- 01 Ιουν 2019, 00:01
#585956
Renault Clio 2019 για μια εβδομάδα στη Μινόρκα Ισπανίας. Με 12.000χλμ, μου άναψε και λαμπάκι για το πρώτο σέρβις (το έσβησα και τους το είπα). Έκανα λίγο πάνω από 400 χλμ σε καλό επαρχιακό, μέτριο επαρχιακό και λίγα χωριά.
(αναφέρω ότι είχα ξανανοικιάσει ίδιας γενιάς Clio, IV, πριν 2 χρόνια, τον Μάιο του 2017 και είχα σχολιάσει στο παρόν θέμα (
link)
Οπότε εδώ θα ασχοληθώ κυρίως με τυχόν διαφορές.
Χρώμα μαύρο, μια χαρά, γενικά το Clio αυτό το βρίσω όμορφο. Έκδοση περίεργη με κινητήρα βενζίνης 1149cc και μόνον 54 άλογα. Δεν ήξερα ότι βγαίνει τόσο ψοφίμι. Βρήκα ότι η έκδοση αυτή του κινητήρα έβγαινε στο πρώτο Clio πριν από πάνω από 20 χρόνια, ίσως είναι ειδική νοικιάρικη έκδοση.
Αλλά είχε ηλεκτρικούς καθρέφτες, εμπρός ηλεκτρικά τζάμια (αλλά ούτε του οδηγού είχε αυτόματη λειτουργία), αυτόματο πιλότο/περιοριστή ταχύτητας (με άναμμα με κουμπί δίπλα στο χειρόφρενο, το βρήκα τη δεύτερη μέρα, δεν μου είχαν και εγχειρίδιο στο αυτοκίνητο), επιπλέον μοχλός για τα ηχητικά (ισχύουν όσα κακά είχα πει για αυτό παλιά), οθόνη αφής με πλοήγηση (δύσχρηστη αλλά δεν το έψαξα, το τηλέφωνό μου ήταν πιο εύχρηστο) και bluetooth. Το κλειδί ενσωματωμένο σε κάρτα που έβαζες σε μια θήκη και πάταγες κουμπί. Δεν είχε satrtstop (ούτε μου έλλειψε ούτε μου χρειάστηκε, 2 ή 3 φανάρια να μου έτυχαν, όλο κυκλικούς κόμβους είχαν με προτεραιότητα σε όποιον είναι μέσα). Ελαστικά 195/55-16 με Continental Eco contact 5 σε ζάντες αλουμινίου που αφήναν να φανούν ενοχλητικά τα πίσω ταμπούρα.
Ορατότητα, χώροι τα ίδια αν και δεν με ενόχλησε ο ουρανός μπροστά όπως είχα πει για το άλλο.
Πολύ θορυβώδεις οι υαλοκαθαριστήρες πάνω στο τζάμι, ίσως είχαν ξεραθεί.
Τα πλαστικά του που ήταν μαύρα μου φάνηκαν καλύτερα από του άλλου.
Σπαστικότατη η ασημί μπογια στο χείλος των οργάνων, αντανακλούσαν το φως είτε του ήλιου είτε του ημίφωτος κατευθείαν στα μάτια μου. Στο ημίφως αρχικά νόμιζα ότι είναι κάποια λειτουργία του ταμπλώ, ότι έχει φωτιζόμενο χείλος κλπ. Πραγματικά λάθος σχεδίαση με κριτήριο μόνον αισθητικό.
Ηχομόνωση προβληματική, θεωρώ απαράδεκτο να ακούγεται ο (μεγάλος) καθρέφτης τόσο πολύ με μόνο 80-90χλμ. Το είχα σχολιάσει και στο άλλο.
Τιμόνι πολύ ελαφρύ ακίνητο που βαραίνει τεχνητά ανάλογα με την ταχύτητα, αίσθηση μέτρια (όπως στα περισσότερα μέτρια ηλεκτρικά).
Εντυπωσιακό το εσωτερικό πλάτος, ο αγκώνας μου δεν έφτανε να ακουμπήσει καλά στο γείσο του παραθύρου.
Επιδόσεις χειρότερες από όσο φαντάζεται κάποιος με τους 54 ίππους.... Ή για να είμαι πιο δίκαιος το αυτοκίνητο επιταχύνει ανάλογα της ισχύος του, είναι και ελαφρύ αλλά είναι ενοχλητικά αντιαθλητικό με μπόλικη ροπή χαμηλά και απόλυτο θάνατο μετά τις 3500-4000 στροφές. Ό,τι έβγαζε το έβγαζε μέχρι εκεί, από εκεί και πάνω απλά έκανε φασαρία. Η όλη λειτουργία του κινητήρα με χάλασε τόσο που αναγκαστικά οδηγούσα χαλαρά. Κάπως έτσι είχα πει και για το άλλο κι ας ήταν δυνατότερο.
Οδική συμπεριφορά αδιάφορη μια και είχα κόψει φλέβες και δεν προσπαθούσα.
Το κιβώτιο αδιάφορο, μάλλον μέτριο και ασαφές και κάπως μακρύ, ευτυχώς γιατί αλλιώς θα άκουγα τον κινητήρα.
Με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στο οδικό δίκτυο τα 90 η ισχύς ήταν επαρκής αν και στις ελάχιστες προσπεράσεις που έκανα μου κακοφάνηκε.
Βέβαια με χαλαρή οδήγηση με ροπές και χαμηλές και σταθερές ταχύτητες πέτυχα κατανάλωση λιγότερο από 5,9λίτρα που πρέπει να είναι νέο προσωπικό μου ρεκόρ (μωτ περί τα 52).
Το αυτοκίνητο είναι μια χαρά για πόλη αλλά με αυτόν τον κινητήρα και έλλειψη ηχομόνωσης δεν κάνει για παραπάνω. Οπότε ισχύουν τα σχόλιά μου ότι εκτός του αισθητικού που τα πάει καλά υστερεί σε εξέλιξη, κινητήρα-κιβώτιο, ηχομόνωση. Τα Fiesta-208-Ibiza τα θεωρώ καλύτερες επιλογές.
aka onyx !