- 28 Ιαν 2020, 02:28
#624769
Δε λέω ότι δεν υπάρχουν διαφορές από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο και με μερικά είναι πιο εύκολο να αποφύγεις τον τάρανδο. Και η όλη δοκιμασία προσπαθεί να προσομειώσει μια συγκεκριμένη (και σπάνια για τους περισσότερους) κατάσταση με τρόπο όσο γίνεται επαναλήψιμο. Που βέβαια όπως φαίνεται είναι αρκετά επαναλήψιμος αφού όμως πρώτα ο εκπαιδευμένος ειδικός οδηγός δοκιμαστής τροποποιήσει τον τρόπο οδήγησης ανάλογα με το αυτοκίνητο. Μερικοί μπορεί να το κάνουν πιο καλά από άλλους ή να τους ταιριάζει μια συμπεριφορά αυτοκινήτου καλύτερα από άλλα.
Αλλά
- μερικές φορές οι ρυθμίσεις για επιτυχία στην αποφυγή ταράνδου συνεπάγεται και άλλα πράματα στην συμπεριφορά ενός οχήματος τα οποία μπορεί να μη μας αρέσουν. Και αποτελούν πολύ πιο συχνές καταστάσεις από την αποφυγή ταράνδου.
- σημαντικά επίσης τα ελαστικά και οι πιέσεις (τα προσέχουμε αρκετά; και τι μεγέθους διαφορές μπορούν να προκύψουν;)
- τo πιο σημαντικό είναι ο οδηγός, εμπειρία, ικανότητα. Το κάθε αυτοκίνητο οδηγείται διαφορετικά, έχει άλλη αρχική υστέρηση, αδράνεια κλπ. Δεν μπορεί να βάλεις ένα ρομπότ να γυρνάει το τιμόνι με την ίδια ταχύτητα. Και στην πράξη θα αφήσεις το γκάζι και θα πατήσεις φρένο που θα επηρεάσει κι αυτό το αποτέλεσμα (αλλαγή ζυγίσματος, μεταφορά βάρους κλπ).
- η εξοικείωση με το αυτοκίνητο. Αλλιώς το χειρίζεσαι στα πρώτα 100χλμ και αλλιώς μετά από 50000χλμ.
- η εξοικείωση με το δρόμο, μπορεί να σε κάνει να αντιδράσεις διαφορετικά. Αν πχ είναι γνωστό σημείο όπως ήταν για μένα το κλασικό σαμαράκι επί της στροφής στην αερογέφυρας στο τέρμα της Συγγρού προς Π Φάληρο (το οποίο πια είναι σχεδόν εξαφανισμένο αλλά παλιότερα ήταν σκοτώστρα). Στο σημείο αυτό με 120+χλμ πολλά αυτοκίνητα έκαναν τετακέ (ιδίως πισωκίνητα) και με σχετικά σκληρή ανάρτηση και καταλήγαν στο κεντρικό διάζωμα. Γιατί το πίσω μέρος ελάφραινε και έφευγε. Αν όμως το ήξερες τότε με ένα ελάχιστο και σχετικά κοφτό/γρήγορο ανάποδο τιμόνι που το άρχιζες τη στιγμή του ανασηκώματος εμπρός, πριν ανασηκωθεί το πίσω το αυτοκίνητο έμενε στη θέση του βράχος και συνέχιζες χωρίς παρατράγουδα και οι επιβάτες δεν έπαιρναν χαμπάρι.
Βασικά δε λέω ότι η δοκιμασία είναι άχρηστη αλλά ότι λόγω πολλών εξαρτημένων παραγόντων έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας σαν δοκιμασία οπότε εν τέλει λίγο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, δηλαδή στο τι θα κάνει ένας μέσος οδηγός σε μια τέτοια κατάσταση. Και για το αν κάποια αυτοκίνητα μπορεί να αντιδράσουν καλύτερα στο μέσο οδηγό, δηλαδή αν είναι πιο εύκολα, πάλι δεν με πείθει σαν δοκιμασία. Θα πρέπει να πούνε ότι χωρίς προσαρμογή του οδηγού πήγε έτσι κι έτσι και δοκιμάσαμε 3 διαφορετικούς μέσους οδηγούς.
aka onyx !