sknipper έγραψε:Y.V έγραψε::hmmm:Κι όμως αυτό που νιώθει το σώμα μας που είναι η αυξημένη απώλεια θερμότητας είναι το ίδιο που συμβαίνει και στον κινητήρα-ψυγείο-σωληνώσεις-ψυξτικό. Μπορεί να μη το νιώθει αλλά χάνει περισσότερη θερμότητα άμα φυσάει. Εκτός αν είναι κλειστή από παντού και δεν μπαίνει αέρας.
Το wind chill εχει σχεση με το τι αισθανεται το σωμα μας και οχι μια μηχανη αυτοκινητου! Αυτη το ιδιο -20 θα νοιωθει, ειτε φυσαει ειτε οχι!
Δεν νομιζω οτι η αισθηση του κρυου που αισθανομαστε οταν φυσαει ισχυει και για τα πραγματα. Δηλαδη αν αφησω ενα ποτηρι νερο εξω με 2° αλλα η αισθηση λογω του αερα ειναι -2° το νερο δεν θα παγωσει
Fiat Panda 7,6l/100km
sknipper έγραψε:Y.V έγραψε::hmmm:Κι όμως αυτό που νιώθει το σώμα μας που είναι η αυξημένη απώλεια θερμότητας είναι το ίδιο που συμβαίνει και στον κινητήρα-ψυγείο-σωληνώσεις-ψυξτικό. Μπορεί να μη το νιώθει αλλά χάνει περισσότερη θερμότητα άμα φυσάει. Εκτός αν είναι κλειστή από παντού και δεν μπαίνει αέρας.
Το wind chill εχει σχεση με το τι αισθανεται το σωμα μας και οχι μια μηχανη αυτοκινητου! Αυτη το ιδιο -20 θα νοιωθει, ειτε φυσαει ειτε οχι!
Δε βλεπω λογική σε αυτό που λες, σε θερμική ισορροπία θα ερθει το αυτοκίνητο το οποιο ειναι εξω ενα βράδυ και σε αυτή την εξίσωση τελικά μόνο η θερμοκρασία παίζει ρόλο. Προφανώς αν το χεις συνδεδεμένο σε παροχή και το έχεις κάπου φυλαγμένο, αν δε το φυσάει ο αέρας θα εχει λιγότερο convection άρα θα μπορει να το κρατήσει πιο ευκολα ζεστο, αλλά ενα αμαξι απλα στο δρόμο, είτε φυσάει είτε οχι, το μόνο που σε νοιάζει ειναι η εξωτερική θερμοκρασία
sknipper έγραψε:rx8_drifter έγραψε:Οπως λενε, αν δεν εισαι ο γύφτος που συμπληρώνει νερό στη βρύση του χωριού, ενα τυπικό μείγμα σε παει για πλακα μεχρι -25C.-25° με -35°C φτάνουν τα αντιψυκτικά. Αλλά ένα -20°C με ισχυρό άνεμο για ώρες πιάνει αρκετά χαμηλότερο wid chill. Είπαμε είναι ασυνήθιστο αλλά παγώνουν και παραπαγώνουν. Δεν είναι επιστημονική φαντασία, υπάρχουν πάμπολα βίντεο και ιστορίες και συμβουλές για παγωμένα αυτοκίνητα και πως τα ξεπαγώνεις.
Oποτε το να διαλύσεις το μπλοκ απο διαστολές ειναι λιγο σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Πέραν αυτού, εχεις άπειρα σημεία (φλάτζες, orings, σωλήνες, ψυγεία) που η διαστολή μπορει να βρει δρόμο πριν σπάσει το μπλοκ.
Στη Σουηδία που είχα ζήσει παλιά μου είχαν εξηγήσει ότι όσοι παρκάρουν έξω ή δεν έχουν θερμαινόμενο γκαράζ τον χειμώνα βάζουν το αυτοκίνητο στην μπρίζα (τα ακάλυπτα πάρκινγκ στις πολυκατοικίες είχαν σαν φράχτη με μπρίζες ανάμεσα στις σειρές αυτοκινήτων) ώστε η ηλεκτρική κουβερτούλα που είχαν σαν έξτρα να προστατεύει τον κινητήρα από το πάγωμα. Αντίστοιχες ιστορίες μου είπε και κολλητός που ζούσε στον Καναδά. Εκεί είναι ψιλοστάνταρ το θερμαινόμενο πάρκινγκ.
Οι κατασκευαστές έχουν προνοήσει και υπάρχουν ειδικές τάπες (μεταλλικές στα πλάγια του μπλοκ) αλλά συνήθως αν αυτές πεταχτούνε έχουν γίνει κι άλλες ζημιές.
Θερμαινομενα γκαραζ στον Καναδα εχεις μονο αν εχεις Φερραρι και Λαμπο. Πριζα στο μπλοκ εχουν τα παλια αμαξια (δεκαετιας 70, 80) μετα συνηθως δεν τις εβαζαν αλλα σε αρκετα τις ειχαν στις επιλογες. 10+ χρονια στον Καναδα κατι θα ξερω, απο ενα σημειο και μετα στην τεχνολογια δεν εκαναν τιποτα στα αμαξια, απλα τα παρκαραν εξω και τα εβαζαν μπρος για 20 λεπτα πριν φυγουν απο το σπιτι το πρωι ακομα και στο -25. Τιποτα δεν παθαιναν. Τα ποιο καινουρια (μετα το 1995) δεν ηθελαν τιποτα, 2-3 λεπτα τα εβαζες στο ρελαντι και μετα εφευγες, Μεχρι να πας 3 χμ ποιο κατω ειχαν ζεσταθει.
rx8_drifter έγραψε:Σουηδία σχεδον ολα τα αμάξια εχουν winter pack με μπριζάκι. Τα δε κοινόχρηστα πάρκινγκ στις πολυκατοικίες εχουν σε κάθε θέση κι ενα κουτάκι για να τα συνδέσεις
Όντως... Και τα αυτοκίνητα έχουν ένα μικρό αερόθερμο στη θέση του συνοδηγού, για να ζεσταθεί η καμπίνα. Το προγραμματίζεις πότε θα φύγεις το πρωί και αυτό ανοίγει αυτόματα μία Χ ώρα πιο πριν για να βρεις το αμάξι σου ζεστό.
Δεν ξέρω αν εκτός από το αερόθερμο στην καμπίνα, ζεσταίνεται και τίποτε άλλο, πχ το μπλοκ ή τα υγρά του κινητήρα...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα
Για τη Σουηδία πάντως καλά τα είπα για τις μπρίζες στον χώρο στάθμευσης.
Για τον Καναδά, άλλος γνωστός που μετακόμισε πριν λίγα χρόνια μου είπε ότι όταν κοιτάς για σπίτι κοιτάς με θερμαινόμενο πάρκινγκ που είναι αρκετά συνηθισμένο. Και δεν έχει Ferrari, Subaru πήρε. Υποθέτω ότι με το πέρασμα των χρόνων θα έχει γίνει πιο συχνό ή ίσως να έχει να κάνει και με το πόσο κρύο μέρος είναι. Αυτός πήγε στο Edmonton που όπως κατάλαβα είναι αρκετά βόρεια και κρύο.
Πάντως στο πολύ κρύο θέλει πολλή ώρα να ζεσταθεί το αυτοκίνητο. Εδώ στην Ελλάδα με 0 ή -5 κάνεις κάμποση ώρα και βλέπεις αυτοκίνητα με παγωμένη οροφή για ώρες, στα -20 και βγάλε αυτό που λες για 20 λεπτά ζέσταμα το πιστεύω.
Να θερμανεις το παρκινγκ εχει μεγαλο κοστος γιατι εχει πολυ διαρροη. Σε γενικες γραμμες αφορα το 1% του πληθυσμου.
https://cartalk.gr/egklovismenos-stin-a ... ftokinito/
https://www.newsauto.gr/news/apokalipsi ... ilektrika/
https://www.in2life.gr/indulgence/car/a ... -phev.html
Το Kuga Plug-In Hybrid ήταν το δημοφιλέστερο PHEV μοντέλο ανεξαρτήτως μάρκας σε όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές το 2021 ξεπερνώντας τον πλησιέστερο αντίπαλό του στην κατηγορία σε ποσοστό άνω από 17%. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων συγκέντρωσαν ποσοστό 19% επί των συνολικών πωλήσεων νέων οχημάτων το 2021, συγκριτικά με 21,7% που κατέγραψαν τα μοντέλα με κινητήρα ντίζελ. Την ίδια στιγμή, πάνω από τα μισά Kuga που πωλήθηκαν το 2021 ήταν plug-in υβριδικά ή πλήρως υβριδικά.
Αν και θεωρώ πως τα plug-in είναι απλώς ένα αναγκαίο κακό μέχρι τα πλήρως ηλεκτρικά, είναι σαφώς καλύτερα από απλά βενζινοκίνητα ή πόσο μάλλον diesel.