Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By markvag
#796472
Serf έγραψε:Χωρίς να έχω σχέση με τον χώρο των μεταφορών, η επίδοση που ισχυρίζεται η Tesla μου φαίνεται εντυπωσιακή για ηλεκτροκίνηση. Δύο στοιχήματα βλέπω για την Tesla, και γενικότερα για την ηλεκτροκίνηση στις επαγγελματικές μεταφορές:
- Το δίκτυο ταχυφόρτισης
- Τη ζωή μπαταριών που θα καλούνται κάθε μέρα να καλύπτουν 700-800χλμ. Εδώ δεν έχουμε ΙΧ αυτοκίνητα που στην χειρότερη καλύπτουν 150-200χλμ/μέρα.



Η επίδοση είναι εντυπωσιακή, αλλά, πέρα από τα δύο (πολύ σοβαρά σημεία που αναφέρεις), υπάρχει και το άλλο:

Πόσο από το ωφέλιμο φορτίο τρώνε οι μπαταρίες (και επειδή έχω ένα θέμα με το να πιστέψω τους σειριακούς ψεύτες στην Τέσλα, θα περιμένω να το δω στην πράξη, τα νούμερα δεν είναι πολύ άσχημα πάντως, αλλά θα δείξει). Αυτό θα επηρεάσει το κόστος μεταφοράς του φορτίου, που είναι και αυτό που ενδιαφέρει όποιον αγοράζει φορτηγά. Εκεί θα κριθεί. Όπως επίσης και στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, που επίσης επηρεάζει το οικονομικό. Ένα αυτοκίνητο κάνει 10-20Κ χλμ / έτος. Ένα φορτηγό άνετα κάνει 10Κ χλμ / μήνα.

Είναι το λιγότερο γελοίο να διαφημίζεις ένα φορτηγό ότι κάνει 0-60mph σε 5 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ενδιαφέρεται γι' αυτό. Τέλος πάντων...

ΥΓ: Αυτό που θα ήθελα επίσης να δω είναι πως θα στηθεί ένας υποσταθμός φόρτισης που θα πρέπει να φορτίσει πολλά φορτηγά ταυτόχρονα, γιατί αυτά έχουν μία τάση να μαζεύονται κάποιες φορές... Θα πρέπει να έχει παροχή ρεύματος που να σηκώνει πάρα πολύ ρεύμα... :ninja:
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#796481 Ακριβώς.Βεβαια θα μπορούν φορτίζουν όσο ξεκουράζεται ο οδηγός σύμφωνα με τα απαιτούμενα ωράρια.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#796490 Το 0-60 πάντως αν και δεν παίζει και τόσο ρόλο για τους ιδιοκτήτες τους , αν είναι παρόμοιο ενός συμβατικού ΙΧ θα έχει τέραστια αλλαγή στον τρόπο που βλέπουμε οι υπόλοιποι οδηγοί τα φορτηγά στο δρόμο
Άβαταρ μέλους
By markvag
#796547
kostis20 έγραψε:Ακριβώς.Βεβαια θα μπορούν φορτίζουν όσο ξεκουράζεται ο οδηγός σύμφωνα με τα απαιτούμενα ωράρια.


Προφανώς και θα φορτίζουν όσο ξεκουράζεται ο οδηγός (εκτός από τις λίγες περιπτώσεις που υπάρχουν 2 οδηγοί για να μην σταματήσει πουθενά το φορτηγό), απλά αυτά τα διαστήματα τείνουν να πέφτουν μαζί για πολλά φορτηγά. Οπότε, θα υπάρχουν πολλά φορτηγά που θα φορτίζουν πάνω κάτω την ίδια ώρα, κάτι που θα σημαίνει σημαντική επιβάρυνση του δικτύου τοπικά στον σταθμό ξεκούρασης...

Για να μην αναφέρω ότι θα χρειαστεί να φορτίσουν και στο πλοίο στην ειδική περίπτωση των φορτηγών που περνάνε από Ηγουμενίτσα στην Ιταλία (και άλλα παρόμοια σημεία) και το ότι αυτό θα σημαίνει σοβαρή επιβάρυνση στο δίκτυο του πλοίου...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#796615 Μία τέτοια μας έρχεται από κάποιες χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων η Ελβετία και η Γαλλία, στις οποίες συζητείται ήδη πολύ σοβαρά η απαγόρευση της κυκλοφορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έτσι ώστε να εξοικονομηθεί ρεύμα για άλλες πιο απαραίτητες χρήσεις.

https://www.newsauto.gr/news/apofasi-so ... sto-revma/
Άβαταρ μέλους
By Serf
#796630
The truth behind the rumoured EV driving ban in Switzerland

In the last few days, reports in various media outlets have circulated which, at least in their headlines, somewhat luridly suggested that Switzerland was planning driving bans for electric cars. It turns out the truth behind the “news” is not quite that wild.

The basis for the reports is the ‘Ordinance on Restrictions and Prohibitions on the Use of Electric Energy’. So far, this is only a draft the Swiss Federal Council is currently writing to prepare for the possibility of an electricity shortage, as are other countries – as an emergency response.

The draft ordinance regulates “restrictions and prohibitions on the use of electrical energy in order to secure the country’s electricity supply”. It outlines four possible escalation levels within which the use of bans would at best be staggered in the event of a crisis. E-mobility is only mentioned in escalation level 3 as one of many possible measures. There it says: “The private use of electric cars is only permitted for absolutely necessary journeys (e.g. exercising one’s profession, shopping, visiting the doctor, attending religious events, attending court appointments).” So: Should there really be a power shortage in Switzerland, according to the draft, partial driving bans for electric cars could be considered as one of numerous upstream measures.

admin.ch (in German, page 6)


Ακολουθεί μετάφραση (google translate) των μέτρων που προβλέπονται ανά επίπεδο κλιμάκωσης.

Αν φτάσουμε στο επίπεδο κλιμάκωσης 3, νομίζω το τελευταίο που θα απασχολεί κάποιον θα είναι να κάνει ανούσιες-άσκοπες βόλτες με το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του.

Περιορισμοί χρήσης:
Βήμα κλιμάκωσης 1 (η ανάπτυξη πραγματοποιείται ταυτόχρονα με το βήμα κλιμάκωσης των απαγορεύσεων
1 (Παράρτημα 2))
• Τα πλυντήρια ρούχων σε ιδιωτικά νοικοκυριά μπορούν να λειτουργούν με μέγιστη θερμοκρασία νερού 40°C.
• Η εμπορική χρήση στεγνωτηρίων, σίδερων και μαγκών επιτρέπεται για δώδεκα ώρες το πολύ την ημέρα. Η χρήση για ιδρύματα του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, όπως νοσοκομεία, κέντρα γεννήσεων, ιατρεία, καθώς και γηροκομεία και γηροκομεία δεν περιορίζεται.
• Είναι η ζέστη σε δωμάτια προσβάσιμα από το κοινό κυρίως μέσω
επιτρέπεται η ηλεκτρική ενέργεια (όπως ηλεκτρικές θερμάστρες και αντλίες θερμότητας).
Αυτά τα δωμάτια θερμαίνονται σε μέγιστο 20°C. Εξαιρούνται οι χώροι ευεξίας και οι αίθουσες σε ιδρύματα υγειονομικής περίθαλψης όπως π.χ
Νοσοκομεία, γενέτειρα, ιατρεία καθώς και γηροκομεία και γηροκομεία
θεραπεία ασθενών.
• Οθόνες θέρμανσης, θερμαντήρες πιάτων ή ποτηριών, μπαιν μαρί και συρτάρια θέρμανσης δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται σε καταστήματα λιανικής με θερμοκρασίες μεγαλύτερες από
65°C.
• Ψύκτες ποτών επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται σε καταστήματα λιανικής, εκτός από τα ευπαθή ποτά
να μην λειτουργεί σε θερμοκρασίες κάτω των 9°C.
• Ιδιωτικά και εμπορικά χρησιμοποιούμενα ψυγεία (εκτός από καταψύκτες) ενδέχεται
να μην ψύχεται κάτω από 6°C. Εξαιρούνται οι κανονισμοί θερμοκρασίας που καθορίζονται στη νομοθεσία για τα τρόφιμα (ειδικά στο Υγειονομικό Διάταγμα, SR 817.024.1), οι οποίοι πρέπει να τηρούνται ανά πάσα στιγμή.
• Τα ψυγεία και οι καταψύκτες που χρησιμοποιούνται ιδιωτικά και εμπορικά δεν πρέπει να βρίσκονται κάτω
-20°C. Εξαιρούνται οι κανονισμοί θερμοκρασίας που καθορίζονται στη νομοθεσία για τα τρόφιμα (ειδικά στο Υγειονομικό Διάταγμα, SR 817.024.1), οι οποίοι πρέπει να τηρούνται ανά πάσα στιγμή.
• Ο εξαερισμός στην κουζίνα είναι προσαρμοσμένος στο χρόνο μαγειρέματος και πρέπει να είναι έξω
να απενεργοποιηθεί εντελώς κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος.
• Απαγορεύεται η εμπορική χρήση οθονών και δοκών για διαφημιστικούς σκοπούς όλες τις ημέρες μεταξύ 23:00 και 5:00 π.μ.
• Η χρήση ηλεκτρικών φώτων για διαφημιστικούς σκοπούς όπως π.χ
Απαγορεύεται ο φωτισμός της βιτρίνας, οι επιγραφές νέον και ο διακοσμητικός φωτισμός όλες τις ημέρες από τις 23:00 έως τις 5:00 π.μ.
• Σε αχρησιμοποίητα κτίρια και δάπεδα, η θέρμανση πρέπει να ρυθμιστεί στο χαμηλότερο επίπεδο (ρύθμιση προστασίας από τον παγετό) ή να απενεργοποιηθεί. Αυτό
ισχύει και για βιομηχανικούς χώρους χωρίς μόνιμους χώρους εργασίας
όπως τα αντλιοστάσια.
• Τα κέντρα μεταφόρτωσης και οι αποθήκες μπορούν να θερμανθούν έως 19°C κατ' ανώτατο όριο.
Βήμα κλιμάκωσης 2 (παρατίθενται οι περιορισμοί που επηρεάζουν το βήμα κλιμάκωσης
1 συμπλήρωμα ή προχωρήστε περισσότερο από αυτό)
• Η εμπορική χρήση στεγνωτηρίων, σίδερων και μαγκών επιτρέπεται για το πολύ εννέα ώρες την ημέρα. Η χρήση για ιδρύματα του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, όπως νοσοκομεία, κέντρα γεννήσεων, ιατρεία, καθώς και γηροκομεία και γηροκομεία δεν περιορίζεται.
• Είναι η ζέστη σε δωμάτια προσβάσιμα από το κοινό κυρίως μέσω
επιτρέπεται η ηλεκτρική ενέργεια (όπως ηλεκτρικές θερμάστρες και αντλίες θερμότητας).
Αυτά τα δωμάτια θερμαίνονται έως και 19°C. Για δωμάτια
Στη βιομηχανία φιλοξενίας, το ανώτατο όριο θερμοκρασίας είναι 20°C. εξαιρώ
είναι δωμάτια που χρησιμοποιούνται σε ιδρύματα υγειονομικής περίθαλψης, όπως νοσοκομεία, κέντρα γεννήσεων, ιατρεία, καθώς και γηροκομεία και γηροκομεία
εξυπηρετούνται από ασθενείς.
• Η θερμοκρασία δωματίου σε ηλεκτρικά θερμαινόμενα εμπορικά ή
προσβάσιμες από το κοινό πισίνες και άλλες εγκαταστάσεις ευεξίας
περιορίζεται σε μέγιστη θερμοκρασία 27°C. Εξαιρούνται οι σάουνες.
• Στις κουζίνες της βιομηχανίας φιλοξενίας, η θέρμανση πρέπει να ρυθμιστεί στο χαμηλότερο επίπεδο ή να απενεργοποιηθεί.
• Τα κέντρα μεταφόρτωσης και οι αποθήκες μπορούν να θερμαίνονται στους 18°C ​​κατ' ανώτατο όριο.
• Τα ψυγεία και οι καταψύκτες που χρησιμοποιούνται ιδιωτικά και εμπορικά δεν πρέπει να βρίσκονται κάτω
ψύχεται στους μείον 19°C. Εξαιρούνται αυτά στη νομοθεσία για τα τρόφιμα
(ιδίως στο Υγειονομικό Διάταγμα, SR 817.024.1).
Κανονισμοί θερμοκρασίας που πρέπει να τηρούνται ανά πάσα στιγμή.
• Οθόνες θέρμανσης, θερμαντήρες πιάτων ή ποτηριών, μπαιν μαρί και συρτάρια θέρμανσης δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία φιλοξενίας με θερμοκρασίες μεγαλύτερες από
65°C.
• Είναι η παραγωγή ζεστού νερού κυρίως με τη χρήση του
καλύπτεται από ηλεκτρική ενέργεια, το νερό δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 60 βαθμούς Κελσίου
να θερμανθεί. Τα προσωρινά μέτρα παραμένουν επιφυλακτικά
Καταπολέμηση μικροβίων που προκαλούν ασθένειες. Αυτοί οι περιορισμοί ισχύουν
όχι για:
ένα. νοσοκομεία?
σι. ιατρικές πρακτικές·
ντο. τόποι γέννησης·
δηλ. Οίκοι ευγηρίας και ευγηρίας και εγκαταστάσεις φροντίδας
άνθρωποι με αναπηρίες;
μι. εγκαταστάσεις τροφίμων.
• Σε ντισκοτέκ, κλαμπ και παρόμοια, καθώς και σε χορευτικές και παρόμοιες εκδηλώσεις, η θέρμανση πρέπει να είναι ρυθμισμένη στο χαμηλότερο επίπεδο ή πλήρως
σβήνω.
• Οι υπηρεσίες ροής πρέπει να κλιμακώσουν τις προσφορές ροής τους
Περιορισμός τυπικής ευκρίνειας (SD).
• Τα κέντρα δεδομένων και οι χώροι διακομιστών δεν πρέπει να ψύχονται κάτω από 25°C.
• Οι παγομηχανές (παραγωγή πάγου για ψύξη) σε εμπορικούς χώρους μπορούν να λειτουργούν για μέγιστο τέσσερις ώρες την ημέρα.
Βήμα κλιμάκωσης 3 (παρατίθενται οι περιορισμοί που έχουν τα βήματα κλιμάκωσης
1 και 2 συμπληρώστε ή προχωρήστε περισσότερο από αυτά)
• Οι ώρες λειτουργίας των καταστημάτων πρέπει να μειωθούν κατά […(1-2)] ώρες την ημέρα
θα. Κάθε μορφή καταστήματος μπορεί να καθορίσει το χρονικό διάστημα ανεξάρτητα.
Εάν μια εταιρεία αποφασίσει να κλείσει οριστικά ορισμένα υποκαταστήματα
ή για να ανοίξετε το κατάστημα μόνο συγκεκριμένες ημέρες, ο αριθμός των ωρών λειτουργίας θα προσαρμοστεί στη μείωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων
ολόκληρο το δίκτυο καταστημάτων.
• Εκτός των ωρών ανοίγματος, οι καταψύκτες πρέπει να καλύπτονται με πλάκες φελιζόλ ή
να καλύπτονται από νυχτερινές κουρτίνες.
• Επιτρέπεται η εμπορική χρήση στεγνωτηρίων, σίδερων και μαγκών για οκτώ ώρες το πολύ την ημέρα. Η χρήση για ιδρύματα του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, όπως νοσοκομεία, κέντρα γεννήσεων, ιατρεία, καθώς και γηροκομεία και γηροκομεία δεν περιορίζεται.
• Εάν η θερμότητα στα δωμάτια παράγεται κυρίως από ηλεκτρική ενέργεια (όπως π.χ
ηλεκτρικές θερμάστρες και αντλίες θερμότητας), αυτά τα δωμάτια επιτρέπονται το πολύ
να θερμανθεί στους 18°C. Εξαίρεση αποτελούν οι αίθουσες σε ιδρύματα
στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης όπως νοσοκομεία, κέντρα γεννήσεων, ιατρεία καθώς και οίκοι ευγηρίας και ευγηρίας για τη θεραπεία ασθενών.
• Λειτουργία υδρομασάζ, συσκευών μαυρίσματος σώματος, σάουνες, καμπίνες υπέρυθρης ακτινοβολίας, ατμόλουτρα, πολυθρόνες μασάζ και άλλα ηλεκτροκίνητα
Οι εγκαταστάσεις ευεξίας στον εμπορικό τομέα είναι το πολύ επτά
επιτρεπόμενες ώρες την ημέρα.
• Η ιδιωτική χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μόνο απολύτως απαραίτητη
Τα ταξίδια επιτρέπονται (π.χ. επαγγελματική πρακτική, ψώνια, επισκέψεις στο γιατρό, επισκέψεις από
θρησκευτικές εκδηλώσεις, συμμετοχή σε ακροάσεις).
Άβαταρ μέλους
By mirage
#796631 Ναι, έχω βαρεθεί να διαβαζω γι αυτη την είδηση παντού. Οσο εχει ασχοληθεί όλος ο υπόλοιπος κοσμος δεν έχουν ασχοληθεί οι ίδιοι οι Ελβετοί. Τέλος πάντων μπορει και να σοκάρει λιγο που υπάρχει κάποιο σχέδιο και που η κυβέρνηση το έφερε στη δημοσιότητα.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#796633 Η εφαρμογή και αστυνομευση αυτών των μέτρων είναι ένα θέμα...

.
Άβαταρ μέλους
By glf
#798138 Στην πώληση 22 εκατομμυρίων μετοχών της Tesla προχώρησε ο Έλον Μασκ, αποκομίζοντας συνολικά 3,58 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ της Δευτέρα και της Τετάρτης.

https://www.newsit.gr/kosmos/o-elon-mas ... n/3662673/

Τόσο πολύ πιστεύει στο μέλλον της εταιρίας ή πρέπει να πληρώνει την εξαγορά του Twitter;
Άβαταρ μέλους
By Serf
#798368
Άβαταρ μέλους
By Serf
#798369
glf έγραψε:Στην πώληση 22 εκατομμυρίων μετοχών της Tesla προχώρησε ο Έλον Μασκ, αποκομίζοντας συνολικά 3,58 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ της Δευτέρα και της Τετάρτης.

https://www.newsit.gr/kosmos/o-elon-mas ... n/3662673/

Τόσο πολύ πιστεύει στο μέλλον της εταιρίας ή πρέπει να πληρώνει την εξαγορά του Twitter;


Θα ψηφίσω την κουρτίνα (2), σίγουρα του έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας η εξαγορα του Twitter.