Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655351
harpymonk έγραψε:...Μετα μπορεις να ρυθμισεις την αποσταση σελας τιμονιου (εχοντας διαλεξει το σωστο μεγεθος ποδηλατου) οπως και το σωστο υψος τιμονιου ωστε να μειώσεις/αυξήσεις το βαρος στα χερια σελα αναλογα με τις δυνατοτητες/ευελιξια σου. ...
Μπορεί κάποιος να μου πει αν υπάρχει σωστή απόσταση (εμπρός πίσω) κέντρου σέλλας-bottom bracket; Και πως και τι επηρεάζει; (ανεξάρτητα, όχι σαν μέρος της απόστασης σέλλας τιμονιού)
harpymonk έγραψε:
JimClark έγραψε:Εγώ έριξα μια 60άρα σήμερα, με το κολάν όντως (και το gel-άτο πάτο) έχεις διαφορά. Εγώ βλέπω το ανάποδο. Οτι όρθιος μετά τα 30 χμ/ω αρχίζω και ψάχνω "χαμήλωμα" να γινω πιο streamlined.
...Επίσης, ακολουθούσα κάτι κυρίους +10 χρονών από μένα ξερω γω, με κούρσες. Τους ακολούθησα με ίδιο ρυθμό, αυτοί ήταν σίγουρα κάπου στις 10 πεταλιές / λεπτό πιο χαλαρά. Εγώ ήμουν και είμαι στα 80 - 85 cadence. ΤΟΣΟ διαφορά έχει δλδ;
Δεν εχουν σχεση οι πεταλιες το λεπτο με την ταχυτητα. Αυτο που εχεις σχεση ειναι η δυναμη/προσπαθεια για να φθασεις/κρατησεις την ταχυτητα και εκει ενα ποδηλατο δρομου ειναι ετη φωτος μπροστα απο ολους τους αλλους τυπους....
Από τα 20-25χλμ/ώ και πάνω η διαφορά λόγω αεροδυναμικής αντίστασης είναι απόλυτα αισθητή. Ειδικά αν χαμηλώσεις και μετά σηκωθείς που νιώθεις το αερόφρενο. Και ξαναχαμηλώνεις και τα πόδια γυρνάνε πιο εύκολα. Ναι έχει μεγάλη διαφορά η στάση.
Σχετικά με το σωστό cadence έχει να κάνει με τις δυνατότητες του καθένα και το τί τον βολεύει. Αλλά είναι καλό να μπορείς να στροφάρεις, και αυξάνει τη συνολική ισχύ και βοηθάει στην επιτάχυνση.
harpymonk έγραψε:
sknipper έγραψε:Σίγουρα υπάρχει διαφορά και βέβαια θα είναι πιο μικρή όσο πιο πολύ ανεβαίνεις (όπως σε όλα, law of diminishing returns). Αλλά με ίδια γεωμετρία, υλικό και εξοπλισμό περιμένω η διαφορά θα είναι μικρή. Αυτό που θέλω να ακούσω είναι αν το καταλαβαίνεις αμέσως ή αφού το ζήσεις λίγο όπως λέει και ο jbt. Φαντάζομαι ότι αν η διαφορά είναι σημαντική μάλλον αμέσως ενώ από ένα πολύ καλό σε ένα κορυφαίο πλαίσιο θα θέλεις πιο πολύ χρόνο. Και πάλι φαντάζομαι ότι τότε θα νιώσεις τη διαφορά στην ακαμψία στο πεντάλι και στις στροφές (ή σε καρόδρομο) από τη μία αλλά και την καλύτερη απορρόφηση κραδασμών από την άλλη. Βέβαια το πιο καλό πλαίσιο θα είναι και λίγο ελαφρύτερο που κι αυτό θα κάνει τη διαφορά του.
Αυτο απο που προκύπτει; Ειναι εμπειρια σου η υποθετεις; Γιατι εγω εχω φιλους με Pinarello και Chinarello και οι μεν δεν αισθανονται διαφορα με τους δε οταν περνανε απο το ενα στο αλλο. Αυτα για τις ακαμψιες ειναι ψιλο-marketing και ισχυουν μερικως στις αναβασεις οταν βγαζεις 1000w, βγαζεις 1000w;
sknipper έγραψε:Υπάρχουν όμως διάφοροι τρόποι να μοιράσεις ζώνες. Υποθέτω διαλέγεις κάποιον και προχωράς. Εσύ πως κατέληξες σε αυτές τις ζώνες, τι προτείνεις;
Οι ζωνες υπολογιζονται αυτοματα οταν ξερεις το max. heart rate και resting rate.
sknipper έγραψε:Πιο πολύ καίς σε πιο μεγάλες ζώνες ανά μονάδα χρόνου αλλά βέβαια δεν θα μπορέσεις να μείνεις ώρα εκεί οπότε τελικά καις περισσότερο συνολικά στις πιο χαμηλές ζώνες για πιο πολύ χρόνο.
Καις πιο πολλες θερμιδες, αλλα τι θερμιδες ειναι αυτες; Απο υδατανθρακες η απο λυπος;
sknipper έγραψε:Λες ότι είσαι diesel, ζώνη 3-4 κλπ. Εγώ θεωρούσα ποδηλατικά ντίζελ αυτούς που έχουν χαμηλό cadence. Με την έννοια ότι οι ντίζελ είναι αργοί και με ροπές, εσύ το λες καρδιακά...
...Το cadence δεν εχει σχεση με το αν εισαι diesel η οχι. Εχει σχεση με το ποση δυναμη μπορεις να παραξεις για ποσο χρονο. Οσο πιο δυνατα ποδια εχεις τοσο ενα χαμηλοτερο cadence μπορεις να εχεις. Οσοι δεν εχουν δυνατα ποδια καταφευγουν σε υψηλοτερο cadence ωστε το εργο που παραγουν (δυναμη*χρονος) να ειναι συγκρίσιμο με αλλων που εχουν χαμηλοτερο cadence αλλα περισσότερη δυναμη. Σε καθε περιπτωση ομως πρεπει να μπορεις να κανεις και τα δυο ανετα i.e. high cadence και low cadence. Αυτο απαντα στη τελευταια ερωτηση σου αν με καταλαβαινεις.
Για αυτό χρησιμοποίησα λέξεις όπως "περιμένω" και "φαντάζομαι" για να φαίνεται για τι πράμα μιλάω και το κατά πόσο έχω προσωπική εμπειρία. Αλλά βέβαια είναι και θέμα ευαισθησίας του καθενός. Όπως κάποιος (σε αυτό το φόρουμ είναι ή στο άλλο) που ναι μεν έχει Ferrari αλλά λέει ότι όλα τα τιμόνια ίδια του φαίνονται ενώ εγώ βρίσκω τεράστιες διαφορές από τιμόνι σε τιμόνι.
Σχετικά με το τι χάνεις σε πιο ψηλές ζώνες με πιάνεις απροετοίμαστο, έχω καιρό που τα διάβασα και δεν θυμάμαι. Το βασικό είναι ότι όλα χρειάζονται, και οι μακριές αργές βόλτες και οι γρήγορες και οι επιταχύνσεις κλπ.
Για τις ζώνες κι εγώ έτσι ξέρω αλλά έχω δει κι άλλους τρόπους. Και βέβαια έχει να κάνει και με το πόσες ζώνες θέλεις να χωρέσεις (4-5-6-7-9) και ποια όρια θα έχει η καθεμία (τι ποσοστό του μέγιστου ή του μέγιστου μείον του ηρεμίας) και βέβαια η δυσκολία είναι και να έχεις βρει σωστά το μέγιστό σου (όχι από 220-ηλικία). Που πιθανότατα είναι διαφορετικό από άθλημα σε άθλημα.
Αυτό που λες για το cadence είναι ακριβώς η λειτουργία του ντίζελ. Αργές στροφές με μεγάλη δύναμη, Το αντίθετο είναι λίγη δύναμη και υψηλές στροφές, τότε δεν είσαι ντίζελ. Απλά εσύ αναφέρεσαι σε ντίζελ καρδιακό ρυθμό εγώ το διαχώρισα μιλώντας για ντίζελ ποδηλατικό ρυθμό. Άλλο το ένα κι άλλο το άλλο, δεν διαφωνούμε.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655354 1. Για τη θεση και το στησιμο εχω βαλει λινκ πριν καποιο καιρο που βοηθαει πολυ. Βασικα πρεπει το ποδι σου να κανει μια γωνια 10° στο γονατο οταν το ποδι ειναι κατω κατω. Πρεπει η λεκανη σου να μενει ακίνητη οταν κανεις πεταλι για να αποφυγεις τραυματισμους και να παραγεις τη μεγαλυτερη δυνατη δυναμη.

2. Αυτο δεν εχει σχεση με cadence. Εχει σχεση με τη θεση του σωματος, αν ειδες χθες που εκανα ενα 76χλ/ω μπορω να σου πω οτι δεν ήμουν "ορθιος".

3. Οι ζωνες ως επι το πλείστον κατανέμονται σε 5, καποιοι χρησιμοποιουν 7. Το 95% αρκειται στις 5 που για μενα ειναι οτι πρεπει. Οταν περασεις το aerobic threshold δεν νομιζω να εχεις αρεκτα γκαζια για 4-5 ζωνες παραπανω, δεν βλεπω τη χρησιμότητα.

4. Το ντιζελ εχει να κανει με σταθερη δυναμη σαν σχεση με εκρηκτική δυναμη. Καποιοι μπορουν υψηλη σταθερη δυναμη για πολυ χρονο αλλοι λιγοτερο αλλα εχουν πολυ υψηλή εκρηκτική δυναμη. Εγω οχι.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655362 Για να εξηγήσω λιγο καλυτερα κατι που ειναι προφανες: Οταν ανεβαινεις μια σκαλα με 5 δευτερολεπτα το σκαλι η με 0,5 δευτερολεπτα το σκαλι δεν ειναι το ιδιο. Το εργο που παραγεις ειναι το ιδιο αλλα η δυναμη που χρειάζεται ειναι πολυ διαφορετικη....
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655437
harpymonk έγραψε:1. Για τη θεση και το στησιμο εχω βαλει λινκ πριν καποιο καιρο που βοηθαει πολυ. Βασικα πρεπει το ποδι σου να κανει μια γωνια 10° στο γονατο οταν το ποδι ειναι κατω κατω. Πρεπει η λεκανη σου να μενει ακίνητη οταν κανεις πεταλι για να αποφυγεις τραυματισμους και να παραγεις τη μεγαλυτερη δυνατη δυναμη.

2. Αυτο δεν εχει σχεση με cadence. Εχει σχεση με τη θεση του σωματος, αν ειδες χθες που εκανα ενα 76χλ/ω μπορω να σου πω οτι δεν ήμουν "ορθιος".

3. Οι ζωνες ως επι το πλείστον κατανέμονται σε 5, καποιοι χρησιμοποιουν 7. Το 95% αρκειται στις 5 που για μενα ειναι οτι πρεπει. Οταν περασεις το aerobic threshold δεν νομιζω να εχεις αρεκτα γκαζια για 4-5 ζωνες παραπανω, δεν βλεπω τη χρησιμότητα.

4. Το ντιζελ εχει να κανει με σταθερη δυναμη σαν σχεση με εκρηκτική δυναμη. Καποιοι μπορουν υψηλη σταθερη δυναμη για πολυ χρονο αλλοι λιγοτερο αλλα εχουν πολυ υψηλή εκρηκτική δυναμη. Εγω οχι.
1. Ενώ για το σέλλα - τιμόνι το καταλαβαίνω δεν έχω βρει εξήγηση για το σέλλα-bottom bracket (που εξαρτάται και από το που βάζεις τη σέλλα αλλά και τη γωνία του όρθιου σωλήνα της σέλλας. Αν καταλαβαίνεις τι εννοώ και ξέρεις πες αν μπορείς δυο κουβέντες.
Νομίζω η γωνία του γόνατος μετρημένη είναι 30-35° αλλά με τα μαλακά μόρια μοιάζει πολύ λιγότερο.
2. Εννοείται, βασικά η απορία ήταν άλλου μέλους.
3. Συμφωνώ, κι εγώ νομίζω ότι οι 5 ζώνες είναι το πιο βολικό.
Αλλά έχει σημασία:
α- πως υπολογίζεις το μέγιστο HR max (MHR) θεωρητικά (που είναι λάθος, καλύτερα να ζοριστείς και να δεις πόσο φτάνεις).
Καλύτερο από το 220-ηλικία είναι το Gelish equation: 207 – (0.7 x age) or Tanaka: 208 – (0.7 x age). Δε θυμάμαι γιατί αλλά είχα καταληξει στην παρακάτω φόρμουλα 214-0.8χ age για άντρες (209-0.9χ age για γυναίκες). Η διαφορά μεταξύ τους δεν είναι σημαντική αλλά όπως είπαμε το πιο σωστό είναι η πρακτική μέθοδος.
β- πως διαχωρίζεις τις ζώνες, τι ποσοστά διαλέγεις
Η πιο απλή μέθοδος χωρίζει τις ζώνες σαν ποσοστό των μέγιστων παλμών (υπάρχουν και με διαφορετικά ποσοστά)
Zone 1 (recovery/easy) 55%-65% HR max
Zone 2 (aerobic/base) 65%-75% HR max
Zone 3 (tempo) 80%-85% HR max
Zone 4 (lactate threshold) 85%-88% HR max
Zone 5 (anaerobic) 90% HR max and above
γ- με ποια στοιχεία υπολογίζεις τις ζώνες. Αναφέρθηκα στη μέθοδο των ποσοστών των μέγιστων παλμών. Όμως πιο σωστό είναι να συμμετέχουν και οι παλμοί σε ηρεμία (RHR). Η διαφορά τους, MHR-RHR=heart rate reserve (HRR) ας το πούμε λειτουργικό εύρος. Και πλέον μιλάμε για ποσοστά του HRR που προστίθενται στους παλμούς σε ηρεμία και φτιάχνουν τις ζώνες. Η μέθοδος αυτή (του Φινλανδού ιατρού Martti Karvonen) λαμβάνει υπόψη της τις διαφορές ενός πχ που σε ηρεμία έχει 45 από άλλον με 60. Αυτός που πέφτει χαμηλά θα ζοριστεί περισσότερο για να φτάσει τον ίδιο παλμό από τον άλλον που έχει 60. Άσχετα αν και οι δύο έχουν το ίδιο μέγιστο.
Οι ζώνες και τα ποσσοτά είναι αντίστοιχα (50-60 fat burning, 60-70 aerobic, 70-80 steady state (στα κάτω-πάνω όρια lactate threashold), 80-90 anaerobic, >90 τέρμα γκάζια) αλλά θα υπάρχουν μικρές διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη μέθοδο που στηρίζεται μόνο στο MHR.
Πχ Μέγιστο 180, ηρεμία 60, εύρος 120. 50% του εύρους=60. 60ηρεμία+60(το 50%)=120 το κάτω όριο της ζώνης 1. 60+72(60% του εύρους)=132 το πάνω όριο της ζώνης 1 κοκ. To ίδιο άτομο με μόνο το μέγιστο 180χ55%=99, χ65%=117. Αντίστοιχα για ζώνη 4 60+120χ80%-90%=156-168 και 180χ85%-88%=153-158. Υπάρχει λοιπόν διαφορά.
Ένα απλό υπολογιστάκι για τη μέθοδο με το λειτουργικό εύρος.
https://www.topendsports.com/fitness/ka ... ulator.htm

4. Ναι ο καθένας είναι διαφορετικός είτε σε ρυθμό σφυγμών (HR) είτε σε ρυθμό πενταλιών (cadence)

harpymonk έγραψε:Για να εξηγήσω λιγο καλυτερα κατι που ειναι προφανες: Οταν ανεβαινεις μια σκαλα με 5 δευτερολεπτα το σκαλι η με 0,5 δευτερολεπτα το σκαλι δεν ειναι το ιδιο. Το εργο που παραγεις ειναι το ιδιο αλλα η δυναμη που χρειάζεται ειναι πολυ διαφορετικη....
Δεν είναι πετυχημένο παράδειγμα. Δεν υπάρχει διαφορά σε έργο-ενέργεια που απαιτείται, η ισχύς είναι που διαφέρει (ενέργεια στο χρόνο).
Το δικό σου παράδειγμα σε σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show ... 512,14412/
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655454
sknipper έγραψε:
harpymonk έγραψε:1. Για τη θεση και το στησιμο εχω βαλει λινκ πριν καποιο καιρο που βοηθαει πολυ. Βασικα πρεπει το ποδι σου να κανει μια γωνια 10° στο γονατο οταν το ποδι ειναι κατω κατω. Πρεπει η λεκανη σου να μενει ακίνητη οταν κανεις πεταλι για να αποφυγεις τραυματισμους και να παραγεις τη μεγαλυτερη δυνατη δυναμη.

Συνηθως 109% του inseam σου ειναι μια καλη αρχη.

sknipper έγραψε:3. Συμφωνώ, κι εγώ νομίζω ότι οι 5 ζώνες είναι το πιο βολικό.
Αλλά έχει σημασία:
α- πως υπολογίζεις το μέγιστο HR max (MHR) θεωρητικά (που είναι λάθος, καλύτερα να ζοριστείς και να δεις πόσο φτάνεις).
Καλύτερο από το 220-ηλικία είναι το Gelish equation: 207 – (0.7 x age) or Tanaka: 208 – (0.7 x age). Δε θυμάμαι γιατί αλλά είχα καταληξει στην παρακάτω φόρμουλα 214-0.8χ age για άντρες (209-0.9χ age για γυναίκες). Η διαφορά μεταξύ τους δεν είναι σημαντική αλλά όπως είπαμε το πιο σωστό είναι η πρακτική μέθοδος.
β- πως διαχωρίζεις τις ζώνες, τι ποσοστά διαλέγεις
Η πιο απλή μέθοδος χωρίζει τις ζώνες σαν ποσοστό των μέγιστων παλμών (υπάρχουν και με διαφορετικά ποσοστά)
Zone 1 (recovery/easy) 55%-65% HR max
Zone 2 (aerobic/base) 65%-75% HR max
Zone 3 (tempo) 80%-85% HR max
Zone 4 (lactate threshold) 85%-88% HR max
Zone 5 (anaerobic) 90% HR max and above
γ- με ποια στοιχεία υπολογίζεις τις ζώνες. Αναφέρθηκα στη μέθοδο των ποσοστών των μέγιστων παλμών. Όμως πιο σωστό είναι να συμμετέχουν και οι παλμοί σε ηρεμία (RHR). Η διαφορά τους, MHR-RHR=heart rate reserve (HRR) ας το πούμε λειτουργικό εύρος. Και πλέον μιλάμε για ποσοστά του HRR που προστίθενται στους παλμούς σε ηρεμία και φτιάχνουν τις ζώνες. Η μέθοδος αυτή (του Φινλανδού ιατρού Martti Karvonen) λαμβάνει υπόψη της τις διαφορές ενός πχ που σε ηρεμία έχει 45 από άλλον με 60. Αυτός που πέφτει χαμηλά θα ζοριστεί περισσότερο για να φτάσει τον ίδιο παλμό από τον άλλον που έχει 60. Άσχετα αν και οι δύο έχουν το ίδιο μέγιστο.
Οι ζώνες και τα ποσσοτά είναι αντίστοιχα (50-60 fat burning, 60-70 aerobic, 70-80 steady state (στα κάτω-πάνω όρια lactate threashold), 80-90 anaerobic, >90 τέρμα γκάζια) αλλά θα υπάρχουν μικρές διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη μέθοδο που στηρίζεται μόνο στο MHR.
Πχ Μέγιστο 180, ηρεμία 60, εύρος 120. 50% του εύρους=60. 60ηρεμία+60(το 50%)=120 το κάτω όριο της ζώνης 1. 60+72(60% του εύρους)=132 το πάνω όριο της ζώνης 1 κοκ. To ίδιο άτομο με μόνο το μέγιστο 180χ55%=99, χ65%=117. Αντίστοιχα για ζώνη 4 60+120χ80%-90%=156-168 και 180χ85%-88%=153-158. Υπάρχει λοιπόν διαφορά.
Ένα απλό υπολογιστάκι για τη μέθοδο με το λειτουργικό εύρος.

https://www.topendsports.com/fitness/ka ... ulator.htm

Μην τα πολυμπλεκεις. Ειπα πριν πως μπορεις να υπολογίσεις το max. HR. Ιδου τα power zones, διαφορετικα απο τα heart rate zones.
Εικόνα
VO2MAX για 10-20 λεπτα και μετα max effort until exhaustion->max. HR

sknipper έγραψε:4. Ναι ο καθένας είναι διαφορετικός είτε σε ρυθμό σφυγμών (HR) είτε σε ρυθμό πενταλιών (cadence)

harpymonk έγραψε:Για να εξηγήσω λιγο καλυτερα κατι που ειναι προφανες: Οταν ανεβαινεις μια σκαλα με 5 δευτερολεπτα το σκαλι η με 0,5 δευτερολεπτα το σκαλι δεν ειναι το ιδιο. Το εργο που παραγεις ειναι το ιδιο αλλα η δυναμη που χρειάζεται ειναι πολυ διαφορετικη....
Δεν είναι πετυχημένο παράδειγμα. Δεν υπάρχει διαφορά σε έργο-ενέργεια που απαιτείται, η ισχύς είναι που διαφέρει (ενέργεια στο χρόνο).
Το δικό σου παράδειγμα σε σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show ... 512,14412/


Νομιζω δεν διαβασες τι εγραψα. Εγραψα οτι το εργο ειναι το ΙΔΙΟ η δυναμη που απαιτείται ειναι πολυ μεγαλυτερη.
Αν θελεις να γινεις καλυτερος στο ποδηλατο->low cadence->δυνατοτερα ποδια αλλα πρεπει να παραγεις τη μεγαλυτερη δυνατη δυναμη σ'αυτο το cadence.
Οσο για το HR οσο καλυτερος γινεσαι τοσο χαμηλοτερο HR εχεις για να παραξεις την ιδια δυναμη, τοσο λιγοτερο καταπονείσαι για την ιδια ταχυτητα/επιδοση.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#655520 Παίδες συγγνώμη για την παρένθεση αλλά όντας 184cm ξυπόλητος και συν 2-4cm ανάλογα τα παπούτσια, το παρακάτω ποδήλατο μου κάνει ή όχι;
https://kefalasbikes.gr/podilata-trekki ... size_-46cm

Τι μέγεθος πρέπει να κοιτάξω;
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#655522
Giuseppe Busso έγραψε:Παίδες συγγνώμη για την παρένθεση αλλά όντας 184cm ξυπόλητος και συν 2-4cm ανάλογα τα παπούτσια, το παρακάτω ποδήλατο μου κάνει ή όχι;
https://kefalasbikes.gr/podilata-trekki ... size_-46cm

Τι μέγεθος πρέπει να κοιτάξω;

Συμφωνα με τον χαρτη μεγεθων του σαιτ θες το επομενο μεγεθος, το 50. Θα μπορουσε να σου κανει και το 54, αλλα θα πρεπει να το δοκιμασεις.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655530 "Συνηθως" σε τετοιο υψος κοιτας κατι σε 53. Καλυτερα λιγο μικροτερο απο λιγο μεγαλυτερο για το μεγεθος που τελικα σου ταιριάζει γιατι το μικροτερο ειναι πιο ελαφρυ, πιο άκαμπτο και μπορεις να το προσαρμόσεις με stem και υψος σελας.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655611 Υπάρχουν διάφορες θεωρίες. Μια από αυτές λέει ότι αν είσαι ανάμεσα σε δύο μεγέθη και έχεις μακρύ κορμό πας για το μεγάλο, αν έχεις μακριά πόδια πας στο μικρό. Η ιδέα είναι ότι τα πόδια θα βολευτούν με σήκωμα σέλλας αλλά ο μακρύς κορμός θέλει το μεγαλύτερο σκελετό για την μεγαλύτερη απόσταση σέλλα-τιμόνι.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#655612 Στην αναζήτησή μου για κούρσα έχω κλείσει "μαγαζί" . Επισκέφτηκα το podilato.eu και έμεινα σουπερ ευχαριστημένος από το περιβάλλον, το γνωσιακό υπόβαθρο (οικογενειακή επιχείρηση με "περγαμηνές" άθλησης και χρόνια ενασχόληση). Μάλλον έχω κλείσει σε ένα bottechia duello αλουμίνιο, με tiagra εξοπλισμό και δίσκους. Όσο και να με δελέαζε το 105 set διατίθεται χωρίς υδραυλικά φρένα στην συγκεκριμένη έκδοση / μοντέλο, τα οποία ναι, τα θέλω.

Δεν αγοράζω ακόμα, απλά λέω. .
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655613
sknipper έγραψε:...αλλά ο μακρύς κορμός θέλει το μεγαλύτερο σκελετό για την μεγαλύτερη απόσταση σέλλα-τιμόνι.


Γιατι δεν ρυθμιζεται; Βαζεις μεγαλυτερο stem και εισαι μια χαρα υπαρχουν απο 20χλστ. μεχρι 150χλστ.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655619
harpymonk έγραψε:
sknipper έγραψε:...αλλά ο μακρύς κορμός θέλει το μεγαλύτερο σκελετό για την μεγαλύτερη απόσταση σέλλα-τιμόνι.
Γιατι δεν ρυθμιζεται; Βαζεις μεγαλυτερο stem και εισαι μια χαρα υπαρχουν απο 20χλστ. μεχρι 150χλστ.
Εκτός από το επιπλέον έξοδο που δεν έχεις λόγο να κάνεις αρχίζει να αλλάζει και η ισορροπία εμπρός πίσω. Με μικρό ποδήλατο και μακρύ stem θα έρθεις μεν πιο μπροστά αλλά αυτό και θα επηρεάει το ζύγισμα και η στάση σου θα γίνει πιο επιθετική.
Πολλά μπορείς να πειράξεις αλλά αν δεν στο χαρίζουν και το πληρώνεις το σωστό είναι να πάρεις το πιο κατάλληλο μέγεθος πλαισίου.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655621
harpymonk έγραψε:... Ιδου τα power zones, διαφορετικα απο τα heart rate zones.
Εικόνα
VO2MAX για 10-20 λεπτα και μετα max effort until exhaustion->max. HR
Πίνακας με ζώνες ανά καρδιακούς παλμούς είναι κι αυτός. Αλλά καθώς οι ποδηλάτες, εφόσον μπορούν (δηλαδή έχουν μετρητή ισχύος Watt) είναι πιο καλό να χρησιμοποιούν ζώνες ισχύος και όχι καρδιακών παλμών αυτός ο πίνακας έχει αντιστοιχήσει και την ισχύ στις καρδιακές ζώνες. Όμως είναι εξατομικευμένος, για σένα ή για κάποιον που βγάζει συγκεκριμένα watt σε συγκεκριμένες καρδιακές ζώνες. Πως-πού τον έφτιαξες;
harpymonk έγραψε:Αν θελεις να γινεις καλυτερος στο ποδηλατο->low cadence->δυνατοτερα ποδια αλλα πρεπει να παραγεις τη μεγαλυτερη δυνατη δυναμη σ'αυτο το cadence.
εννοείται ότι για συνολική βελτίωση θέλεις ασκήσεις και για δύναμη και για στροφάρισμα.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655628 Ειναι απο training peaks αλλα μπορεις να φιταξεις κατι αναλογο με Elevata for Strava (Chrome plug-in).
Ενα power meter ξεκιναει απο 180-200€ δεν ειναι και τοσο μεγαλο εξοδο...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655630
harpymonk έγραψε:Ειναι απο training peaks αλλα μπορεις να φιταξεις κατι αναλογο με Elevata for Strava (Chrome plug-in).
Ενα power meter ξεκιναει απο 180-200€ δεν ειναι και τοσο μεγαλο εξοδο...
To δωρεάν training peaks δεν το κάνει. To Elevate for Strava το βρίσκω εξαιρετικό, το χρησιμοποιώ καιρό τώρα, προσφέρει πολλά από αυτά που θέλω δωρεάν.

Για πες για power meter με 200€ γιατί για 400-700 και βάλε βλέπω.