Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#60157 Μια χαρα σπαει ο παγος αν βρεθεις στις σωστες συνθηκες, κι ισως με πολλα αστερακια ***** με το σωστο λαστιχο. Και μαλιστο ο ηχος να πατας πανω σε παγο που σπαει σε καθε περιστροφη της ροδας ειναι λιγο εως πολυ τρομακτικος...
Άβαταρ μέλους
By xeno
#60206 Νομίζω ότι ο λόγος που το όχημα γλυστρά στον λείο πάγο περισσότερο από το χιόνι ή τον ανώμαλο πάγο είναι ότι από την πίεση/βάρος ο πάγος λειώνει και σχηματίζεται ένα λεπτό στρώμα νερού ανάμεσα από το ελαστικό και τον πάγο και δεν επιτρέπει την τριβή - φαινόμενο υδρολίσθησης.
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#60263 Κάπου είχα βρει συντελεστές τριβής για χώματα, χιόνια, πάγους κλπ, αν θέλετε πιο πολλά facts να το ξαναψάξω. Γενικά ο πάγος έχει τον χαμηλότερο συντελεστή, ειδικά ο "λιωμένος/βρεγμένος πάγος" (λόγω λείας επιφάνειας), και ο "κρυσταλλωμένος πάγος" (ο "καθρέπτης" που λέμε).

Α, το βρήκα

Προφανώς και οποιαδήποτε μορφή χιονιού (ακόμα και η "παγωμένη") έχει καλύτερο συντελεστή, λόγω υφής του ίδιου του χιονιού. Αλλά γενικά μιλώντας, σε σύγκριση υπό Κ.Σ. (π.χ. ίδια λάστιχα) στον πάγο θα πρέπει να είμαστε 2 και 3 φορές πιο προσεκτικοί.

Όσο για το αν σπάει ο πάγος από το βάρος (χωρίς αλυσίδες ή καρφιά, που αυτό ακριβώς κάνουν και προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση), αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν μιλάμε για πάγο μερικών nm ή ετοιμόθραυστο πάγο, και νομίζω ότι θα πρέπει να μιλάμε για μεγάλες διαφορές βάρους π.χ. πάνω από τόνο, μεταξύ οχημάτων για να έχουμε κάποια αισθητή διαφοροποίηση....
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#60506 Περί M&S, είναι ότι καλύτερο υπάρχει σε χειμερινο λαστιχο καθώς συνδυάζει γόμα χιονολαστιχου με τακούνι cross.

ΥΓ: Ακόμα και οσα άρματα που φέρουν λαστιχένια πελματα, έχουν ειδικά πελματα πάγου που μπαίνουν στις ερπύστριες σε τέτοιες περιπτώσεις.



Nokia 730 & Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By CPP
#60516 Εμείς που πάμε μόνο χιονοδρομικά δεν μπαίνουμε σε mud θελουμε μόνο χιονολαστιχα και station.
Έχοντας εμπειρία απο nokian και απο ultagrip, τα ultagrip του χρόνου θα τα αλλάξω με nokian. Νομίζω υπερέχουν.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#60566 Ναι ισχυει οτι δημιουργειται επιφανεια νερου αλλα δε γλιστραμε λογω υδρολισθισης.
Υδρολισθιση αυτοκινητου λεμε οταν το ελαστικο δε μπορει να διωξει αρκετο νερο ωστε να βρει ασφαλτο και να πιασει κατω, και στην ουσια παταμε πανω σε υγρο νερο.
Εδω εχουμε ελαχιστο νερο, δε τιθεται καν θεμα απαγωγης. Το θεμα ειναι οτι οταν εχουμε νερο πανω σε ασφαλτο εχουμε μια αξιοπρεπη τριβη (αρκει το λαστιχο μας να "σκαβει" αρκετα το νερο ωστε να βρει την ασφαλτο), ενω οταν εχουμε εστω ελαχιστο νερο πανω σε παγο εχουμε μηδαμινη τριβη.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#60593 Αν είναι λίγο το νερό, το διώχνει η ειδική γόμα που έχει το χιονολάστιχο και "κολλάει" στο χιόνι/πάγο.
Βοηθάνε πολύ στο να φεύγει αυτό το επιφανειακό νερό και οι πολλές ζικ-ζακ γραμμές που έχει το πέλμα.

Αν είναι περισσότερο το νερό, την πρόσφυση στον πάγο την δίνουν οι μυτερές γωνίες από τα τακούνια των χιονολάστιχων.

Υπάρχουν και σπρέι που ψεκάζεις το λάστιχο και μετά κολλάει και δεν γλιστράει στο χιόνι για 10-20 χιλιόμετρα.