mjacob έγραψε:Βασικό κριτήριο ήταν και η διαθεσιμότητα. Scott ούτε μέχρι τέλος του χρόνου, cube καλό οκτωβριο κ.ο.κ.Κι εγώ μετά την εκτεταμένη μελέτη μου κατέληξα να κοιτάω τι διατίθεται και έτσι ήταν πολύ λίγα που είχα να διαλέξω.
Σιγουρέψου ότι ξεκαθαρίζεις τι ακριβώς διαδρομές θέλεις να κάνεις. Αν είναι άσφαλτος αποφεύγεις πχ αυτά με πολύ άγρια λάστιχα ή πολύ κοντές σχέσεις, τότε ίσως θέλεις κάποιο endurance (που βασικά είναι μια λίγο πιο άνετη κούρσα που δέχεται πιο παχιά λάστιχα) ή κάτι τέτοιο και κοιτάς να χωράει λάστιχο πχ 30-32 για άνεση.
Κάτι άλλο είναι αν θέλεις λασπωτήρες ή σχάρα. Σε όλα μπαίνουν, υπάρχουν διάφορα κόλπα, αλλά καλύτερα να έχουν στάνταρ σημεία στήριξης.
Δες και Decathlon έχουν καλό VFM όπως και τα Vitus, η μάρκα του chainreactioncycles.
EDIT: επιπλέον κριτήρια πιθανού ενδιαφέροντος:
- εφόσον μιλάμε για δισκόφρενα θέλεις through axle και όχι quick release (προσφέρει αυξημένη αντοχή και ακαμψία μια και με τα δισκόφρενα το ζόρι μεταφέρεται στην κάτω άκρη του πηρουνιού, έτσι αποφεύγεις και τυχόν επαφή δίσκου τακακιών λόγω παραμόρφωσης)
- εννοείται μπορείς να συγκρίνεις γεωμετρίες, κυρίως stack-reach (ή τον λόγο αυτών) αλλά και BB drop (πόσο πιο χαμηλά είναι το κέντρο των πενταλιών από της ρόδας, όσο πιο χαμηλά μεγαλύτερη σταθερότητα), chainstay length (μεγάλο- σταθερό και χωράνε φτερά), wheelbase (μεταξόνιο, μεγάλο σημαίνει σταθερό[αργό, μικρό σημαίνει ευέλικτο-νευρικό το θέλουν οι κουρσάκηδες)
- κάτι άλλο που κοιτάω είναι και τα μεγάθη των πραγμάτων εκτός από τον αριθμό των δοντιών. Πλάτος τιμονιού (και σχήμα, βάθος, ύψος, flare, κλπ), μήκος stem (και αν έχει γωνία), μήκος βραχιόνων πενταλιών, πάχος παλουκόσελου (θέλεις 27,2 που είναι το στάνταρ, δεν θέλεις το 31,κάτι που είναι πιο άκαμπτο)