Εχω βρεθει μια δυο φορες σε τέτοια μεγάλα πάρκινγκ σταθμών και το πλήθος των ποδηλάτων ειναι αδιανόητο , ετσι και δεν εχεις βαλει σημαδι καλα που ειναι το δικο σου δεν μπορεις να το βρεις απλα με το ματι.
Επίσης πιο τρελλό ειναι οτι αμα το αφήσεις για εβδομάδες , θα στο μαζέψουν , κάπως βρίσκουν τα παρατημένα