Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By nido
#626885
drdino έγραψε:
bill33 έγραψε:Ιδέα αλλα'μπορεί και βλακεία.Βρες και μια άλλη μπαταρία και συνδεσε τις συν με συν και πλην με πλην και βάλε τον φορτιστή.Ετσι δεν θα βλεπει χαμηλά βολτ και μπορεί να φορτίσει. ´Η μήπως όχι;

Ναι, δουλεύει έτσι.

Το είχα κάνει για να "σώσω" μια 12v-7.2Ah που την είχα βγάλει από ένα on-line UPS που παίρνει 4 στη σειρά και την είχα ξεχασμένη σε ένα ράφι (είχε ακόμα ψωμιά). Δούλεψε, ξεγέλασε τον φορτιστή, που αν δει κάτω από 10.5V δεν προσπαθεί καν, την είχα για δύο ή τρία χρόνια στο συναγερμό του σπιτιού, και τις προάλλες που μου άναψε το λαμπάκι να την αλλάξω την ξαναδοκίμασα και με το που αποσυνδέω την παράλληλη (μια παλιά που είχα στο αμάξι, που την έχω πλέον για την τρόμπα του ποδηλάτου και δοκιμές) ακούω το "κλακ" του ρελέ του φορτιστή και σταματάει η φόρτιση. Αν δοκιμάσω να τη "βιάσω" με τον άλλο φορτιστή που δεν τον νοιάζει τι "βλέπει", αντί να φορτίζει ζεσταίνεται. Εντάξει, 4-5 χρόνια σε UPS και 2-3 σε συναγερμό μια χαρά είναι νομίζω...
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#628574
nido έγραψε:Ένα πινακάκι με τις μπαταρίες που έχουν περάσει μέχρι τώρα απ' το 206RC μου και πόσο κράτησαν
(το μπαταριοκούτι είναι για διάσταση 242x175x190mm, αυτή προτείνουν παντού, αλλά η original ήταν 207x175x190mm)

Εικόνα

Προσωπικά θεωρώ όχι καλή επιλογή (από την άποψη της μακροημέρευσης μπαταρίας και εναλλακτήρα) την κατά πάνω του 25% αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας στην τελευταία αλλαγή σε σχέση με την εργοστασιακής τοποθέτησης. Τουλάχιστον όχι εφόσον δεν αυξήθηκαν σοβαρά τα ηλεκτρικά φορτία που καλείται να υποστηρίξει το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#628595 Ποτέ δεν κατάλαβα την επιλογή μεγαλύτερης μπαταρίας από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής. Ορίζει τη χωρητικότητα αναλογικά με το πόσο μπορεί να τη φορτίσει το δυναμό. Με μια μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να μη συμβαίνει αυτό
Άβαταρ μέλους
By drdino
#628597 Δεν είναι τόσο απλό, ούτε τόσο κακό να βάλει κάνεις μεγαλύτερη. Η μπαταρία είναι ένας συμβιβασμός κόστους, βάρους και όγκου vs του τι ανάγκες έχει να καλύψει σε προδιαγραφές κρύας εκκίνησης, φορτίων κλπ. Ο εναλακτης έχει αρκετό περιθώριο να την φορτίσει σε νορμάλ συνθήκες, δεδομένου ότι είναι διαστασιολογημένος να καλύπτει τις ανάγκες του μεγαλύτερου φορτίου από τους καταναλωτές και την φόρτιση ταυτόχρονα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#628600 drdino λυσε μου μια απορια,τα jdm εβο μεχρι και το 9αρι ειχαν παντα μικροτερη μπαταρια,σε σχεση με τα eudm/usdm
εξοπλισμος ιδιος.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#628604 μάλλον έχει σχέση με τις ατμοσφαιρικές συνθήκες. ούτε τρελό κρύο , ούτε τρελή ζέστη .
Άβαταρ μέλους
By mirage
#628606 Και πολύ κρυο παίζει στην Ιαπωνία και πολλή ζέστη, 40αρια με υγρασία το καλοκαίρι στο Τόκυο και σε μεγάλο μέρος της, παίζει. Οπότε κάποιος άλλος λόγος υπάρχει.
Άβαταρ μέλους
By nido
#628881
panos2171 έγραψε:Ποτέ δεν κατάλαβα την επιλογή μεγαλύτερης μπαταρίας από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής. Ορίζει τη χωρητικότητα αναλογικά με το πόσο μπορεί να τη φορτίσει το δυναμό. Με μια μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να μη συμβαίνει αυτό


drdino έγραψε:Δεν είναι τόσο απλό, ούτε τόσο κακό να βάλει κάνεις μεγαλύτερη. Η μπαταρία είναι ένας συμβιβασμός κόστους, βάρους και όγκου vs του τι ανάγκες έχει να καλύψει σε προδιαγραφές κρύας εκκίνησης, φορτίων κλπ. Ο εναλακτης έχει αρκετό περιθώριο να την φορτίσει σε νορμάλ συνθήκες, δεδομένου ότι είναι διαστασιολογημένος να καλύπτει τις ανάγκες του μεγαλύτερου φορτίου από τους καταναλωτές και την φόρτιση ταυτόχρονα.


Έτσι ακριβώς. :)
Στη δική μου περίπτωση απλώς είδα ότι όλοι προτείνουν τη διάσταση που έρχεται με μεγαλύτερη χωρητικότητα (& "δύναμη", CCA) από τη μαμίσια VARTA, τσέκαρα κι ότι όντως τη "σηκώνει" ο εναλλάκτης, και προχώρησα. Επί της ουσίας δεν κέρδισα κάτι (δεν έχω προσθέσει κανένα τρελό ηχοσύστημα να απολαμβάνω ποιότητα και μπάσα με σβηστή μηχανή, κλπ) οπότε δεν έχω λόγο να ξαναβάλω κάτι που και λίγο πιο ακριβό είναι και 2-3 κιλά πιο βαρύ.

Άσχετο: Ιδια μπαταρία με αυτή που έχω τώρα (Exide 64Ah & 640A) έχω βάλει στο 207cc ενός φίλου, που μου το έχει αφήσει να το φροντίζω καθώς ζει στην Αμερική και έρχεται πού και πού το καλοκαίρι. Το φορτίζω κάθε 2μηνο και την αφήνω συνδεδεμένη τη μπαταρία. Στον 1 μήνα που το μετράω (καλού-κακού) έχει πέσει στα 12.15-12.2v περίπου, και μετά από άλλον ένα μήνα στα 11.9v.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#628910
nido έγραψε:
panos2171 έγραψε:Ποτέ δεν κατάλαβα την επιλογή μεγαλύτερης μπαταρίας από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής. Ορίζει τη χωρητικότητα αναλογικά με το πόσο μπορεί να τη φορτίσει το δυναμό. Με μια μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί να μη συμβαίνει αυτό


drdino έγραψε:Δεν είναι τόσο απλό, ούτε τόσο κακό να βάλει κάνεις μεγαλύτερη. Η μπαταρία είναι ένας συμβιβασμός κόστους, βάρους και όγκου vs του τι ανάγκες έχει να καλύψει σε προδιαγραφές κρύας εκκίνησης, φορτίων κλπ. Ο εναλακτης έχει αρκετό περιθώριο να την φορτίσει σε νορμάλ συνθήκες, δεδομένου ότι είναι διαστασιολογημένος να καλύπτει τις ανάγκες του μεγαλύτερου φορτίου από τους καταναλωτές και την φόρτιση ταυτόχρονα.


Έτσι ακριβώς. :)
Στη δική μου περίπτωση απλώς είδα ότι όλοι προτείνουν τη διάσταση που έρχεται με μεγαλύτερη χωρητικότητα (& "δύναμη", CCA) από τη μαμίσια VARTA, τσέκαρα κι ότι όντως τη "σηκώνει" ο εναλλάκτης, και προχώρησα. Επί της ουσίας δεν κέρδισα κάτι (δεν έχω προσθέσει κανένα τρελό ηχοσύστημα να απολαμβάνω ποιότητα και μπάσα με σβηστή μηχανή, κλπ) οπότε δεν έχω λόγο να ξαναβάλω κάτι που και λίγο πιο ακριβό είναι και 2-3 κιλά πιο βαρύ.

Άσχετο: Ιδια μπαταρία με αυτή που έχω τώρα (Exide 64Ah & 640A) έχω βάλει στο 207cc ενός φίλου, που μου το έχει αφήσει να το φροντίζω καθώς ζει στην Αμερική και έρχεται πού και πού το καλοκαίρι. Το φορτίζω κάθε 2μηνο και την αφήνω συνδεδεμένη τη μπαταρία. Στον 1 μήνα που το μετράω (καλού-κακού) έχει πέσει στα 12.15-12.2v περίπου, και μετά από άλλον ένα μήνα στα 11.9v.


Or you can get high CCA by making the battery with really cheap thin lead plates and lots of cheap and strong electrolyte. Which will give the same result when the battery is brand new, but a very short battery life because the combination of thin plates and strong acid will cause the battery to fail very quickly.


https://www.sydesys.gr/%CF%83%CF%85%CF% ... E%B5%CF%82

https://www.varta-automotive.gr/el-gr/v ... ttery-work
Άβαταρ μέλους
By nido
#628959
21 quadra έγραψε:https://www.varta-automotive.gr/el-gr/v ... ttery-work

Η VARTA για το δικό μου προτείνει ΚΑΙ τη "μαζεμένη" C30 με μήκος 20.7cm και τα ίδια ακριβώς τεχν. χαρ/κά με τη BOSCH S5 002 που είχα (54Ah, 530A) ΚΑΙ την μακρύτερη D24, με μήκος 24.2cm, αρκετά μεγαλυτερη χωρητικότητα και περίπου το ίδιο μεγ. ρεύμα εκκίνησης (60Ah, 540Α).

https://www.varta-automotive.gr/el-gr/b ... S%29%22%7D
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#629242 Προσωπικά, από την άποψη του προσδόκιμου χρόνου ζωής της μπαταρίας θα επέλεγα αυτήν που δίνει τα ίδια πάνω-κάτω χαρακτηριστικά (ΑΗ, CCA) σε μεγαλύτερο όγκο κουτιού, εφόσον χωροταξικά ταιριάζει σωστά στο χώρο του κινητήρα.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#629321 Γενικα, μπορουμε να δουμε καπου τι μπαταρια προτεινει ο κατασκευαστης του αυτοκινητου, ή μονο απο το site της varta και αλλων κατασκευαστων μπαταριων? Εχω το manual, εχω και ολα τα service manuals του δικου μου και δε λεει πουθενα. Τωρα αλλαξα βεβαια, ειχε 74ah και βρηκα μονο 72ah χθες κυριακη οποτε την εβαλα, αλλα ετσι για την περιεργεια