Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#624773
sknipper έγραψε:
Nikos! έγραψε:Μέσα τώρα έχω τα Mobil 1 0w40 FS με 3000κμ περίπου και ένα 7μηνο (ώρα για αλλαγή) το οποίο BTW φαίνεται εξαιρετικό αλλά όπως μου είπε και ο μηχανικός του Μαρινη καλύτερα να πάω σε 5w40. Περιμένω Blackstone test kit και θα τα στείλω.
Πολύ νωρίς δεν είναι στα τόσα λίγα χλμ με τέτοιο λάδι;
Γενικά αν δεν σου χρειάζεται εύρος ιξώδους το αποφεύγεις γιατί σημαίνει περισσότερα πρόσθετα. Περισσότερα πρόσθετα σημαίνει περισσότερα κατάλοιπα και λιγότερο λάδι. Το λάδι λιπαίνει, όχι τα πρόσθετα.
Οπωσδήποτε ανάλυση. Ίσως πειστείς ότι το λαδάκι είχε πολύ ψωμί ακόμα και το αλλάζεις πολύ νωρίς.



Πάνω από 6-7 μήνες δε κρατάω μέσα το λαδι.

< 1 >
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#624810 Εφόσον δε μένει ακίνητο το αμάξι (ίσα ίσα εχει την ιδανική χρήση) για ποιο λόγο να αλλάζεις στο εξάμηνο?
Νομίζω οτι τα αποτελέσματα της ανάλυσης θα ειναι ξεκάθαρα, και αυτό ειναι και το νόημα βασικά, να κάνεις tuning τα όρια αλλαγής.
Όταν είχα κάνει τις αναλύσεις, είχα επιβεβαιώσει οτι στα 10.000 είχαν ψωμί ακόμα ( η τουότα ήθελε αλλαγές στα 5) και τα άφηνα για 10k
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#624846
rx8_drifter έγραψε:Εφόσον δε μένει ακίνητο το αμάξι (ίσα ίσα εχει την ιδανική χρήση) για ποιο λόγο να αλλάζεις στο εξάμηνο?
Νομίζω οτι τα αποτελέσματα της ανάλυσης θα ειναι ξεκάθαρα, και αυτό ειναι και το νόημα βασικά, να κάνεις tuning τα όρια αλλαγής.
Όταν είχα κάνει τις αναλύσεις, είχα επιβεβαιώσει οτι στα 10.000 είχαν ψωμί ακόμα ( η τουότα ήθελε αλλαγές στα 5) και τα άφηνα για 10k

Το αμάξι μένει ακίνητο, καθώς δεν είναι καθημερινό, για αρκετό χρονικό διάστημα οπότε φοβάμαι την υγρασία.

Θα το δείξει η ανάλυση αλλά ψυχολογικά και μόνο δε το αφήνω για πάνω από 6-7 μήνες βάσει των παραπάνω συνθηκών.



< 1 >
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#624851 με TBN 12.3 αντέχουν και 2 χρόνια με τα χιλιόμετρα που κάνεις αν φοβάσαι μόνο την υγρασία
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#624907
rx8_drifter έγραψε:Μένει πανω απο μήνα ακίνητο το αμάξι?

Περίπου 2-3 εβδομάδες το μήνα. Μήνα δεν έχει μείνει ακίνητο ποτέ.

< 1 >
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#624934 Κάπου είχε ανέβει ένα άρθρο εδώ μέσα από έρευνα νομίζω στην Αμερική όπου λέγανε ότι η πρόωρη αλλαγή λαδιών όχι μόνο δεν κάνει καλό αλλά μάλλον κακό. Αυτό με την ακινησία και την πρόωρη αλλαγή λαδιών λόγω αυτής να πω την αλήθεια δε το χω διαβάσει πουθενά. Και γω το κάνω περίπου 5-6000χλμ/έτος και μπορεί να μείνει 2-3 βδομάδες ακίνητο αλλά πάντα μόλις κλείσουν χρόνο τα λάδια τα αλλάζω.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#624939
Nikos! έγραψε:
rx8_drifter έγραψε:Μένει πανω απο μήνα ακίνητο το αμάξι?

Περίπου 2-3 εβδομάδες το μήνα. Μήνα δεν έχει μείνει ακίνητο ποτέ.

< 1 >


Επειδη ούτε μικρές διαδρομές κανείς, ούτε ουσιαστικά μένει ακίνητο το αμάξι, αν κανείς και την ανάλυση είμαι σίγουρος ότι θα δεις ότι πετάς καινούργια λάδια.
Αστείο μεν το κόστος, αχρείαστο δε
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#624945
rx8_drifter έγραψε:
Nikos! έγραψε:
rx8_drifter έγραψε:Μένει πανω απο μήνα ακίνητο το αμάξι?

Περίπου 2-3 εβδομάδες το μήνα. Μήνα δεν έχει μείνει ακίνητο ποτέ.

< 1 >


Επειδη ούτε μικρές διαδρομές κανείς, ούτε ουσιαστικά μένει ακίνητο το αμάξι, αν κανείς και την ανάλυση είμαι σίγουρος ότι θα δεις ότι πετάς καινούργια λάδια.
Αστείο μεν το κόστος, αχρείαστο δε


Όταν το βγάζω βόλτα πάντως θα κάνω σχετικά μικρές διαδρομές 20-30κμ, σε γρήγορο ρυθμό προφανώς. Σίγουρα κάποιο σοβαρό θέμα δε θα δημιουργηθεί, αλλά από τότε που έβαζα τα 300v μου έχει μπει στο μυαλό. Είναι αστείο το κόστος. Λογικά θα μπορούσα να τα κρατήσω λίγο παραπάνω αλλά θέλω να δοκιμάσω και τα Fuchs να κάνω και το τεστ μου γιατί με έχει φάει η περιέργεια.

Για τους εστέρες πάντως (και το 300v και το Fuchs είναι ester based, το Mobil που έχω τώρα μέσα όχι) είχα διαβάσει αυτό σε ερώτηση ενός για το αν οι μικρές διαδρομές δημιουργούν θέμα:

My only concern with using a very high ester content oil for long time periods without steady use is that esters tend to be hygroscopic (attract water/moisture).

That, combined with the combustion byproducts and resultant acids from your short trips when the car IS used (sorry, but 10K IS a VERY short trip, NO MATTER how hot the ambient temps may be), could be a problem.

Given the high TBN of 300V, the acids would probably be neutralized, but you would need MUCH longer trips (100K or better) at FULL/high oil temps in order to get rid of whatever moisture the esters would cause to accumulate in the sump during the engine's inactivity, if it were ONLY used infrequently, or on weekends.

Hopefully, others MUCH more knowledgeable than I (especially the many brilliant tribologists on here) will chime in to concur with, or refute the above.


https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... g_oil_vs_M

Ειδικός δεν είμαι αλλά sounds legit.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#624947 Fuchs ,το φθηνολαδο των μηχανικων σε βαρελια.
Αργοτερα εβαζαν βαρελια της bp και μεσα εριχναν fuchs για να κοροιδευουν τους πελατες.
Aυτο τα παλια χρονια που οι μαρκες λιπαντικων ηταν περιορισμενες ,οχι οπως τωρα που ο καθε χονδρεμπορος εισαγει οτι βρει για νσ το σπρωξει στα προβατα του διαδικτυου.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#624959
italakias έγραψε:Απλος ψυχαναγκασμος.
Στα λαδια μετρουν τα χλμ ή οι ωρες λειτουργιας.
Μετράνε:
-πολύ οι στροφές κινητήρα και οι ψυχρές εκκινήσεις- θερμικοί κύκλοι. Αν το κινείς μόνο 20-30χλμ ανά 2-3 εβδομάδες τότε ίσως και να μην γίνεται καλός θερμικός κύκλος και να μην προλαβαίνει να διώξει την υγρασία (που με τα κατάλοιπα καύσης έχει μετατραπεί σε θειικό οξύ :s_omg )
- αρκετά οι θερμοκρασίες και οι πιέσεις
- λίγο οι ώρες λειτουργίας (αν λειτουργεί σε καλές συνθήκες θερμοκρασίας-πιέσεων-στροφών δεν πειράζει το πόσες ώρες)
- σχεδόν καθόλου τα χλμ και ο χρόνος. Αυτά βασικά είναι κατάλοιπο του παρελθόντος και έχουν παραμείνει για όσους δεν μπορούν να υπολογίσουν τα άλλα.
- Αλλά μετράει πολύ να μην είναι πειραγμένος ο εγκέφαλος που ρίχνει πιο πολύ καύσιμο που δεν καίγεται πλήρως, λειτουργεί και σαν ψυκτικό αλλά μολύνει το λάδι όπως και
- να μην έχει διαρροή καμιά φλάντζα γιατί πάλι η υγρασία/ψυκτικό θα μολύνει το λάδι.
- Το πιο ελεύθερο φίλτρο αέρα ειδικά σε χώρες με πολλή σκόνη στον αέρα όπως η Ελλάδα είναι ένας ακόμα killer λαδιών. Σκεφτείτε ότι αν από το απλό φίλτρο που κρατάει το 99,5% πας στο "βελτιωμένο" που κρατάει το 98% λες σιγά τη διαφορά αλλά από το 0,5 πάς στο 2% δηλαδή 4 φορές περισσότερο πράματα θα περάσουν...

Οπότε κάποιος που έχει φίλτρο, πρόγραμμα και το λειτουργεί μετρίως και συντόμως πολύ καλά κάνει και αλλάζει λάδια συχνά. Και δεν τον κατηγορώ για αυτό αλλά έχει απόλυτο νόημα να μετρήσει τα λάδια του. Γιατί θα μάθει τι κάνει η φλάντζα του, τι κάνει το φίλτρο του, τι ψάρια πιάνει το πρόγραμμα και το φθορές παρουσιάζονται σε κάθε τμήμα του κινητήρα (στρόφαλος-κουζινέτα, βαλβίδες, εκκεντροφόροι κλπ) και πότε πρέπει να τα αλλάζει.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#624963
sknipper έγραψε:
italakias έγραψε:Απλος ψυχαναγκασμος.
Στα λαδια μετρουν τα χλμ ή οι ωρες λειτουργιας.
Μετράνε:
-πολύ οι στροφές κινητήρα και οι ψυχρές εκκινήσεις- θερμικοί κύκλοι. Αν το κινείς μόνο 20-30χλμ ανά 2-3 εβδομάδες τότε ίσως και να μην γίνεται καλός θερμικός κύκλος και να μην προλαβαίνει να διώξει την υγρασία (που με τα κατάλοιπα καύσης έχει μετατραπεί σε θειικό οξύ :s_omg )
- αρκετά οι θερμοκρασίες και οι πιέσεις
- λίγο οι ώρες λειτουργίας (αν λειτουργεί σε καλές συνθήκες θερμοκρασίας-πιέσεων-στροφών δεν πειράζει το πόσες ώρες)
- σχεδόν καθόλου τα χλμ και ο χρόνος. Αυτά βασικά είναι κατάλοιπο του παρελθόντος και έχουν παραμείνει για όσους δεν μπορούν να υπολογίσουν τα άλλα.
- Αλλά μετράει πολύ να μην είναι πειραγμένος ο εγκέφαλος που ρίχνει πιο πολύ καύσιμο που δεν καίγεται πλήρως, λειτουργεί και σαν ψυκτικό αλλά μολύνει το λάδι όπως και
- να μην έχει διαρροή καμιά φλάντζα γιατί πάλι η υγρασία/ψυκτικό θα μολύνει το λάδι.
- Το πιο ελεύθερο φίλτρο αέρα ειδικά σε χώρες με πολλή σκόνη στον αέρα όπως η Ελλάδα είναι ένας ακόμα killer λαδιών. Σκεφτείτε ότι αν από το απλό φίλτρο που κρατάει το 99,5% πας στο "βελτιωμένο" που κρατάει το 98% λες σιγά τη διαφορά αλλά από το 0,5 πάς στο 2% δηλαδή 4 φορές περισσότερο πράματα θα περάσουν...

Οπότε κάποιος που έχει φίλτρο, πρόγραμμα και το λειτουργεί μετρίως και συντόμως πολύ καλά κάνει και αλλάζει λάδια συχνά. Και δεν τον κατηγορώ για αυτό αλλά έχει απόλυτο νόημα να μετρήσει τα λάδια του. Γιατί θα μάθει τι κάνει η φλάντζα του, τι κάνει το φίλτρο του, τι ψάρια πιάνει το πρόγραμμα και το φθορές παρουσιάζονται σε κάθε τμήμα του κινητήρα (στρόφαλος-κουζινέτα, βαλβίδες, εκκεντροφόροι κλπ) και πότε πρέπει να τα αλλάζει.



Ναι. Και πλούσιο είναι, και βγάζει άκαυστη (άρα κάνει και κανένα σκάσιμο που και που) και fuel dilution (μαυρίζει κατευθείαν το λάδι) παίζει.

Θα φανούν όλα στην ανάλυση.

< 1 >
Άβαταρ μέλους
By italakias
#624970 Εγω αναφερθηκα στο χρονικο διαστημα αλλαγης λαδιων οπου το 6μηνο ειναι λαθος γιατι πολυ απλα πεταει καποιος τα λεφτα του.
Τα υπολοιπα με αφηνουν παγερα αδιαφορο.