Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#659265 Εσυ αποφασιζεις, ενα ποδηλατο αν το συντηρεις διαρκει για παντα. Το δικο σου ειναι παλιας τεχνολογιας αλλα απο αποψη συντηρησης δεν ειναι δυσκολο. Εννοειται οτι αν τα γαναζια της κασετας ειναι φαγομενα θα φανε και την αλυσιδα. Πρεπει να τα επιβλεπεις και να τα αλλαζεις αναλογα με τη φθορα. Παρε ενα εργαλιο που μετρα τη φθορα της αλυσιδας (πολυ φθηνο) να μετρας ποτε πρεπει να την αλλαξεις. Τα γραναζια θελουν επιβλεψη με το ματι. Αυτα τα δυο ειναι που εχουν τη μεγαλυτερη φθορα με τη χρηση. Πρωτα φθείρονται τα γραναζια και μετα η αλυσιδα (συνηθως 2 κασετες ανα αλυσιδα).
Μαθε επισης πως πρεπει να λαδωνεις την αλυσιδα σωστα γιατι λαθη σ'αυτο οδηγουν σε πολυ γρηγορη φθορα.

Οσο για τον άξονα δικη σου ειναι η αποφαση του τι θα κανεις αλλα και εδω θελει συντηρηση. Γρασάρισμα αναλογα με τη χρηση και τις καιρικες συνθηκες (εκτος αν εχεις 100% κεραμκα ρουλεμαν τα οποια θελουν μονο ψιλοκαθαρισμα κατα καιρους :lol: ). Το ιδιο και στην μπροστινη ροδα, τα ρουλεμαν του τιμονιου και bottom brakcet η οποια μαλλον στο δικο σου ειναι και αυτη με ελευθερα ρουλεμαν. Ροδες, ρουλεμαν τιμονιου και ΒΒ θελουν και το σωστο pre-constraint για να διαρκεσουν για παντα βασικα σε τετοια ποδηλατα με ελευθερα ρουλεμαν.

Τα παραπάνω ισχυουν οτι ποδηλατο και να εχεις.
Άβαταρ μέλους
By JarnoT
#659278 https://www.indiegogo.com/projects/superstrata-bike#/
Ενδιαφέρον.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#659381
harpymonk έγραψε:Εσυ αποφασιζεις, ενα ποδηλατο αν το συντηρεις διαρκει για παντα.

Παρε ενα εργαλιο που μετρα τη φθορα της αλυσιδας (πολυ φθηνο) να μετρας ποτε πρεπει να την αλλαξεις.

Οσο για τον άξονα δικη σου ειναι η αποφαση του τι θα κανεις αλλα και εδω θελει συντηρηση....
Ναι αν το συντηρήσω, σιδερένιο είναι, θα διαρκέσει για πάντα (σε αντίθεση με τα αλουμινίου και κάρμπον που δεν). Αλλά όλα είναι σχετικά. Η συντήρηση απαιτεί ενασχόληση, κόπο,χρόνο και χρήμα. Και τελικά, στην καλύτερη θα έχω το συγκεκριμένο ποδήλατο. Παλιό βαρύ, με μέτρια φρένα, αυξημένες αντιστάσεις, λίγες σχέσεις, μέτριες αλλαγές. Όλα τα πράματα, τα χρηστικά, είναι αναλώσιμα, ζυγίζεις τα συν και τα πλήν και κάποια στιγμή έρχεται η ώρα τους να αποσυρθούν (καταδικαστούν το έλεγαν στο ναυτικό) και να αντικατασταθούν από νέα πιο γρήγορα, πιο άνετα, πιο λειτουργικά, πιο σύγχρονα που λειτουργούν πιο σωστά και θα προσφέρουν περισσότερη ευχαρίστηση.
Αντίστοιχα και στα αυτοκίνητα τα πρώτα 5 χρόνια είναι τα καλά. Μετά αρχίζουν να βγαίνουν καταλύτες, συμπλέκτες, ζημιούλες κλπ. Αργότερα ακόμα πιο πολλά θέματα. Ναι όλα μπορείς να τα αλλάζεις κομάτι το κομάτι και το αυτοκίνητο να ζήσει για πάντα. Δεν το κάνεις όμως αυτό, το αλλάζεις με άλλο πιο σύγχρονο, πιο οικονομικό, με καλύτερες επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, συστήματα ασφάλειας κλπ.
Η απόφαση για αλλαγή είχε ήδη παρθεί και αν δεν είχανε χσθεί τα ποδήλατα από τα μαζαγιά και η δυνατότητα δοκιμής η κίνηση θα είχε γίνει. Και για αυτό και καθυστερούσα την συντήρηση τώρα όμως τι κάνω; Τείνω προς το να αλλάξω τον άξονα μόνο μέχρι να βρω ποδήλατο. Δηλαδή το ελάχιστο δυνστό για γίνει το ποδήλατο λειτουργικό.

Το ΒΒ μάλλον όντως είναι με μπιλάκια σε θηκούλα και υπάρχει (μάλλον υπήρχε) φτηνό κιτ ανανέωσης αλλά υπάρχει και έτοιμο ολόκληρο ΒΒ από τη Shimano νομίζω το πλαστικό UN26 ή το μεταλλικό UN55 βγάζουν κατάλληλη έκδοση.

Καλά δε θέλεις και ειδικό εργαλείο για να μετρήσεις την αλυσίδα. Έχει συγκεκριμέες διαστάσεις, μετράς 10 κρίκους και μετράς πόσο παραπάνω από το σωστό είναι. Αν είναι πάνω από κάποιο όριο τότε θέλει αλλαγή.
Αυτό που πήρα είναι το εργαλείο που ανοίγει την αλυσίδα, σπρώχνει τους πείρους. <το χρειάστηκα όταν έσπασε η αλυσίδα, τη μέτρησα, επιβεβαίωσα ότι τα έχει φάει τα ψωμιά της και πέρασα άλλη.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#659403 Γιατι τα αλουμινενια και καρπμον δεν διαρκουν για παντα;
Εχω καρμπον 20 ετιας και ειναι μια χαρα.

Το ψαχνεις τοσο καιρο και εχεις μεινει με ενα ποδηλατο πολυ χαμηλου επιπεδου χωρις λογο.
Εγω στη θεση σου θα επερνα ενα μεταχειρισμενο σε καλη τιμη και θα αλλαζα οτι δεν μου κανει/αρεσει, σημερα οχι σε ενα μηνα, ενα χρονο, ενα αιωνα. Το Ebay ειναι γεματο πολυ ωραια ποδηλατα:
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from ... _PrefLoc=1
Άβαταρ μέλους
By italakias
#659409 Εχετε μετατρεψει ενα απλο ,ομορφο χομπυ που βοηθαει να ξεφυγει καποιος απο την καθημερινοτητα,σε επιστημη μηχανολογιας και αεροδυναμικης.
Και στο τελος αντι να ευχαριστιεστε αυτο που κανετε,δημιουργειτε προσθετο αγχος.
Με λιγα λογια χανετε το νοημα.
Η λογικη λεει οτι αγοραζω κατι κανοντας καποιους συμβιβασμους ,οπως στα παντα στην ζωη και αποφευγω τους φαυλους κυκλους.
Στην Καρδιτσα που ειχε ποδηλατα σπτην δεκαετια 80 λογω επιπεδων δρομων,εκαναν και κανουν χρηση τους σε καθημερινη βαση και τα περισσοτερα ειναι απλα.
Τα παρατανε οπου βρουν κσι πανε για ψωνια εχοντας και καλαθακι μπροστα.
Υπαρχουν και αρχαιολογιες που τα εχουν τα γεροντια και εσεις θελευε το καλυτερο του κοσμου για να κανετε πεταλι.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#659423 Δεν διαφωνω, αλλο ομως να θελεις ενα ποδηλατο για σουπερ μαρκετ και αλλο για αθλητισμο. Αλλιως θα τρεχανε F1 με Trabant (ισως ναι ήτανε μια λυση για την έλλειψη θεαματος και ενδιαφεροντος) σωστα;
Στη συγκεκριμενη περίπτωση ειναι για να πηγαινεις δουλεια και να κανεις και καμια βολτα οχι για να ανεβαίνεις στις Άλπεις οποτε δεν πολυ καταλαβαινω το στρεσαρισμα....
Βασικα αν θελεις ποδηλατο παιρνεις ποδηλατο δεν το κοιτας στα δοντια και λες η γεωμετρία ειναι ετσι κι'αλλιως, η αεροδυναμικη ειναι μετρια κοκ. Δεν παιρνεις σπιτι η αεροπλανο, ποδηλατο παιρνεις.
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#659437
sknipper έγραψε:Ναι αν το συντηρήσω, σιδερένιο είναι, θα διαρκέσει για πάντα (σε αντίθεση με τα αλουμινίου και κάρμπον που δεν). Αλλά όλα είναι σχετικά. Η συντήρηση απαιτεί ενασχόληση, κόπο,χρόνο και χρήμα.


Πρόλαβες το voucher των £50; Μέχρι να αποφασίσεις τι θα πάρεις μελλοντικά, καλό είναι να το σουλουπώσεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#659530 Όχι άργησα να το πάρω χαμπάρι.
Έψαξα λίγο τα μτχ αλλά δεν μου άρεσαν ή ήταν πιο ακριβά από όσο έκρινα ή ό,τι μου άρεσε ήταν σε λάθος μέγεθος.

Ακριβώς επειδή τελικά η ολη γεωμετρία κλπ δεν είναι εύκολο να δοκιμαστεί και κριθεί από εμένα θα πάω για κάτι καλό σε προσόντα. Και φυσικά και το κοιτάω στα δόντια. Φυσικά και γίνονται συμβιβασμοί, το θέμα είναι να μελετήσεις την επιλογή σου ώστε να κάνεις όσο το δυνατόν λιγότερους και να μην μετανιώσεις.
Όλη αυτή η διαδικασία καθόλου δε με στρεσάρει, με ευχαριστεί, μου δίνει γνώσεις και με βοηθάει να κάνω έξυπνη επιλογή και όχι γουρούνι στο σακί.
Μάλλον με γυριστό τιμόνι και λάστιχα από 28 και πάνω καλύτερα με 32-35. Να μην υπάρχουν εμφανείς ντίζες γύρω από τον οριζόντιο (να μπορούμε εύκολα να περάσουμε ιμάντες για τσαντάκια) να παίρνει φτερά κλπ.
Βρήκα το Ribble CGR AL και μοιάζει να μου κάνει πολύ, είναι αξιοπρεπής μάρκα; Μου αρέσει που βασικά το παραγγέλνεις και κάνεις και μικροαλλαγές πχ θέλω 170 και όχι 172,5 πεντάλι, άλλο λάστιχο κλπ. Το κακό είναι ότι αν το κλείσεις τώρα το παίρνεις αρχές Νοεμβρίου... To Canyon αρχές Δεκεμβρίου...
Παραγγέλνω το άξονα για το σαράβαλο.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#659985 Βγήκαν τα νέα μοντέλα της cube. Κάπου διάβασα σε ένα site παράδοση από τέλη Νοέμβρη.

Sknipper αν θέλεις να ρίξεις καμιά ματιά...

Εγώ μάλλον πάω για το nuroad race όπως σκεφτόμουν κ παλιότερα.


https://www.cube.eu/2021/bikes/road/off ... uenorange/


< >
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#659988 To έχω κι εγώ στη λίστα μου με τους φιναλίστ το Nuroad Race. (με Canyon Grail AL 6, Scott Speedster Gravel 20, Cube Cross Race Pro)
Αλλά μάλλον με κερδίζει το παρακάτω.
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-c ... imano-105/
Έχει 105 αντί για GRX με πιο μεγάλα εμπρός γρανάζια για να γκαζώνεις στις κατηφόρες (πιο δρομίσιο 50-34 αντί 46-30).
Σε γεωμετρία είναι αρκετά κοντά με παρόμοιες γωνίες και ίδιο μεταξόνιο με το Ribble λίγο πιο εύκολο σε reach-stack, σε βάρος λίγο ελαφρύτερο το NUROAD, και τα δύο με through axle που το θέλεις αν έχεις δισκόφρενα, και τα δύο κρύβουν τις ντίζες τους και δέχονται φτερά-σχάρα. Το Ribble έχει carbon παλουκόσελλο, παίρνει μέχρι 45 λάστιχο έναντι 40 και έχει βιδωτό BB τα Cube έχουν pressfit (για μένα μείον).
Στο Ribble μου αρέσει που έχεις κάποιες επιλογές καστομιάς πχ ζάντες λάστιχα, κασέτα, φτερά, σέλλες, λαιμούς, τιμόνια, μήκος crank (θέλω 170 και όχι 172,5, δυστυχώς δεν δίνει 167,5 που μάλλον θα ήταν το σωστό για μένα). Με 300 παραπάνω κάνεις και κάστομ χρώμα που θα το έκανα μόνο αν κόστιζε 50-60. Υποστηρίζουν το σχήμα cycle to work που το παίρνεις με κατακράτηση από το μισθό προ φόρων, άρα αφορολόγητο οπότε περιμένω να γλυτώσω πάνω από 35%. ΣΤο τσάκ είμαι αλλά παραδόσεις καλό Νοέμβριο....
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#660058
harpymonk έγραψε:Πιο δρομισιο 50/34; Σιγουρα; Ανεβαινεις βουνα;
Ε, δεν είναι πιο δρομίσιο το 50 από το 46; Εντάξει, όχι όσο ένα 52, 53 ή και παραπάνω αλλά από το 46 σαφώς. Για τα βουνά έχεις το 34, αν δυσκολεύεσαι τότε με μια κασέτα 11-34 θα τα καταφέρεις. Αν όχι είσαι με λάθος ποδήλατο.
Λόγω σημαντικού υπερ-βάρους τα βουνά και τις αναβάσεις ουδέποτε συμπάθησα. Με τις κατηφόρες όμως τα πάω καλά, πάω με τους άλλους χωρίς να κάνω πεντάλι.
harpymonk έγραψε:Πως προκύπτει το 170 μανιβέλα;
Ύψος, μήκος ποδιών, ηλικία-ευλυγισία και άλλα. Υπάρχουν site, ειδικά το πρώτο το βρίσκω πολύ καλά τεκμηριωμένο.
https://bikedynamics.co.uk/FitGuidecranks.htm#1
https://highpath.co.uk/crank-length-calculation/
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#660062 Να αποφυγεις 50/34 αν θελεις ταχυτητα ειναι μονο για βουνα (σοβαρα βουνα οχι λοφους UK) η κοριτσια. 53/39 η 52/36 για δρομο.

Το ιδιο και το 170 ειναι hoax η για πολυ ιδικες καταστασεις (ΤΤ π.χ.), για το υψος σου σιγουρα 172,5. Ειναι πιο συνηθες, πιο φθηνο και δεν θα καταλαβεις καμια διαφορα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#660070
harpymonk έγραψε:Να αποφυγεις 50/34 αν θελεις ταχυτητα ειναι μονο για βουνα (σοβαρα βουνα οχι λοφους UK) η κοριτσια. 53/39 η 52/36 για δρομο.
Ναι θα πάνε πιο γρήγορα τα 52-53 αλλά θέλουν την κούρσα και κάποιον διπλωμένο στα 2 για μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση και συνεχόμενη κίνηση. Με 30-40 λάστιχο όχι τελείως σλικ και στάση έτσι κι έτσι και φανάρια δεν πολυβλέπω το πλεονέκτημα. Έτσι κι αλλιώς δεν τίθεται θέμα, από όσα ποδήλατα έχω δει το έχω βρει να προσφέρεται μόνο σε ένα, στο Canyon Endurace AL 7.0, 52-36 με 11-34. Όλα τα άλλα η compact έχουν 50-34 ή μικρότερο.
harpymonk έγραψε:Το ιδιο και το 170 ειναι hoax η για πολυ ιδικες καταστασεις (ΤΤ π.χ.), για το υψος σου σιγουρα 172,5. Ειναι πιο συνηθες, πιο φθηνο και δεν θα καταλαβεις καμια διαφορα.
Εκτιμώ την εμπειρία σου αλλά εμένα μου φάνηκε πολύ σωστή η μελέτη και το σκεπτικό. Παρόμοιες απόψεις υπέρ των μικρότερων cranks για πολλούς εκφέρουν αρκετοί και σε βίντεο. Εγώ κανονικά πρέπει να είμαι με 170 ή 167,5. Και αν και δεν το περίμενα τη νιώθεις τη διαφορά από 172,5 δικό μου στο 170 της γυναίκας. Σπινάρεις πιο εύκολα, πιο γλυκά, πιο ομαλά. Αυτός ο μισός πόντος (2,5mmx2) είναι υπαρκτή διαφορά σε γόνατα και ισχία.