- 15 Ιούλ 2020, 10:08
#655393
Πριν 2 εβδομάδες, και για μία σειρά περίπλοκων λόγων, βρέθηκα για ένα Σ/Κ με ένα Navarra double cab. Έχω την εντύπωση πως το αμάξι ήταν τουλάχιστον 10 ετών (αν και με μόλις 86κάτι χιλιάδες χλμ) και με το μοτέρ με τα 200 άλογα.
Εντυπώσεις;
Πάμε... Η εμφάνιση έχει τις γνωστές τσαχπινιές του λειτουργικού Ιαπωνικού design, δηλαδή απλά τράβηξαν δύο γραμμές, πέταξαν και κάτι φώτα, ίσα ίσα να παίρνει έγκριση τύπου και τελείωσαν. Το ίδιο και μέσα. Τα πλαστικά παίζει να είναι πιο σκληρά από τα μάρμαρα στα οποία έχει περάσει τη ζωή του το συγκεκριμένο αμάξι, αλλά δεν τρίζουν, δεν σπάνε, δεν χαλάνε (κατά βάση).
Για να μπεις μέσα σκαρφαλώνεις στα μαρσπιέ. Είναι αρκετά ψηλό, σε σημείο που ο μικρός μου (7 ετών) ζορίστηκε, μιας και δεν έχει εύκολο πιάσιμο...
Κάθεσαι φυσικά ψηλά και επιβλέπεις τους ... ταπεινούς τριγύρω σου. Η θέση οδήγησης είναι πραγματικά επιτελική και σε συνδυασμό με την λαμαρίνα και τη γνώση του τι οδηγάς, σε κάνουν να μην αγχώνεσαι για το αν θα βρεις κάποιο εμπόδιο, μηχανάκι, ποδηλάτη, πεζό, αυτοκίνητο, φορτηγό, κτλ... Απλά θα τα πατήσεις...
Η καμπίνα είναι εξαιρετικά ευρύχωρη, αλλά δεν υπάρχει χώρος αποσκευών φυσικά... Υπάρχει η καρότσα βεβαίως βεβαίως, απλά στο συγκεκριμένο δεν είχε κάποιο κάλυμμα, οπότε ο χώρος αποσκευών είναι το πίσω κάθισμα...
Από εργονομία είναι καλό, με κλασσικούς Γιαπωνέζικους διακόπτες, σε λογικές θέσεις οι περισσότεροι.
Οδηγικά;
Εντάξει, δεν ξέρω πως πάει σε στροφές, φαντάζομαι βάρκα στο γυαλό, αλλά στον δρόμο ισοπεδώνει όλες τις ανωμαλίες, χωρίς να μπορώ να πω πως είναι ιδιαίτερα άνετο. Από φρένα δεν ξέρω, για απλή μετακίνηση είναι μια χαρά, αλλά τα ταμπούρα πίσω (
) σε συνδυασμό με τις σχετικά μικρές ζάντες (που δεν αφήνουν χώρο για μεγάλα φρένα) και το βάρος των 1700-1800 κιλών δεν με κάνουν ιδιαίτερα αισιόδοξο. Το μοτέρ ακούγεται σαν φορτηγό (οκ, ΕΙΝΑΙ σχεδόν φορτηγό
), με μπόλικο κραδασμό και γενικά φασαρία. Εν κινήσει και πάλι ακούγεται, απλά όχι τόσο πολύ. Επίσης έχει ΔΥΝΑΜΗ!
Αν έχεις πάνω από 1500σαλ (ή κάπου εκεί), ακόμα και με 6η (ω, ναι... έχει 6 ταχύτητες), απλά πετάγεσαι. Προσπέρασμα με ταχύτητα εκκίνησης τα 80χαω και 4η είναι απλά αστείο...
ΟΚ, πάνω από 3500σαλ (και περισσότερο κάπου στις 4500σαλ που το πίεσα, μετά λυπήθηκα τα αυτιά μου) το ακούς για τα καλά, αλλά ποιος νοιάζεται, όταν στην πράξη ποτέ δεν χρειάζεται να φτάσεις εκεί.
Φυσικά από ηχομόνωση δεν είναι και Rolls Royce, οπότε φαντάζομαι στην εθνική δεν θα είναι και ότι πιο ξεκούραστο... Επίσης, αυτό που δεν σταμάτησε να μ' ενοχλεί είναι το πολύστροφο τιμόνι. Τι εννοώ; Πας να στρίψεις πχ στην πόλη και πάντα στρίβεις λιγότερο απ' όσο χρειάζεται και απ' όσο περίμενες σε σχέση με το πόσο έχεις στρίψει το τιμόνι...
και το στρίβεις λίγο ακόμα για να μην κατεδαφίσεις το παρκαρισμένο...
Όταν ξαναμπήκα στην μπεμπέκα μου είχα για λίγο το ακριβώς αντίθετο πρόβλημα...
Θέμα συνήθειας βέβαια...
Εδώ να σημειώσω πως στην πόλη έχεις συγκεκριμένα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα.
Τα μειονεκτήματα είναι το μέγεθος (πρέπει να είναι 5μετρο τουλάχιστον)... Παρκάρεις σε κανονική κάθετη θέση και εξέχει μισό μέτρο...
Επίσης, καλή τύχη να βρεις που τελειώνει το πίσω μέρος (μπροστά είναι λίιιιγο καλύτερη η κατάσταση). Για στενά, σφιχτούς ελιγμούς, κτλ, αφήστε το καλύτερα...
Δεν το δοκίμασα, αλλά και μόνο στη σκέψη του στενού που έμενα στην Καλαμαριά, με έπιανε κρύος ιδρώτας...
Για τους καημένους που θα πατούσε βεβαίως...
Τα πλεονεκτήματα;; Ορατότητα, κάθεσαι ψηλά, είναι τετράγωνο, έχει μεγάλες τζαμαρίες, τεράστιους καθρέφτες, βλέπεις τα πάντα, εκτός από τα όρια της καρότσας...
Ανωμαλίες, κτλ απλά δεν υπάρχουν. Επίσης, αν πεταχτεί κάποιος μπροστά σου, μάλλον θα τον πατήσεις...
Εδώ να σημειώσω και ένα πολύ μεγάλο + για εμένα. Το AC. Δεν πα' να το έχεις 5 ώρες στον καλοκαιρινό ήλιο; Σε 10 δευτερόλεπτα θα βγάζει παγωμένο αέρα φουλ. Η πενβέ για να πιάσει τέτοια θερμοκρασία στον αέρα του AC θέλει κανένα 5-10λεπτο και να έχεις τέρμα χαμηλωμένη τη θερμοκρασία, αναμμένη την ανακύκλωση και κανα-δυο αιτήσεις από την τοπική ΔΟΥ. Και όχι δεν έχει πρόβλημα, δουλεύει κανονικά, το έλεγξα πριν ένα μήνα. Από την άλλη η Ντατσούρνα μέχρι να ξεπαρκάρεις βγάζει κρύο αέρα, μέχρι να στρίψεις στο τετράγωνο χαμηλώνεις τον ανεμιστήρα....
Κατανάλωση; Όταν το πήρα το tc έδειχνε 12κάτι, όταν το έδωσα έδειχνε 11, βέβαια τα πιο πολλά χλμ που έκανα ήταν χαλαρός επαρχιακός δρόμος...
Το καλύτερο βέβαια το άφησα για το τέλος...
Εκτός δρόμου είναι πραγματικά απόλαυση. Το χρησιμοποίησα για να πάω σε μία παραλία που είναι προσβάσιμη από έναν κακό σε πολλά σημεία χωματόδρομο (3κάτι χλμ). Πάνε και ΙΧ, αλλά με ζόρι. Το Navarra απλά πετούσε.
Βάζεις μία τρίτη, δευτέρα σε καμία κλειστή στροφή, και απλά πας. Δεν σε νοιάζει τίποτα. Πέτρες, νεροφαγώματα (είχε καναδυό που τα ΙΧ τα απέφευγαν, γιατί θα άφηναν εκεί κάρτερ και τη μισή ανάρτηση, το Navarra απλά πέρασε από πάνω, οριακά θα περνούσε και πάνω από το i20...
), ανηφόρες, κατηφόρες, δεν νιώθει αυτό, δεν νιώθεις κι εσύ. Φυσικά ούτε κατά διάνοια κόλωσε πουθενά, ούτε κατά διάνοια χρειάστηκε κοντά ή 4κίνηση, απλά πέρασε αέρα. Η απόσταση από το έδαφος τεράστια, τα λάστιχα ήταν ντεμί χωμάτινα - ασφάλτινα, η ανάρτηση απλά καταπίνει τα πάντα, το μοτέρ δεν χαμπαριάζει και εσύ είσαι με ένα χαμόγελο μέχρι τ' αυτιά.
Να σημειώσω επίσης πως από αξιοπιστία, σε σχέση με τα Toyota Hilux που έχουμε στα νταμάρια, δεν έχει σχέση... ΟΚ, αν το έχεις για οικογενειακό και πας 2-3 φορές το χρόνο κανένα χωματόδρομο (έστω και κακό) δεν θα χαλάσει ποτέ και τίποτα, απλά εμείς τα έχουμε προς καταστροφή στα νταμάρια και δεν αντέχουν όσο οι Toyotaρες!
Εν κατακλείδι; Καθόλου πρακτικό στην πόλη, όχι ιδιαίτερα οικονομικό ή πολιτισμένο, αλλά...
Το ΘΕΛΩ!
Peugeot 206 1.6 110ps => not any more... bye bye...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα