Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#577144
dimik έγραψε:Εννοώ καθηγητές με εργασιακή εμπειρία

σωστό, από την άλλη όμως δεν είναι και ιδιαίτερα σπάνιο να βρεθεί κάποιος στο δίλημμα πραγματική δουλειά ή ακαδημαϊκή καριέρα, δίλημμα που είναι πραγματικό εδώ που τα λέμε, δε μπορεί να γίνεις 1000 κομμάτια :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By 224v
#577148
dimik έγραψε:
224v έγραψε:Τα ΤΕΙ χρειαζονται και καταλληλο εμψυχο υλικο με γνωσεις και δημοσιευσεις ωστε να εχουν την δυνατοτητα να λεγονται ισοτιμα με τα Πολυτεχνεια. Ο χρονος διδασκαλιας και η υλη δεν φτανουν μονα τους. Οι καθηγητες τους κρινονται με τον ιδιο τροπο οπως στα ΤΕΙ??


Θα προτιμούσα άτομα με πραγματική εργασιακή εμπειρία πάρα δημοσιεύσεις, δημοσιεύσεις ας έχουν στα πολυτεχνεία να κάνουν έρευνα.


Σωστα αυτά για ΤΕΙ, όμως όταν θελουν να γινουν Πανεπιστημια - Πολυτεχνία, πανε προς τη θεωριτικη καταρτηση και όχι στην εφαρμογή.. τεχνολογία κ.λ.π. Οποτε πρεπει να ξερει ο άλλος τι σπουδαζει στην τελικη...
Άβαταρ μέλους
By dimik
#577159 Προσωπική μου άποψη είναι οτι η Γ' βάθμια εκπαίδευση πρέπει να έχει στενή σχέση με την αγορά εργασίας και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων που αποκομίζεις.
Τι να την κάνεις την θεωρητική κατάρτιση αν δεν μπορείς να την εφαρμόσεις έξω από το εργαστήριο;
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#577160
dimik έγραψε:Προσωπική μου άποψη είναι οτι η Γ' βάθμια εκπαίδευση πρέπει να έχει στενή σχέση με την αγορά εργασίας και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων που αποκομίζεις.
Τι να την κάνεις την θεωρητική κατάρτιση αν δεν μπορείς να την εφαρμόσεις έξω από το εργαστήριο;

η τριτοβάθμια εκπαίδευση όμως είναι και τρόπος σκέψης δεν είναι μόνο πρακτικά ζητήματα

επίσης κάποια πράγματα πώς να τα διδάξεις για εφαρμογή σε εργασία; ο μαθηματικός πχ τι να διδαχθεί πέρα από κάποια παιδαγωγικά πράγματα

ο οικονομολόγος που μπορεί να κάνει χίλια πράγματα;

δεν είναι όλες οι ειδικότητες "τέχνες" να διαδαχθείς πρακτικά πράγματα, αλλά ακόμα κι εκεί που υποτίθεται ότι τα διδάσκεσαι τι; είσαι έτοιμος να δουλέψεις με το που βγεις έξω;

για μένα πάντως τα πανεπιστήμια τουλάχιστον σου ανοίγουν το μυαλό, ώστε να μπορείς στη συνέχεια να βρεις λύσεις πάνω στη δουλειά σου, τη δουλειά σου θα τη μάθεις δουλεύοντας κυρίως

αυτό βέβαια έχει περισσότερο εφαρμογή σε πιο θεωρητικά ζητήματα, αλλά και τα πιο πρακτικά γιατί να μη δουλεύουν το ίδιο;

από κει πέρα ο τύπος με διδακτορικό που έχει εργαστεί ή εργάζεται προφανώς και έχει τεράστια διαφορά και κυρίως ενδιαφέρον και σαν δάσκαλος από τον τύπο που ζει όλη τη ζωή του στη φούσκα του πανεπιστημίου, αλλά και πάλι για δουλειά έτοιμο πώς να σε κάνει;
Άβαταρ μέλους
By markvag
#577166
dimik έγραψε:Προσωπική μου άποψη είναι οτι η Γ' βάθμια εκπαίδευση πρέπει να έχει στενή σχέση με την αγορά εργασίας και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων που αποκομίζεις.
Τι να την κάνεις την θεωρητική κατάρτιση αν δεν μπορείς να την εφαρμόσεις έξω από το εργαστήριο;


Αν και σαφώς θα πρέπει να υπάρχει σύνδεση με την αγορά εργασίας, υπάρχουν πολλές γνώσεις που είναι καθαρά θεωρητικές και δεν έχουν πρακτική εφαρμογή σήμερα, ωστόσο στο μέλλον μπορεί να οδηγήσουν σε πολύ μεγάλες αλλαγές στη ζωή μας. Πχ ο Einstein όταν διατύπωσε τη θεωρία της σχετικότητας ήταν κάτι τελείως θεωρητικό, χωρίς καμία πρακτική εφαρμογή που μπορούσε να φανταστεί. Σήμερα (για ν' αναφέρω ένα μόνο μικρό παράδειγμα) το google maps που έχουμε στα κινητά μας όλοι, δεν θα μπορούσε να δουλέψει αν δεν λάμβανε υπόψη του το time dilation, όπως ορίζεται στη Θεωρία της Σχετικότητας. Τηλεοράσεις είναι μία άλλη εφαρμογή.

Ποιός ξέρει αν αύριο ένα καινούριο θεώρημα σε προχωρημένα Μαθηματικά δεν οδηγήσει σε μία ιατρική θεραπεία που θα σώσει ζωές; :s_wink

Δεν είναι χαζοί πχ στην Google (και αλλού) που πληρώνουν αδρά κάτι μυαλά που στροφάρουν με κόφτη πιο πάνω από αγωνιστικό Vtec απλά για να κάνουν ότι |λογοκρισία| τους κατέβει!


Οπότε, προφανώς και δεν μπορούν όλες οι σπουδές να είναι απολύτως πρακτικές. Χρειαζόμαστε τη σωστή ισοροπία. Και ανάλογα με τη σχολή προφανώς. Μία σχολή όπως πχ αυτή που τελείωσα εγώ (Διοίκηση Επιχειρήσεων) χρειάζεται μεγαλύτερη σύνδεση με τις πρακτικές εφαρμογές της, μία σχολή όπως το Φυσικό μάλλον όχι.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#577167 Το μυαλό έπρεπε να στο ανοίγει η δευτεροβάθμια, το ότι έχουμε φτάσει στην Ελλάδα να λέμε "ένα χαρτί να πάρει το παιδί μωρέ" είναι μέγιστο φάουλ και στο βωμό αυτού έχουν διαγραφεί 6 χρόνια σχολικής εκπαίδευσης η οποία αφοσιώθηκε σε αυτό το "χαρτί".

Για μένα πτυχίο παίρνεις για να ασχοληθείς κυρίως επαγγελματικά ή επιστημονικά κατα δεύτερο λόγο με έναν τομέα.
Η επιστημονική ενασχόληση εν τω μεταξύ έχει γίνει άλλη μεγάλη μάστιγα στην Ελλάδα λόγω ανεργίας.
Χωρίς γνήσιο ενδιαφέρον δίνουν πόνο σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά χωρίς αντίκρισμα γιατί δεν έχουν τίποτα καλύτερο να κάνουν. Καίγονται καριέρες και ζωές με σπουδές μέχρι τα 30φεύγα και αν δεν βρεθεί καμια post doc, ερευνητική θεσούλα με μισθό της πείνας, χωρίς ένσημα κλπ καταλήγουν με μηδενική εργασιακή εμπειρία ξεκρέμαστοι.
Αυτοί που έχουν το γνήσιο ενδιαφέρουν συνήθως ψάχνονται και περισσότερο και ακολουθούν μια κάποια ακαδημαική καριέρα, αν και πλέον υπάρχουν πολλοί (ειδικά σε επαγγέλματα αιχμής) που συνδυάζουν ακαδημαική καριέρα με εργασία στο αντικείμενο. Τέτοιος σαν τους τελευταίους θέλουμε για καθηγητές.

Από εκεί και πέρα, ο μαθηματικός δεν γίνεται αποκλειστικά καθηγητής, μπορεί να εξειδικευθεί σε ένα σωρό τομείς, από πληροφορική, στατιστική, μέχρι και λογιστική.
Ο οικονομολόγος αντίστοιχα, ο φυσικός το ίδιο.
Τώρα να μου πεις καμια φιλοσοφική-φιλολογία κλπ θα σου πω ότι εκεί διδάσκονται πιο πρακτικά από παντού.
Η θεωρία είναι η βάση, χωρίς εφαρμογή όμως είναι κενό γράμμα -επι το πλείστον άχρηστες- εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.

@markvag νομίζω απαντάω και σε σένα μιας και γράφαμε παράλληλα.
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#577177
dimik έγραψε:

Από εκεί και πέρα, ο μαθηματικός δεν γίνεται αποκλειστικά καθηγητής, μπορεί να εξειδικευθεί σε ένα σωρό τομείς, από πληροφορική, στατιστική, μέχρι και λογιστική.
Ο οικονομολόγος αντίστοιχα, ο φυσικός το ίδιο.
Τώρα να μου πεις καμια φιλοσοφική-φιλολογία κλπ θα σου πω ότι εκεί διδάσκονται πιο πρακτικά από παντού.
Η θεωρία είναι η βάση, χωρίς εφαρμογή όμως είναι κενό γράμμα -επι το πλείστον άχρηστες- εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.


προφανώς (αν και λογιστική δεν έχει δικαίωμα γιατί είναι κλειστό για τους οικονομολόγους μόνο :shifty: και για αυτούς κλαίγονται οι καθαρά λογιστές, καθότι κι εγώ στην ουσία έχω σπουδάσει κλάδο τον μαθηματικών, αλλά είμαι οικονομολογός λόγω οικον. πανεπιστημίου :dizzy: :lol: )

αλλά με τι από όλα αυτά θα ασχοληθεί τελικά; και πόσες κατευθύνσεις να έχει το μαθηματικό; 20; και κάθε νέο επάγγελμα που προκύπτει να πετάμε και από μια εξειδίκευση;

ειδικά ο μαθηματικός ανήκει στις σπουδές που μετά μπορείς να κάνεις ίσως τα περισσότερα διαφορετικά δυνατά πράγματα , πώς αυτό τον επιστήμονα θα τον "κλειδώσεις" από τη σχολή σε μια πιο πρακτική εκπαίδευση;
στη προκειμένη περίπτωση ειδικά είναι τελείως αδόκιμο να προσπαθήσεις

ο μαθηματικός όμως έχοντας ασχοληθεί με δύσκολες έννοιες και έχοντας τρίψει το μυαλό του, μπορεί στη συνέχεια να καταπιαστεί με πιο ζόρικα πράγματα και δυστυχώς τα μαθηματικά κατεύθυνσης δεν του φτάνουν για να φτάσει στο επίπεδο που είναι μετά το πτυχίο του

επίσης είναι γενικά καλό να έχεις μάθει πολλά πράγματα , τι να σου πω, θεωρώ ότι σου ανοίγει το μυαλό όσα περισσότερα έχεις ακούσει ή δει

διαφορετικά αν πάμε στο καθαρά πρακτικό κομμάτι γνώσης, ακόμα και τα πολυτεχνεία πχ δεν έχουν νόημα, μπορεί να μάθεις απλά να βάζεις δοκάρια με συγκεκριμένο τρόπο και τέλος, δεν χρειάζεται να ξέρεις το γιατί

ή μπορείς να έρθεις εδώ να μάθεις ότι αυτό το καταχωρούμε έτσι, γιατί έτσι και τέλος, απλά επαναλαμβάνεις μερικά εκατομμύρια φορές μέχρι τη σύνταξη , πέφτει ο μισθός και δεν αναρωτιέσαι

αλλά ακόμα και αυτού του είδους οι εργαζόμενοι, έχουν το εξής πρόβλημα, μόλις η κατάσταση βγει έξω από τη μεθοδολογία που τυφλά ακολουθούν, τα χάνουν και δεν ξέρουν τι να κάνουν, δεν υπάρχει ευελιξία

δεν ξέρω τι γίνεται σε μεγάλες εταιρείες που τα πράγματα ίσως είναι τελείως καθετοποιημένα και είσαι απλά ένα γρανάζι, ειδικά στις πιο χαμηλές θέσεις, αλλά σε μικρή επιχείρηση μπορεί να επέλθει καταστροφή και μιλάω πολύ σοβαρά

ξέρω περίπτωση όπου έφυγαν από τη μέση 2 άτομα κλειδιά και πήγε να βουλιάξει το καράβι όταν έπεσαν τα πράγματα επάνω στα λιγότερο έμπειρα άτομα και εκεί έσκασε το μόνο άτομο που είχε κάποιο σοβαρό πτυχίο (αλλά σαν πιο μικρό το είχαν γτπ και με τα λιγότερα λεφτά) και το πήρε κάπως επάνω του και μαζεύτηκε η φάση , προσέλαβαν και μια κυρακατίνα με 12 χρόνια εμπειρία που ζήτησε ένα σκασμό λεφτά, αλλά κατέληξε να είναι βοηθός του πιτσιρικιού

και φυσικά ας μην αναλύσω τη συμβολή της συμβουλευτικής με την οποία συνεργάζονται σε αυτή τη κρίση, γιατί θα γελάμε μέχρι αύριο πώς κάποια άτομα βγάζουν λεφτά πουλώντας τον απόλυτο ΑΕΡΑ και μην κάνοντας τίποτα και μην ξέροντας τίποτα

έχω δει δύο άτομα από ελεγχτικες πάνω στη δουλειά και τραβούσα τα μαλλιά μου, τι έκαναν τόσο καιρό εκεί μέσα (βέβαια το ότι δεν συνέχισαν να είναι εκεί μέσα ίσως σημαίνει κάτι για τα ίδια τα άτομα και μόνο)

ΒΕΒΑΙΑ υπάρχουν σπουδαγμένα άτομα που είναι γτπ, είναι καβαλημένα, δεν έχουν όρεξη να φάνε γερά αγγούρια , θέλουν χοντρό μαρούλι με το καλημέρα χωρίς να το υποστηρίζουν (θα μου πεις καλά κάνουν) και τελικά είναι παντελώς άχρηστοι όσα χαρτιά και να έχουν. ιδανικά ομως ένας συνδυασμός των καλών πραγμάτων είναι το ζητούμενο και όχι σε κάθε υποπερίπτωση να βλέπουμε μόνο τις κακιές περιπτώσεις
Άβαταρ μέλους
By 224v
#577183 Ακουσα σήμερα στη βουλή τη κουβέντα για το νεο νομοσχέδιο. Θα ενώσουν λέει το πανεπιστήμιο Μακεδονίας που κανει μεταπτυχιακά σε ξένη γλώσσα με όλα τα ΤΕΙ Μακεδονίας ηπείρου κλπ σε ένα Πανεπιστήμιο!!!
Γαβρογλου όλε!!!

.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#577184 qsis μπερδεύεις τον εργαζόμενο με κριτική σκέψη το οποίο κατ΄εμέ είναι σημαντικότερο όλων με τα πτυχία, τα 2α δεν συνεπάγονται το πρώτο.
Πίστεψε με 8 χρόνια συναναστρεφόμενος με ανθρώπους που έχουν μινιμουμ γαμαουα πτυχία 7,5+ και βαθμούς λυκείου 18+ τα έχω δει όλα.
Άβαταρ μέλους
By QsisVTS
#577204 Φίλε είσαι ο άνθρωπος που είσαι αυτό δεν αλλάζει

Απλά με την οποία μόρφωση είσαι ο ίδιος άνθρωπος++

Τα παλικάρια με τα πτυχία των 7+ ξέρω ακριβώς πώς είναι για αυτό και δεν παίζω τέτοια φασουλα
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#577280
Corto Maltese έγραψε:Κάνουν σπουδές 5 ετών οι Οδοντίατροι, Κτηνίατροι, Χημικοί, Γεωπόνοι, Δασολόγοι και 6 ετών οι Γιατροί. Το ρουσφέτι να παίρνουν και μάστερ μαζί με το πτυχίο το έχουν μόνο οι Μηχανικοί. Σαν αντάλλαγμα για την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που έγινε πάνω από 15 χρόνια πίσω, αλλά εσύ το αντιλήφθηκες μία σελίδα πριν. Δεν ίσχυε από πάντα δηλαδή.


https://www.esos.gr/arthra/50288/isodyn ... epistimioy

0/2 μικρέ μου φίλε

Corto Maltese έγραψε:Και τώρα τα ΤΕΙ δε "θέλουν" κάτι. ΑΝ μετατρέψουν το πρόγραμμα σπουδών τους ΘΑ γίνουν ότι θέλουν. Αυτή τη στιγμή δε θα γίνει τίποτα άμεσα και αν γίνει δε βλέπω προς τι το σφίξιμο. Έτσι κι αλλιώς αν έχεις βγάλει εσύ πολυτεχνείο δεν πρέπει να είναι και τίποτα δύσκολο, το βγάζει ο πάσα ένας σα να λέμε.


Προς τι η προσωπική επίθεση?
Τελευταία επεξεργασία από red_monster και 20 Απρ 2019, 15:03, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#577281
Zorz έγραψε:
red_monster έγραψε:Καθότι το επάγγελμα του μηχανικού έχει μεγάλη ευθύνη το ΤΕΕ οφείλει να διασφαλίσει ένα -όσο το δυνατόν- κατώτερο επίπεδο ποιότητας στις υπηρεσίες του. Είναι ανήκουστη η απουσία σοβαρών εξετάσεων για την απόκτηση ΑΑΕ


Είναι προφανές ότι αυτές οι εξετάσεις δεν περιλαμβάνουν την ικανότητα χειρισμού του γραπτού λόγου. :(



Προς τι και η δικιά σου προσωπική επίθεση ?