Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#695978
markvag έγραψε:Καλησπέρα. Συνάδελφος έχει ένα Α3 1,4tsi με το οποίο κάνει πάνω από 50Κ χλμ / έτος, κατά βάση στην Εγνατία. Ήρθε η ώρα να αλλάξει λάστιχα. Διάσταση 225/45/17.

Προτεραιότητες:

- Διάρκεια ζωής
- Άνεση (μαλακό πλαϊνό θα ήταν καλό)
- Ασφάλεια (κράτημα, φρενάρισμα, κτλ)
- Να μην χρειαστεί νεφρό για την αγορά τους

Το αυτοκίνητο είναι το μοναδικό της οικογένειας, οπότε σίγουρα το ελαστικό θα πρέπει να είναι καλό στους τομείς που άπτονται της ασφάλειας και αυτό να έχει διάρκεια. Δηλαδή, ένα ελαστικό που έχει κορυφαίο κράτημα για 10Κ χλμ και μετά είναι για πέταμα, δεν μας κάνει. Δεν μας ενδιαφέρει το απόλυτο κράτημα ή η οδήγηση στο όριο (εξάλλου δεν θα έπαιρνε Audi A3 αν τον ενδιέφεραν αυτά :shifty: :s_biggrin )

Αυτή τη στιγμή το αμάξι φοράει Bridgestone Turanza T005, από το οποίο και είναι ευχαριστημένος. Η πρώτη σκέψη προφανώς είναι να αγοράσει τα ίδια.

Εκτός αυτών σκέφτεται και καμία αλλαγή, με τα επικρατέστερα να είναι:

Pirelli Cinturato P7 C2
Michelin Primacy 4

και ως outsider τα Vredestein Ultrac Satin, που είδε καλές κριτικές εδώ

Δεν του πρότεινα κανένα Continental, γιατί δεν έχουν τόσο αντοχή σε χλμ (μετά τα 40Κ πέφτουν πολύ εμφανώς, κάτι που αρχίζει κάπου στα 30-35Κ).

Σκέψεις, απόψεις, εντυπώσεις, προτάσεις;

Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις, κυρίως για εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά χωρίς να χάσουμε σε απόδοση, κυρίως στις βασικές μας προτεραιότητες.
Έχω αυτή τη διάσταση σε Dunlop sport maxx rt2 και έχει όλα όσα λες. Πολύ άνετο στον δρόμο, πολύ καλό κράτημα και σε βρεγμένο και το έχω για 2η φορά πάνω στο αμάξι.

Πριν λίγους μήνες μου φόρεσαν μπροστά hankook γιατί στο σέρβις μου έσκασαν ένα λάστιχο, οπότε άλλαξαν και τα 2 μπροστινά. Καλά είναι και αυτά, αλλά προτιμώ τα dunlop. Γενικά είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος με τα dunlop και σε χειμερινά που τα έχω.


< >
Άβαταρ μέλους
By markvag
#696005 Ευχαριστώ όσους απάντησαν για τα σχόλια, θα μεταφερθούν στον ιδιοκτήτη! :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By alex
#697013
g47 έγραψε:Με pm καλυτερα. :offtopic:


ναι αλλα δεν απαντανε στο αιτημα μου και δεν το διορθωνουν.. :hmmm: :x
Άβαταρ μέλους
By alex
#697015
markvag έγραψε:Ευχαριστώ όσους απάντησαν για τα σχόλια, θα μεταφερθούν στον ιδιοκτήτη! :s_thumbsup


φιλε μου δεν υπαρχει πιο ειδικος στα ελαστικα απο εμενα..ακου τι να πεις στον φιλο σου γιατι το αυτοκινητο του το εχω οδηγησει..

το καλυτερο ελαστικο γιαυτο που θελεις ειναι το michelin primacy 4. ειναι και πρωτης τοποθετησης στο μοντελλο αυτο.
δευτερη επιλογη goodyear efficient grip perfomance 2,πολυ καλο ελαστικο αλλα πιο ελαφρυ και με μεγαλη αντοχη πεισης.οποιο απο τα 2 πιο πανω παρει ειναι η καλυτερη επιλογη.
αυτα θα διαλεγα γιαυτο το μοντελλο.δοκιμασμενα..

πιο οικονομικη επιλογη hankook ,ειναι μαλακά σαν τα μισελιν αλλα δεν κρατανε σε αντοχη πολλα χιλιολ.,ειναι ομως πιο φθηνα ελαχιστα.για μενα δεν αξιζει να μην παρεις τα 2 πρωτα.

γενικα το ελαστικο ειναι και θεμα ασφαλειας. το να δωσεις κατι παρπανω να αγορασεις ενα απο τα πριμιουμ ελαστικα δεν πληρωνεις μονο μαρκα οπως λενε.οι εταιρειες αυτες επενδυουν σε τεστ και ερευνουν τεχνολογια και ειναι πιο αξιοπιστες απο τις πιο φθηνες σε περιπτωση που το χρειαστεις σε μια δυσκολη στιγμη.οποτε για ενα τετοιο καλο γερμανικο αυτοκινητο βαζεις και ενα καλο πριμιουμ ελαστικο.

μακρια απο pireli στην ελλαδα.απο τοτε που εγινε κινεζικης ιδιοκτησιας ειναι η χειροτερη εταιρεια.σκληρα ,ξεραινοντα αμεσως και γλυστρανε ..χαλια ελαστικα
Άβαταρ μέλους
By alex
#697016
alex έγραψε:
g47 έγραψε:Με pm καλυτερα. :offtopic:


πρωτα αυτο εκανα.. αλλα δεν απαντανε στο αιτημα μου και δεν το διορθωνουν.. :hmmm: :x
Άβαταρ μέλους
By alex
#697021
sknipper έγραψε:Δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν κακά λάστιχα αν μιλάμε για τα γνωστά μέση και πάνω μοντέλα από τις γνωστές 4-5 επώνυμες μάρκες. Είναι όμως το θέμα τι ταιριάζει στον καθένα. Και επειδή είναι κάτι που το ανανεώνουμε κάθε 3-5 χρόνια οι όποιες συγκρίσεις βάζουν νερό. Και τα μοντέλα μπορεί να έχουν αλλάξει και το αυτοκίνητο και εμείς. Στο πόσο καλά κάθονται-κρατάνε τα λάστιχα μέτράνε και τα αμορτισέρ, πολύ. Και οι ζάντες.
Θα ήταν πιο εύκολο να κάνει κάποιος σύγκριση αν κάνει πολλά χλμ και αλλάζει συχνά. Κάποτε άλλαζα λάστιχα στους 12-15 μήνες. Αυτό βοήθησε να καταλάβω καλύτερα τι ζητάει ο οργανισμός μου. Εκεί νομίζω είναι το ζουμί, να καταλάβουμε τι χρειαζόμαστε περισσότερο. Γιατί όλοι θέλουμε κράτημα, τιμόνι, φρένο, ζέστη κρύο σεγνό βρεγμένο, αντοχή, ζέσταμα, ησυχία και διάρκεια. Αλλά αφού δεν μπορείς να τα έχεις όλα πόσο από το καθετί;;;


Παρακάτω παραθέτω τον δικό μου τρόπο σκέψης για επιλογή ελαστικών. Λόγω σπανιότατης διάστασης 225/60-15 συνήθως είναι ό,τι βρω αλλά αν έχω επιλογή πάω ως εξής. Αυτό που με είχε καλύψει σωστά δεν υπάρχει πιά, αν υπήρχε θα το ξαναέβαζα (Avon ZZ3, δεν λέω ότι είναι καλύτερο από τα καλά αλλά ότι εμένα μου ταίριαξε).
Ρωτάω-κοιτάω να δω τι διατίθεται, απορρίπτω τον κατιμά (τις κινεζιές και κρατάω πρώτα και δευτερoτρίτα ονόματα πχ Yokohama, Toyo, Kumho, Fulda, BFGoodrich, Marangoni,Avon), κρατάω τελευταία στο μυαλό μου όσα μοντέλα περιέχουν την λέξη ECO. Μαθαίνω τιμές και κρατάω πίσω τα πιο ακριβά (συνήθως Michelin, Continental, η διαφορά είναι της τάξης του +50%). Βλέπω δοκιμές+σχόλια και προσπαθώ να καταλάβω τον χαρακτήρα του ελαστικού. Οι κατατάξεις σε ABCDE κι αυτές βοηθάνε. Ρωτάω στο φόρουμ για να ακούσω άποψη από χρήστη στην Ελλάδα σε ελληνικό δρόμο. Φυσικά και δεν μπορώ να εμπιστευτώ τον υπεύθυνο πωλήσεων μιας μάρκας που προωθεί την μάρκα του ούτε τον έμπορο που προωθεί ό,τι του δίνει καλύτερη προμήθεια ή πιο εύκολη πώληση. Θα λάμβανα βέβαια υπόψη μου το αν ο Michelinάκια έλεγα καλό λόγο για κάποιο αντίπαλο.

Έχω καταλάβει ότι θέλω σφιχτό σκελετό (δεν μπορώ την πλαδαρότητα-γονάτισμα και ασάφεια αλλά έχω νοιώσει και νευρικότητα που είναι το άλλο άκρο με το πολύ καλό τιμόνι της Ε39). Βέβαια αν άλλαζα ζάντα και χαμήλωνα προφίλ σε κάτι λιγότερο μπαλονέ ίσως να είχα πολύ νευρικότητα και να άλλαζα γούστα. Απαιτείται προσαρμοστικότητα καθώς αλλάζουν οι συνθήκες.
Θέλω μαλακό πέλμα για μέγιστη πρόσφυση κι ας χάσω σε διάρκεια μια και δεν κάνω πια πολλά χλμ και στα 3-4 χρόνια το πολύ θα θέλουν άλλαγμα*. Γενικά θα προτιμήσω σπορ ελαστικό και όχι ταξιδιάρικο.
Δεν φοβάμαι να βάλω W-Υ-Ζ και βάλε, βαρύ αυτοκίνητο και καλά ζυγισμένο και δεν έχω δυσκολία να το ζεστάνω προσφέρει αντοχή σε κωλόδρομους-πεζοδρόμια και μικρότερη παραμόρφωση για καλύτερο φρενάρισμα.
Δεν με νοιάζει ο θόρυβος (στην Ελλάδα οι δρόμοι είναι πολύ λείοι και η BMW έχει καλή ηχομόνωση) αλλά ίσως να με ένοιαζε με άλλο αυτοκίνητο ή σε άλλη χώρα.
Δεν με νοιάζει η κατανάλωση, η διαφορά είναι πολύ μικρή (περί το 3-5% στα χέρια μου) και θα μετρήσει μόνο αν δεν χάνει σε πρόσφυση.
Δεν με νοιάζει τι κάνει στο βρεγμένο, βρεγμένος ελληνικός δρόμος είναι επικίνδυνος και πάω σαν χεσμένος έτσι κι αλλιώς. Αλλά έχω εντυπωσιαστεί από κάποια λάστιχα με χάραξη σχήματος V σε βρεγμένο.
Στη διάσταση αυτή υπάρχουν ημισλίκ και ευχαρίστως να τα έβαζα αλλά δεν τα πληρώνω.
Δεν με νοιάζει τι κάνει στο κρύο. Ναι έχω δει σημαντική διαφορά, κάποια ελαστικά είναι μια χαρά στους κάτω από 5 και άλλα γίνονται τελείως ξύλινα αλλά στην μη ορεινή Ελλάδα που συχνάζω δεν με απασχολεί.
Όψη: θέλω να βλέπω πολύ λάστιχο (πρόσφυση), λίγα αυλάκια (είπαμε βροχή χεσμεντέν). Προτιμώ να έχω κοφτερές γωνίες και όχι στρογγυλεμένες. Αλλά αυτό δεν ξέρω αν έχει σημασία σε κάτι.

* και έτσι θυμήθηκα ότι τα λάστιχά μου είναι αρκετά παλιά κι αν και είναι σε δροσερό σκοτεινό γκαράζ και μάλλον έχουν κάτω από 10Κ χλμ θα πρέπει όταν μου δοθεί ευκαιρία να τα δοκιμάσω σοβαρά και αν μου φανούνε λίγα να τα πιέσω λίγο μόνος μου σε καμιά καλή άσφαλτο να τριφτούν κι αν δεν πάρουν τα πάνω τους να μπω σε mode αλλαγής ελαστικών.


επειδη εισαι μπερδεμενος ,μας μπερδεψες και εμας..καταρχην δεν ηξερα οτι εισαι του club μας,bmwδακιας δλδ.

οποτε ξεκιναω απο το πρωτο..αφου εχεις ενα τοσο καλο αυτοκινητο και εχεις μια δυσκολη σε διασταση ζαντα ειναι απαραδεκτο να να μην εχεις αλλαξει ζαντα σε αλλη διασταση..επρεπε να ειχες αλλαξεις σε μια νορμαλ σε διασταση 16αρα η' 17αρα οτι μπορει να μπει.απο ενα 15 σε ενα 16 η' 17 δεν χανεις σε ανεση,δεν γινεσαι Μ... bmw εχεις οχι κανενα καρο.θελεις να εχει νευρο αλλιως δεν επρεπε να το παρεις.
αλλα ας πουμε οτι εισαι απο αυτην την μειοψηφια που αγοραζει bmw για την φιγουρα και οχι για τις σπορ οδηγικες απολαυσεις που προσφερει ,οπως κανουν μερικοι ηλικιωμενοι που αγοραζουν την 3αρα για πρεστιζ και μονο και στον δρομο πανε σαν χεσμενοι οπως εσυ,οπως ειπες..κακως για εμενα που πηρες bmw αλλα ειπαμε υπαρχουν και αυτες οι κατγοριες οδηγων που την αγοραζουν. και παλι μια αλλη ζαντα θα σου δινει περισοτερες επιλογες με την ιδια ανεση. και ετσι και εσυ θα εχεις επιλογες πολλες..στην δυσκολη νοοτροπια σου..οπως εσυ ειπες..

δευτερον τα Avon ειναι πλεον κινεζικα ,σαν εταιρεια και παραγωγη.ουτε οι αγγλοι δεν τα φορουν πλεον χανουν την προσφυση τους μεσα σε 1 χρονο. γιαυτο και εχουν χασει την θεση τους και ειναι πλεον τριτης επιλογης.δεν αξιζουν την τσιμπημενη τιμη τους.μακρια. δεν ειναι οπως τα παλια ..τα ECO ειναι φτιαγμενα απο οικολογικα υλικα,που σημαινει αντοχη στον χρονο μικρη.ειναι χαλια ελαστικα και βγηκαν να εξυπητερησουν καποια αμερικανακια οικολογους.

τριτον απο την μια μας λες οτι οδηγεις σαν χεσμενος και απο την αλλη οτι θα προτιμησεις ενα σπορ ελαστικο.αυτο ειναι για ψυχολογο..αυτο δεν συνυπαρχει σε μια προταση ποτε..

τελος λες οτι η αλλαζεις ελαστικα ανα 15 μηνες το πολυ..οποτε τι νοημα εχει να την ψαχνεις τοσο πολυ αφου θα τα παεταξεις τοσο συντομα..απο την αλλη λες οτι τωρα δεν κανεις χιλοομ. και τα αλλζεις καθε 3-4 χρονια :omg:

τα ελαστικα δεν χαλανε μονο συμφωνα με τα χιλομ.ειδικα στην ελλαδα ετκος απο τα χιολ. που ειναι χαλια η ασφαλτος ,ο ηλιος,η σκονη και το ξερο κλιμα χαλανε τα ελαστικα ακομα πιο γρηγορα ειδκα τα σημερινα που ειναι απο ανακυκλωσιμα υλικα,σε 3 χρονια το πολυ εχουν ξεραθει ακομα και αν τα εχεις σε γκαραζ..απαραδεκτο να εχεις τετοιο αυτοκινητο,να κανεις τοση σκεψη ,να λες οτι εχεις γνωσεις και ερευνα για το πια θα παρεις και απο την αλλη να λες οτι αλλαζεις καθε 4 χρονια..ενας σωστος οδηγος ξερει οτι μετα τα 2,5 χρονια πρεπει να μπει σε διαδικασια στα 3 χρονια να τα πεταξει,στην ελλαδα...

συμφωνω με τα τετραγωνα ελαστικα και δυστυχως σε 15-16αρια τα εχουν καταργησει πλεον..απο 17αρια και πανω μονο..οποτε καιρος να αλλαξεις ζαντες,φτανει πια..ενα michelin primacy 4 ,17inches η' το goodyear eagle f1 ειναι οι καλυτερες επιλογες, τι βασανιζεσαι τοσο?? αλλαξε ζαντες χθες. :lol:
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#697025
alex έγραψε:
g47 έγραψε:Με pm καλυτερα. :offtopic:


ναι αλλα δεν απαντανε στο αιτημα μου και δεν το διορθωνουν.. :hmmm: :x
Σου εχω στείλει πμ και δεν το έχεις δει καν.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζεις πως με χαρά να βοηθήσω. [Mod]


Redmi Note 8 Pro
Άβαταρ μέλους
By opc
#697114
alex έγραψε:
markvag έγραψε:Ευχαριστώ όσους απάντησαν για τα σχόλια, θα μεταφερθούν στον ιδιοκτήτη! :s_thumbsup


φιλε μου δεν υπαρχει πιο ειδικος στα ελαστικα απο εμενα..ακου τι να πεις στον φιλο σου γιατι το αυτοκινητο του το εχω οδηγησει..

το καλυτερο ελαστικο γιαυτο που θελεις ειναι το michelin primacy 4. ειναι και πρωτης τοποθετησης στο μοντελλο αυτο.
δευτερη επιλογη goodyear efficient grip perfomance 2,πολυ καλο ελαστικο αλλα πιο ελαφρυ και με μεγαλη αντοχη πεισης.οποιο απο τα 2 πιο πανω παρει ειναι η καλυτερη επιλογη.
αυτα θα διαλεγα γιαυτο το μοντελλο.δοκιμασμενα..

πιο οικονομικη επιλογη hankook ,ειναι μαλακά σαν τα μισελιν αλλα δεν κρατανε σε αντοχη πολλα χιλιολ.,ειναι ομως πιο φθηνα ελαχιστα.για μενα δεν αξιζει να μην παρεις τα 2 πρωτα.

γενικα το ελαστικο ειναι και θεμα ασφαλειας. το να δωσεις κατι παρπανω να αγορασεις ενα απο τα πριμιουμ ελαστικα δεν πληρωνεις μονο μαρκα οπως λενε.οι εταιρειες αυτες επενδυουν σε τεστ και ερευνουν τεχνολογια και ειναι πιο αξιοπιστες απο τις πιο φθηνες σε περιπτωση που το χρειαστεις σε μια δυσκολη στιγμη.οποτε για ενα τετοιο καλο γερμανικο αυτοκινητο βαζεις και ενα καλο πριμιουμ ελαστικο.

μακρια απο pireli στην ελλαδα.απο τοτε που εγινε κινεζικης ιδιοκτησιας ειναι η χειροτερη εταιρεια.σκληρα ,ξεραινοντα αμεσως και γλυστρανε ..χαλια ελαστικα
Αυτό με το η Pirelli είναι πλέον σε κινεζικά χέρια το είδες κάπου γραμμένο?
Και τι εννοούμε με το κινεζικά???
Να πω εδώ πως τα pz4 είναι ίσως ό,τι καλύτερο έχω φορέσει...
Όλες οι εταιρείες έχουν καλά, λιγότερο καλά και πολύ καλά ελαστικά...
Αυτός ο κουβάς η τάδε εταιρεία είναι χάλια και η άλλη κορυφαία μάλλον κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει!

< one >
Άβαταρ μέλους
By mirage
#697115 Περίπου 45% ανήκει στην ChemChina και περίπου 40% ειναι στο Χρηματιστήριο. Η εταιρία βεβαια ειναι Ιταλική πολυεθνική.
Άβαταρ μέλους
By opc
#697116
mirage έγραψε:45% ανήκει στην ChemChina οχι βέβαια πως αυτο σημαινει κατι αλλα ΟΚ.
Αυτό ακριβώς, το ποιοί έχουν μετοχές δε λέει κάτι! Τουλάχιστον έτσι πιστεύω

< one >
Άβαταρ μέλους
By alex
#697133
Anonymous Founder έγραψε:H Avon Tyres δεν έχει αγοραστεί από Κινέζους όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αλλά από την αμερικανική Cooper Tires.
https://www.avontyres.com/en-gb/about-avon/

εχεις δικιο .. αλλα πολλα απο τα ελαστικα της Cooper Tires φτιαχνονται στην κινα..εδω στην ελλαδα επειδη και εγω ενδιαφερθηκα να βαλω στης φιλης μου ,ειδα απο κοντα οτι φτιαχνονται στην κινα..δεν ξερω σε αλλες χωρες τι εισαγωγης ειναι..
Άβαταρ μέλους
By alex
#697136 το εχω ξαναγραψει ,μιλαω για τις απλες κατηγοριες ,οχι τα πριμιουμ ελαστικα της οπως pz4 ροσο η΄νερο εκει υπαρχει αλλη προσεγγιση απο την πιρελι. σε 15,16,17 ζαντες για μενα δεν αξιζουν ! να σου πω την αληθεια και καθαρα ιταλικη που ηταν αδιαφορη μου ηταν ,εχω φορεσει στις 3 πιο πανω διαστασεις ελαστικα της και ηταν χαλια μαυρα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#697137
alex έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:H Avon Tyres δεν έχει αγοραστεί από Κινέζους όπως αναφέρθηκε παραπάνω, αλλά από την αμερικανική Cooper Tires.
https://www.avontyres.com/en-gb/about-avon/

εχεις δικιο .. αλλα πολλα απο τα ελαστικα της Cooper Tires φτιαχνονται στην κινα..εδω στην ελλαδα επειδη και εγω ενδιαφερθηκα να βαλω στης φιλης μου ,ειδα απο κοντα οτι φτιαχνονται στην κινα..δεν ξερω σε αλλες χωρες τι εισαγωγης ειναι..
Τι σχέση έχει που φτιάχνονται τα ελαστικά;