Αλλά έτυχε να χαζεύω site μτχ και αρχίσαν κάποιες σκέψεις...
Όλο και αυξάνονται οι εχθρικές κινήσεις, τα ντίζελ ήδη τον ήπιανε, και κάτι λέει από 2030 τέρμα τα μη ηλεκτρικά κλπ. Και όλοι το γυρνάνε σε ηλεκτρικό αλλά καλό χρυσό αλλά εφόσον θα παρκάρω στο δρόμο η φόρτιση θα είναι ένα θέμα και αν ταξιδεύω (που αποτελεί σημαντικό λόγο για να αποκτήσω αυτοκίνητο) θα βλαστημάω.
Και έτσι μου ήρθε μια σκέψη για υβριδικό. Να δω τι παίζει, τι κυκλοφορεί. Δεν μπορεί σκέφτηκα, πρέπει να έχουμε πια ξεφύγει από τα Prius. Και όντως έχουν γίνει άλματα, ένας νέος κόσμος ανοίχτηκε μπροστά μου. Ξεκαθάρισα ότι θέλω να μπορεί να μπριζωθεί (plug in hybrid electric vehicle=PHEV) φυσικά βενζίνη και να μπορεί να έχει μια μικρή προφανώς αυτονομία με μπαταρία. Πλέον κυκλοφορεί ολόκληρος στρατός από μοντέλα από πολλούς κατασκευαστές. Και αυτό ήταν έκπληξη για μένα και αυτό που με οδήγησε στο να γράψω το παρόν.
Αυτό που ήξερα σαν PHEV ήταν ένα SUV της Mitsubishi, το Outlander. Και ήμουν υποψιασμένος για κορεάτικα ΚΙΑ, Hyundai. Αλλά είδα και Audi, BMW, Mercedes και κάπως μου γυάλισε, μέχρι και ΜΙΝΙ έχει (δεν με ενδιαφέρει το ΜΙΝΙ απλά το λέω).
Και βλέπω και άλογα μπόλικα και επιταχύνσεις της τάξης των 7'' και γούρλωσαν τα μάτια μου. Δε μιλάω για το Golf 150, Mitsubishi Outlander 120 κλπ αλλά για Golf 200+ Mινι 220+, BMW 330e με 250+ και Mercedes 350e (και σε στέισον) με 290+ άλογα αντίστοιχα! Αλλά καταναλώσεις αστείες, τέλη χαμηλά (Αγγλία) και CO2 44-49. Και μπορούνε λέει να πάνε με μπαταρία για 30-50χλμ που είναι όσο θα χρειαστείς για τις περισσότερες μετακινήσεις στην πόλη. Και θα αισθάνεσαι πράσινος.
Η διαφορά κόστους 330e από θερμική δίλιτρη 320i αυτόματη με αντίστοιχα χλμ και με 184 αντί 250+ άλογα είναι περί τις 1000-1500 λίρες που θεωρώ ότι υπερκαλύπτεται και μόνο από τα 70 άλογα διαφορά. To ότι είναι πολύ μεγαλύτερα σε διαστάσεις από όσο αρχικά ήθελα (κατηγορία BMW 1) το προσπερνάω...
Εκτός από την αυτονομία με μπαταρία και το μέγεθος του ντεπόζιτου τι άλλο ειδικό κοιτάμε; Όλα κάνουν φόρτιση από το φρενάρισμα; Φρενάρουν αν αφήνεις το γκάζι (ή μόνο τα πλήρως ηλεκτρικά το κάνουν αυτό) και άλλα τέτοια που θα πρέπει να λάβω υπόψη μου.
Και το πιο βασικό, τι νομίζετε για μτχ PHEV είναι μια καλή λύση ή όχι; Γιατί η αλήθεια είναι ότι έχουν όλα τα μειονεκτήματα, και τον μπελά του θερμικού και το επιπλέον βάρος μπαταριών και αυξημένη πολυπλοκότητα.