- 06 Αύγ 2020, 18:38
#658284
Ενα update σε δύο μέρη για το mid-life upgrade του Macan και σχετικές εντυπώσεις.
Εκανα 2 στοχευμένες επεμβάσεις: (α) σε ανάρτηση με εγκατάσταση module χαμηλώματος αερανάρτησης (β) κινητήρα. Για το (α) εδώ, για το (β) όταν βρω άλλο χρόνο.
Εγκατέστησα λοιπόν ένα
τέτοιο. Πρόκειται για έναν παράλληλο εγκέφαλο, που διαβάζει τα δεδομένα των αισθητήρων ύψους του αυτοκινήτου, προσθέτει 20 mm (προγραμματιζόμενο, το έχω αφήσει στο default) και τα οδηγεί στην ECU της αερανάρτησης, με αποτέλεσμα να την ξεγελά και να χαμηλώνει επιπλέον 20 mm
με αποτέλεσμα το κλασσικό του "χαμηλώματος" (εμφάνιση
) αλλά με ένα διακόπτη στο ντουλαπάκι απενεργοποιείται και το αυτοκίνητο επιστρέφει στο stock ύψος, δίνοντας πάρα πολλές επιλογές:
Module OFF Off-road: +40 mm
Module ON Off-road: +20 mm
Module OFF Normal: 0 mm (185 mm από το έδαφος, ύψος "βάσης" ας πούμε)
Module OFF Low: -10 mm
Module ON normal: -20 mm
Module ON Low: -30 mm
Στην οδήγηση, η επίδραση του Module είναι σαφής: λιγότερο (από το έτσι και αλλιώς αρκετά περιορισμένο για το SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου) body roll, γρηγορότερο σε αίσθηση τιμόνι (βλ. παρακάτω) με αμεσότερες αντιδράσεις και λιγότερη υποστροφή (που έτσι και αλλιώς δεν είχε πολλή). Γενικά πιο σπορ συμπεριφορά αλλά με added bonus ότι οποιαδήποτε στιγμή γυρίζεις πίσω πχ. σε ένα δύσκολο πέρασμα ή για να μπεις στο φέρι-μποτ.
Με την ευκαιρία έκανα και μία δοκιμή ευθυγράμμισης στα διάφορα settings του Module, όπου φαίνεται η επίδραση στο "χαμηλώματος" (ασχέτως τρόπου, συνήθως με διαφορετικά ελατήρια) στις "γωνίες" του αυτοκινήτου και τα ρίχνω εδώ για προβληματισμό και συζήτηση, κυρίως για τις επιδράσεις του υπερβολικού χαμηλώματος (βάζω μόνο τα πιο σημαντικά νούμερα):
Module OFF Off-road: Εμπρός Σύγκλιση +5 Κάμπερ: -0.25 ----- Πίσω Σύγκλιση: +3 Κάμπερ: -1.5
Module OFF Normal: Εμπρός +2.1 Κάμπερ: -0.5 ---- Πίσω Σύγκλιση: +2.1 Κάμπερ: -1.75
Module ON Normal: Εμπρός 0.2 Κάμπερ: -1.5 ---- Πίσω Σύγκλιση: +3 Κάμπερ: -2
Module ON Low: Εμπρός -1.1 Κάμπερ: -1.6 ---- Πίσω Σύγκλιση: +3 Κάμπερ: -2.2
Δηλ. όσο χαμηλώνει μειώνεται η σύγκλιση και μάλιστα στην ακραία τιμή γίνεται απόκλιση, το οποίο εξηγεί το "ζωντανότερο" και πιο άμεσο τιμόνι και αυξάνεται το κάμπερ. Ηθελα μάλιστα να μειώσω το κάμπερ γιατί όσο να 'ναι οι 2 μοίρες σε καθημερινή κυκλοφορία είναι κάπως υπερβολή και θα μου φάει τα λάστιχα αλλά η συμβουλή του ευθυγραμμισά, την οποία ακολούθησα, ήταν, βλέποντας την κατάσταση των ελαστικών μετά από 500 EDIT 700 χλμ. "πλάκωμα" σε ορεινούς δρόμους (βλ. παρακάτω), να μην το μειώσω διότι αν το κάνω, λόγω μεγάλου sidewall, σε γρήγορη οδήγηση θα "τρώει" το πλαϊνό των ελαστικών. Εξάλλου μπροστά δε ρυθμίζεται οπότε τι νόημα θα είχε ? Αρα τα άφησα έτσι και απλά μέσα στην πόλη κυκλοφορώ με Module OFF δηλ. στις εργοστασιακές γωνίες. Υπόψην ότι λόγω διαφορετικών διαστάσεων ελαστικών (265/45/20 εμπρός και 295/40/20 πίσω) δεν "παίζει" εμπρός πίσω, μπορώ βέβαια τα συγκεκριμένα ελαστικά που δεν είναι directional να τα κάνω αριστερά-δεξιά για να μειώσω το όποιο ασύμμετρο φάγωμα λόγω κάμπερ.
Τα ελαστικά τα έχω αλλάξει από το χειμώνα (30000 χλμ.) από Pirelli P-Zero σε Michelin Pilot Sport 4 SUV (με load index 108 μπροστά και 110 πίσω
εμ βέβαια μιλάμε για 2 τόνους αυτοκίνητο). Εντυπώσεις: δεν είναι βέβαια λάστιχα "για Evo" και θα ήθελα πιο σκληρό πλαϊνό αλλά γενικά είμαι ευχαριστημένος και καλύτερα από τα Pirelli: καλό τιμόνι, προοδευτικά και προειδοποιούν αλλά κρατάνε περισσότερο από τα Pirelli, τα οποία πολύ γρήγορα τα άκουγες να διαμαρτύρονται, υποπτεύομαι λόγω υπερβολικά μαλακού πλαϊνού.
Τελευταία επεξεργασία από nass και 06 Αύγ 2020, 19:15, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά