g8777 έγραψε:Τεχνικά σπουδαία, χωρίς να μπαίνει ποτέ ομως στο ψητό. Για 4 /10, Ασίμω μίλα!
Asimov έγραψε:Στο μάτι χορταστική, αλλά από ουσία μηδέν.
Δηλαδή ποια η ουσία και ποιο το ψητό;
Τι είναι το ψητό σε μια mainstream ταινία πέρα απ' το να σου δώσει άποψη μιας συγκεκριμένης εικόνας της κοινωνίας, μιας εμπειρίας, ενός περιστατικού. Δεν περνάνε όλες οι ταινίες "μηνύματα" ή δεν διαμορφώνουν "ιδέες" κι ούτε κρίνεται η αρτιότητα ή καλοσύνη τους απ' το αν το πετυχαίνουν αυτό.
Όχι ότι ξετρελάθηκα με το 1917, άσχετο αυτό, κι ούτε έχει νόημα να συγκριθεί με πολεμικά κινηματογραφικά έπη.
Αλλά είδα και το θάψιμο στη Ρόμα πέρυσι που οι μισοί χασμουρήθηκαν από το 1ο πλάνο, κι ας ήταν απ' όλες τις πλευρές ένα αριστούργημα των χρόνων μας.
(Ματθ.ιθ΄30 / Μάρκ.ι΄31)
Ασίμω ΑΚΡΙΒΏΣ αυτή την ταινία.
Και έπειτα αυτή:
Και μετά το πρώτο Ουδέν νεώτερο,το οριγκιναλε.
JarnoT έγραψε:g8777 έγραψε:Τεχνικά σπουδαία, χωρίς να μπαίνει ποτέ ομως στο ψητό. Για 4 /10, Ασίμω μίλα!Asimov έγραψε:Στο μάτι χορταστική, αλλά από ουσία μηδέν.
Δηλαδή ποια η ουσία και ποιο το ψητό;
Τι είναι το ψητό σε μια mainstream ταινία πέρα απ' το να σου δώσει άποψη μιας συγκεκριμένης εικόνας της κοινωνίας, μιας εμπειρίας, ενός περιστατικού. Δεν περνάνε όλες οι ταινίες "μηνύματα" ή δεν διαμορφώνουν "ιδέες" κι ούτε κρίνεται η αρτιότητα ή καλοσύνη τους απ' το αν το πετυχαίνουν αυτό.
Όχι ότι ξετρελάθηκα με το 1917, άσχετο αυτό, κι ούτε έχει νόημα να συγκριθεί με πολεμικά κινηματογραφικά έπη.
Αλλά είδα και το θάψιμο στη Ρόμα πέρυσι που οι μισοί χασμουρήθηκαν από το 1ο πλάνο, κι ας ήταν απ' όλες τις πλευρές ένα αριστούργημα των χρόνων μας.
Ερώτηση. Ποιός ο σκοπός της ταινίας;
Τι ήθελε να κάνει ο Νόλαν; (edit, συγγνώμη, ο Μέντες, χαζεύω το Interstellar) ; ( εεπ μία χαρά mainstream είναι καί το Σταυροί στο Μέτωπο).
Asimov έγραψε:Btw όποιος θέλει να δει ταινία για τον Α' ΠΠ για να κάνει συγκρίσεις, Paths of glory τη λένε, 1957 γυρίστηκε, με τα λιγοστά μέσα της εποχής σε αντίθεση με την τεχνολογία του κάθε Μεντες.Δεν θα μπω στις συγκρίσεις με το 1917 αλλά η Paths Of Glory είναι ταινιάρα.
Και τα λέμε.
Την είχα δει μια φορά εδώ και πααααααααααρα πολλά χρόνια και δεν την ξέχασα...
g8777 έγραψε:Ερώτηση. Ποιός ο σκοπός της ταινίας;
Τι ήθελε να κάνει ο Νόλαν;
Ο Μέντες.
Ποιος ο σκοπός; Ξέρω γω; Η παραγωγή συναισθημάτων; Η διήγηση ενός περιστατικού; Ό,τι σκοπό έχει η πλειοψηφία των ταινιών.
Ο σκοπός του Μέντες ήταν να το κάνει αυτό (τη διήγηση) με ένα τεχνικό τρυκ (όχι πρωτόγνωρο φυσικά) που να βάζει τον θεατή σε ρόλο συμμετοχής, λίγο παραπάνω από παρατηρητή. Συχνά ο θεατής μένει πίσω από τη ροή, δεν βλέπει αυτό που εξελίσσεται μπροστά στους ηθοποιούς, άλλες φορές βρίσκεται μπροστά από αυτούς, κλπ.
Μπορεί η ιστορία που έχει να διηγηθεί να είναι το τίποτα (περίπου αυτό είναι), οι ερμηνείες να είναι εντελώς τυπικές (είναι), τα εφφέ φτωχά (εντελώς), αλλά στο τέλος επιτυγχάνεται μια αξιοπρεπής διήγηση και μια καλή παραγωγή συναισθημάτων (ο σκοπός που λέγαμε).
Αυτό είναι αρκετό για μένα και νομίζω για τους περισσότερους φίλους του σινεμά.
Όχι Όσκαρ και χαζά, προφανώς. Αλλά μια well delivered ταινία. Αξιοπρόσεχτη σε μια χρονιά πολύ πολύ φτωχή.
Με την απόσταση των λίγων μηνών, μου μένει πιο πολύ το 1917 από τα τιμημένα Παράσιτα (ποιος ο σκοπός της άραγε;; ). Κι απ' τα δύο περισσότερο το Jojo, Ο πόνος κ δόξα, το συγκλονιστικό Hidden life φυσικά.
(Ματθ.ιθ΄30 / Μάρκ.ι΄31)
Πώς προσεγγισε ενα γεγονός-συνοδοιπόρο του ανθρώπινου είδους; Ειρωνία; Παράνοια; Πίκρα; Μαύρη κωμωδία;
Ενα άγευστο άοσμο δίωρο ,με την κάμερα σαν μύγα. Ε οκ. Τα έχουν κάνει και άλλοι.
Εμένα ας πούμε μου άρεσε πολύ. Σε έβαλε με την μία στην ατμόσφαιρα και σε έκανε να νιώθεις ότι συμμετέχεις.
Σοκαριστικός ρεαλισμός, απόκοσμες καταστάσεις, η ανθρώπινη μανία αυτοκαταστροφής στο μεγαλείο της.
Η ταινία έδειξε ένα πολύ μικρό κομμάτι κάποιας ασήμαντης για τα δεδομένα του πολέμου αποστολής. Αυτός ήταν ο σκοπός της. Δεν ήταν ντοκιμαντέρ. Και αυτό το κομμάτι θα πω το αποτύπωσε υπέροχα με το μονοκάμερο ο σκηνοθέτης.
Ο κόμπος στο στομάχι σου μένει. Και η σκέψη, το πόσο τυχεροί είμαστε που δεν γεννηθήκαμε άλλη εποχή, επίσης.
g8777 έγραψε:Η συγκεκριμένη εντάσσεται στο είδος τών πολεμικών ταινιών και θα κριθεί σε αυτό το πλαίσιο. Τί μας είπε λοιπόν που δεν μας το έχουν ξαναπεί πολύ καλύτερα τα ορόσημα τού είδους; Προς τι η αποθέωση;
...
Ενα άγευστο άοσμο δίωρο ,με την κάμερα σαν μύγα. Ε οκ. Τα έχουν κάνει και άλλοι.
Συμφωνώ σε όλα. Τίποτα καινούριο δεν πρόσθεσε, αλλά δεν θα κλειδώσουμε τη θεματική "πολεμική ταινία" επειδή όλα έχουν ειπωθεί. Ούτε πχ η Δουνκέρκη μας είπε κάτι καινούριο ή πρωτότυπο, αλλά εκτιμήθηκε και δικαίως.
Τώρα το πόσο γευστικό ήταν, είναι υποκειμενικό. Ούτε εγώ ξετρελάθηκα στο ξαναλέω και δεν διαφωνούμε καθόλου, αλλά δεν παύει να ήταν μια καλοδοσμένη ταινία. Σε μια χάλια χρονιά (imo) ήταν κάτι. Προφανώς στην ιστορία του σινεμά δεν θα γίνει ορόσημο
(Ματθ.ιθ΄30 / Μάρκ.ι΄31)
Corto Maltese έγραψε:Το 1917 γυρίστηκε για να γκουγκλάρεις την ημερομηνία και αντί να σου βγάζει τον Μπογιόπουλο και τον γόη της Τυφλίδας, να σου βγάζει χαρακώματα. Αμέρικα 101. Proceed.
Κλαίω ρε μλκ
https://www.last.fm/user/Devote