- 10 Οκτ 2019, 09:10
#608606
Lap έγραψε:Προσωπικά το γεγονος αυτο με εντυπωσιασε και με εβαλε σε πολλες σκεψεις.....
Δεν καθομαι να δω τις προβλεψεις τους αν και οι προβλεψεις που κανουν για τηξν ευρωζωνη ειναι λαθος...αν θυμαμαι σωστα στο 0,2% την βλεπει το imf και οχι ανω της μοναδας....
Δεν ξερω τι στοιχεια βλεπουν.
Ειναι επιβεβαιωση μιας συγκεκριμενης θεωρίας στην πραξη...
Η θεωριες δεν επαληθευονται παντα σε ολες τις καταστασεις...
Συνεπως εδω εχουμε την επιτυχια ενος διαφορετικου αφηγηματος....
Ειναι παρα μα παρα πολυ σημαντικη ενδειξη κατα την γνωμη και θα πρεπει να το δουν πολυ προσεκτικα.
Ακομα και σε ακαδημαϊκο επιπεδο πρεπει να το δουν οι καθηγητες πολυ λεπτομερως.
Απ' όσο γνωρίζω υπάρχει πλούσιο ακαδημαϊκό έργο για το συγκεκριμένο θέμα.
Εξάλλου, αρκεί να δει κανείς τα αποτελέσματα της αντίθετης πολιτικής (συμπίεσης των διαθέσιμων εισοδημάτων) στις οικονομίες που έχουν εφαρμοστεί. Αν εξαιρέσει κανείς τις (λίγες) οικονομίες που το εισόδημά τους εξαρτάται κυρίως από τα εισοδήματα άλλων χωρών (τις εξαγωγικές δηλαδή, που εξαρτώνται από το εισόδημα των "πελατών" τους), η συντριπτική πλειοψηφία των οικονομιών δημιουργούν το εισόδημα και την ευημερία τους κατά βάση με εσωτερική κατανάλωση και άρα οποιαδήποτε μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος (που περιορίζει την εσωτερική κατανάλωση) δρα αρνητικά στην οικονομία.
Φυσικά, ως επιχείρημα υπέρ της λιτότητας προβάλλεται το ότι έτσι η Χ οικονομία θα γίνει πιο ανταγωνιστική διεθνώς, αλλά όταν μιλάμε για μία οικονομία που κατά βάση ΔΕΝ είναι εξαγωγική (δες πχ
εδώ* τις διαφορές μεταξύ Ελλάδας και μίας καθαρά εξαγωγικής οικονομίας, της Γερμανικής) δεν είναι και τόσο εύκολο να πετύχεις μία πλήρη μετατροπή της σε εξαγωγική. Και φυσικά, από το διάγραμμα είναι ξεκάθαρο το ότι η Ελλάδα δεν τα πάει και τόσο άσχημα (είναι κοντά στον Μ.Ο. των χωρών του ΟΑΣΑ), αλλά και το ότι η λιτότητα πέτυχε το αποτέλεσμά της σε ότι αφορά τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της χώρας, με τις εξαγωγές να αυξάνονται σημαντικά (όπως και είναι λογικό). Το γιατί όμως δεν έφερε τα προσδοκώμενα οφέλη εσωτερικά, εξηγείται από την ίδια την φύση της λιτότητας που ενισχύει την ανισοκατανομή του εισοδήματος (όσοι έχουν εισοδήματα από μισθούς βλέπουν τα εισοδήματά τους να πέφτουν, παρά το ότι οι εξαγωγικές επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται πάνε καλά, ενώ όσοι έχουν εισοδήματα από μετοχές, κτλ, βλέπουν τα εισοδήματά τους να αυξάνονται, ακριβώς εξαιτίας των μειώσεων των εισοδημάτων σε μισθωτούς). Δηλαδή, η λιτότητα δεν απέτυχε, απλά ΠΟΤΕ ο στόχος της δεν ήταν η εσωτερική ευημερία των πολιτών, αλλά η διεθνής ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών προϊόντων. Η σύνδεση με την ευημερία της πλειοψηφίας των Ελλήνων είναι αποκλειστικά και μόνο στη σφαίρα της φαντασιακής οικονομικής θεωρίας του trickle down economics, που έχει καταρριφθεί στην πράξη όπου κι αν έχει εφαρμοστεί και παρόλ' αυτά συνεχίζει να έχει φανατικούς οπαδούς (πλέον και την κυβέρνηση της Ελλάδας).
Αυτό που δεν απαντιέται φυσικά ποτέ είναι το εξής: Έστω πως ΟΛΕΣ οι χώρες ακολουθούν τέτοιες πολιτικές. Πως ακριβώς θα δουλέψει αυτό το σύστημα όταν ΟΛΕΣ έχουν θετικό εμπορικό ισοζύγιο;;;
Δεν θα έχει καμία αρνητικό ισοζύγιο;;; Που θα εξάγονται όλα αυτά;;;
Στον πλανήτη Άρη;;;
Κοινώς, η συγκεκριμένη πολιτική δουλεύει ΜΟΝΟ αν δεν εφαρμόζεται καθολικά και εκ φύσεως γεννάει συνεχώς ελλειμματικά ισοζύγια σε κάποιες χώρες, που οδηγούν σε περιπτώσεις όπως η δική μας. Υπό κανονικές συνθήκες βέβαια, η χώρα θα έπρεπε να πατήσει ένα reset (διαγράφοντας το χρέος), ωστόσο για μία σειρά λόγων που δεν είναι της παρούσης, αυτό πλέον πρακτικά δεν επιτρέπεται (όχι μόνο για την Ελλάδα).
Περιπτώσεις λοιπόν, όπως της Ελλάδας και άλλων χωρών με παρόμοια προβλήματα δεν είναι bug του συστήματος, είναι feature.
Και είμαι πολύ περίεργος για το πως θα αντιδράσει το σύστημα στο επικείμενο σκάσιμο της φούσκας που λέγεται Κινεζική οικονομία... Και φοβισμένος ταυτόχρονα...
* Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η επίδοση της Κίνας στις εξαγωγές, όπου (πάντα ως % του ΑΕΠ) οι επιδόσεις Κίνας και Ελλάδας στις εξαγωγές δεν είναι και τόσο διαφορετικές...
Peugeot 206 1.6 110ps => not any more... bye bye...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα