red_monster έγραψε:
Άρα αμφισβητείς την ύπαρξη μαύρου ή την ανάγκη ξεπλύματος ;
Εσύ αμφισβήτησες ότι οι αξίες κλασσικών αυτοκινήτων και έργων τέχνης είναι φούσκα που οφείλεται (και) σε μαύρο χρήμα. Όχι εγώ. Που ακριβώς αμφισβήτησα την ύπαρξη μαύρου χρήματος (γενικά ή ειδικά στη συγκεκριμένη αγορά) ή την ανάγκη ξεπλύματός του;;;
Οι ποσότητες του μαύρου χρήματος στις συγκεκριμένες αγορές ή του χρήματος που πρέπει να "ξεγλιστρήσει" για διάφορους λόγους από τη μία περιοχή στην άλλη έχουν ξεφύγει τα τελευταία χρόνια (15ετία ίσως και παραπάνω) και δεν είναι τυχαίο πως οι τιμές έχουν ακολουθήσει μία σημαντικά ανοδική πορεία... Δεν έχει να κάνει (σε κάποιο βαθμό, μάλλον σημαντικό) με την αξία του κάθε αντικειμένου... Βλέπει κανείς για παράδειγμα σημαντικά ποσά να μετακινούνται έχοντας ως προέλευση χώρες με διάφορους περιορισμούς (ιδίως την Κίνα) και κόσμο να θέλει να τα βγάλει (και που φυσικά βρίσκει τρόπους να παρακάμψει τους περιορισμούς).
mmarkom έγραψε:Σημαντικος παράγοντας η προσδοκία μελλοντικού κέρδους για τον εκάστοτε "συλλεκτη", εκτός απο τα ψώνια υπάρχει και η κονόμα στη μέση
Φυσικά... Εδώ υπάρχουν ολόκληρα τμήματα με ειδικούς σε επενδυτικές τράπεζες, κτλ...
Σαφέστατα και είναι λογικό κάποια κομμάτια να έχουν υψηλή αξία, αλλά δεν νομίζω κανένα αμάξι να μπορεί να δικαιολογήσει μία τιμή 30εκ... Ή ένας πίνακας ζωγραφικής σχεδόν μισό δισ. δολάρια...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα