Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#653869 Θα έπρεπε να έχω προτίμηση ανάμεσα σε χοντροκάλαμο (monotube) και λεπτοκάλαμο (twintube) Bilstein B6; Χρήση κυρίως καθημερινή έως και σβέλτη σε ΕΟ και επαρχιακούς, όχι πίστα σε Leon 20VT.

Από αυτά που διαβάζω, μάλλον το monotube είναι ανώτερο, ενώ το twintube είναι πιο νορμάλ επιλογή, αλλά θα ήθελα να ακούσω κάποια γνώμη με ελληνικές παραμέτρους, π.χ. άθλιοι δρόμοι.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#653899 Monotube, γιατί αυτές έχω και δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα.
Ναι μεν σφιχτές αλλά όχι άβολες σε άθλιους δρόμους.
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#653912 Στην Κύπρο τις έχεις φαντάζομαι. Θυμάσαι πώς είναι η ελληνική κακή άσφαλτος, ε;
Άβαταρ μέλους
By dimik
#653917
funkyreverend έγραψε:Στην Κύπρο τις έχεις φαντάζομαι. Θυμάσαι πώς είναι η ελληνική κακή άσφαλτος, ε;
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι πάμε πίσω εδώ;

Η μεγάλη διαφορά είναι στην πρόσφυση όπου εδώ απλά δεν γλιστράς, από λακουβα και ειδικά σαμαρακια καλά πάμε.

Βέβαια έχεις και 19ρες αν θυμάμαι καλά;

< >
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#653919 Πάνε πολλά πολλά χρόνια από τότε που το είδα το νησί, αλλά θυμάμαι μαύρη, ωραία χωρίς λακούβες, ρολλαριστή (κατά το "κολλαριστή") άσφαλτο. Μόνη φορά που άκουγα θόρυβο ήταν στις ανάγλυφες γραμμές φρεναρίσματος πριν τα μεγάλα κυκλικά. Άλλαξαν τα πράγματα και αρχίσατε να διατηρείτε και εσείς την ορίτζιναλ ασφαλτόστρωση για 30 χρόνια, όπως στο Καλαμαριστάν;

Σαμαράκια, είναι αλήθεια η μνήμη μου δεν τα καταγράφει και πάντα τα βλέπω σαν έκπληξη, σαν να έσπειρε ο δήμαρχος και φύτρωσαν

17αρες έχω, σε 225/45.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#653920
funkyreverend έγραψε:Θα έπρεπε να έχω προτίμηση ανάμεσα σε χοντροκάλαμο (monotube) και λεπτοκάλαμο (twintube) Bilstein B6; Χρήση κυρίως καθημερινή έως και σβέλτη σε ΕΟ και επαρχιακούς, όχι πίστα σε Leon 20VT.

Από αυτά που διαβάζω, μάλλον το monotube είναι ανώτερο, ενώ το twintube είναι πιο νορμάλ επιλογή, αλλά θα ήθελα να ακούσω κάποια γνώμη με ελληνικές παραμέτρους, π.χ. άθλιοι δρόμοι.


Monotube 51,5άρες ήταν οι coilover που είχα στην 147 και με διάσταση μια κάτω από τη δική σου σε ελαστικά (205/55/16), δεν ήταν ό,τι καλύτερο για το αμάξι σε ελληνικούς δρόμους. Ο δε συνοδηγός κουραζόταν και δεν συζητάω καν για τους πίσω που έκαναν φραπέ τον εγκέφαλό τους.

Το αμάξι το απολάμβανες όσο τίποτα, σε b-roads όμως, σε κατευθυντικότητα, σε επιτάχυνση και επιβράδυνση επειδή δεν "ψάρευε".

Γενικά οι συμβουλές εδώ είναι πολύ αόριστες καθότι είναι πολύ δύσκολο να περιγραφούν καταστάσεις ή τα όρια ανοχής του καθενός.
Καλώς ή κακώς, η επιλογή εμπεριέχει και ρίσκο μέσα. Για οποιαδήποτε εκ των δύο.

Δεν θυμάμαι τι εννοείς 20VT; ήταν το προσθιοκίνητο αυτό; γιατί εμένα πολύ φίλος μου είχε το 20VT4 που ήταν χαλδεξάτο και στην εν λόγω περίπτωση εγώ θα έβαζα monotube λόγω του έξτρα βάρους, ειδάλλως θα είχα μεγάλο δίλημμα. Αν δηλαδή είναι fwd το δικό σου.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#653922 Αν η χρήση του αυτοκινήτου πλέον είναι πιο οικογενειακή, για ποιο λόγο να επιλέξεις κάτι τόσο sport; Ίσως ένα Koni FSD είναι καλύτερη επιλογή, για να μην πω για ποιο απλές (και φθηνές) λύσεις.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#653925
funkyreverend έγραψε:Πάνε πολλά πολλά χρόνια από τότε που το είδα το νησί, αλλά θυμάμαι μαύρη, ωραία χωρίς λακούβες, ρολλαριστή (κατά το "κολλαριστή") άσφαλτο. Μόνη φορά που άκουγα θόρυβο ήταν στις ανάγλυφες γραμμές φρεναρίσματος πριν τα μεγάλα κυκλικά. Άλλαξαν τα πράγματα και αρχίσατε να διατηρείτε και εσείς την ορίτζιναλ ασφαλτόστρωση για 30 χρόνια, όπως στο Καλαμαριστάν;

Σαμαράκια, είναι αλήθεια η μνήμη μου δεν τα καταγράφει και πάντα τα βλέπω σαν έκπληξη, σαν να έσπειρε ο δήμαρχος και φύτρωσαν

17αρες έχω, σε 225/45.


Ναι μεν αλλά στις εθνικές. Στις γειτονιές των δήμων το χάος.

Με βρέφος μέσα πάντως δεν υπάρχει πρόβλημα αναταραξεων, ναι μεν είναι σκληρότερες αλλά για εμένα και την οικογένειά όχι ενοχλητικές και γενικά με ενοχλούν "τραπεζοειδη" στησιματα σε αυτοκίνητα.
Σε σαμαρακια πχ που ποτέ δεν μηδενιζω πλήρως ταχύτητα ενοχλητικός είναι ο θόρυβος που είναι εντονότερος και όχι η απόσβεση η οποία είναι καλύτερη καθώς δεν νιώθεις σαν ζελέ.

Το θέμα είναι τι ζητάς από το αυτοκίνητο και τι είσαι διατεθειμένος να θυσιάσεις.

< >
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#654002
Anonymous Founder έγραψε:Αν η χρήση του αυτοκινήτου πλέον είναι πιο οικογενειακή, για ποιο λόγο να επιλέξεις κάτι τόσο sport; Ίσως ένα Koni FSD είναι καλύτερη επιλογή, για να μην πω για ποιο απλές (και φθηνές) λύσεις.


Υπάρχει οικογενειακό, οπότε έχω κάποιο περιθώριο για αντικοινωνικότητες. :lol: Τώρα φοράει Bilstein B4 τα οποία είναι απαράδεκτα κατά τη γνώμη μου. Ούτε ιδιαίτερα αθόρυβα σε απότομη λακούβα/σαμαράκι, ούτε κυριότερα καλή απόσβεση και σιγουριά πάνω σε στροφή, με κάμποσο ψάρεμα στις κλίσεις του ανάγλυφου στον αυτοκινητόδρομο. Αν ήταν αδιάφορα, δεν θα με πείραζε καθώς δεν κυνηγάω το απόλυτο, όμως τα βρίσκω αρνητικά. Θα δω τι λένε για τα Koni FSD, προς το παρόν η καθολική αποδοχή των αναίσθητων ορδών του λαού :lol: είναι ρεζερβέ για τα Β6. Ευχαριστώ για την πρόταση!

@Giuseppe
20VT = προσθιοκίνητο στα 180 άλογα, μη χαμηλωμένο. Θενξ για το review, λίγο εκεί με το φραπέ με στεναχώρεσες. Δεν κυνηγάω το στήσιμο καρτ, ειδικά με το Λεόν θα ήταν τελείως λάθος αμάξι για κάτι τέτοιο, θέλω απλώς κάτι πιο σίγουρο στους κυματισμούς και πιο ακλόνητο σε γκάζι/φρένο.

@dimik
Θενξ και σε σένα για το review! Από ό,τι βλέπω και οι δυο σας είστε ευχαριστημένοι ιδιαίτερα από το σπορ του πράγματος.
Άβαταρ μέλους
By elteo
#654005 Δεν νομίζω να υπάρχουν τα FSD ακόμα. Εχουν αντικατασταθεί από τα Active Special τα οποία στην ουσία είναι η εξέλιξη των FSD. Tα φοράω σε 2ης γενιάς Leon. Προσωπικά είμαι πολύ ευχαριστημένος. Ηρθα από τα απαράδεκτα αλλά πάμφτηνα Bilsten B4 των 200 ευρώ. Τα Κοni 575.

https://www.koni.com/en-US/Cars/Product ... al-Active/
Άβαταρ μέλους
By opc
#654013
funkyreverend έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:Αν η χρήση του αυτοκινήτου πλέον είναι πιο οικογενειακή, για ποιο λόγο να επιλέξεις κάτι τόσο sport; Ίσως ένα Koni FSD είναι καλύτερη επιλογή, για να μην πω για ποιο απλές (και φθηνές) λύσεις.


Υπάρχει οικογενειακό, οπότε έχω κάποιο περιθώριο για αντικοινωνικότητες. Τώρα φοράει Bilstein B4 τα οποία είναι απαράδεκτα κατά τη γνώμη μου. Ούτε ιδιαίτερα αθόρυβα σε απότομη λακούβα/σαμαράκι, ούτε κυριότερα καλή απόσβεση και σιγουριά πάνω σε στροφή, με κάμποσο ψάρεμα στις κλίσεις του ανάγλυφου στον αυτοκινητόδρομο. Αν ήταν αδιάφορα, δεν θα με πείραζε καθώς δεν κυνηγάω το απόλυτο, όμως τα βρίσκω αρνητικά. Θα δω τι λένε για τα Koni FSD, προς το παρόν η καθολική αποδοχή των αναίσθητων ορδών του λαού είναι ρεζερβέ για τα Β6. Ευχαριστώ για την πρόταση!

@Giuseppe
20VT = προσθιοκίνητο στα 180 άλογα, μη χαμηλωμένο. Θενξ για το review, λίγο εκεί με το φραπέ με στεναχώρεσες. Δεν κυνηγάω το στήσιμο καρτ, ειδικά με το Λεόν θα ήταν τελείως λάθος αμάξι για κάτι τέτοιο, θέλω απλώς κάτι πιο σίγουρο στους κυματισμούς και πιο ακλόνητο σε γκάζι/φρένο.

@dimik
Θενξ και σε σένα για το review! Από ό,τι βλέπω και οι δυο σας είστε ευχαριστημένοι ιδιαίτερα από το σπορ του πράγματος.
Υπάρχει και η ενδιάμεση λύση... Koni str (πορτοκάλι).
Ίδιο αμάξι έχουμε. Τα φοράω εδώ και αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα. Σα μέση λύση καλά είναι.
Αν θες ρίξε μια ματιά...

< one >
Άβαταρ μέλους
By dimik
#654014 Τα Koni St.R τα έχω στο Scirocco και είναι σαφώς χειρότερα από απόψη άνεσης σε σχέση με τα B6. Δεν ξέρω αν είναι θέμα αμαξώματος αλλά τα ST.R νομίζω κοπανάνε μπροστά στα B6.

Απο την άλλη μην περιμένεις καμία τρελή σπορ συμπεριφορά με τα B6, απλά μεγαλύτερη ομοιογένεια στην αίσθηση του αυτοκινήτου, καλύτερη πληροφόρηση και μεγαλύτερη σιγουριά.

< >
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#654041 Εγώ φοράω τα Β6 mono στην BMW E39 (με μπαλονέ λάστιχα 225/60-15, ολογράφως δεκαπέντε, πολύ σπάνια διάσταση).
Εξαιρετικά σε ταξίδι ειδικά σε καλή άσφαλτο, δηλαδή απίστευτα, περιέργως πολύ καλά σε χαλίκια και χωματόδρομους γρήγορα. Το μόνο σημείο που υστερεί είναι σε κακοτεχνίες πόλης, δηλαδή σε χαμηλές σχετικά ταχύτητες. Δεν κοπανάνε αλλά είναι σφιχτά και σε αυτές τις συνθήκες μπορεί να γίνουν λίγο ενοχλητικά. Εμένα πάντως μου αρέσουν έτσι αλλά αναγνωρίζω ότι θυσιάζεται η λιμουζινέ άνεση (και υποθέτω όταν παίρνω κανέναν πεθερό ή μπάρμπα θα τον ξενίζει κάπως σε σχέση με το ύφος του αυτοκινήτου).
Σημειώνω ότι συνήθως το αυτοκίνητο 1,5 τόνου κυκλοφορεί μόνο με οδηγό, γυναίκα και παιδάκι. Μια φορά που έκανα μετακόμιση και ήταν τίγκα μέχρι τον ουρανό η συμπεριφορά του ήταν πολύ πιο λαπαδιάρικη.
Οπότε ό,τι και να λέω δεν μπορώ να ξέρω αν θα καταλάβαινα τη διαφορά από τα Β6 twin και πως θα φανεί σε κάποιον που το πάει πιο φορτωμένο.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#654481
funkyreverend έγραψε:Θα δω τι λένε για τα Koni FSD,


Θα κοιτούσα πολύ σοβαρά τα Koni Special Active (αντικαταστάτες των FSD)...
Άβαταρ μέλους
By nido
#654527
21 quadra έγραψε:Έχω KONI από την μοτό μου μέχρι και σχεδόν ολα μου τα αυτοκίνητα, όποτε ζήτησα εξυπηρέτηση ακόμα και τηλεφωνική την είχα ακόμα και μισή ώρα τηλεφωνικά, είναι εκεί στα κεντρικά απέναντι από του ΦΙΞ στην Καλιρρόης κάποιος Λευτέρης, νομίζω είναι ο υπεύθυνος, ίσως και το αφεντικό της αντιπροσωπείας, ο τύπος είναι διαθέσιμος και εξηγεί ότι τον ρωτήσεις, θα βρεις την εξυπηρέτηση που θέλεις, από ποιότητα των αμορτισέρ δεν το συζητάμε, εγώ τα ανοίγω κάθε 2 χρόνια και αλλάζω λάδια, λειτουργούν το ίδιο εδώ και 14 χρόνια χωρίς διαρροές κλπ, είχα και κίτρινα ρυθμιζόμενα αλλά αυτά είναι αερίου και δεν τα ανοίγουν στην ΚΟΝΙ.

Εγώ όποτε έχω κάποια απορία ζητάω τον Λευτέρη, πολλά χρόνια πριν είχα βάλει στο δικό τους συνεργείο 4 αμορτισέρ σε Mazda, γενικά σε προσέχουν, κάνε μια βόλτα να δεις και αν σου αρέσει προχώρα.

Γενική ανταλλακτικών Α.Ε.Ε
https://www.koni.gr/ell/infopage/1

Πρέπει να είναι μετρημένοι στα δάχτυλα οι τύποι σαν τον Λευτέρη (Λαγούτης αν θυμάμαι καλά) στην Ελληνική αγορά, όταν είχα καταλήξει στα ελατήρια που χρειαζόμουν για να δουλέψουν σωστά τα coilovers μου και τον είχα πάρει, καταλήξαμε να μιλάμε μισή ώρα, αργά το απόγευμα, για στησίματα κλπ. Άψογος και υπερ-πρόθυμος, είχε πάρει απάντηση την άλλη μέρα από εξωτερικό ότι τον έναν από τους δύο κωδικούς που ήθελα να δοκιμάσω (ο οποίος δεν υπήρχε Ελλάδα) θα τον ξαναβγάλουν παραγωγή σε 3 μήνες και πρέπει να μου είχε ζητήσει 5-6 φορές συγνώμη, λες κι έφταιγε εκείνος....