Forum για τη Formula 1

Ποιος θα είναι ο νικητής;

1
9%
1
9%
5
45%
0
N/A
1
9%
2
18%
0
N/A
0
N/A
1
9%
0
N/A
0
N/A
0
N/A
0
N/A
0
N/A
0
N/A
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#615696 Το ξαναγραφω.

Αυτο ειναι ενα αρθρο-αποψη, δεν ειναι επισημος κανονισμος.

Ουσιαστικα περιγραφει καποιες πρακτικες του racing αλλα δεν ειναι κανονισμος.

Τοτε το ειχαμε κοιταξει και ακομα και ο Νικος που αρχικα το ειχε υιοθετησει μετα ανεφερε οτι νομιζε οτι ειναι ο κανονισμος.

Δε νομιζω οτι υπαρχει απολυτα σαφης κανονισμος για τη σχετικη θεση των μονοθεσιων με τοσο μεγαλη ακριβεια.

Ειναι σχεδον απιθανο αν δυο μονοθεσια ειναι στους +-10 ποντους, μια το ενα μπροστα, μια το αλλο μπροστα, να μην πρεπει αυτος που ειναι στην εσωτερικη να αφησει χωρο, απλα και μονο επειδη ετυχε να βρεθει 5-10 ποντους πιο μπροστα.

Υπαρχουν περιπτωσεις που αυτος που ηταν στην εξωτερικη ηταν ακομα και 1.5+ μετρο πισω και του δοθηκε χωρος και μπορει στο τελος να κερδισε τη μαχη.

Χοντρικος κανονας, σε καμια περιπτωση επισημος, ισως ειναι το να εχει περασει τουλαχιστον μισο μονοθεσιο μπροστα (2.5 μετρα) για να πει καποιος οτι εχει τη στροφη, αλλα και παλι δεν ειναι σιγουρο γιατι ο αλλος ειναι ακομα σε μεγαλο ποσοστο διπλα σου.

Αν φτασουμε στο σημειο εμπρος ροδα του ενος με πισω ροδα του αλλου, τοτε καπου εκει ειναι ξεκαθαρα τα πραγματα, οπως στην περιπτωση Αλμπον - Λουη, που παρα την αδρανεια του Αλμπον δικαιως τιμωρηθηκε ο Λουης.
Άβαταρ μέλους
By ripper
#615697 Συμφωνώ απόλυτα.

Μπαίνει ο άλλος δίπλα σου για προσπέραση του δίνεις χώρο στην είσοδο και σου δίνει χώρο στην έξοδο. Οτιδήποτε άλλο είναι φάουλ.
Άβαταρ μέλους
By thazio
#615707 Υπάρχει και άλλος ένας κανόνας τον οποίο γενικά εφαρμόζουν οι οδηγοί και που μπορεί να συνοψίσει όλο το σκεπτικό του fair play. Στην φάση της επιτάχυνσης δίνουμε χώρο ακόμα και αν ο πίσω είναι εμπρός ρόδα - πίσω ρόδα, (Αν στην επιτάχυνση έχουν χώρο αλλά παρόλα αυτά ακουμπάν ελέγχεται η απότομη αλλαγή της τροχιάς), στην φάση των δυνατών φρένων κλείνουμε την πόρτα άνετα μέχρι ο άλλος να βρεθεί σχεδόν παράλληλα.

Παραδείγματα με τον Leclerc σύμφωνα με αυτό:
Leclerc Verstappen Αυστρία - Φταίει ο Ολλανδός
Leclerc Hamilton Monza - Φταίει ο Leclerk

Leclerc Verstappen Suzuka - Φταίει ο Leclerc
Leclerc Vettel Βραζιλία - Vettel
Άβαταρ μέλους
By Geo f1
#615714 Βεβαια αν στην Αυστρια το προσπερασμα νικης το εκανε ο Λεκλερ στον Μαξ ερε τι (δεν) θα διαβαζαμε...Περαν κατι ομορφιων του στυλ παρτα μαλακισμενο ετσι γλενταει ο Λεκλερ κλπ :roll:
Άβαταρ μέλους
By BARHonda
#615737
elteo έγραψε:Τώρα όμως. Διαβάζουμε αντικειμενικά ποστς. Να τα λέμε αυτά.


Ε ναι, για μπάλες, κοτσιδάκια και τα συναφή! :lol:


Sent from my iPhone using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#615763 Το πιο διαφωτιστικο που βρηκα ειναι το εξης site:

https://f1metrics.wordpress.com/2014/08 ... of-racing/

Ειτε ισχυει αυτο:
the attacker takes an inside line, gets alongside the defender in the braking zone, and beats the defender to the apex. If the attacker is ahead at the apex, there is no dispute over ownership of the racing line. The defender must yield


Ειτε αυτο:
If the driver on the inside is ahead at corner exit, it is the duty of the driver on the outside to back out or take evasive action to avoid a collision.


H στροφη ηταν του Max οποτε σωστα δεν τιμωρηθηκε...

btw Corto η φωτο που ποσταρισες απο την αεροτομη ειναι ατοπη. Δε γινεται να φανει κατι απο τη συγκεκριμενη λογω γωνιας ληψης. Η αλλη που ποσταρισες στην εξοδο παλι ευννοει το Leclerc σα γωνια ληψης, αλλα κατα την αποψη μου ακομα κι εκει φαινεται οτι ειναι πιο μπροστα ο Max. Αν κανεις μια νοητη γραμμη με γωνια 90 μοιρες απο το kerb προς μεσα στην πιστα, το πρωτο σημειο που θα περασει τη γραμμη ειναι το μπροστινο δεξι μερος της αεροτομης του Max.

Αν παμε δε στο αλλο ακρο, στη γωνια ληψης που ευννοει το Verstappen, εχουμε μια φωτο που οποιος τη δει θα σκεφτει "καθαρα του Max η στροφη, οτι και να προσπαθησει ο Leclerc θα ειναι παρατραβηγμενο":

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Geo f1
#615765 Ελα ρε παιδια. Ας ειχε χωματακι εκει στην εξοδο να δουμε τι θα γινοταν..οπως τοτε με Μοντογια και Σουμαχερ. Ασφαλτινα run offs μεγαλη μαστιγα

Στάλθηκε από το SM-G935F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#615768
George_Prix έγραψε:Το πιο διαφωτιστικο που βρηκα ειναι το εξης site:

https://f1metrics.wordpress.com/2014/08 ... of-racing/

Ειτε ισχυει αυτο:
the attacker takes an inside line, gets alongside the defender in the braking zone, and beats the defender to the apex. If the attacker is ahead at the apex, there is no dispute over ownership of the racing line. The defender must yield


Ειτε αυτο:
If the driver on the inside is ahead at corner exit, it is the duty of the driver on the outside to back out or take evasive action to avoid a collision.


H στροφη ηταν του Max οποτε σωστα δεν τιμωρηθηκε...

btw Corto η φωτο που ποσταρισες απο την αεροτομη ειναι ατοπη. Δε γινεται να φανει κατι απο τη συγκεκριμενη λογω γωνιας ληψης. Η αλλη που ποσταρισες στην εξοδο παλι ευννοει το Leclerc σα γωνια ληψης, αλλα κατα την αποψη μου ακομα κι εκει φαινεται οτι ειναι πιο μπροστα ο Max. Αν κανεις μια νοητη γραμμη με γωνια 90 μοιρες απο το kerb προς μεσα στην πιστα, το πρωτο σημειο που θα περασει τη γραμμη ειναι το μπροστινο δεξι μερος της αεροτομης του Max.

Αν παμε δε στο αλλο ακρο, στη γωνια ληψης που ευννοει το Verstappen, εχουμε μια φωτο που οποιος τη δει θα σκεφτει "καθαρα του Max η στροφη, οτι και να προσπαθησει ο Leclerc θα ειναι παρατραβηγμενο":

Εικόνα


Η φωτο που ποσταρες ειναι ανακριβης.

Γιατι ειναι απο την 1η, αποτυχημενη, προσπαθεια προσπερασης του Φερσταπεν στο Λεκλερκ στο γυρο 68.

Στην οποια, παροτι ηταν πιο μπροστα στο απεξ, εδωσε, τιμια, χωρο στην εξοδο και ο Λεκλερκ ειχε καλη εξοδο και τον περασε παλι.
Σε αυτη την προσπαθεια ο Φερσταπεν χτυπησε το απεξ.

Στη 2η προσπαθεια, στο γυρο 69, στην οποια ειχαμε το συμβαν και τελικα το προσπερασμα, ο Μαξ πηρε εντελως διαφορετικη γραμμη, δε χτυπησε ποτε το απεξ, ενω πιστευω οτι μπορουσε να το πλησιασει πολυ μιας και φαινοταν οτι οντως ειχε τον απολυτο ελεγχο του μονοθεσιου του.
Επελεξε μια γραμμη απο την αρχη, χωρις να κανει καποια αποτομη κινηση μετα, που ομως δεν αφηνε κανενα περιθωριο στο Λεκλερκ και παροτι ηταν ροδα ροδα σε ολη τη στροφη δεν του αφησε καθολου χωρο στην εξοδο.

Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#615775 @Yugo αν εχεις δικιο, thanks για τη διορθωση. Απλα γκουγκλαρισα και μεσα στις εικονες βρηκα και αυτη.

Ακομα και στη φωτο απο την εξοδο που ποσταρισε ο Κορτο, παλι ελαφρως μπροστα δειχνει ο Max.

Και ακομα καθαροτερα φαινεται στην παρακατω φωτο, που ειναι ενα κλικ πριν απο αυτη του Κορτο:

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#615776 btw οπως καταλαβαινουμε ολοι, παιζουμε με τα εκατοστα εδω περα. Και να πει καποιος "ο ταδε ηταν μπροστα" δε μπορεις να του πεις "καλα στραβος εισαι".

Για μενα το θεμα δεν ειναι αυτα τα λιγα εκατοστα μπρος/πισω που ηταν ενας απο τους δυο. Ειναι οτι για μια τοσο οριακη φαση, ειπωθηκαν τοσο πολλα λογια. Οτι ο Leclerc δικαιουται να κανει ΤΑ ΠΑΝΤΑ μετα απο αυτο το ατιμωρητο αισχος του Max... Μεχρι και οτι αλλαξε ο ρους της ιστοριας απο αυτη τη φαση και πλεον ισχυουν νεοι κανονες εμπλοκης στην F1.

Παρατραβηγμενα πραγματα!
Άβαταρ μέλους
By ripper
#615862 Δηλαδή αν ο Verstappen είναι 3 χιλιοστά μπροστά έχει το δικαίωμα να τον πετάξει έξω και η ευθύνη αποφυγής είναι στον Leclerc που μπορεί να πατήσει το ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΛ και να φύγει από εκεί.

Τα μονοθέσια είναι δίπλα δίπλα, όλοι οι κανόνες που υπάρχουν (άγραφοι, έγγραφοι, νομικοί, ηθικοί) λένε ότι πρέπει να αφήσεις χώρο όπως ακριβώς έκανε στον προηγούμενο γύρο που ήταν και πιο μπροστά.
Μπορείς να παίξεις με τις λέξεις και τα χιλιοστά του κανονισμού χάνοντας τελείως το πνεύμα του κανονισμού και το γιατί έχει μπει αυτός.
Η μη τιμωρία αποδείχθηκε ήδη ότι το μόνο που έκανε είναι να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου. Απορώ γιατί το ξανασυζητάμε.
Ακόμα και αν επέτρεπε αυτή την συμπεριφορά ο κανονισμός θα ήταν άθλιος και θα έπρεπε να αλλάξει. Αλλιώς 1 στις 3 προσπεράσεις και λίγο λέω τελειώνει με τον έναν από τους δύο στο run off ή με μπαμ.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#615881
ripper έγραψε:Δηλαδή αν ο Verstappen είναι 3 χιλιοστά μπροστά έχει το δικαίωμα να τον πετάξει έξω και η ευθύνη αποφυγής είναι στον Leclerc που μπορεί να πατήσει το ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΛ και να φύγει από εκεί.

Τα μονοθέσια είναι δίπλα δίπλα, όλοι οι κανόνες που υπάρχουν (άγραφοι, έγγραφοι, νομικοί, ηθικοί) λένε ότι πρέπει να αφήσεις χώρο όπως ακριβώς έκανε στον προηγούμενο γύρο που ήταν και πιο μπροστά.
Μπορείς να παίξεις με τις λέξεις και τα χιλιοστά του κανονισμού χάνοντας τελείως το πνεύμα του κανονισμού και το γιατί έχει μπει αυτός.
Η μη τιμωρία αποδείχθηκε ήδη ότι το μόνο που έκανε είναι να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου. Απορώ γιατί το ξανασυζητάμε.
Ακόμα και αν επέτρεπε αυτή την συμπεριφορά ο κανονισμός θα ήταν άθλιος και θα έπρεπε να αλλάξει. Αλλιώς 1 στις 3 προσπεράσεις και λίγο λέω τελειώνει με τον έναν από τους δύο στο run off ή με μπαμ.


Ουτε με τις λεξεις παιζω ουτε με απασχολουν οι αγραφοι νομοι στην προκειμενη, εφοσον η αποφαση των αγωνοδικων βασιζεται σε γραμμενους νομους. Αν με ρωτησει καποιος την αποψη μου, γουσταρω να βλεπω μαχες σαν εκεινες της Αυστριας (ειτε τελικα επικρατησει ο ενας, ειτε ο αλλος), ακομα κι αν καταληγουν σε μερικα τρακαρισματα συχνοτερα απο το κανονικο. Αλλα οταν γινει το κακο (τρακαρισματα) πρεπει να στεκομαστε στους κανονες. Το να μου πει καποιος για τοσο οριακη φαση "εγω το βλεπω οτι ο ταδε ειναι 3 χιλιοστα μπροστα" αντε να πω οτι το δεχομαι αν και διαφωνω.

Αλλα AN ισχυει το παρακατω:
If the driver on the inside is ahead at corner exit, it is the duty of the driver on the outside to back out or take evasive action to avoid a collision.


Εφοσον δεν καθοριζει το μεγεθος του "ahead", τοτε ναι και τα 3 χιλιοστα σημαινουν οτι ηταν ευθυνη του Leclerc να κοψει ή με καθε τροπο να αποφυγει το Verstappen. Το τι λεει ο καθενας απο εμας τι επρεπε να κανει ο Max και τι επρεπε να κανει ο Leclerc περιττευει...

Εβαλα αυτο το AN γιατι ενω αυτο ειναι το πιο αναλυτικο site που καταφερα να βρω, δεν ειναι κατι official. Στη FIA που κατεβασα τον κανονισμο δε βρηκα τοση λεπτομερεια. Ή ειμαι στραβος εγω ή δεν το εχουν στο site! Αν μπορει καποιος να βρει το pdf απο τη FIA ας το ποσταρει και το συζηταμε.

Και χωρις καμια διαθεση για περσινα ξινα σταφυλια, την ιδια κουβεντα ειχαμε και στον Καναδα. Η τιμωρια του Vettel βασιστηκε στην "επανεισοδο στην πιστα με μη ασφαλη τροπο", το οποιο ειναι δεδομενο εφοσον ο Hamilton ειχε αναγκαστει να φρεναρει για να μην τρακαρουν. Εδω μεσα διαβαζαμε οτι "δεν υπηρχε προθεση" οποτε δεν επρεπε να τιμωρηθει. Ασε με μενα που θεωρω οτι ειχε τον ελεγχο του μονοθεσιου και σκοπιμα προσπαθησε να κλεισει το Λουη (και ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ)... Ασε με μενα που θεωρω δικαιο να χασει τη θεση αυτος που εκανε το λαθος... Αλλα εφοσον ο κανονισμος δε μιλαει για προθεση, εφοσον δε μιλαει για ηθικη δικαιωση του καλυτερου οδηγου, μενουμε στη δεδομενη "επανεισοδο στην πιστα με μη ασφαλη τροπο".

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ:
Καλα ξηγηθηκε και ο Leclerc και ο Vettel που σκεφτηκαν "πανω απο το πτωμα μου". Αλλα εφοσον το πραγμα εφτασε στους αγωνοδικες, πρεπει να ισχυσει ο κανονισμος.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#615884
George_Prix έγραψε:ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ:
Καλα ξηγηθηκε και ο Leclerc και ο Vettel που σκεφτηκαν "πανω απο το πτωμα μου". Αλλα εφοσον το πραγμα εφτασε στους αγωνοδικες, πρεπει να ισχυσει ο κανονισμος.


Καλα για το Φεττελ στον Καναδα ισχυει το "πανω απο το πτωμα μου", οπως και για το Λεκλερκ στη Μοντσα.

Αλλα αν θεωρεις οτι ταιριαζει για το Λεκλερκ στην Αυστρια, διαφωνω πληρως,
Αν καποιος θα μπορουσε να κατηγορηθει στην Αυστρια και το πηγε στα ακρα ηταν ο Φερσταπεν.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#615885
Yugo_para_siempre έγραψε:
George_Prix έγραψε:ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ:
Καλα ξηγηθηκε και ο Leclerc και ο Vettel που σκεφτηκαν "πανω απο το πτωμα μου". Αλλα εφοσον το πραγμα εφτασε στους αγωνοδικες, πρεπει να ισχυσει ο κανονισμος.


Καλα για το Φεττελ στον Καναδα ισχυει το "πανω απο το πτωμα μου", οπως και για το Λεκλερκ στη Μοντσα.

Αλλα αν θεωρεις οτι ταιριαζει για το Λεκλερκ στην Αυστρια, διαφωνω πληρως,
Αν καποιος θα μπορουσε να κατηγορηθει στην Αυστρια και το πηγε στα ακρα ηταν ο Φερσταπεν.


ΑΝ ισχυει ο κανονισμος που παρεθεσα... ΑΝ ο Verstappen ηταν εστω και 1 χιλιοστο μπροστα... Τοτε αυτος που το παρατραβηξε ηταν ο Leclerc. "Επρεπε" (αν και προτιμω που δεν το εκανε) να τηρησει τον κανονισμο και να αφησει το ποδι απο το γκαζι. Ή αφου δεν το αφησε οπως οριζει ο κανονισμος, δε θα επρεπε να διαμαρτηρηθει κανενας μετα (και οχι να αποτελει αυτη η ωραια μαχη το λαβαρο της σταυροφοριας εναντια στον εχθρο).

Αν δεν ισχυει ο κανονισμος ή αν ηταν ο Leclerc λιγο μπροστα, τοτε ειναι οπως τα λες τα πραγματα.