Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655078
JBT έγραψε:Για όσους δεν θυμούνται, αυτό που αναφέρω στην Καστοριά ήταν το 2ο σκέλος από το τρίαθλο. Βγήκα ήδη χρεωμένος από το (μισητό) κολύμπι κι είχα να τρέξω άλλο ένα πιο μισητό 5αρι χλμ...


Ξερεις ομως που ειναι το προβλημα;
Αν μισεις το τρεξιμο και το κολυμπι και δεν εισαι καλος στο ποδηλατο θε εχεις προβλημα στο τριαθλο.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#655081
JBT έγραψε:Ξιφ η καυτή ερώτηση είναι: καινούριο new entry ή πιο παλιό αλλά κορυφαίο της εταιρείας...


δεν έχω πρόβλημα με το να είναι 2 3 έτη παλιός ο σκελετός.

quote harpymonk,
Το περί να το "φτιάξω" μόνος μου, δεν υπάρχει περίπτωση να πάρω κάτι το φτιάξω. Το θέλω έτοιμο και λογικά δε θα προβω σε αλλαγές τα επόμενα χρόνια.
Άβαταρ μέλους
By JBT
#655088 Ξιφ δώσε έναν προϋπολογισμό και τι ποδήλατο ψάχνεις γενικότερα να δούμε τι υπάρχει
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655108
JBT έγραψε:Ξιφ η καυτή ερώτηση είναι: καινούριο new entry ή πιο παλιό αλλά κορυφαίο της εταιρείας...

Δύσκολη ερώτηση αλλά από προσωπική εμπειρία πλέον λέω ότι τα περιφερειακά αλλάζονται, ο σκελετός όχι... Κι αν καβαλήσεις σκελετό από το πάνω ράφι φαίνεται αμέσως (όχι στους χρόνους εννοείται :s_wacko )
Τι καταλαβαίνεις όταν καβαλήσεις σκελετό από το πάνω ράφι; Τι είναι αυτό που φαίνεται αμέσως;
Εγώ πάντως σήμερα που πήρα βόλτα ένα ξένο ποδήλατο κατάλαβα τη διαφορά του carbon πηρουνιού και του μειωμένου βάρους.

Νίκος Παππάς έγραψε:
sknipper έγραψε: Βέβαια ξέρω ότι δεν έχω καμία ελπίδα να σας πλησιάσω όποιο ποδήλατο, λάστιχα και παλουκόσελο και αν έχω αν δεν χάσω τουλάχιστον 15 κιλά....

Δεν ειναι μονο τα κιλα το προβλημα. Μπορεις να βαλεις καθημερινο προγραμμα προπονησης; Μπορεις να κανεις διαιτα που να βοηθα; Μπορεις τις Κυριακες να αφιερωσεις χρονο για να πας μια μεγαλη βολτα και τον χρονο αποθεραπειας μετα;
Γενικα εχεις τον χρονο, την δυνατοτητα, την διαθεση να γινεις αθλητης;
Θαυμαστο αυτο που κανουν και οι δυο, αλλα δεν ειναι για ολους.
harpymonk έγραψε:Για να χασεις κιλα (και να γινεις καλυτερος) απλα κανεις ποδηλατο. Με οτι ενταση θελεις αλλα με διαρκεια και συχνοτητα. Μιν. 2-3 φορες τη βδομαδα και 30 χλμ. καθε φορα. Τα κιλα θα εξαφανιστουν πολυ γρηγορα και οι επιδοσεις θα βελτιωθουν θεαματικα.
Συμφωνώ. Δεν μπορώ να βάλω καθημερινό πρόγραμμα προπόνησης και δεν έχω την όρεξη να θυσιάσω σχεδόν τίποτα για να γίνω αθλητής. Το σπίτι δουλειά είναι μικρή απόσταση και αν και πιέζω πρακτικά δεν μετράει και τόσο. Αλλά τις βόλτες με το ποδήλατο δεν τις θεωρώ θυσία αλλά χαρά μου.
Αλλά πρέπει να κάνω τις μεγάλες βόλτες που λέτε για να γίνω καλύτερος. Κι αν χάσω και κανένα γραμμάριο τόσο το καλύτερο. Προφανώς σε ένταση έστω μέτρια, κάτι που δεν μπορώ συνοδεύοντας κόρη γυναίκα και φιλική οικογένεια. Κόβω φλέβες.
Τουλάχιστον σε ένα σημείο που μου αρέσει (ελαφριά κατηφόρα) γκάζωσα και πέρασα αργά αργά μια κούρσα που πέρναγε αργά αργά μια άλλη κούρσα. Με το σαραβαλάκι μου.(422W λέει στο 1 λεπτό και κάτι που ήταν όλο κι όλο το τμήμα αυτό.)
Αύριο πρωί λοιπόν μεγάλη (για τα δικά μου μέτρα) βόλτα γύρω γύρω το πάρκο.

harpymonk έγραψε:...Τωρα αν εισαι 100 κιλα και το ποδηλατο σου 18 η διαφορα με ενα ποδηλατο των 12 η 6 θα ειναι σχετικα μικρη...
Για αυτό παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο παιδικό ποδήλατο να πάρεις το ελαφρύ.
Πάντως αν και με ποδήλατο είμαι/είμαστε πάνω από 100 κιλά σου λέω ότι αμέσως το νιώθω το ελαφρύτερο ποδήλατο. Αυτά τα 2-3-5 κιλά κάνουν μεγάλη διαφορά στο πως ξεκινάει και επιταχύνει. Βέβαια δεν είναι μόνο το βάρος του ποδηλάτου, μεγάλο ρόλο παίζει και το βάρος των τροχών. Που φυσικά είναι καλύτεροι και ελαφρύτεροι σε ένα ελαφρύτερο ποδήλατο. Η διαφορά λοιπόν υπάρχει και γίνεται αντιληπτή, φυσικά και θα είναι μεγαλύτερη αν είσαι 60-70 κιλά (ή 20-30 για παιδάκια).

Και ναι, σε συνθήκες time trial σε επίπεδο, ομαλό και ευθύ δρόμο το βάρος δεν παίζει και τόσο ρόλο μόλις όμως βάλεις έστω και ελάχιστες κλίσεις ή στροφές τότε αρχίζει να μετράει. Όπως μετράει και σε προσπεράσεις.Το βλέπω πόσο πιο εύκολα επιταχύνω με ελαφρύτερα ποδήλατα, πολλαπλασίασέ το επί όσες φορές χρειαστεί, ε τότε κάνει διαφορά. Πλέον του επιπλέον αεροδυναμικού κόστους λόγω πάχους-πλάτους και φαντάζομαι και λιγότερο αεροδυναμικής στάσης (πόσο να χαμηλώσω αν βρίσκει το μπούτι στην κοιλιά).
Και ναι οι sprinters έχουν βάρος και μύες αλλά ενώ στις κατάλληλες συνθήκες περνάνε εύκολα τον σοβαρό ποδηλάτη μόλις πιάσουν οι ανηφόρες πραγματικά ξεφτιλίζονται.

JBT έγραψε:Strava :s_wacko :s_wacko :s_wacko
Μπορείς να μου πεις γιατί τα έχεις με το strava; Σε ενοχλεί κάτι σε αυτό; Είτε το θέλεις είτε όχι είναι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα για συγκρίσεις επί συγκεκριμένων διαδρομών (όχι και τόσο καλή για άλλα πράματα και δεν ασχολούμαι με το κοινωνικό μέρος).

Τα δισκόφρενα (τα υδραυλικά) έστω κι αν δεν ξεχωρίζουν σε αποτελεσματικότητα από καλά κοινά σίγουρα κάνουν διαφορά σε βαρείς ποδηλάτες ή σε καταβάσεις αλλά επιπλέον προσφέρουν και πιο εύκολο (με ένα δάχτυλο) και πιο καλά ρυθμίσιμο φρενάρισμα αλλά κάτι πολύ σημαντικό για εκτός δρόμου ή σε βρεγμένο δρόμο, ότι είναι σχεδόν ανεπηρέαστα από αυτά. Με κοινό φρένο σε βροχή αν δεν έχεις το νου σου να φρενάρεις δοκιμαστικά μπορεί να μην έχεις φρένα. Σχετικά με το βάρος ναι το ποδήλατο για δίσκους είναι βαρύτερο αλλά για μένα αξίζει. Γιατί είμαι βαρύς (οπότε και χρειάζομαι τα καλύτερα φρένα και η ποινή από το επιπλέόν βάρος είναι μικρότερη) και κυκλοφορώ και όταν βρέχει.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655110 Κανεις δεν καταλαβαινει τη διαφορα ενος πλαισιου απο το "πανω ραφι" αν εχει την ιδια γεωμετρια και υλικα κατασκευης με το "κατω ραφι". Η βασικη διαφορα ειναι στο πορτοφολι σου και στο γόητρό σου.

Sknipper ενας απο τους λογους που πρεπει να μετρησεις τις δυνατοτητες της καρδιας σου και την κατασταση σου ειναι να καταλαβεις ποιες ειναι οι ζωνες λειτουργίας σου. Οχι για να γινεις αθλητης.
Υπαρχουν οι λεγομενες "fat burning" ζωνες στις οποιες το σωμα σου δεν καταπονείται τοσο πολυ για να καιει υδατανθρακες και καιει πιο πολυ λυπος. Ειναι η ζωνη 1 και η ζωνη 2.
Το γραφημα απο κατω σου δειχνει τις δικες μου ζωνες:
Εικόνα

Αυτος ειναι ο λογος που προτεινω σε οποιον θελει να χασει βαρος να δουλευει στις ζωνες 1 και 2, χαμηλη ενταση, υψηλη καταναλωση λυπους, χαμηλη καταναλωση μυικης μαζας (που το σωμα μετατρεπει σε υδατανθρακες).
Ο οργαμισμος ομως πρεπει να μαθει ναι καει λυπος και αυτο συμβαινει μονο αφου εχει καψει τα "ευκολα" αποθεματα υδατανθρακων, οσα ειναι στους μυες (διαρκουν 30-45 λεπτα) και μετα στο συκωτι. Μετα απο 1 ωρα ελαφριας/μέτριας ασκησης τα αποθεματα αυτα εχουν καταναλωθει. Μετα ο οργανισμος θα ψαξει για ενεργεια αλλου. Αν η απαιτούμενη ενεργεια ειναι σχετικα χαμηλη το σωμα μπορει να λειτουργήσει με χαμηλοτερης αποδοτικοτητας καυσιμο (λυπος) αντι για υδατανθρακες.
Bottom line: Τρια πραγματα χρειαζονται για να μαθεις το σωμα σου να καιει πιο πολυ λυπος απο υδατανθρακες, χαμηλη ενταση, μεγαλη διαρκεια, συχνοτητα.
Added benefit σε αυτες τις ζωνες (1-2) το σωμα παραγει μιτοχόνδρια που προσφερουν ιδιαιτερα απο πολλες πλευρες. Μπορεις να ψαξεις στο διαδυκτιο να δεις τι σου προσφερουν, ιδιαιτερα στον αθλητισμο.
Αν γινεις fat adapted οπως εξηγω πιο πανω το σωμα σου θα εχει λιγοτερη αναγκη απο υδατάνθρακες (ζαχαρες) στην ασκηση αντοχης και η αντοχη σου θα αυξηθει δραματικα. Θα χρεαιζεσαι λιγοτερο φαΐ για την ιδια αποδοση.
Τελος αν κατορθώσεις το fat adaptation το σωμα σου θα μπορει να παραγει σημαντικά ποσα ενεργειας και σε αλλες ζωνες (3-4) καταναλωνοντας λιγοτερους υδατανθρακες.

Προσωπικα δεν θεωρω οτι ειμαι καλος, ειμαι ενας μέτριος ποδηλατης, τα 3,5W/kg τα βλεπουν οι καλοι και γελανε. Ναι κανω καλους χρονους αλλα σε σχεση με την μεγαλη μαζα. Οι πραγματικα καλοι ειναι στα 4,5-5 W/kg, οι δε επαγγελματιες συχνα στα 5,5 η και 6 (με τη βοηθεια της χημειας). Εγω θα βγαλω τερμα γκαζι 250W για μια ωρα αυτοι 350+ και ειναι και 5-10 κιλα πιο ελαφριοί....
Για να τελειωσω το θεμα ειναι σημαντικο να καταλαβεις πως το σωμα ΣΟΥ λειτουργει και να ξερεις τις δυνατοτητες του.
Εγω π.χ. ειμαι diesel, σημαντικη αντοχη σε ζωνες 3-4 αλλα θα βγαλω 800W για 10 δευτερολεπτα. Αλλοι θα εχουν μικροτερη αντοχη σ'αυτες τις ζωνες αλλα θα βγαλουν 1500W για 20-40 δευτερολεπτα, κοκ.
Άβαταρ μέλους
By JBT
#655112 Η διαφορά στο πλαίσιο θα φανεί μονάχα όταν αρχίζεις και ζεις με το ποδήλατο. Όχι σε περιστασιακές βόλτες στο πάρκο

Το ότι υπάρχει τόσος κοσμακης που ακουμπάει σοβαρά χρήματα για να πάρει δεν είναι τόσο χαζοί όσο νομίζει ο Τρύφωνακο

Το εάν αξίζει ή όχι είναι άλλο, ελπίζω χρειαστεί να μπούμε σε τέτοια συζήτηση

Όσο για το Strava και κάθε εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας, το Strava από μόνο του δεν είναι ούτε και ούτε κακό. Όπως ένα νυστέρι από μόνο δεν είναι ούτε καλό ούτε κακό. Έχει να κάνει με τη χρήση που του κάνεις. Σαν το Facebook ας το πούμε... Εγώ είμαι σε κλειστές ομάδες για παράδειγμα που συζητάμε για τα ιατρικά μας και μιλάω κατευθείαν με ανθρώπους από όλο τον κόσμο που γράφουν τα βιβλία που αργότερα εκδίδονται :lipsealed: είναι συγκλονιστικό να έχεις απευθείας επικοινωνία με τον άνθρωπο που μέχρι πρότινος ήταν απλά ένα όνομα στα βιβλία που διάβαζες. Όταν δε... Γίνεται ειδική μνεία από δικά σου περιστατικά και σε αναφέρουν, είναι άκρως συγκινητικό και δεν μπορώ να φανταστώ άλλον τρόπο για να γίνει κάτι τέτοιο :hmmm: τώρα έχει και άλλους που ψάχνουν όλη μέρα γκόμενα εκεί μέσα και λιώνουν στη |λογοκρισία|. Πρόβλημα τους :adminpower:
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655114 Πω, πω βιβλια, νυστερια , κλειστα γκρουπ, ελιτ, worldwide, και βαλε.
Να μας δειξεις μια επιδοση ομως γιοκ, ειναι μονο για την ελιτ. :lol:

Παντα αποστομωτικά επιχειρήματα. Δεν ειπες ομως οταν "ζεις" με το ποδηλατο ποια ειναι η διαφορα που βλεπεις;
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#655123 Κοντεύω τα 30 χλμ με το mountain bike και μου έχει πιαστεί ο κ@λος!!

Από βουνό με κοτρώνες μέχρι ισιάδα, τα περισσότερα στην ισιάδα τώρα στο τέλος.

Έχω βαρεθεί κ να σκύβω στην ισιάδα, αναγκαστικά κάνω χωρίς χέρια όπου μπορώ για να ισιώσει η μέση.

Πρέπει να δω τι θα γίνει. Με Trecking τους βλέπω όλους καμαρωτούς, με δρόμου τους βλέπω σκυμμένος.

Με ποδήλατο δρόμου πως είναι η φάση; Δεν έκανα ποτέ. Δεν κουράζει η σκυμμένη θέση;


< >
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655124
PeterPan έγραψε:...

Με ποδήλατο δρόμου πως είναι η φάση; Δεν έκανα ποτέ. Δεν κουράζει η σκυμμένη θέση;


< >


Δεν ξερω να σου πω για τα αλλα αλλα σε δρομο η θεση και ρυθμίζεται αναλογα με την ευελιξία σου και συνηθίζεται.
Πολλοι κανουν το λαθος να νομιζουν οτι οι μαλακες και "ανετες" σελες ειναι η σωστη επιλογη. Η σωστη επιλογη για πολλες ωρες και ανεση ειναι καλο bib short, οχι σωβρακο και σκληρη σελα κατα τη γνωμη μου.
Μετα μπορεις να ρυθμισεις την αποσταση σελας τιμονιου (εχοντας διαλεξει το σωστο μεγεθος ποδηλατου) οπως και το σωστο υψος τιμονιου ωστε να μειώσεις/αυξήσεις το βαρος στα χερια σελα αναλογα με τις δυνατοτητες/ευελιξια σου. Τα δρομισια ποδηλατα ειναι αυτα που μπορεις να καβαλήσεις για 6+ ωρες χωρις προβλημα αν τα ρυθμίσεις σωστα για σενα.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#655125 Εγώ έριξα μια 60άρα σήμερα, με το κολάν όντως (και το gel-άτο πάτο) έχεις διαφορά. Εγώ βλέπω το ανάποδο. Οτι όρθιος μετά τα 30 χμ/ω αρχίζω και ψάχνω "χαμήλωμα" να γινω πιο streamlined.

Νομίζω πρέπει να ανοίγει σε όλους το λινκ;
https://connect.garmin.com/modern/activity/5223705246

Επίσης, ακολουθούσα κάτι κυρίους +10 χρονών από μένα ξερω γω, με κούρσες στο κομμάτι αεροδρόμιο ως και αγία Τριάδα. Τους ακολούθησα με ίδιο ρυθμό, αυτοί ήταν σίγουρα κάπου στις 10 πεταλιές / λεπτό πιο χαλαρά και άνετοι. Εγώ ήμουν και είμαι στα 80 - 85 cadence. ΤΟΣΟ διαφορά έχει δλδ;
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655127
JimClark έγραψε:Εγώ έριξα μια 60άρα σήμερα, με το κολάν όντως (και το gel-άτο πάτο) έχεις διαφορά. Εγώ βλέπω το ανάποδο. Οτι όρθιος μετά τα 30 χμ/ω αρχίζω και ψάχνω "χαμήλωμα" να γινω πιο streamlined.

Νομίζω πρέπει να ανοίγει σε όλους το λινκ;
https://connect.garmin.com/modern/activity/5223705246

Επίσης, ακολουθούσα κάτι κυρίους +10 χρονών από μένα ξερω γω, με κούρσες. Τους ακολούθησα με ίδιο ρυθμό, αυτοί ήταν σίγουρα κάπου στις 10 πεταλιές / λεπτό πιο χαλαρά. Εγώ ήμουν και είμαι στα 80 - 85 cadence. ΤΟΣΟ διαφορά έχει δλδ;


Δεν εχουν σχεση οι πεταλιες το λεπτο με την ταχυτητα. Αυτο που εχει σχεση ειναι η δυναμη/προσπαθεια για να φθασεις/κρατησεις την ταχυτητα και εκει ενα ποδηλατο δρομου ειναι ετη φωτος μπροστα απο ολους τους αλλους τυπους.

Υ.Γ.
Ωραια βολτα, μπραβο σου.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#655128
harpymonk έγραψε:Κανεις δεν καταλαβαινει τη διαφορα ενος πλαισιου απο το "πανω ραφι" αν εχει την ιδια γεωμετρια και υλικα κατασκευης με το "κατω ραφι". Η βασικη διαφορα ειναι στο πορτοφολι σου και στο γόητρό σου.

Sknipper ενας απο τους λογους που πρεπει να μετρησεις τις δυνατοτητες της καρδιας σου και την κατασταση σου ειναι να καταλαβεις ποιες ειναι οι ζωνες λειτουργίας σου. Οχι για να γινεις αθλητης.
Υπαρχουν οι λεγομενες "fat burning" ζωνες στις οποιες το σωμα σου δεν καταπονείται τοσο πολυ για να καιει υδατανθρακες και καιει πιο πολυ λυπος. Ειναι η ζωνη 1 και η ζωνη 2.

Αυτος ειναι ο λογος που προτεινω σε οποιον θελει να χασει βαρος να δουλευει στις ζωνες 1 και 2, χαμηλη ενταση, υψηλη καταναλωση λυπους, χαμηλη καταναλωση μυικης μαζας (που το σωμα μετατρεπει σε υδατανθρακες).....
Bottom line: Τρια πραγματα χρειαζονται για να μαθεις το σωμα σου να καιει πιο πολυ λυπος απο υδατανθρακες, χαμηλη ενταση, μεγαλη διαρκεια, συχνοτητα....
Αν γινεις fat adapted οπως εξηγω πιο πανω το σωμα σου θα εχει λιγοτερη αναγκη απο υδατάνθρακες (ζαχαρες) στην ασκηση αντοχης και η αντοχη σου θα αυξηθει δραματικα. Θα χρεαιζεσαι λιγοτερο φαΐ για την ιδια αποδοση.
Τελος αν κατορθώσεις το fat adaptation το σωμα σου θα μπορει να παραγει σημαντικά ποσα ενεργειας και σε αλλες ζωνες (3-4) καταναλωνοντας λιγοτερους υδατανθρακες.

...ειμαι ενας μέτριος ποδηλατης, τα 3,5W/kg τα βλεπουν οι καλοι και γελανε. Ναι κανω καλους χρονους αλλα σε σχεση με την μεγαλη μαζα. Οι πραγματικα καλοι ειναι στα 4,5-5 W/kg, οι δε επαγγελματιες συχνα στα 5,5 η και 6 (με τη βοηθεια της χημειας). Εγω θα βγαλω τερμα γκαζι 250W για μια ωρα αυτοι 350+ και ειναι και 5-10 κιλα πιο ελαφριοί....
Για να τελειωσω το θεμα ειναι σημαντικο να καταλαβεις πως το σωμα ΣΟΥ λειτουργει και να ξερεις τις δυνατοτητες του.
Εγω π.χ. ειμαι diesel, σημαντικη αντοχη σε ζωνες 3-4 αλλα θα βγαλω 800W για 10 δευτερολεπτα. Αλλοι θα εχουν μικροτερη αντοχη σ'αυτες τις ζωνες αλλα θα βγαλουν 1500W για 20-40 δευτερολεπτα, κοκ.
Σίγουρα υπάρχει διαφορά και βέβαια θα είναι πιο μικρή όσο πιο πολύ ανεβαίνεις (όπως σε όλα, law of diminishing returns). Αλλά με ίδια γεωμετρία, υλικό και εξοπλισμό περιμένω η διαφορά θα είναι μικρή. Αυτό που θέλω να ακούσω είναι αν το καταλαβαίνεις αμέσως ή αφού το ζήσεις λίγο όπως λέει και ο jbt. Φαντάζομαι ότι αν η διαφορά είναι σημαντική μάλλον αμέσως ενώ από ένα πολύ καλό σε ένα κορυφαίο πλαίσιο θα θέλεις πιο ππολύ χρόνο. Και πάλι φαντάζομται ότι τότε θα νιώσεις τη διαφορά στην ακαμψία στο πεντάλι και στις στροφές (ή σε καρόδρομο) από τη μία αλλά και την καλύτερη απορρόφηση κραδασμών από την άλλη. Βέβαια το πιο καλό πλαίσιο θα είναι και λίγο ελαφρύτερο που κι αυτό θα κάνει τη διαφορά του.

Ενδιαφέροντα αυτά για το fat adaptation. Μπορεί κάπου να τα είχα ξαναδεί αλλά είναι καλό να τα θυμόμαστε και εμπεδώνουμε.

Υπάρχουν όμως διάφοροι τρόποι να μοιράσεις ζώνες. Υποθέτω διαλέγεις κάποιον και προχωράς. Εσύ πως κατέληξες σε αυτές τις ζώνες, τι προτείνεις;
Πιο πολύ καίς σε πιο μεγάλες ζώνες ανά μονάδα χρόνου αλλά βέβαια δεν θα μπορέσεις να μείνεις ώρα εκεί οπότε τελικά καις περισσότερο συνολικά στις πιο χαμηλές ζώνες για πιο πολύ χρόνο.
Λες ότι είσαι diesel, ζώνη 3-4 κλπ. Εγώ θεωρούσα ποδηλατικά ντίζελ αυτούς που έχουν χαμηλό cadence. Με την έννοια ότι οι ντίζελ είναι αργοί και με ροπές, εσύ το λες καρδιακά. Κι εγώ έχω προσέξει ότι εφόσον μείνω κάτω από ένα όριο (lactate threshold) δεν καταλαβαίνω τίποτα.
Αν όμως πάω πιο ψηλά πολύ γρήγορα κουράζομαι. Αλλά το έχω τσεκάρει στο τρέξιμο, όχι στο ποδήλατο, πιθανόν να είναι διαφορετικό στο ποδήλατο.
Επίσης βλέπω ότι τον τελευταίο χρόνο έχω ανεβάσει cadence και πιάνω τον εαυτό μου να είμαι με μια ταχύτητα πιο κάτω με πιο μεγάλο cadence. Αυτό το adaptation είναι καλό, κακό ή αδιάφορο;
Καλά, οι αριθμοί των επαγγελματιών ποδηλατών είναι τρομακτικοί. Γενικά οι επιδόσεις-δυνατότητες που διαθέτους όλοι οι επαγγελματίες αθλητές, πρωταθλητές κλπ άσχετα από το άθλημά τους είναι απίστευτο το πόσο απέχουν από αυτές των καλογυμνασμένων κοινών αθλητών.
Άβαταρ μέλους
By harpymonk
#655129
sknipper έγραψε:Σίγουρα υπάρχει διαφορά και βέβαια θα είναι πιο μικρή όσο πιο πολύ ανεβαίνεις (όπως σε όλα, law of diminishing returns). Αλλά με ίδια γεωμετρία, υλικό και εξοπλισμό περιμένω η διαφορά θα είναι μικρή. Αυτό που θέλω να ακούσω είναι αν το καταλαβαίνεις αμέσως ή αφού το ζήσεις λίγο όπως λέει και ο jbt. Φαντάζομαι ότι αν η διαφορά είναι σημαντική μάλλον αμέσως ενώ από ένα πολύ καλό σε ένα κορυφαίο πλαίσιο θα θέλεις πιο ππολύ χρόνο. Και πάλι φαντάζομται ότι τότε θα νιώσεις τη διαφορά στην ακαμψία στο πεντάλι και στις στροφές (ή σε καρόδρομο) από τη μία αλλά και την καλύτερη απορρόφηση κραδασμών από την άλλη. Βέβαια το πιο καλό πλαίσιο θα είναι και λίγο ελαφρύτερο που κι αυτό θα κάνει τη διαφορά του.


Αυτο απο που προκύπτει; Ειναι εμπειρια σου η υποθετεις; Γιατι εγω εχω φιλους με Pinarello και Chinarello και οι μεν δεν αισθανονται διαφορα με τους δε οταν περνανε απο το ενα στο αλλο. Αυτα για τις ακαμψιες ειναι ψιλο-marketing και ισχυουν μερικως στις αναβασεις οταν βγαζεις 1000w, βγαζεις 1000w;


sknipper έγραψε:Ενδιαφέροντα αυτά για το fat adaptation. Μπορεί κάπου να τα είχα ξαναδεί αλλά είναι καλό να τα θυμόμαστε και εμπεδώνουμε.

Υπάρχουν όμως διάφοροι τρόποι να μοιράσεις ζώνες. Υποθέτω διαλέγεις κάποιον και προχωράς. Εσύ πως κατέληξες σε αυτές τις ζώνες, τι προτείνεις;

Οι ζωνες υπολογιζονται αυτοματα οταν ξερεις το max. heart rate και resting rate.

sknipper έγραψε:Πιο πολύ καίς σε πιο μεγάλες ζώνες ανά μονάδα χρόνου αλλά βέβαια δεν θα μπορέσεις να μείνεις ώρα εκεί οπότε τελικά καις περισσότερο συνολικά στις πιο χαμηλές ζώνες για πιο πολύ χρόνο.

Καις πιο πολλες θερμιδες, αλλα τι θερμιδες ειναι αυτες; Απο υδατανθρακες η απο λυπος;

sknipper έγραψε:Λες ότι είσαι diesel, ζώνη 3-4 κλπ. Εγώ θεωρούσα ποδηλατικά ντίζελ αυτούς που έχουν χαμηλό cadence. Με την έννοια ότι οι ντίζελ είναι αργοί και με ροπές, εσύ το λες καρδιακά. Κι εγώ έχω προσέξει ότι εφόσον μείνω κάτω από ένα όριο (lactate threshold) δεν καταλαβαίνω τίποτα.
Αν όμως πάω πιο ψηλά πολύ γρήγορα κουράζομαι. Αλλά το έχω τσεκάρει στο τρέξιμο, όχι στο ποδήλατο, πιθανόν να είναι διαφορετικό στο ποδήλατο.
Επίσης βλέπω ότι τον τελευταίο χρόνο έχω ανεβάσει cadence και πιάνω τον εαυτό μου να είμαι με μια ταχύτητα πιο κάτω με πιο μεγάλο cadence. Αυτό το adaptation είναι καλό, κακό ή αδιάφορο;
Καλά, οι αριθμοί των επαγγελματιών ποδηλατών είναι τρομακτικοί. Γενικά οι επιδόσεις-δυνατότητες που διαθέτους όλοι οι επαγγελματίες αθλητές, πρωταθλητές κλπ άσχετα από το άθλημά τους είναι απίστευτο το πόσο απέχουν από αυτές των καλογυμνασμένων κοινών αθλητών.

Πολλες συγχύσεις εδω θελει χρονο να απαντηθουν και ψιλοβαριεμαι.
Το cadence δεν εχει σχεση με το αν εισαι diesel η οχι. Εχει σχεση με το ποση δυναμη μπορεις να παραξεις για ποσο χρονο. Οσο πιο δυνατα ποδια εχεις τοσο ενα χαμηλοτερο cadence μπορεις να εχεις. Οσοι δεν εχουν δυνατα ποδια καταφευγουν σε υψηλοτερο cadence ωστε το εργο που παραγουν (δυναμη*χρονος) να ειναι συγκρίσιμο με αλλων που εχουν χαμηλοτερο cadence αλλα περισσότερη δυναμη. Σε καθε περιπτωση ομως πρεπει να μπορεις να κανεις και τα δυο ανετα i.e. high cadence και low cadence. Αυτο απαντα στη τελευταια ερωτηση σου αν με καταλαβαινεις.

Υ.Γ.
Αυτα θε επρεπε να στα λεει ο γιατρος οχι εγω :lol: