- 12 Μαρ 2021, 09:05
#697021
sknipper έγραψε:Δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν κακά λάστιχα αν μιλάμε για τα γνωστά μέση και πάνω μοντέλα από τις γνωστές 4-5 επώνυμες μάρκες. Είναι όμως το θέμα τι ταιριάζει στον καθένα. Και επειδή είναι κάτι που το ανανεώνουμε κάθε 3-5 χρόνια οι όποιες συγκρίσεις βάζουν νερό. Και τα μοντέλα μπορεί να έχουν αλλάξει και το αυτοκίνητο και εμείς. Στο πόσο καλά κάθονται-κρατάνε τα λάστιχα μέτράνε και τα αμορτισέρ, πολύ. Και οι ζάντες.
Θα ήταν πιο εύκολο να κάνει κάποιος σύγκριση αν κάνει πολλά χλμ και αλλάζει συχνά. Κάποτε άλλαζα λάστιχα στους 12-15 μήνες. Αυτό βοήθησε να καταλάβω καλύτερα τι ζητάει ο οργανισμός μου. Εκεί νομίζω είναι το ζουμί, να καταλάβουμε τι χρειαζόμαστε περισσότερο. Γιατί όλοι θέλουμε κράτημα, τιμόνι, φρένο, ζέστη κρύο σεγνό βρεγμένο, αντοχή, ζέσταμα, ησυχία και διάρκεια. Αλλά αφού δεν μπορείς να τα έχεις όλα πόσο από το καθετί;;;
Παρακάτω παραθέτω τον δικό μου τρόπο σκέψης για επιλογή ελαστικών. Λόγω σπανιότατης διάστασης 225/60-15 συνήθως είναι ό,τι βρω αλλά αν έχω επιλογή πάω ως εξής. Αυτό που με είχε καλύψει σωστά δεν υπάρχει πιά, αν υπήρχε θα το ξαναέβαζα (Avon ZZ3, δεν λέω ότι είναι καλύτερο από τα καλά αλλά ότι εμένα μου ταίριαξε).
Ρωτάω-κοιτάω να δω τι διατίθεται, απορρίπτω τον κατιμά (τις κινεζιές και κρατάω πρώτα και δευτερoτρίτα ονόματα πχ Yokohama, Toyo, Kumho, Fulda, BFGoodrich, Marangoni,Avon), κρατάω τελευταία στο μυαλό μου όσα μοντέλα περιέχουν την λέξη ECO. Μαθαίνω τιμές και κρατάω πίσω τα πιο ακριβά (συνήθως Michelin, Continental, η διαφορά είναι της τάξης του +50%). Βλέπω δοκιμές+σχόλια και προσπαθώ να καταλάβω τον χαρακτήρα του ελαστικού. Οι κατατάξεις σε ABCDE κι αυτές βοηθάνε. Ρωτάω στο φόρουμ για να ακούσω άποψη από χρήστη στην Ελλάδα σε ελληνικό δρόμο. Φυσικά και δεν μπορώ να εμπιστευτώ τον υπεύθυνο πωλήσεων μιας μάρκας που προωθεί την μάρκα του ούτε τον έμπορο που προωθεί ό,τι του δίνει καλύτερη προμήθεια ή πιο εύκολη πώληση. Θα λάμβανα βέβαια υπόψη μου το αν ο Michelinάκια έλεγα καλό λόγο για κάποιο αντίπαλο.
Έχω καταλάβει ότι θέλω σφιχτό σκελετό (δεν μπορώ την πλαδαρότητα-γονάτισμα και ασάφεια αλλά έχω νοιώσει και νευρικότητα που είναι το άλλο άκρο με το πολύ καλό τιμόνι της Ε39). Βέβαια αν άλλαζα ζάντα και χαμήλωνα προφίλ σε κάτι λιγότερο μπαλονέ ίσως να είχα πολύ νευρικότητα και να άλλαζα γούστα. Απαιτείται προσαρμοστικότητα καθώς αλλάζουν οι συνθήκες.
Θέλω μαλακό πέλμα για μέγιστη πρόσφυση κι ας χάσω σε διάρκεια μια και δεν κάνω πια πολλά χλμ και στα 3-4 χρόνια το πολύ θα θέλουν άλλαγμα*. Γενικά θα προτιμήσω σπορ ελαστικό και όχι ταξιδιάρικο.
Δεν φοβάμαι να βάλω W-Υ-Ζ και βάλε, βαρύ αυτοκίνητο και καλά ζυγισμένο και δεν έχω δυσκολία να το ζεστάνω προσφέρει αντοχή σε κωλόδρομους-πεζοδρόμια και μικρότερη παραμόρφωση για καλύτερο φρενάρισμα.
Δεν με νοιάζει ο θόρυβος (στην Ελλάδα οι δρόμοι είναι πολύ λείοι και η BMW έχει καλή ηχομόνωση) αλλά ίσως να με ένοιαζε με άλλο αυτοκίνητο ή σε άλλη χώρα.
Δεν με νοιάζει η κατανάλωση, η διαφορά είναι πολύ μικρή (περί το 3-5% στα χέρια μου) και θα μετρήσει μόνο αν δεν χάνει σε πρόσφυση.
Δεν με νοιάζει τι κάνει στο βρεγμένο, βρεγμένος ελληνικός δρόμος είναι επικίνδυνος και πάω σαν χεσμένος έτσι κι αλλιώς. Αλλά έχω εντυπωσιαστεί από κάποια λάστιχα με χάραξη σχήματος V σε βρεγμένο.
Στη διάσταση αυτή υπάρχουν ημισλίκ και ευχαρίστως να τα έβαζα αλλά δεν τα πληρώνω.
Δεν με νοιάζει τι κάνει στο κρύο. Ναι έχω δει σημαντική διαφορά, κάποια ελαστικά είναι μια χαρά στους κάτω από 5 και άλλα γίνονται τελείως ξύλινα αλλά στην μη ορεινή Ελλάδα που συχνάζω δεν με απασχολεί.
Όψη: θέλω να βλέπω πολύ λάστιχο (πρόσφυση), λίγα αυλάκια (είπαμε βροχή χεσμεντέν). Προτιμώ να έχω κοφτερές γωνίες και όχι στρογγυλεμένες. Αλλά αυτό δεν ξέρω αν έχει σημασία σε κάτι.
* και έτσι θυμήθηκα ότι τα λάστιχά μου είναι αρκετά παλιά κι αν και είναι σε δροσερό σκοτεινό γκαράζ και μάλλον έχουν κάτω από 10Κ χλμ θα πρέπει όταν μου δοθεί ευκαιρία να τα δοκιμάσω σοβαρά και αν μου φανούνε λίγα να τα πιέσω λίγο μόνος μου σε καμιά καλή άσφαλτο να τριφτούν κι αν δεν πάρουν τα πάνω τους να μπω σε mode αλλαγής ελαστικών.
επειδη εισαι μπερδεμενος ,μας μπερδεψες και εμας..καταρχην δεν ηξερα οτι εισαι του club μας,bmwδακιας δλδ.
οποτε ξεκιναω απο το πρωτο..αφου εχεις ενα τοσο καλο αυτοκινητο και εχεις μια δυσκολη σε διασταση ζαντα ειναι απαραδεκτο να να μην εχεις αλλαξει ζαντα σε αλλη διασταση..επρεπε να ειχες αλλαξεις σε μια νορμαλ σε διασταση 16αρα η' 17αρα οτι μπορει να μπει.απο ενα 15 σε ενα 16 η' 17 δεν χανεις σε ανεση,δεν γινεσαι Μ... bmw εχεις οχι κανενα καρο.θελεις να εχει νευρο αλλιως δεν επρεπε να το παρεις.
αλλα ας πουμε οτι εισαι απο αυτην την μειοψηφια που αγοραζει bmw για την φιγουρα και οχι για τις σπορ οδηγικες απολαυσεις που προσφερει ,οπως κανουν μερικοι ηλικιωμενοι που αγοραζουν την 3αρα για πρεστιζ και μονο και στον δρομο πανε σαν χεσμενοι οπως εσυ,οπως ειπες..κακως για εμενα που πηρες bmw αλλα ειπαμε υπαρχουν και αυτες οι κατγοριες οδηγων που την αγοραζουν. και παλι μια αλλη ζαντα θα σου δινει περισοτερες επιλογες με την ιδια ανεση. και ετσι και εσυ θα εχεις επιλογες πολλες..στην δυσκολη νοοτροπια σου..οπως εσυ ειπες..
δευτερον τα Avon ειναι πλεον κινεζικα ,σαν εταιρεια και παραγωγη.ουτε οι αγγλοι δεν τα φορουν πλεον χανουν την προσφυση τους μεσα σε 1 χρονο. γιαυτο και εχουν χασει την θεση τους και ειναι πλεον τριτης επιλογης.δεν αξιζουν την τσιμπημενη τιμη τους.μακρια. δεν ειναι οπως τα παλια ..τα ECO ειναι φτιαγμενα απο οικολογικα υλικα,που σημαινει αντοχη στον χρονο μικρη.ειναι χαλια ελαστικα και βγηκαν να εξυπητερησουν καποια αμερικανακια οικολογους.
τριτον απο την μια μας λες οτι οδηγεις σαν χεσμενος και απο την αλλη οτι θα προτιμησεις ενα σπορ ελαστικο.αυτο ειναι για ψυχολογο..αυτο δεν συνυπαρχει σε μια προταση ποτε..
τελος λες οτι η αλλαζεις ελαστικα ανα 15 μηνες το πολυ..οποτε τι νοημα εχει να την ψαχνεις τοσο πολυ αφου θα τα παεταξεις τοσο συντομα..απο την αλλη λες οτι τωρα δεν κανεις χιλοομ. και τα αλλζεις καθε 3-4 χρονια
τα ελαστικα δεν χαλανε μονο συμφωνα με τα χιλομ.ειδικα στην ελλαδα ετκος απο τα χιολ. που ειναι χαλια η ασφαλτος ,ο ηλιος,η σκονη και το ξερο κλιμα χαλανε τα ελαστικα ακομα πιο γρηγορα ειδκα τα σημερινα που ειναι απο ανακυκλωσιμα υλικα,σε 3 χρονια το πολυ εχουν ξεραθει ακομα και αν τα εχεις σε γκαραζ..απαραδεκτο να εχεις τετοιο αυτοκινητο,να κανεις τοση σκεψη ,να λες οτι εχεις γνωσεις και ερευνα για το πια θα παρεις και απο την αλλη να λες οτι αλλαζεις καθε 4 χρονια..ενας σωστος οδηγος ξερει οτι μετα τα 2,5 χρονια πρεπει να μπει σε διαδικασια στα 3 χρονια να τα πεταξει,στην ελλαδα...
συμφωνω με τα τετραγωνα ελαστικα και δυστυχως σε 15-16αρια τα εχουν καταργησει πλεον..απο 17αρια και πανω μονο..οποτε καιρος να αλλαξεις ζαντες,φτανει πια..ενα michelin primacy 4 ,17inches η' το goodyear eagle f1 ειναι οι καλυτερες επιλογες, τι βασανιζεσαι τοσο?? αλλαξε ζαντες χθες.