Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#576838
HighFidelity έγραψε:Δεν υπάρχουν συμφωνημένες μεταρρυθμίσεις


HighFidelity έγραψε:Και ποιες είναι αυτές λοιπόν;


Δεν χρειάζεται, ψυχαγωγείς το φορουμάκι μια χαρά.
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#576839 Τσάμπα χτυπιέστε ωρέ παλικάρια.
Η κουβέντα περί δημοσιονομικών στόχων πάντως είναι εντελώς ξεκάθαρη, μαγικές μεταρρυθμίσεις με ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ δημοσιονομικό βάρος απουσιάζουν.

Λέει ο άνθρωπος το απλό, το απλούστατο: η ελληνιόλικη χρηματοπιστωτική πορεία είναι και θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα συμπεφωνημένα πλεονάσματα, ή αλλιώς, οι ηρωικές επαναδιαπραγματεύσεις είναι προεκλογικό έξτρα παρθένο σανό.

Το πρόβλημα όμως παραμένει ότι αυτοί οι στόχοι δεν βγαίνουν με περαιτέρω δημοσιονομική πίεση (+ την απουσία μαγικών μεταρρυθμίσεων που λέγαμε), συνεπώς λέμε από τώρα για ανύπαρκτο περιθώριο λάθους (read: έρχονται δύσκολα φεγγάρια), με γνώμονα το debt/GDP ratio. Σε αυτό το πλαίσιο, ακόμα και πρωτοετής φοιτητής του Yani θα μας έλεγε ότι θα χρειαστούν διορθωτικές κινήσεις στο χρέος (ήδη υπάρχουν σοβαρές επιμηκύνσεις, το ιδανικό θα ήταν κούρεμα) συνεπικουρικά με αύξηση του ΑΕΠ (επενδύσεις και εξωστρέφεια), πραγματάκια τα οποία έχουν μείνει σταθερά στο σκοτάδι διακυβερνητικά και διαθεσμικά.
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#576852
EDDIE_147 έγραψε:
HighFidelity έγραψε:Δεν υπάρχουν συμφωνημένες μεταρρυθμίσεις


HighFidelity έγραψε:Και ποιες είναι αυτές λοιπόν;


Δεν χρειάζεται, ψυχαγωγείς το φορουμάκι μια χαρά.
Κοίτα, είναι λίγο βλακώδες να πας να κάνεις τον έξυπνο με την μονταζιέρα, αφού η συζήτηση είναι λίγα ποστ παραπάνω.
Αλλά εσύ ξέρεις καλύτερα.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#576856 Τελικά υπάρχουν η δεν υπάρχουν μεταρρυθμίσεις που έχουμε δεσμευτεί να κάνουμε σαν χώρα;

Ρίξε λίγο παραπάνω flame μπας και ξεχαστεί το θέμα.
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#576857 Όχι, δεν υπάρχει λίστα με μεταρρυθμίσεις, ό,τι ήταν έχει ψηφιστεί-αποφασιστεί ήδη. Ακόμη και το αφορολόγητο μπορεί να μειωθεί χωρίς να ψηφιστεί τίποτε.
Μόλις σε αφήσει λίγο ο αυτισμός σου να δεις πέρα από την μύτη σου, μπορεί και να καταλάβεις. Μέχρι τότε, συνέχιζε να σκούζεις για τα flame που βρίσκονται μόνον στην κεφάλα σου.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#576862 Δε μίλησε κάνει για ψήφιση αλλά για εφαρμογή.

http://www.ert.gr/eidiseis/oikonomia/el ... eis-video/

Η λέξη εκκρεμότητες ξέρεις τι σημαίνει;
:lol:

Να δούμε τι λέει η Τατιάνα των Συντακτών που είναι και approved πηγή ενημέρωσης για το φορουμακι.

https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki ... axiologisi

Σε ευρεία σύσκεψη που θα πραγματοποιήσει σήμερα το μεσημέρι το οικονομικό επιτελείο, υπό την ηγεσία του Ευκλείδη Τσακαλώτου, θα βρεθούν σημεία - δεσμεύσεις, οι οποίες περιλαμβάνονται στην έκθεση της ενισχυμένης μεταμνημονιακής εποπτείας και αφορούν σειρά μεταρρυθμίσεων που έχουν μεταφερθεί από το 3ο Μνημόνιο και θα πρέπει να παραδοθούν μέσα στο 2019, αλλά και νέες που προωθούνται το επόμενο διάστημα.


Πάρε φόρα τώρα και σέρβιρε πόνο.
:s_roses
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#576864 Κοίτα, λέω να πάρεις την βλακώδη ειρωνεία σου Edit [Mod] . :)
Και στο μεσοδιάστημα, περίμενε να μειωθούν τα πρωτογενή πλεονάσματα όπως σου υποσχονται αυτοί που θα ψηφίσεις.
Κακώς ασχολήθηκα με την πάρτη σου γι ακόμη μια φορά.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#576867 Του δε πόιντ απάντηση και χωρίς καθόλου flame.
:s_thumbsup
Τελικά μάλλον υπάρχει λίστα με μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν. :s_blush

Οι οποίες αν δεν γίνουν θα βάλουμε όλοι μαζί το 3,5% εκεί που ξέρουμε.
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#576961
PwC: Επιχειρήσεις-ζόμπι απειλούν την ανάκαμψη

Τη χαρτογράφηση της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα παρουσιάζει η PwC Ελλάδας στη νέα μελέτη «10 χρόνια κρίσης: η οικονομία συρρικνώθηκε αλλά δεν μεταρρυθμίστηκε». Σε επιχειρηματικό επίπεδο, η λίστα των top 10 εταιρειών παραμένει σχεδόν ίδια με κάποιες μικρές μετακινήσεις και την αποχώρηση ενός μόνο παίκτη με αντίστοιχη είσοδο νέου.

Ως πρώτη αντίδραση στη μειωμένη ζήτηση της αγοράς και τη συμπίεση του κύκλου εργασιών, οι επιχειρήσεις προέβησαν στη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 11% και των επενδύσεων κατά 57%, προσαρμόζοντας το λειτουργικό τους μοντέλο και αυξάνοντας τη ρευστότητα κατά €3 δισ. στη διάρκεια της κρίσης.

Ενώ η κερδοφορία των επιχειρήσεων μειώθηκε αρχικά, κατέληξε να ανακάμπτει σε προ κρίσης επίπεδα. Οι επιχειρήσεις επεκτάθηκαν σε νέες αγορές και αύξησαν τις εξαγωγές τους κατά €12 δισ. Ωστόσο, η οικονομική δραστηριότητα μετατοπίστηκε σε χαμηλότερης προστιθέμενης αξίας κλάδους, όπως για παράδειγμα η μετακίνηση από τις υπηρεσίες και τις κατασκευές, σε κλάδους όπως η βιομηχανία και ο τουρισμός.

Οι εταιρείες “Ζombie”* παρουσιάζουν ανθεκτικότητα κατέχοντας μερίδιο της τάξης του 26% επί του συνόλου των επιχειρήσεων που επιβίωσαν, με δάνεια που αγγίζουν τα €15 δισ. και οφειλές προς τρίτους ύψους €10 δισ.

Μια από τις βασικές συνέπειες της κρίσης είναι η αύξηση του κόστους κεφαλαίου. Το συγκεκριμένο οδήγησε σε σημαντική αλλαγή στη χρηματοδότηση, αυξάνοντας το ρίσκο και λειτουργώντας αποτρεπτικά για τις επενδύσεις, κρατώντας παράλληλα την ευθυγράμμιση με τις νέες τεχνολογίες και την Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) σε χαμηλά επίπεδα. Όπως διακρίνεται, κατά τα έτη 2013 έως 2016, οι δυνατότητες δανεισμού ήταν υψηλότερες σε σχέση με τις πραγματοποιηθείσες επενδύσεις, επιβεβαιώνοντας την ανησυχία των επιχειρήσεων για το μέλλον.

Σε γενικές γραμμές, η κρίση οδήγησε τις ελληνικές επιχειρήσεις να περιορίσουν τα μακροπρόθεσμα πλάνα τους, να αυξήσουν τη ρευστότητά τους, να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη και να υιοθετήσουν μια πιο επιφυλακτική στάση απέναντι στις μεγάλες επενδύσεις. Βγαίνοντας όμως από την κρίση, οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζεται να επιλέξουν τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν για να αυξήσουν την αξία της επιχείρησής τους, είτε επιταχύνοντας την ανάπτυξή τους είτε βελτιώνοντας τα περιθώρια κέρδους τους.

Ο Κυριάκος Ανδρέου, Partner και Advisory Leader, PwC Ελλάδας, δήλωσε σχετικά: «Ο επαναπροσδιορισμός του ελληνικού οικονομικού μοντέλου αποτελεί μονόδρομο. Προς αυτή τη κατεύθυνση είναι απαραίτητη η υιοθέτηση στρατηγικών, ικανών να δώσουν ώθηση στη βιώσιμη ανάπτυξη για το σύνολο της οικονομίας. Τέτοιες στρατηγικές περιλαμβάνουν την κατάλληλη διαχείριση των εταιρειών “zombies” παράλληλα με την εκκαθάριση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων από το τραπεζικό σύστημα. Ταυτόχρονα, η χώρα χρειάζεται να αναπτύξει το δικό της θετικό αφήγημα, που θα οδηγήσει στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης και την προσέλκυση επενδύσεων».

Ο Κώστας Μητρόπουλος, εντεταλμένος Σύμβουλος PwC Ελλάδας, σχολίασε: «Η κρίση δεν έφερε τεκτονικές αλλαγές στη δομή της οικονομίας. Η συρρίκνωση των μέσων μεγεθών των εταιρειών, η έλλειψη επενδύσεων και η μόνιμη παρουσία zombies οδήγησε σε μία απλούστερη και χαμηλότερης προστιθέμενης αξίας οικονομία. Παρότι πάνω από 2.000 εταιρείες μπορούν να προσελκύσουν κεφάλαια για επενδύσεις, οι ρυθμοί παραμένουν χαμηλοί και ο μετασχηματισμός της οικονομίας πολύ αργός. Χρειάζεται ένα σοκ στρατηγικής και πολιτικής για να επιταχύνει».


*Stars: Εταιρείες με συστηματική ανάπτυξη εσόδων και κερδών και λελογισμένο δανεισμό

* Grey: Εταιρείες που υστερούν έναντι των Stars σε κάποιο από τα κριτήρια ανταγωνιστικότητας

* Zombies: Εταιρείες που παρουσιάζουν συρρίκνωση εσόδων, μηδενική ή αρνητική κερδοφορία και μη βιώσιμο δανεισμό


Πηγή


Μια ακόμα πτυχή στο δίπολο δημοσιονομικής συμπίεσης - μεταρρυθμίσεων, σε επιχειρηματικό επίπεδο.
Νομίζω ότι τα έχουμε πει και γράψει άπειρες φορές. Δημοσιονομικό περιθώριο δεν υφίσταται πλέον, ενώ έχουμε μείνει πίσω σε επενδυτικά πλάνα και αυτοχρηματοδότηση.
Αυτό το υπερατού μεταρρυθμίσεων έχει αρχίσει πράγματι να κουράζει. Αυτές τις γενικόλογες στρατηγικές για τα ΝPLs, για τις επιχειρήσεις, για την εξωστρέφεια, θα τις μάθουμε ποτέ άραγε; :lol:
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#576975 Έχει θράσος η PwC να μιλάει για επιχειρήσεις zombies; Τι ακριβώς παράγει η PwC και οι υπόλοιποι τρεις από τους big four; :lol:
Τι ακριβώς περίμενε ο θεούλης; Να βελτιωθεί τι ακριβώς; Είναι δυνατόν να γίνουν τα πράγματα καλύτερα, όταν παλεύεις για την επιβίωσή σου; Αυτό ισχύει και για ανθρώπους και για εταιρείες. Προφανώς χειρότερα είναι τα πράγματα μετά από 10 χρόνια κρίσης, και ούτε οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από αυτό.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#577090
HighFidelity έγραψε:Τι ακριβώς παράγει η PwC και οι υπόλοιποι τρεις από τους big four; :lol:


Φοροδιαφυγή! :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#577779 https://www.euro2day.gr/news/economy/ar ... y-aep.html
Αλμα πρωτογενούς πλεονάσματος στο 4,4% του ΑΕΠ ανακοίνωσε η Eurostat, επικυρώνοντας τα σχετικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2018.

Πρόκειται για πρωτογενές αποτέλεσμα-έκπληξη, δεδομένου ότι το υπουργείο Οικονομικών είχε προαναγγείλει αποτέλεσμα 3,9% του ΑΕΠ για το περασμένο έτος, ενώ στο τέλος του 2018 η κυβέρνηση προχώρησε σε διανομή κοινωνικού μερίσματος και καταβολή αναδρομικών σε ειδικά μισθολόγια, άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Εάν δεν είχαν μεσολαβήσει αυτές οι διανομές, τότε το πρωτογενές αποτέλεσμα του 2018 θα είχε προσεγγίσει το 5,5% του ΑΕΠ, δύο μονάδες πάνω από τη δέσμευση για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%. Ακόμα και έτσι, όμως, το αποτέλεσμα της Eurostat δείχνει υπέρβαση του στόχου κατά περίπου 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ για το περασμένο έτος, εξέλιξη η οποία δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί για την επανεκτίμηση του φετινού πρωτογενούς πλεονάσματος, την ώρα που η κυβέρνηση αναζητά πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για παροχές.


Ετοιμαστείτε για τις γνωστές αστειότητες...
-Κυβέρνηση: είμαστε τόσο γαμάτοι που υπεραποδίδουμε πρωτογενές πλεόνασμα
-Αντιπολίτευση: αυτό έγινε επειδή μας έχουν σκίσει στους φόρους.

:s_dance
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#577861 Και πριν αλέκτωρ φωνήσαι:

Το υπερπλεόνασμα «στρώνει χαλί» για νέες παροχές

Νέο κύκλο παροχών αμέσως μετά το Πάσχα σχεδιάζει η κυβέρνηση, στα σενάρια της οποίας περιλαμβάνεται και η διανομή έξτρα «μποναμά» εντός του 2019, άμεσα, πριν το τέλος του έτους.

Μία δήλωση της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου (στην ΕΡΤ) ήρθε να αναδείξει το νέο κυβερνητικό αφήγημα παροχών μετά την εκτίναξη του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2018 στο 4,3% του ΑΕΠ. Η υφυπουργός Οικονομικών είπε ότι «δεν είμαστε πλέον σε πρόγραμμα, για να περιμένουμε το τέλος του χρόνου όπως κάναμε το προηγούμενο διάστημα για να δώσουμε αυτό που θα απομείνει, εκεί που θέλουμε να το δώσουμε, έχουμε τη δυνατότητα επειδή οι προβλέψεις μας είναι σωστές, ξέρουμε τι μας περιμένει, δεν χρειάζεται να περιμένουμε μέχρι το τέλος του χρόνου...».

Οι περυσινές επιδόσεις όπως επικυρώθηκαν από τη Eurostat δείχνουν ότι ο συνδυασμός υπερφορολόγησης, υποεκτέλεσης δαπανών και «αστοχιών» στο ΠΔΕ συστηματικά τα τελευταία χρόνια οδηγεί σε υπερπλεονάσματα, το ύψος των οποίων αθροιστικά ξεπερνά τα 11 δισ. ευρώ.

Μια αναδρομή στους στόχους και στα αποτελέσματα των τελευταίων τριών ετών δείχνει πως πάντα ο πήχης των πλεονασμάτων έμπαινε από την κυβέρνηση και τους θεσμούς σε χαμηλότερο επίπεδο και τα τελικά στοιχεία έδιναν τη δυνατότητα για διανομή κοινωνικών μερισμάτων. Φέτος, χρονιά πολλαπλών εκλογικών αναμετρήσεων, το «μπόνους» δεν αποκλείεται να είναι διπλό μέσα σε ένα εξάμηνο.

Το 2016 και το 2017, οι δεσμεύσεις αφορούσαν σε πρωτογενές πλεόνασμα 1,75% του ΑΕΠ. Και τις δυο χρονιές δόθηκε κοινωνικό μέρισμα και στη συνέχεια η Eurostat επικύρωσε πρωτογενή πλεονάσματα 3,6% του ΑΕΠ το 2016 και 3,9% του ΑΕΠ το 2017 σε όρους ESA 2010 ή κοντά στο 4,2% του ΑΕΠ σε όρους προγράμματος.

Πέρυσι ο στόχος ήταν για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Στο τέλος της χρονιάς δόθηκε κοινωνικό μέρισμα 768 εκατ. ευρώ, καταβλήθηκαν τα αναδρομικά των ειδικών μισθολογίων (μικτά 1,2 δισ. ευρώ), το υπουργείο Οικονομικών εκτιμούσε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα κατά πρόγραμμα μετά από αυτά θα ήταν 3,9% του ΑΕΠ και τελικά προέκυψε 4,29% του ΑΕΠ. Σε σχέση με τον στόχο του 3,5% του ΑΕΠ, η υπέρβαση ή η αχρείαστη λιτότητα υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ. Αν προστεθεί και το κοινωνικό μέρισμα, ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Φέτος, ο προϋπολογισμός προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3,6% του ΑΕΠ. Η εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο τρίμηνο του έτους δείχνει ότι υπάρχει το έδαφος για νέα υπέρβαση των στόχων. Υπάρχει βέβαια και το ενδεχόμενο να επιβεβαιωθούν καθοδικοί κίνδυνοι που μπορούν ακόμα και να οδηγήσουν σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό, όπως μια νέα γενιά αναδρομικών από το ΣτΕ ή μεγάλες αστοχίες στον ρυθμό ανάπτυξης .

Η κυβέρνηση δουλεύει με βάση το καλό σενάριο. Όπως είπε η Κατερίνα Παπανάτσιου, «στο τραπέζι βρίσκονται διάφορες προτάσεις, τις κοστολογούμε και μετά το Πάσχα θα αποφασίσουμε. Και μείωση του ΦΠΑ έχει συζητηθεί και μείωση του κατώτερου φορολογικού συντελεστή έχει συζητηθεί . Έχουν μπει στο τραπέζι αρκετά. Θα κοστολογηθούν».

Η συζήτηση αυτή αφορά τις υποσχέσεις παροχών και ελαφρύνσεων για το μέλλον. Ούτως ή άλλως, ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ είχε προαναγγείλει μείωση του ΦΠΑ από το 2021 (από το 24% στο 22%), μείωση του εισαγωγικού συντελεστή φορολογίας εισοδήματος από το 22% στο 20% και κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα έως 30.000 ευρώ. Το κόστος αυτών των παροχών δεν φαίνεται δυνατό να σηκώσει ο φετινός προϋπολογισμός.

Αντίθετα, η ύπαρξη δαπανών 658 εκατ. ευρώ «υπό κατανομή» στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους δίνει τη δυνατότητα άμεσων νέων παροχών, εάν συμφωνηθεί με τους θεσμούς ότι είναι προδιαγεγραμμένη η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα και φέτος. Οι αλλεπάλληλες αναφορές του Τάσου Πετρόπουλου στο ενδεχόμενο καταβολής Δώρου Πάσχα (διαψεύστηκε από τον Ευκλείδη Τσακαλώτο) ή επαναφοράς της 13ης σύνταξης, ενδεχομένως υποδεικνύουν το πεδίο όπου εξετάζει να κινηθεί η κυβέρνηση.

Μέχρι τώρα, πηγές του υπουργείου Οικονομικών τόνιζαν πως ενδεχόμενη χρήση των δαπανών υπό κατανομή φέτος θα επηρεάσει το πρωτογενές πλεόνασμα. Αυτό είναι σαφές. Η επίσημη αιτιολογία είναι ότι τα κεφάλαια αυτά μεταφέρθηκαν «υπό κατανομή» στο 2019 από το 2018 προκειμένου να γίνουν πληρωμές αναδρομικών ειδικών μισθολογίων στον βαθμό που δεν ολοκληρώνονταν έγκαιρα εντός του περασμένου έτους, αλλά περίσσεψαν τελικά 658 εκατ. ευρώ.

Το ζήτημα που εγείρεται τώρα είναι εάν η χρήση τους αυτή άμεσα αφήνει αλώβητο τον στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Μια πρώτη συζήτηση με τους θεσμούς δεν θα πρέπει να αποκλειστεί κατά τη διάρκεια της τρίτης «αξιολόγησης», στο διάστημα 6-8 Μαΐου.

Πηγή


Θα είναι αυτογκόλ να μειωθεί το (ματωμένο) surplus μετατρέποντας μέρος του σε προεκλογικά καθρεφτάκια και σανό.
Οι αρνητικές συνέπειες τέτοιων κινήσεων ενδέχεται μάλιστα να κάνουν μεγαλύτερη ζημιά από την αναμενόμενη, λόγω της υιοθέτησης του "καλού σεναρίου".

Πάντως, το υπερπλεόνασμα, τα αποθεματικά και το μαξιλαράκι, είναι επιτυχίες regardless.
Το έχω ξαναπεί: άλλοι ( :whistlink: ) θα πανηγύριζαν στα ζάππεια ( :whistlink: ) εάν είχαν επιτύχει αντίστοιχο συμμάζεμα.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#577868 Και οι άλλοι θα ήταν στα χαρακώματα του Συντάγματος.
:s_whiteflag :s_whiteflag
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#577870 ^ Ισχύει στο ακέραιο.

Το ενδιαφέρον βέβαια για τη δεύτερη κατηγορία θα είναι όταν επιστρέψουν στην αντιπολίτευση, να δούμε αν θα έχουμε το act 2 της πλατείας.

Spoiler alert: δυσκολάκι.