Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, τα νέα μοντέλα του Βαυαρού κατασκευαστή που θα βασίζονται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα Neue Klasse θα χρησιμοποιούν κυλινδρικές κυψέλες όπως και η Tesla. Με τη νέα σχεδίαση, στόχος της BMW είναι να πετύχει 30% μείωση στο κόστος των μπαταριών.
Οι νέες μπαταρίες της BMW θα προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από αυτές της Tesla, ξεπερνώντας σε αυτονομία τα Model 3 και Model Y.
https://www.drive.gr/news/kosmos/h-bmw-stoheyei-se-30-fthinoteres-mpataries
Βέβαια μιλάμε για το 2025. Μέχρι τότε δεν ξέρουμε που θα έχει φτάσει η Tesla ή άλλοι ανταγωνιστές.
Αν και δεν μου αρέσει το κόκκινο ως χρώμα, στο συγκεκριμένο του πήγαινε!
Εντωμεταξύ με αφορμή το ταξίδι στα Γιάννενα, σκεφτόμουν πόσο μπελάς θα ήταν αν είχα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αν έχουν τα περισσότερα ξενοδοχεία φορτιστές ή υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι φορτιστές ώστε να φορτίζεις όσο κάνεις την βόλτα σου ΟΚ, αλλά μέχρι τότε...
Για παράδειγμα, στην Φρόντζου υπήρχε φορτιστής, αλλά ήταν κατειλημμένος όταν πήγαμε εμείς. Οπότε θα έπρεπε να ψάξουμε αλλού.
Όχι ότι δεν είναι εφικτό, αλλά είναι άλλη μία έγνοια που πρέπει να έχεις στο κεφάλι σου και η οποία σε ένα βαθμό σε περιορίζει.
Βλέποντας πάντως τώρα τον χάρτη με τους φορτιστές ανά την επικράτεια, φαίνεται να υπάρχουν αρκετοί στα Ιωάννινα και αρκετοί μάλιστα σε ξενοδοχεία!
Χρέωση δεν είχε (ούτε το είχε εντάξει στη χρέωση του δωματίου).
Ναι, έχει αρκετούς φορτιστές (αν και δεν μου χρειάστηκε κανένας).
Με το άρθρο 12 «Μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών»:
1. Από την 1η Ιανουαρίου 2026, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο (1/3) των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Εξαιρούνται οι νησιωτικοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α΄ βαθμού των ως άνω περιοχών. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επαναξιολογεί την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο ημερομηνία εφαρμογής των ως άνω μέτρων και τη σκοπιμότητα επέκτασής τους και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας και εισηγείται την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 34, κατόπιν εκτίμησης των σχετικών επιπτώσεων.
2. Από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο (1/4) τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα (50) γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ). Για τον υπολογισμό του ποσοστού του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα νέα αυτοκίνητα που αποκτώνται με πώληση και χρηματοδοτική μίσθωση. Το ποσοστό υπολογίζεται σε ετήσια βάση. Η υποχρέωση υφίσταται για κάθε εταιρεία που έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους. Αν η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, στον υπολογισμό του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν σωρευτικά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και για όλα τα επόμενα έτη. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας με την υποχρέωση της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.
3. Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση του άρθρου 43 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) τίθενται στόχοι με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον παρόντα και τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.
4. Από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία, από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Scotch έγραψε:Κάναμε 1300 km, με κόστος καυσίμου 0,00 € (αντί για ~250 € που θα χρειαζόμουν με το lexus).
Κανένας άλλος δεν συγκινήθηκε με τους αριθμούληδες αυτούς;
Και για να είμαι δίκαιος με τους θερμικούς αναρωτιέμαι αν προτιμώ το μηδαμινό κόστος κίνησης, έναντι του να έχω ένα αγκάθι να μου τριβελίζει συνέχεια το μυαλό για το range anxiety
< >
( courtesy eddie330).
edmond έγραψε:Scotch έγραψε:Κάναμε 1300 km, με κόστος καυσίμου 0,00 € (αντί για ~250 € που θα χρειαζόμουν με το lexus).
Κανένας άλλος δεν συγκινήθηκε με τους αριθμούληδες αυτούς;
Και για να είμαι δίκαιος με τους θερμικούς αναρωτιέμαι αν προτιμώ το μηδαμινό κόστος κίνησης, έναντι του να έχω ένα αγκάθι να μου τριβελίζει συνέχεια το μυαλό για το range anxiety
Ε τωρα ειναι σχετικο με ποσα ταξιδια κανεις τον χρονο. Αν ειναι 2-3 δεν εγινε και τιποτα, κερδιζεις στη καθημερινοτητα, για το ταξιδι θα προγραμματιστεις αναλογα
Τωρα αν εισαι απο αυτους που καθε 2ο ΣΚ εκδραμουν, δεν ειναι για εσενα, οσα λεφτα και αν γλυτωνεις στα καυσιμα ( τα οποια τα εχεις δωσει στην αγορα για να τα λεμε ολα ).
Αυτο που ειναι καπως παραξενο ειναι να εχεις ενα αμαξι με 400+ αλογα που μπορει να ταξιδεψει αθορυβα με πολλα και να πηγαινεις με 90-110 για να βγει μια καλη αυτονομια. ( αυτο βεβαια αφορα το αμαξι του Σκοτσεζου οχι ενα id3 για παραδειγμα )
Τεσπα, λεφτα μας λειπουν και θα την βρισκαμε την ακρη ειδικα αν "αυριο" μπορουσα να κανω το Αθηνα - Καλαματα - Αθηνα χωρις φορτιση με 130 συνεχεια, τωρα και τα λεφτα να εβρισκα δεν νομιζω να εμπ1.
Fiat Panda 7,6l/100km
Το επιχείρημα "τα οποια τα εχεις δωσει στην αγορα" δεν ισχύει. Τι να πουν δηλαδή αυτοί που έδωσαν τα ίδια λεφτά (για να μην πω πόσο κοστίζει πραγματικά το ηλεκτρικό, μετά από επιδοτήσεις και αποσβέσεις) και πήραν θερμικό; Πήραν αμάξι ενώ ο ηλεκτρικός αγόρασε ρεύμα;
Με 90-110 δεν είναι απαραίτητο να πηγαίνεις, παρά μόνο όταν θέλεις να πας μακρινό ταξίδι και δεν θέλεις να κάνεις στάση. Στο 90% των περιπτώσεων μπορείς να χαίρεσαι τα ~400 άλογα.