Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#601700 Να συμφωνήσω στο οτι σκουριάζει, να τονίσω οτι αν όλοι τηρούσαμε το μαμημένο το fudging manual θα βλέπαμε άσπρη μέρα.

Αποφάσισα ευλαβικά να πλένω με πόσιμο νερό τη θήκη και ταυτόχρονα να πατάω το κουμπί λειτουργίας για να "εκτοπίσω" το αλατισμένο νερό και δεν έχω δει τίποτα (ενώ στην ίδια περίπτωση με τη yi1080) στο δίμηνο είχαν σκουριάσει.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#601702 ΟΚ για την θήκη, αλλά η βίδα θα έπρεπε να άντεχε λίγο παραπάνω. Όχι να σκουριάζει με δύο - τρεις χρήσεις. Για τα λεφτά του βέβαια, δε περίμενα και κάτι πολύ καλύτερο :lol:
Με λίγο WD40 καθαρίζει πάντως, ενώ πήρα και μια-δυο ανταλλακτικές βίδες να έχω.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#602561 Γνωστός μου είναι σε φάση αναζήτησης μηχανής, με κόστος γύρω στα 400€, για να φωτογραφίζει κυρίως το παιδί του.
Του είπα να κινηθεί προς τις premium compact και συγκεκριμένα καμιά Sony RX100 III ή Canon G7X Mark II.
Έχουμε να προτείνουμε κάτι πιο κατάλληλο; Υπάρχει κάποια προτίμηση ανάμεσα σε αυτές τις δύο;
Ξενοφώντα εσύ αυτή την Canon έχεις; Είσαι ικανοπιημένος; Πιστεύεις ότι κάνει για τέτοια χρήση;

ΥΓ. Σε αυτά τα λεφτά βλέπω και την Olympus OM-D E-M10 Mark II με τον κιτ φακό, αλλά δεν ξέρω αν είναι καλύτερη επιλογή.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#602569 Εγώ ναι, είμαι ευχαριστημένος και νομίζω θα του κάνει, αλλά νομιζω ειναι ένα 100άρι πάνω από budget. Αναμένενεται και η ΙΙΙ, με περισσότερα καλούδια συνδεσιμότητας και ένα πιο ρετρό λουκ.

The stabilized lens is the same as on its predecessor: 24-100mm equiv. F1.8-2.8. The G7 X III retains the same 3" touchscreen display, which can flip upward by 180° for selfies and vlogging. The most notable feature on the G7 X III is the ability to live stream video on YouTube straight from the camera. It can also capture cropped 4K/30p and uncropped 1080 video at up to 120p. Impressively, the G7 X III can shoot Raw images at up to 30 fps with its electronic shutter with locked focus, or 8.3 fps with continuous AF, both with a healthy buffer. The camera can be powered over its USB-C port and has built-in Wi-Fi and Bluetooth. πηγή

Η δε rx100 εδώ και πολλές γενεές πολύ πιο ακριβή.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#602586 Χθες όταν έγραφα το μήνυμα, η Canon ήταν στα 490€ περίπου, ενώ την RX100 III την είχε ο Ρέπελλας στα 430€. Σήμερα βλέπω ότι εξαφανίστηκε και ξεκινάει από τα 499€ πλέον... :thumbsdown:
Η Mark III είδα ότι βγήκε, αλλά προφανώς θα ξεφεύγει ακόμη περισσότερο, οπότε απορρίπτεται.
Η mirrorless Olympus αξίζει με τον κίτ φακό;
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#602615 μεταξύ μας, αν πας στα 400, νομιζω πας κ στα 500. Για Point and shoot.

Να τονίσω οτι εχει αξιοπρεπέστατο βιντεο και στα 1080, με δυνατοτητα ζουμ, καλη αυτονομια, και πραγματικά χωράει παντού. Όταν λανσαριστεί η ΙΙΙ, η ΙΙ θα πέσει ακόμα περισσότερο.

Για την Μίρρορλεσς δεν έχω καμμία άποψη, δεν έχω ασχοληθεί ποτέ.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#602635 Δε βλέπω να πολύ πέφτουν οι τιμές σε αυτές τις μηχανές.
Η Sony έχει φτάσει την RX100 στην έβδομη έκδοση, και παρόλα αυτά συνεχίζει να πουλάει την πρώτη. Απλά η κάθε έκδοση που βγαίνει κοστίζει 100-150€ παραπάνω από την προηγούμενη... :dizzy:

Εντωμεταξύ, όσο καλή βγήκε η G7X Mark II, τόσο κράζουν την Mark III, λόγω auto focus και υπερθέρμανσης στη λήψη βίντεο.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#604840 Θέλω να αναβαθμιστώ λίγο και να αρχίσω να τραβώ πορτραίτα, πχ τα παιδιά. Διαβάζοντας κ ρωτώντας αποφάσισα πως πάω μάλλον για τον AF-S NIKKOR 50 mm 1:1,8Gκαι θα του βάλω ένα φιλτράκι UV hoya όπως έχω τώρα στον AF-S DX NIKKOR 18-105 mm 1:3,5-5,6G ED VR

Έχει κανείς δοκιμάσει φιλτράκι polarized? Διαβάζω πως δεν έχει κ τρομερή διαφορά... Εμπειρίες?

Σκεφτόμουν κ τον 85mm-1.8 αλλά εκεί μεγαλώνει η ελάχιστη εστιακή απόσταση (δε βολεύει για πορτραίτα) και διπλασιάζεται η τιμή (400+€ από τα 205 € που βρίσκω τον 50άρη). Για αρχή καλός μου φαίνεται ο 50άρης.

Σώμα έχω την Nikon D5100
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#604906 Αυτό που κάνει το πολωτικό φίλτρο είναι να αυξάνει το contrast (πχ στον ουρανό) και να μειώνει τις αντανακλάσεις (όταν τραβάς πίσω από ένα τζάμι για παράδειγμα). Πρακτικά είναι ένα φίλτρο που περιστρέφεται και ανάλογα με το πόσο το στρίβεις, αυξάνεις ή μειώνεις αυτά τα χαρακτηριστικά.

Για τους φακούς, νομίζω και εγώ πως για αρχή ο 50άρης είναι καλύτερη επιλογή.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#604979
axel12p έγραψε:Αυτό που κάνει το πολωτικό φίλτρο είναι να αυξάνει το contrast (πχ στον ουρανό) και να μειώνει τις αντανακλάσεις (όταν τραβάς πίσω από ένα τζάμι για παράδειγμα). Πρακτικά είναι ένα φίλτρο που περιστρέφεται και ανάλογα με το πόσο το στρίβεις, αυξάνεις ή μειώνεις αυτά τα χαρακτηριστικά.

Για τους φακούς, νομίζω και εγώ πως για αρχή ο 50άρης είναι καλύτερη επιλογή.

ευχαριστώ πολύ axel12p :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#606327 Ό,τι κάνεις με ένα brenizer εφφέ για να διευρύνεις "πλασματικά" το μέγεθος του αισθητήρα δίνοντας βάθος πεδίου, κάτι αντίστοιχο σαν interpolation κάνει η sony με την Α7R IV πλασματικά διευρύνοντας την ανάλυση του αισθητήρα.

One of the eye-catching features of the Sony a7R IV is its 16-image pixel-shift mode. This shoots four images centered around one position then shifts the sensor half a pixel sideways and takes another four, then another half pixel... until it's taken 16 images. These 16 images can be turned into 240 megapixel images (though need to be combined in separate software, unlike the systems from Olympus, Ricoh and Panasonic).

Πηγή
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#606342 Στο Brenizer έχεις κάτι σαν λειτουργία panorama όπου υπάρχει μια μικρή αλληλοκάλυψη των φωτογραφιών μεταξύ τους. Στην pixel shift λειτουργία το θέμα παραμένει το ίδιο και έχουμε μια ελάχιστη μετακίνηση του αισθητήρα, της τάξης του μισού ή ενός pixel, με στόχο την μείωση του θορύβου και την καλύτερη δυνατή ευκρίνεια.

Υπάρχει στην Pentax K-1 ήδη από το 2016 και απαιτούσε χρήση τριπόδου, ώστε να έχουμε όσο πιο σταθερή λήψη γίνεται. Στην mark II πρόσθεσαν και την λειτουργία handheld Pixel Shift χωρίς όμως τόσο μεγάλη επιτυχία. Γενικά σε περιπτώσεις όπου μπορεί να υπάρχει κίνηση στο πλάνο σου (π.χ. αέρας που μετακινεί κλαδιά ή κύματα), μπορεί να εμφανιστούν περίεργα artifacts στην φωτογραφία.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#606374 είχαμε και άρτιφαξ στο χωριό μας :lol: :lol:
έτσι.

Επίσης, πολύ παλαιότερα είχα δει τη φάση φωτογράφισης ίδιου κάδρου 15 - 20 φορές έτσι ώστε με overlaying και αλλαγή στο layer mode σε brightness και κάτι διάφορα μπορούσες να πετύχεις διπλασιασμό ανάλυσης κτλ.

Όπως θα δειτε και στο τοτοροτοπικό, επέστρεψα λίγο στην eos. SLR είναι έρωτας.
Γιατί δε βγαίνει ο stavrosg στο τηλεφωνο να ομολογήσει κ αυτός.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#606386 ΟΚ, δεν είχαμε artifacts γιατί δεν είχαμε και DSLR όμως! :lol:

Και ένα σχετικό άρθρο για το pixel shift της Pentax K-1
https://www.dpreview.com/reviews/k1-pixel-shift-resolution-updated-field-test

Δεν γνωρίζω για την Sony, αλλά υποθέτω ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί μόνο σε συστήματα που έχουν σταθεροποίηση στο σώμα και όχι στον φακό, μιας και πρακτικά χρησιμοποιούν την σταθεροποίηση για να μετακινήσουν τον αισθητήρα.