harpymonk έγραψε:...Μετα μπορεις να ρυθμισεις την αποσταση σελας τιμονιου (εχοντας διαλεξει το σωστο μεγεθος ποδηλατου) οπως και το σωστο υψος τιμονιου ωστε να μειώσεις/αυξήσεις το βαρος στα χερια σελα αναλογα με τις δυνατοτητες/ευελιξια σου. ...Μπορεί κάποιος να μου πει αν υπάρχει σωστή απόσταση (εμπρός πίσω) κέντρου σέλλας-bottom bracket; Και πως και τι επηρεάζει; (ανεξάρτητα, όχι σαν μέρος της απόστασης σέλλας τιμονιού)
harpymonk έγραψε:Από τα 20-25χλμ/ώ και πάνω η διαφορά λόγω αεροδυναμικής αντίστασης είναι απόλυτα αισθητή. Ειδικά αν χαμηλώσεις και μετά σηκωθείς που νιώθεις το αερόφρενο. Και ξαναχαμηλώνεις και τα πόδια γυρνάνε πιο εύκολα. Ναι έχει μεγάλη διαφορά η στάση.JimClark έγραψε:Εγώ έριξα μια 60άρα σήμερα, με το κολάν όντως (και το gel-άτο πάτο) έχεις διαφορά. Εγώ βλέπω το ανάποδο. Οτι όρθιος μετά τα 30 χμ/ω αρχίζω και ψάχνω "χαμήλωμα" να γινω πιο streamlined.Δεν εχουν σχεση οι πεταλιες το λεπτο με την ταχυτητα. Αυτο που εχεις σχεση ειναι η δυναμη/προσπαθεια για να φθασεις/κρατησεις την ταχυτητα και εκει ενα ποδηλατο δρομου ειναι ετη φωτος μπροστα απο ολους τους αλλους τυπους....
...Επίσης, ακολουθούσα κάτι κυρίους +10 χρονών από μένα ξερω γω, με κούρσες. Τους ακολούθησα με ίδιο ρυθμό, αυτοί ήταν σίγουρα κάπου στις 10 πεταλιές / λεπτό πιο χαλαρά. Εγώ ήμουν και είμαι στα 80 - 85 cadence. ΤΟΣΟ διαφορά έχει δλδ;
Σχετικά με το σωστό cadence έχει να κάνει με τις δυνατότητες του καθένα και το τί τον βολεύει. Αλλά είναι καλό να μπορείς να στροφάρεις, και αυξάνει τη συνολική ισχύ και βοηθάει στην επιτάχυνση.
harpymonk έγραψε:Για αυτό χρησιμοποίησα λέξεις όπως "περιμένω" και "φαντάζομαι" για να φαίνεται για τι πράμα μιλάω και το κατά πόσο έχω προσωπική εμπειρία. Αλλά βέβαια είναι και θέμα ευαισθησίας του καθενός. Όπως κάποιος (σε αυτό το φόρουμ είναι ή στο άλλο) που ναι μεν έχει Ferrari αλλά λέει ότι όλα τα τιμόνια ίδια του φαίνονται ενώ εγώ βρίσκω τεράστιες διαφορές από τιμόνι σε τιμόνι.sknipper έγραψε:Σίγουρα υπάρχει διαφορά και βέβαια θα είναι πιο μικρή όσο πιο πολύ ανεβαίνεις (όπως σε όλα, law of diminishing returns). Αλλά με ίδια γεωμετρία, υλικό και εξοπλισμό περιμένω η διαφορά θα είναι μικρή. Αυτό που θέλω να ακούσω είναι αν το καταλαβαίνεις αμέσως ή αφού το ζήσεις λίγο όπως λέει και ο jbt. Φαντάζομαι ότι αν η διαφορά είναι σημαντική μάλλον αμέσως ενώ από ένα πολύ καλό σε ένα κορυφαίο πλαίσιο θα θέλεις πιο πολύ χρόνο. Και πάλι φαντάζομαι ότι τότε θα νιώσεις τη διαφορά στην ακαμψία στο πεντάλι και στις στροφές (ή σε καρόδρομο) από τη μία αλλά και την καλύτερη απορρόφηση κραδασμών από την άλλη. Βέβαια το πιο καλό πλαίσιο θα είναι και λίγο ελαφρύτερο που κι αυτό θα κάνει τη διαφορά του.Αυτο απο που προκύπτει; Ειναι εμπειρια σου η υποθετεις; Γιατι εγω εχω φιλους με Pinarello και Chinarello και οι μεν δεν αισθανονται διαφορα με τους δε οταν περνανε απο το ενα στο αλλο. Αυτα για τις ακαμψιες ειναι ψιλο-marketing και ισχυουν μερικως στις αναβασεις οταν βγαζεις 1000w, βγαζεις 1000w;sknipper έγραψε:Υπάρχουν όμως διάφοροι τρόποι να μοιράσεις ζώνες. Υποθέτω διαλέγεις κάποιον και προχωράς. Εσύ πως κατέληξες σε αυτές τις ζώνες, τι προτείνεις;Οι ζωνες υπολογιζονται αυτοματα οταν ξερεις το max. heart rate και resting rate.sknipper έγραψε:Πιο πολύ καίς σε πιο μεγάλες ζώνες ανά μονάδα χρόνου αλλά βέβαια δεν θα μπορέσεις να μείνεις ώρα εκεί οπότε τελικά καις περισσότερο συνολικά στις πιο χαμηλές ζώνες για πιο πολύ χρόνο.Καις πιο πολλες θερμιδες, αλλα τι θερμιδες ειναι αυτες; Απο υδατανθρακες η απο λυπος;sknipper έγραψε:Λες ότι είσαι diesel, ζώνη 3-4 κλπ. Εγώ θεωρούσα ποδηλατικά ντίζελ αυτούς που έχουν χαμηλό cadence. Με την έννοια ότι οι ντίζελ είναι αργοί και με ροπές, εσύ το λες καρδιακά......Το cadence δεν εχει σχεση με το αν εισαι diesel η οχι. Εχει σχεση με το ποση δυναμη μπορεις να παραξεις για ποσο χρονο. Οσο πιο δυνατα ποδια εχεις τοσο ενα χαμηλοτερο cadence μπορεις να εχεις. Οσοι δεν εχουν δυνατα ποδια καταφευγουν σε υψηλοτερο cadence ωστε το εργο που παραγουν (δυναμη*χρονος) να ειναι συγκρίσιμο με αλλων που εχουν χαμηλοτερο cadence αλλα περισσότερη δυναμη. Σε καθε περιπτωση ομως πρεπει να μπορεις να κανεις και τα δυο ανετα i.e. high cadence και low cadence. Αυτο απαντα στη τελευταια ερωτηση σου αν με καταλαβαινεις.
Σχετικά με το τι χάνεις σε πιο ψηλές ζώνες με πιάνεις απροετοίμαστο, έχω καιρό που τα διάβασα και δεν θυμάμαι. Το βασικό είναι ότι όλα χρειάζονται, και οι μακριές αργές βόλτες και οι γρήγορες και οι επιταχύνσεις κλπ.
Για τις ζώνες κι εγώ έτσι ξέρω αλλά έχω δει κι άλλους τρόπους. Και βέβαια έχει να κάνει και με το πόσες ζώνες θέλεις να χωρέσεις (4-5-6-7-9) και ποια όρια θα έχει η καθεμία (τι ποσοστό του μέγιστου ή του μέγιστου μείον του ηρεμίας) και βέβαια η δυσκολία είναι και να έχεις βρει σωστά το μέγιστό σου (όχι από 220-ηλικία). Που πιθανότατα είναι διαφορετικό από άθλημα σε άθλημα.
Αυτό που λες για το cadence είναι ακριβώς η λειτουργία του ντίζελ. Αργές στροφές με μεγάλη δύναμη, Το αντίθετο είναι λίγη δύναμη και υψηλές στροφές, τότε δεν είσαι ντίζελ. Απλά εσύ αναφέρεσαι σε ντίζελ καρδιακό ρυθμό εγώ το διαχώρισα μιλώντας για ντίζελ ποδηλατικό ρυθμό. Άλλο το ένα κι άλλο το άλλο, δεν διαφωνούμε.