Perez misses Silverstone media day following inconclusive Covid-19 test
The Racing Point driver is unable to attend the track on Thursday following an inconclusive Covid-19 test result.
Under Formula 1’s regulations for carrying out Closed Events during the pandemic, all personnel allowed within the confines of the circuit must present negative test results every five days. Following his inconclusive result, Perez is understood to be awaiting the results of a new test, which if negative will allow him to attend the first day of practice on Friday.
If Perez is unable to participate tomorrow, Racing Point may have to run one of its reserve drivers. The team has an arrangement in place with Mercedes to use its reserves Stoffel Vandoorne or Esteban Gutierrez if needed.
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... jrWXJ.html
Να τα μας
edit https://www.espn.com.mx/deporte-motor/f ... cing-point
Απ ότι φαίνεται, ταξίδεψε στο Μεξικό και μετά στην Ιταλία...
Nico Hulkenberg is in the frame to make a shock Formula 1 return this weekend at Silverstone with Racing Point following Sergio Perez’s positive test for COVID-19.
The FIA confirmed on Thursday evening that Perez had tested positive for COVID-19 following multiple tests, ruling him out of the grand prix weekend while he goes into quarantine.
Motorsport.com understands that recent Renault F1 driver Hulkenberg is Racing Point’s preferred choice to take Perez’s place for the British Grand Prix weekend, partnering Lance Stroll.
Hulkenberg previously spent five years affiliated with the Silverstone-based team under its Force India guise, racing in 2012 and 2014-2016.
Giuseppe Busso έγραψε:
Μέσα στο σπιτάκι μας
Μεχρι και τετακέ έκανε μπας και αποκτήσει λίγο ενδιαφέρον αλλά ο Bottas το χαβά του
Gasly στη RedBull επειγόντως
oh wait
Εντωμεταξύ μαζί με τη Ferrari, και η Red Bull είναι (οριακά) πιο αργή από πέρσι (και σε αυτό το GP) ενώ η Merc βρήκε σχεδόν δευτερόλεπτο.
Η μόνη εξήγηση είναι από τον έξτρα αισθητήρα στους κινητήρες.
< >
ripper έγραψε:Πως το έκαναν αυτό το θαύμα πραγματικά απορώ. Κορυφαίες ομάδες να πηγαίνουν πίσω χωρίς αλλάγη κανονισμών είναι πολύ περίεργο.
Η μόνη εξήγηση είναι από τον έξτρα αισθητήρα στους κινητήρες.
Το λέω εδώ και καιρό αυτό. Αλλά έγινε αλλαγή στους κανονισμούς του κινητήρα, εκτός από τον αισθητήρα.
The 2020 Technical Regulations limit the amount of fuel allowed to course around the car outside of the fuel survival cell to just 250ml – down from two litres in 2019 – all of which should be used for “the normal running of the engine”, according to the regs. That’s to deter teams from seeking any potential benefit to be had from keeping large amounts of fuel outside of the tank.
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... ntN64.html
BARHonda έγραψε:Έχει καταλάβει κάποιος τι θα γίνει την επόμενη σεζόν με τα development tokens? Πότε το υιοθετήσανε αυτό το μέτρο;
Το υιοθέτησαν πριν από 1 μήνα περίπου, λόγω κορωνοϊού. Κάθε ομάδα θα έχει 2 tokens για να εξελίξει το μονοθέσιο της. Η McLaren για παράδειγμα θα χρειαστεί το 1 για την αλλαγή του κινητήρα, από Renault σε Mercedes.