Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#665608
sknipper έγραψε:
harpymonk έγραψε:Σου ειπαν οι αλλοι για τα ποδηλατα, εγω σου λεω τι πρεπει να κανεις για να λέγεσαι ποδηλατης που κοιταει Strava.
Αν δεν σε ενδιαφερουν οι χρονοι τοτε πασο, πηγαινε ομως και λιγο εξοχη, κανε και λιγο ανηφορα μονο ετσι μπορεις να βελτιωθεις/αποκτήσεις δυναμη οτι ποδηλατο και να εχεις.
Strava όλοι κοιτάνε μην γίνεσαι αυστηρός. Βασικά οι πιο καλοί χρησιμοποιούν άλλα εργαλεία για τη μελέτη της κατάστασής τους και των επιδόσεών τους, το strava είναι για την πλέμπα και για το χάζι. Και ακριβώς αυτός είναι ο λόγος της τεράστιας επιτυχίας του, απευθύνεται σε όλους και σε διαβεβαιώνω ότι είναι πολύ καλό και σαν κίνητρο ακόμα και για κάποιον που μόλις ξεκινά την όποια άσκηση (πχ τρέξιμο couch to 5k).

Ναι με ενδιαφέρει να βελτιωθώ αλλά όχι δεν πρόκειται να ασχοληθώ να κάνω οποιοδήποτε δομημένο πρόγραμμα για να το πετύχω. Απλά κάνω το κέφι μου, γράφω μερικά χλμ ανάλογα με τις δυνάμεις μου και το διαθέσιμο χρόνο μου και παρατηρώ διαφορές. Ναι με πατάνε κάτω συστηματικά κάτι κουρσάκηδες τσιλιβίθρες κι εγώ πατάω μερικούς από αυτούς σε κάτι κατηφορίτσες. Δεν έχω πρόβλημα με αυτό και όσο μπορώ προσπαθώ και βλέπω βελτίωση.
Παρεπιμπτόντως οι πολλές αλλά σύντομες και πιεσμένες διαδρομές (πχ το σχετικά σύντομο commuting μου) συνιστώνται για βελτίωση δύναμης.

Και βασικά τίποτα δε μου είπαν για τα ποδήλατα. Θα πρέπει να πάω αλλού ή να εμπιστευτώ το ένστικτο και τη δική μου μελέτη.


Παραθετω απο κατω το υψομετρικο προφιλ της ποδηλασιας σου εδω και μηνες:
__________________________________________________________

Για πες μου πως θα χρησιμοποιησεις τα 46-36/11-34 που θα εχει, υποθετικα, το καινουργιο σου 11 ταχυτο ποδηλατο (που μελετάς χρονια);
Πως θα χρησιμοποιησεις την aggressive γεωμετρια του στα 2χλμ της διαδρομης;
Τι δομημενα προγράμματα και ιστοριες για αγριους;
Με ενα fixie εισαι ΟΚ, go get one.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#665715
Νίκος Παππάς έγραψε:Εγώ σαν άσχετος με την ποδηλασία θα έλεγα Cannondale. Μεγάλη και καταξιωμένη εταιρεία σε αγώνες.
Την Cube δεν την έχω δει στους μεγάλους ποδηλατικους γύρους ή δε έτυχε να την προσέξω
Αφού η διαφορά τιμής δεν είναι τεράστια, το επώνυμο.
Έτσι κι αλλιώς δε μιλάμε για τα καλά ποδήλατα της μάρκας αλλά για μια μεσαία κατηγορία οπότε οι επιδόσεις των καλών τους μοντέλων δεν μετράει και τόσο.
Δεν ξέρω για αγώνες αλλά πχ η Volkswagen μια χαρά αυτοκίνητα βγάζει κι ας μην είναι αγωνιστικά και είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς.
Δε λέω η Cannondale είναι πιο χαικλασάτη (ή ίσως ήταν όταν έφτιαχνε χειροποίητα ποδήλατα στην αμερική,τώρα είναι αμερικανο-καναδέζικη με παραγωγή στην Ταϊβάν). Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω να σου απαντήσω σωστά αλλά θα μπορούσα να πω αμερικάνικη, καβαλλημένη, υπερτιμημένη η μία, γερμανικής ποιότητας δοκιμασμένα ποδήλατα του λαού η άλλη. Cannondale είναι δεν είναι και Colnago ή Bianchi.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#665718
harpymonk έγραψε:Παραθετω απο κατω το υψομετρικο προφιλ της ποδηλασιας σου εδω και μηνες:
__________________________________________________________

Για πες μου πως θα χρησιμοποιησεις τα 46-36/11-34 που θα εχει, υποθετικα, το καινουργιο σου 11 ταχυτο ποδηλατο (που μελετάς χρονια);
Πως θα χρησιμοποιησεις την aggressive γεωμετρια του στα 2χλμ της διαδρομης;
Τι δομημενα προγράμματα και ιστοριες για αγριους;
Με ενα fixie εισαι ΟΚ, go get one.
Ναι τα υψομετρικά δεν είναι στο πορτοφόλιο μου και λοιπόν; Ούτε εξοχή κάνω γιατί απλά δεν διαθέτω, μέχρι πάρκα φτάνω. Καταδικαστέος; Ανάξιος να καβαλάω ποδήλατο; Despicable;
Προσωπικά θα απέφευγα το 46, το έχω δηλώσει ότι θέλω το 50 αλλά αν όλα τα άλλα ήταν καταπληκτικά και ήταν το μόνο διαθέσιμο το συζήταγα.
Μπορεί να μην έχω υψομετρικά αλλά δεν είμαι από εκείνους που ξεκινάνε και κάνουν 3-4-5 ώρες πεντάλι σταθερά. Η χρήση γίνεται σε πολλές διαφορετικές ταχύτητες με πολλές συχνές και έντονες επιταχύνσεις. Αυτό σε συνδυασμό με το βάρος μου φαντάζομαι εξηγεί γιατί εμφανίζω μεγάλη μέση ισχύ χωρίς να είμαι γρήγορος. Μου το είπε και κουρσάκιας από τη δουλειά που φύγαμε μια μέρα μαζί, πως τουρμπίζεις έτσι... Για αυτό και θέλω τις πολλές ταχύτητες και ευρύ range.
Οι ανηφόρες οι δικές σου είναι το βάρος το δικό μου. Δεν χρειάζομαι ανηφόρα για να ζορίσω το σύστημα. Φόρα 20 κιλά και πήγαινε σταμάτα ξεκίνα στην πόλη και έλα να μου πεις αν δυναμώνεις ή όχι.
Δεν ξέρω γιατί σου δόθηκε τέτοια εντύπωση αλλά δεν θέλω την επιθετική γεωμετρία, αν την ήθελα θα πήγαινα σε κούρσα. Όμως δεν θέλω και τελείως λαπαδιάρικο.
Τα περι προγραμμάτων εσύ να μου πεις που ξέρεις με τα βατόμετρα, εγώ δήλωσα δεν θέλω να ξέρω. Απλά να μπορέσω να γκαζώνω λίγο παραπάνω.
:lol: Και το fixie το καταραμμένο να το πας εσύ βόλτα εκεί στα βουνά, ορθοπεταλιά μέχρι πάνω. Mε σιδερένιο σκελετό και παλουκόσελο χωρίς σέλλα.... άκου να μου πει εμένα για fixie! :lol:
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#665723 Στην ποδηλασια ο μονος τροπος να δυναμωσεις ειναι οι ανηφορες, γιατι; Γιατι στην ανηφορα οταν σταμτησεις να δινεις σταματας, απλα. Δεν υπαρχει εναλλακτικη. Οσο μεγαλυτερη τοσο καλυτερα αλλα απο καπου πρεπει να ξεκινησεις. Αν εισαι στο μηδεν και μενεις στο μηδεν δεν πας πουθενα αν η προοδος σε ενδιαφερει βεβαια.
Στο ισιο το ζητουμενο ειναι η διαρκεια. Αυτη σου δινει την αντοχη αλλα θελει ωρες και καταλαβαινω οτι πολλοι δεν τις εχουν, no problemo.
Ο συνδυασμος των δυο σε κανει καλυτερο ποδηλατη οτι ποδηλατο και να εχεις, οποιες και να ειναι οι δυνατότητες σου.

Αν δεν κανεις ουτε το ενα ουτε το αλλο τοτε απλα κανεις commute και μπραβο σου, με ενα fixie εισαι πανω απο ΟΚ και να σου πω την αληθεια με ενα fixie θα κανεις μεγαλυτερη προοδο. Γι'αυτο που κανεις και ενα ποδηλατο του TDF να σου έδιναν διαφορα δεν θα εβλεπες. Ριξε το ποδηλατο σ'ενα τρενο το ΣΚ και πηγαινε εξοχη, οχι φαναρι-φαναρι για 2 χλμ.
Again my 2c.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#665727
sknipper έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:Εγώ σαν άσχετος με την ποδηλασία θα έλεγα Cannondale. Μεγάλη και καταξιωμένη εταιρεία σε αγώνες.
Την Cube δεν την έχω δει στους μεγάλους ποδηλατικους γύρους ή δε έτυχε να την προσέξω
Αφού η διαφορά τιμής δεν είναι τεράστια, το επώνυμο.
Έτσι κι αλλιώς δε μιλάμε για τα καλά ποδήλατα της μάρκας αλλά για μια μεσαία κατηγορία οπότε οι επιδόσεις των καλών τους μοντέλων δεν μετράει και τόσο.
Δεν ξέρω για αγώνες αλλά πχ η Volkswagen μια χαρά αυτοκίνητα βγάζει κι ας μην είναι αγωνιστικά και είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς.
Δε λέω η Cannondale είναι πιο χαικλασάτη (ή ίσως ήταν όταν έφτιαχνε χειροποίητα ποδήλατα στην αμερική,τώρα είναι αμερικανο-καναδέζικη με παραγωγή στην Ταϊβάν). Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω να σου απαντήσω σωστά αλλά θα μπορούσα να πω αμερικάνικη, καβαλλημένη, υπερτιμημένη η μία, γερμανικής ποιότητας δοκιμασμένα ποδήλατα του λαού η άλλη. Cannondale είναι δεν είναι και Colnago ή Bianchi.
ΟΚ, να το πάμε ανάποδα τότε;

Πιστεύεις ότι έχουν διαφορά σημαντική;
Πιστεύεις ότι οι διαφορές τους είναι τέτοιες που θα έκαναν διαφορά σε εσένα και τις διαδρομές που θα κάνεις;

Αν ναι, πάρε το πιο ταιριαστό σε εσένα.

ΥΓ. Bianchi θα αγόρασα βουνού του γιου μου αλλά δεν του αρέσει. Προτιμά Merida. Go figure.

Από το Redmi Note 8 Pro
Άβαταρ μέλους
By gianik
#665728 Skniper είδες για κανένα giant?

.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#665735
sknipper έγραψε:...Αυτό σε συνδυασμό με το βάρος μου φαντάζομαι εξηγεί γιατί εμφανίζω μεγάλη μέση ισχύ χωρίς να είμαι γρήγορος. Μου το είπε και κουρσάκιας από τη δουλειά που φύγαμε μια μέρα μαζί, πως τουρμπίζεις έτσι... Για αυτό και θέλω τις πολλές ταχύτητες και ευρύ range.


Μεγαλη ισχυ; Που; Γιατι το Strava λεει 91W (estimated) @ 111bpm avg, που ειναι απολυτως νορμαλ και φυσιολογικο (power vs. bpm vs. speed). Αν θελεις να ξερεις πραγματικα ποση δυναμη βγαζεις σου εχω ξαναπει οτι στο ισιο το Strava θελει προσοχη, βαλε ενα power meter (200 €) να δεις τι παιζει. Τωρα αν κανεις μια κλιση εστω του 5% και εχεις βαλει το πραγματικο σου βαρος το Strava ειιναι πολυ πιο ακριβες (χωρις power meter).
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#665805 Αναρωτιέμαι πότε θα μπορέσω να δοκιμάσω ένα Brompton.
Τα εισάγει η Action3 απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι (Χαλάνδρι) αλλά έχει κι αλλού σημεία πώλησης. Ίσως βολέψει και το ένα στη Θεσσαλονίκη.
Έχω ψηθεί.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#665834
PeterPan έγραψε:Μεγαλύτερη γεωμετρία εννοώ πως στο ίδιο μέγεθος (πχ 58άρι) έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, ακριβώς όπως το είπες. Αυτό είναι γιατί το gravel είναι η κούρσα που θα πατήσει κ χωματόδρομο ή πιο τραχύ δρόμο κτλ. Το cross έχει πιο κοντό μεταξόνιο για πιο ευελιξία σε στροφές, δάση κτλ. Αλλά κ πάλι θα περίμενα το gravel να έχει 33άρι λάστιχο και το cross 40άρι...

Προσωπικά όποιο κ να πάρουμε το ίδιο θα είναι. Δεκέμβρη θα είναι στα καταστήματα. Το μόνο δέλεαρ για το Cross είναι η 105 σειρά. Επίσης θα ήθελα 40άρι λάστιχο, αν στο cross μπαίνει θα με βόλευε κ θα με βοηθούσε στην τελική απόφαση.

Το πρόβλημα για εμένα δεν είναι το ποδήλατο αλλά ο ελεύθερος χρόνος που μου λείπει... Φαντάζομαι κ σε εσένα. Οπότε οποίο ποδήλατο κ να πάρεις, κοίταξε να βρεις χρόνο!
Το 33 δεν είναι τυχαίος αριθμός, είναι ή ήταν το επίσημο όριο για αγώνες cyclocross.
Στην πρώτη αλλαγή από λάστιχο θα ήθελα κάτι σε 30-32, με όρια το 28-35 αρκετά δρομίσιο αλλά όχι τελείως σλικ.
Για την 105 δεν ξέρω πως συγκρίνεται με την GRX 600 ή 800 πολύ θα ήθελα να μάθω αλλά δεν έχω βρει ακόμα κάτι.
Εμένα μοιάζει αυτά που είπα (Cannondale CAADX, Cube Cross Race Pro) να είναι άμεσα διαθέσιμα, τα πληρώνω και τα παίρνω με το Ribble CGR AL να έχει παράδοση Νοέμβριο-Δεκέμβριο. Το Nuroad πάει 2021. Στο πρώτο με χαλάει το 46/36 και το quick release πίσω καθώς και το ΒΒ30 που υποθέτω ότι έχει)
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#665836
harpymonk έγραψε:Στην ποδηλασια ο μονος τροπος να δυναμωσεις ειναι οι ανηφορες, γιατι; Γιατι στην ανηφορα οταν σταμτησεις να δινεις σταματας, απλα. Δεν υπαρχει εναλλακτικη. Οσο μεγαλυτερη τοσο καλυτερα αλλα απο καπου πρεπει να ξεκινησεις. Αν εισαι στο μηδεν και μενεις στο μηδεν δεν πας πουθενα αν η προοδος σε ενδιαφερει βεβαια.
Στο ισιο το ζητουμενο ειναι η διαρκεια. Αυτη σου δινει την αντοχη αλλα θελει ωρες και καταλαβαινω οτι πολλοι δεν τις εχουν, no problemo.
Ο συνδυασμος των δυο σε κανει καλυτερο ποδηλατη οτι ποδηλατο και να εχεις, οποιες και να ειναι οι δυνατότητες σου.

Αν δεν κανεις ουτε το ενα ουτε το αλλο τοτε απλα κανεις commute και μπραβο σου, με ενα fixie εισαι πανω απο ΟΚ και να σου πω την αληθεια με ενα fixie θα κανεις μεγαλυτερη προοδο. Γι'αυτο που κανεις και ενα ποδηλατο του TDF να σου έδιναν διαφορα δεν θα εβλεπες. Ριξε το ποδηλατο σ'ενα τρενο το ΣΚ και πηγαινε εξοχη, οχι φαναρι-φαναρι για 2 χλμ.
Again my 2c.
Ναι μπορεί να δυναμώνεις πιο πολύ αλλά όχι δεν είναι ο μόνος τρόπος. Κάθε επιτάχυνση σε δυναμώνει όπως και το αναερόβιο που παρατηρώ πολύ συχνά με τον τρόπο που ποδηλατώ.
Ναι καλή και η δύναμη, καλή και η διάρκεια δεν αντιλέγω το θέμα είναι τι είμαι διατεθειμένος να κάνω. Και όσο και να θέλεις νε με κάνεις να πάρω τα τραίνα και τα βουνά στο λέω, το εκτιμώ αλλά δε γουστάρω τι να κάνουμε. :innocent:
Ένας πολύ καλός τρόπος να δυναμώσεις είναι δομημένο πρόγραμμα σε turbo trainer. Χωρίς κινδύνους χωρίς να αποσπάσαι ακολουθείς διάφορες συνταγές. Τόσο γρήγορα, τόση αντίσταση κλπ. Δε λέω ότι κάνω το ίδιο αλλά επιμένω ότι η ποδηλασία με πίεση σε πόλη βοηθάει στην ενδυνάμωση. Διαφορετικές σχέσεις, διαφορετικό cadence, συχνές επιταχύνσεις. Τον τελευταίο καιρό πάντως έχω ανέβει στο μεγάλο εμπρός γρανάζι.
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#665837
Νίκος Παππάς έγραψε:
sknipper έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:Εγώ σαν άσχετος με την ποδηλασία θα έλεγα Cannondale. Μεγάλη και καταξιωμένη εταιρεία σε αγώνες.
Την Cube δεν την έχω δει στους μεγάλους ποδηλατικους γύρους ή δε έτυχε να την προσέξω
Αφού η διαφορά τιμής δεν είναι τεράστια, το επώνυμο.
Έτσι κι αλλιώς δε μιλάμε για τα καλά ποδήλατα της μάρκας αλλά για μια μεσαία κατηγορία οπότε οι επιδόσεις των καλών τους μοντέλων δεν μετράει και τόσο.
Δεν ξέρω για αγώνες αλλά πχ η Volkswagen μια χαρά αυτοκίνητα βγάζει κι ας μην είναι αγωνιστικά και είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς.
Δε λέω η Cannondale είναι πιο χαικλασάτη (ή ίσως ήταν όταν έφτιαχνε χειροποίητα ποδήλατα στην αμερική,τώρα είναι αμερικανο-καναδέζικη με παραγωγή στην Ταϊβάν). Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω να σου απαντήσω σωστά αλλά θα μπορούσα να πω αμερικάνικη, καβαλλημένη, υπερτιμημένη η μία, γερμανικής ποιότητας δοκιμασμένα ποδήλατα του λαού η άλλη. Cannondale είναι δεν είναι και Colnago ή Bianchi.
ΟΚ, να το πάμε ανάποδα τότε;

Πιστεύεις ότι έχουν διαφορά σημαντική;
Πιστεύεις ότι οι διαφορές τους είναι τέτοιες που θα έκαναν διαφορά σε εσένα και τις διαδρομές που θα κάνεις;

Αν ναι, πάρε το πιο ταιριαστό σε εσένα.

ΥΓ. Bianchi θα αγόρασα βουνού του γιου μου αλλά δεν του αρέσει. Προτιμά Merida. Go figure.
Όχι δεν πιστεύω ότι η διαφορά είναι σημαντική. Υπαρκτή μπορεί να είναι αλλά όπως είπα αφού δεν μπορώ να τα δοκιμάσω μπας και καταλάβω κάτι είμαστε στη θεωρία. Αλλά έχει σημασία για μένα να αισθάνομαι ότι ακολούθησα κάποια λογική διαδικασία στην επιλογή και δεν πήγα μόνο με το συναίσθημα ή στα τυφλά.
Το πιο είναι το πιο ταιριαστό σε μένα είναι η όλη ερώτηση. Δεν ξέρω, υποθέσεις κάνω.
Όλες οι μάρκες έχουν καλά και μέτρια μοντέλα. Με τα ίδια λεφτά πιθανολογώ να έχεις πάρει καλύτερο ποδήλατο...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#665838
gianik έγραψε:Skniper είδες για κανένα giant?
Είδα (δηλαδή έχω καταχωρίσει και διαβάσει τεστ κλπ) το Revolt 0, με 105 48-32 / 11-34 και 38 λάστιχο στα 10,2 κιλά και 1500 λιριά. Αφενός δεν υπάρχει διαθέσιμο αλλά για την τιμή του δεν με εμπνέει αρκετά.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#665839
harpymonk έγραψε:
sknipper έγραψε:...Αυτό σε συνδυασμό με το βάρος μου φαντάζομαι εξηγεί γιατί εμφανίζω μεγάλη μέση ισχύ χωρίς να είμαι γρήγορος. Μου το είπε και κουρσάκιας από τη δουλειά που φύγαμε μια μέρα μαζί, πως τουρμπίζεις έτσι... Για αυτό και θέλω τις πολλές ταχύτητες και ευρύ range.
Μεγαλη ισχυ; Που; Γιατι το Strava λεει 91W (estimated) @ 111bpm avg, που ειναι απολυτως νορμαλ και φυσιολογικο (power vs. bpm vs. speed). Αν θελεις να ξερεις πραγματικα ποση δυναμη βγαζεις σου εχω ξαναπει οτι στο ισιο το Strava θελει προσοχη, βαλε ενα power meter (200 €) να δεις τι παιζει. Τωρα αν κανεις μια κλιση εστω του 5% και εχεις βαλει το πραγματικο σου βαρος το Strava ειιναι πολυ πιο ακριβες (χωρις power meter).
Μπορείς να διαλέξεις διαδρομές ή segments με 50W και άλλα με >250. Όταν πάω βόλτα με γυναίκα και κόρη και σταματάμε να δούμε τα παπάκια τι περιμένεις, ακόμα κι αν ξεφύγω για λίγο να κάνω κανένα γύρο πιεσμένος η μέση ισχύς της βόλτας θα είναι χαμηλή. Και όχι, δεν εννοώ την ισχύ σε segments των 200-500 μέτρων, δες μερικά πιο καλά.
https://www.strava.com/activities/3954254760 ~28χλμ βόλτα μέχρι να βρω το Richmond πάρκο και πίσω 147 μέσους παλμούς και 235 μέση ισχύς
https://www.strava.com/activities/4063704121 29χλμ βόλτα στην πόλη χωρίς σκοπό 138 μέσους παλμούς, 238 μέση ισχύς
Και τελευταίο αφήνω το γύρο Regents Park 4,4χλμ όπου πρωτοπαρατήρησα ότι για παρόμοιες ταχύτητες χρειάζομαι πολλά παραπάνω βατ από άλλους.
https://www.strava.com/activities/3891348013 23,5 χλμ βόλτα στην πόλη και με Regents Park, 139 μέσους παλμούς, 256 μέση ισχύς
και μέσα σε αυτό δες με στο segment που λέω https://www.strava.com/activities/38913 ... 6442074936 είναι ο γύρος του πάρκου, ο καλύτερός μου, 4,4χλμ υψομετρικά 14μ, 152παλμοί 303W μέση ισχύς και μέση ταχύτητα μόνο 28,6. Εσύ που είσαι συνδρομητής μπορείς να δεις πόσο πιο γρήγορα πάνε άλλοι με τόση ισχύ στην ίδια διαδρομή.
Είμαι σίγουρος ότι με άλλα λάστιχα/ζάντες, τώρα 38-40 σε 26άρες, πιο συντηρημένο ποδήλατο χωρίς BB που κάνει γρούτσου γρούτσου και λίγο πιο αεροδυναμική στάση θα πάω πιο γρήγορα. Και αν χάσω και κάμποσα κιλά ακόμα καλύτερα. Για αυτό και λίγες σελίδες πιο πριν ρώταγα πόσο μετράνε τα κιλά.

Που θα μου πάει όμως στο επόμενο ποδήλατο (όταν με το καλό... :whistlink: ) θα του βάλω και βατόμετρο. Που και πάλι για όλες τις συγκρίσεις δεν κάνει. Γιατί καλό είναι να κοιτάει κανείς και το relative effort. Γιατί το να αναφέρω ισχύ και παλμούς κλπ όταν είμαστε διαφορετικής ηλικίας, βάρους, κατασκευής, φυσικής κατάστασης σε διαφορετικές διαδρομές κλπ δεν έχει και μεγάλη αξία. Βλέπω σε δική σου βόλτα προχθεσινή ~23χλμ, έχεις 230W και μέση ταχύτητα 29,4 παρά τα 380 μέτρα υψομετρικά. Πχ αυτό που για μένα είναι γολγοθάς για σένα είναι βόλτα, ίσως είναι δύσκολο να καταλάβεις πόση προσπάθεια χρειάζομαι εγώ για να πετύχω τα όσα πετυχαίνω. Που με θέλεις με τραίνα και fixie.... :lol:
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#665870
sknipper έγραψε:Που θα μου πάει όμως στο επόμενο ποδήλατο (όταν με το καλό... :whistlink: ) θα του βάλω και βατόμετρο. Που και πάλι για όλες τις συγκρίσεις δεν κάνει. Γιατί καλό είναι να κοιτάει κανείς και το relative effort. Γιατί το να αναφέρω ισχύ και παλμούς κλπ όταν είμαστε διαφορετικής ηλικίας, βάρους, κατασκευής, φυσικής κατάστασης σε διαφορετικές διαδρομές κλπ δεν έχει και μεγάλη αξία.


Λοιπον πολυ σωστα κοιτας segments που ειναι σχετικα μεγαλα (4χλμ+) και κυκλικα. Στο συγκεκριμενο με μεση ταχυτητα τα 28,6 και μεσους παλμους τους 152 οντως ηταν intense. Η δυναμη ειναι λογικη αλλα εκεινη τη μερα ειχε και 13χλμ/ω αερα ΕΝΕ μην το ξεχνας. Ξανα το βαρος δεν εχει σημασια στο ισιο. Σημασια εχει κυριως η θεση σου και ο αερας, μετα τη λεπτομέρεια κανουν τα υπολοιπα (κυριως λαστιχα και ρουχα). Γυριζωντας στο segment σου τα νουμερα ειναι λογικα, αν ήμουν εγω με τετοια δυναμη θα εκανα 45 χλμ/ω :lol:
Εννοειται οτι με estimate power δεν κοιτας τα μεγιστα αλλα μονο τη μεση τιμη.
Οσο για το relative effort εινα βασισμενο στους παλμους και μονο οποτε αν δεν εχεις βαλει σωστα τις ζωνες σου στο Strava μπορει να ειναι σωστο, μπορει και οχι.

Εισαι 94 κιλα (οπως υπολογιζω απο το Strava) σωστα ;

Για το βατομετρο, εχει 3 χρησεις:
- Να διαχειριστεις την προσπαθεια κατα τη διαρκεια i.e. να μεινεις κολλημενος στα watt που μπορεις να παραξεις σε σχεση με τη διαρκεια/κλιση ωστε να μην εξουθενωθείς
- Να μην ξεπερασεις ενα στιγμιαιο οριο που εχεις θεσει (ιδιος λογος με απο πανω)
- Να αναλυσεις μετα για να βελτιωσεις

sknipper έγραψε:Βλέπω σε δική σου βόλτα προχθεσινή ~23χλμ, έχεις 230W και μέση ταχύτητα 29,4 παρά τα 380 μέτρα υψομετρικά. Πχ αυτό που για μένα είναι γολγοθάς για σένα είναι βόλτα, ίσως είναι δύσκολο να καταλάβεις πόση προσπάθεια χρειάζομαι εγώ για να πετύχω τα όσα πετυχαίνω. Που με θέλεις με τραίνα και fixie.... :lol:


Στη συγκεκριμενη βολτα πηγα για ενα συγκεκριμενο segment :innocent: (Pic de la Sapelle 380 μετρα μηκος με 10% avg. και 15% max.) και απετυχα οικτρά (+7 δευτερολεπτα) :(
Το ενδιαφερον πιο ειναι; Το οτι εβγαλα 332W avg. (4,5 W/Kg) και 412 max. και απετυχα οταν το ρεκορ μου (του 2018) προ-βατομετρου (δεν ειχα τοτε) και οντας τουλαχιστον 7 κιλα πιο βαρυς το Stravα μου εδειχνε estimated power 311W στο ιδιο segment :lipsealed: Με βαση αυτη την πληροφορια ειπα θα βγαλω 20 W παραπανω και θα το χτυπησω ανετα->fail
Βλεπεις λοιπον οτι κατι δεν παιζει σωστα...

Αλλη μια φορα: τα estimated watts του Strava ειναι +-5% στο συνολο μιας κυκλικης βολτας των 20+ χλμ. Σχεδον ποτε για ενα συγκεκριμενο segment.

Τελος καταλαβαινω απολυτα αυτο που αποκαλεις Γολγοθα αλλα και εγω απο καπου ξεκινησα και καθε βολτα ειναι Γολγοθας αλλιως δεν υπαρχει βελτιωση.
It doesn't get any easier, it just gets faster (Greg LeMond) :lol:
Τελευταία επεξεργασία από harpymonk και 24 Σεπ 2020, 10:44, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By gianik
#665871 όλη αυτή την διαδικασία του να μετράτε θερμίδες , υψομετρικά , W , μοίρες ανηφόρας , μποφόρ ανέμου , γεωμετρία ποδηλάτου ,βατόμετρα , cadence , κλπ κλπ το θεωρείτε ποδηλασία;;;; :s_crazy :s_crazy :s_crazy