Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#762961 Το πρόβλημα είναι πως έχουν σταματήσει να φέρνουν οικονομικές εκδόσεις (π.χ. το Fiesta ξεκινά από 125 άλογα και πλούσια έκδοση), ενώ έχει καταργηθεί σχεδόν ολοκληρωτικά η μικρή κατηγορία (π.χ. VW Up, Citroen C1, κλπ). Αν θέλεις να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να δώσεις τουλάχιστον 12.500€ για ένα i10, Picanto ή κάποιο από τα στοκαρισμένα Space Star. :thumbsdown:
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763211 Tesla Model Y v Audi Q4 v Volvo C40: Which is best?

Άβαταρ μέλους
By axel12p
#763227 H ΒMW στοχεύει σε 30% φθηνότερες μπαταρίες

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, τα νέα μοντέλα του Βαυαρού κατασκευαστή που θα βασίζονται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα Neue Klasse θα χρησιμοποιούν κυλινδρικές κυψέλες όπως και η Tesla. Με τη νέα σχεδίαση, στόχος της BMW είναι να πετύχει 30% μείωση στο κόστος των μπαταριών.

Οι νέες μπαταρίες της BMW θα προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από αυτές της Tesla, ξεπερνώντας σε αυτονομία τα Model 3 και Model Y.

https://www.drive.gr/news/kosmos/h-bmw-stoheyei-se-30-fthinoteres-mpataries

Βέβαια μιλάμε για το 2025. Μέχρι τότε δεν ξέρουμε που θα έχει φτάσει η Tesla ή άλλοι ανταγωνιστές.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#763524 Φίλος έκανε test drive Polestar 2 και το βρήκε πολύ πιο ενδιαφέρον από το Tesla. Δεν συζητήσαμε λεπτομέρειες αλλά το βρήκε πιο αυτοκίνητο και όχι γκάτζετ.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#763750 Φορτιστής στην Φρόντζου Πολιτεία στα Γιάννενα.
Αν και δεν μου αρέσει το κόκκινο ως χρώμα, στο συγκεκριμένο του πήγαινε!

Εικόνα

Εντωμεταξύ με αφορμή το ταξίδι στα Γιάννενα, σκεφτόμουν πόσο μπελάς θα ήταν αν είχα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αν έχουν τα περισσότερα ξενοδοχεία φορτιστές ή υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι φορτιστές ώστε να φορτίζεις όσο κάνεις την βόλτα σου ΟΚ, αλλά μέχρι τότε...
Για παράδειγμα, στην Φρόντζου υπήρχε φορτιστής, αλλά ήταν κατειλημμένος όταν πήγαμε εμείς. Οπότε θα έπρεπε να ψάξουμε αλλού.
Όχι ότι δεν είναι εφικτό, αλλά είναι άλλη μία έγνοια που πρέπει να έχεις στο κεφάλι σου και η οποία σε ένα βαθμό σε περιορίζει.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763753 Γιάννενα πήγαμε τα Χριστούγεννα. Δεν μέναμε Φρόντζου, αλλά εκεί πήγαμε την πρώτη μέρα για βόλτα. Η θέση ήταν ελεύθερη και φόρτισα όσο καθίσαμε για καφέ (αν και δεν χρειαζόταν). Η όλη "έγνοια" περιορίστηκε κατά την αναζήτηση διαμονής, στο να βρούμε δωμάτιο με πρόσβαση σε σούκο. Δεν θα έλεγα ότι αφιέρωσα ιδιαίτερο χρόνο (οκ, άντε 2 λεπτά). Εκεί, κάθε πρωί έπαιρνα το αυτοκίνητο με 90% μπαταρία, βολτάραμε Ζαγοροχώρια και επιστρέφαμε με ~60%. Κάναμε 1300 km, με κόστος καυσίμου 0,00 € (αντί για ~250 € που θα χρειαζόμουν με το lexus).
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#763754 Με μια απλή σούκου δηλαδή σου φόρτιζε από το 60 στο 90%; Είχε κάποια extra χρέωση το ξενοδοχείο για αυτή την υπηρεσία;
Βλέποντας πάντως τώρα τον χάρτη με τους φορτιστές ανά την επικράτεια, φαίνεται να υπάρχουν αρκετοί στα Ιωάννινα και αρκετοί μάλιστα σε ξενοδοχεία!
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763756 Και παραπάνω από 30%:
Εικόνα
Χρέωση δεν είχε (ούτε το είχε εντάξει στη χρέωση του δωματίου).
Ναι, έχει αρκετούς φορτιστές (αν και δεν μου χρειάστηκε κανένας).
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#763757 OK, για βόλτα στα Ζαγοροχώρια άνετα σου φτάνει. Καλή φάση!
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763774 Βουλή: Κατατέθηκε ο νέος Κλιματικός Νόμος

Με το άρθρο 12 «Μέτρα προώθησης των οχημάτων μηδενικών εκπομπών»:

1. Από την 1η Ιανουαρίου 2026, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα νέα Eπιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ) με άδεια κυκλοφορίας, καθώς και το ένα τρίτο (1/3) των νέων οχημάτων που ταξινομούνται για σκοπούς εκμίσθωσης σε τρίτους είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Εξαιρούνται οι νησιωτικοί Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α΄ βαθμού των ως άνω περιοχών. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επαναξιολογεί την προβλεπόμενη στο πρώτο εδάφιο ημερομηνία εφαρμογής των ως άνω μέτρων και τη σκοπιμότητα επέκτασής τους και σε άλλες περιφέρειες ή περιφερειακές ενότητες της Επικράτειας και εισηγείται την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 34, κατόπιν εκτίμησης των σχετικών επιπτώσεων.

2. Από την 1η Ιανουαρίου 2024 το ένα τέταρτο (1/4) τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά, είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων, έως πενήντα (50) γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο (CO2/χλμ). Για τον υπολογισμό του ποσοστού του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα νέα αυτοκίνητα που αποκτώνται με πώληση και χρηματοδοτική μίσθωση. Το ποσοστό υπολογίζεται σε ετήσια βάση. Η υποχρέωση υφίσταται για κάθε εταιρεία που έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους. Αν η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει τουλάχιστον τέσσερα (4) εταιρικά αυτοκίνητα εντός του οικονομικού έτους, στον υπολογισμό του πρώτου εδαφίου προσμετρώνται τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν σωρευτικά από την 1η Ιανουαρίου 2024 και για όλα τα επόμενα έτη. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης της εταιρείας με την υποχρέωση της παρούσας, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Το πρόστιμο δεν επιβάλλεται αν η εταιρεία έχει προβεί σε παραγγελία του οχήματος πριν την 1η Ιανουαρίου 2024 και αυτό δεν έχει παραληφθεί για λόγους που δεν οφείλονται στον αγοραστή και σε κάθε περίπτωση για λόγους ανωτέρας βίας.

3. Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση του άρθρου 43 του ν. 4710/2020 (Α’ 142) τίθενται στόχοι με σκοπό τη διασφάλιση της επάρκειας των δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον παρόντα και τους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.

4. Από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ημερομηνία, από την ημερομηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που ταξινομούνται είναι μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#763846
Scotch έγραψε:Κάναμε 1300 km, με κόστος καυσίμου 0,00 € (αντί για ~250 € που θα χρειαζόμουν με το lexus).

Κανένας άλλος δεν συγκινήθηκε με τους αριθμούληδες αυτούς; :s_roses

Και για να είμαι δίκαιος με τους θερμικούς :roll: αναρωτιέμαι :shifty: αν προτιμώ το μηδαμινό κόστος κίνησης, έναντι του να έχω ένα αγκάθι να μου τριβελίζει συνέχεια το μυαλό για το range anxiety :s_dunno
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763849 Range excitement θα το χαρακτήριζα. Ξέρεις ότι μπορείς να κάνεις 400+km με κόστος "καυσίμου" ~8€ και πως (στο 99% των περιπτώσεων) στον προορισμό σου απλά θα το βάλεις στην πρίζα και θα έχεις άλλα τόσα για την επόμενη μέρα.

< >
Άβαταρ μέλους
By g8777
#763850 Eιναι μεχρι να αποκτησουν πανω απο 1000 νοματαιοι πληρως ηλεκτρικα αυτοκινητα. Και τοτε...like tears in the rain :s_cry

( courtesy eddie330).
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#763851
edmond έγραψε:
Scotch έγραψε:Κάναμε 1300 km, με κόστος καυσίμου 0,00 € (αντί για ~250 € που θα χρειαζόμουν με το lexus).

Κανένας άλλος δεν συγκινήθηκε με τους αριθμούληδες αυτούς; :s_roses

Και για να είμαι δίκαιος με τους θερμικούς :roll: αναρωτιέμαι :shifty: αν προτιμώ το μηδαμινό κόστος κίνησης, έναντι του να έχω ένα αγκάθι να μου τριβελίζει συνέχεια το μυαλό για το range anxiety :s_dunno

Ε τωρα ειναι σχετικο με ποσα ταξιδια κανεις τον χρονο. Αν ειναι 2-3 δεν εγινε και τιποτα, κερδιζεις στη καθημερινοτητα, για το ταξιδι θα προγραμματιστεις αναλογα

Τωρα αν εισαι απο αυτους που καθε 2ο ΣΚ εκδραμουν, δεν ειναι για εσενα, οσα λεφτα και αν γλυτωνεις στα καυσιμα ( τα οποια τα εχεις δωσει στην αγορα για να τα λεμε ολα ).


Αυτο που ειναι καπως παραξενο ειναι να εχεις ενα αμαξι με 400+ αλογα που μπορει να ταξιδεψει αθορυβα με πολλα και να πηγαινεις με 90-110 για να βγει μια καλη αυτονομια. ( αυτο βεβαια αφορα το αμαξι του Σκοτσεζου οχι ενα id3 για παραδειγμα )

Τεσπα, λεφτα μας λειπουν και θα την βρισκαμε την ακρη ειδικα αν "αυριο" μπορουσα να κανω το Αθηνα - Καλαματα - Αθηνα χωρις φορτιση με 130 συνεχεια, τωρα και τα λεφτα να εβρισκα δεν νομιζω να εμπ1. :s_cool
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763854 Το βασικό είναι πόσα ταξίδια και κυρίως πόσο μακρινά. Η Καλαμάτα δεν θεωρείται μακρινό ταξίδι, βγαίνει ανετότατα. Αν θέλεις να επιστρέψεις αυθημερόν, θα αναγκαστείς είτε να φορτίσεις στην Καλαμάτα (έχει κάμποσους φορτιστές - δωρεάν κάποιοι), είτε στην Ε.Ο. για ~15 λεπτά.

Το επιχείρημα "τα οποια τα εχεις δωσει στην αγορα" δεν ισχύει. Τι να πουν δηλαδή αυτοί που έδωσαν τα ίδια λεφτά (για να μην πω πόσο κοστίζει πραγματικά το ηλεκτρικό, μετά από επιδοτήσεις και αποσβέσεις) και πήραν θερμικό; Πήραν αμάξι ενώ ο ηλεκτρικός αγόρασε ρεύμα;

Με 90-110 δεν είναι απαραίτητο να πηγαίνεις, παρά μόνο όταν θέλεις να πας μακρινό ταξίδι και δεν θέλεις να κάνεις στάση. Στο 90% των περιπτώσεων μπορείς να χαίρεσαι τα ~400 άλογα.