Όντας νέος ιδιοκτήτης μικρού 1200αρη τούρμπο (1.2, 130hp Puretech) και έχοντας χάσει τεχνολογική επαφή με το downsizing έχω διάφορες απορίες που προσπαθώ να κατανοήσω με την φυσική αλλά χρειάζομαι και μια εξτρά βοήθεια
Ένας downsized 3κιλυνδρος τουρμπο
1. Έχει μεγαλύτερα έμβολα, ή κάνουν μεγαλύτερη διαδρομή, ώστε να αυξάνεται η ροπη στρέψης?
2. Είναι φτιαγμένος από καλύτερα κράματα (αλουμίνιο?) ώστε να είναι ανθεκτικότερος σε υψηλές πιεσεις-καυσεις?
3. Οι κύλινδροι λειτουργούν σε μεγαλύτερες πιέσεις από ένα ατμοσφαιρικό?
4. Έχουν (οι περισσότεροι) direct injection ώστε να επιτυγχάνουν πλουσιότερο μείγμα?
5. Αν θεωρήσουμε οτι δομικά ο 1.2/130hp και ο 1.2/100hp είναι ίδιοι, ίδια υλικά και διαστάσεις πως επιτυγχάνονται τα επιπλέον 30hp? (ναι προφανώς μέσω mapping άλλα τι είναι ακριβώς αυτό το mapping, σε τι επεμβαίνει?)
6. Επειδη διαβαζα προηγουμενως στο θεμα για το S/S και το αποτομο σβήσιμο της τουρμπινας, πιστεύετε οτι δεν εχει μελετηθει απο τον κατασκευαστή αυτη η περιπτωση? Θέλω να πω, στα νεότερα αυτοκίνητα το S/S μπαίνει υπο προυποθεσεις, δλδ επαρκεια μπαταριας, θερμοκρασια κτλ.
Γιατι να μην συμβαίνει το ιδιο και στο αποτομο σβησιμο του κινητηρα μετα απο ωρες χρησης
Σημειωση- στο manual του αυτοκινητου μου δεν βρηκα πουθενα να αναφερει κατι τετοιο
Σορρυ αν κουρασα
Φυσικά, εάν υπάρχουν λινκς που μπορούν να μου δώσουν μια καλύτερη εικόνα, please share