Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#572992
Anonymous Founder έγραψε:Δηλαδή πρέπει να συνοδεύουν τον πρωθυπουργό πάντα μερικά μαχητικά; :dizzy:
Είμαστε σοβαροί ;
Τι είναι η πολεμική αεροπορία, υπηρεσία security ;
Μην λέμε ό, τι να 'ναι...


Ναι, security.
Μπορει ο τυπος να ειναι για ξυλο και μπανιο με τσιμεντενια μπρατσακια, δεν παει ομως να ειναι ο πρωθυπουργος της χωρας, αρα κατα καποιο τροπο η ιδια η χωρα.
Εκει δεν πρεπει να παρενοχλουν, επρεπε να μπορουν να τους γαμησουν επιτοπου. Αυτο δεν γινεται με "απογειωθηκαν και αναχαιτισαν", πρεπει να ειναι εκει, οποιος ζυγωνει να γινεται lock κατευθειαν. Στο θρασος απαντας αναλογα.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#572998 Από αυτό :

...ανάγκασαν το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινα σε ελιγμούς, προτού τα ελληνικά μαχητικά απογειωθούν και αναχαιτήσουν τα τουρκικά αεροσκάφη...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#572999
Nikos! έγραψε:Markovaggo μη μου ζαλιστείς.

Όταν ξεκινάς ένα ποστ με "βέβαια..." και συνεχίζεις αναφέροντας τους "άλλοι" αλλά για τα μάτια του κόσμου πετάς κι ένα "πολύ καλά έκανε και εκδιώχθηκε" βεβαίως-βεβαίως και κλείνεις με το ότι αυτή η υπόθεση αποτελεί "εξαίρεση" γιατί πάλι στους ΑΛΛΟΙ έπαιξε συγκάλυψη, ε τότε το ποστ είναι μια ξεκάθαρη υπονόηση αυτών που αναφέρω. :s_bye


Η αλήθεια είναι πως δυσκολεύομαι να μην ζαλιστώ. Επειδή ΠΟΛΥ πρόσφατα είχαμε πολιτική κάλυψη σε καταδικασμένο παιδόφιλο (που νομίζω είναι πολύ πιο βαρύ από την οποιαδήποτε κατάχρηση), νομίζω πως η σύγκριση είναι αναπόφευκτη. Και η εξαίρεση αφορά ΚΑΙ για τον σύριζα, μιας και δεν θυμάμαι άλλη φορά να απομακρύνεται άτομο με αντίστοιχη συμπεριφορά (και φυσικά και υπήρχαν).

Τώρα, προφανέστατα και είναι εντελώς κοντόφθαλμο (για να το πω ευγενικά) το να μην έχει γίνει ένας τυπικός έλεγχος για καταδίκες σε υποψηφίους, αλλά δεν περιμένω και πολλά. Και μόνο το γεγονός της απομάκρυνσης είναι πρόοδος για το ελληνικό πολιτικό σύστημα...
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#573003
drdino έγραψε:Από αυτό :


Τα τουρκικά μαχητικά αναχαιτίστηκαν από δύο ελληνικά F-16, που ήταν ήδη στον αέρα
https://www.ethnos.gr/politiki/28742_to ... exi-tsipra

Σίγουρα υπήρχαν α/φ της ΠΑ στον αέρα.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#573077 Το ανέφερε σήμερα στον Κόσμος ο Προκόπης Δούκας (παντελώς αντι-ΣΥΡΙΖΑίος για όσους ενδιαφέρονται), άρθρο του Παντελή Μπουκάλα στην Καθημερινή (κάποιοι ακόμη και εκεί αντιστέκονται και παράγουν σοβαρή δημοσιογραφία, δεν είναι όλοι Αλαφουζικοί...).
http://www.kathimerini.gr/946290/opinio ... a-3akoysth

Παντελής Μπουκάλας ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ
Πόθεν το κοινόν άσμα «Μακεδονία ξακουστή»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 05.02.2018
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ε​​πειδή γνώση δίχως ανάγνωση, στον κόσμο της γραφής όπου κατοικούμε, δεν γίνεται, ξανακοιτάζω την «Ιστορία της Μακεδονίας 1354-1833» του Απόστολου Βακαλόπουλου (Εκδόσεις Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1988). Εισαγωγή, παράγραφος πρώτη: «Με τον όρο “Μακεδονία” δεν εννοώ μόνο την ελληνική (Νότια) Μακεδονία ή την αυτόνομη (βόρεια) γιουγκοσλαβική, αλλά την “μείζονα” έκταση που είχε περίπου η χώρα αυτή κατά την αρχαιότητα, έκταση που συμπίπτει σχεδόν με την αντίστοιχη της εποχής των τελευταίων χρόνων της τουρκοκρατίας. Αν λαμβάνω υπ’ όψη μου τις ακραίες αυτές χρονικά εποχές, το κάνω γιατί κατά τους μέσους χρόνους ο γεωγραφικός όρος Μακεδονία είναι αόριστος, και στους βυζαντινούς συγγραφείς γενικά –χωρίς να μνημονεύουμε βέβαια τις εξαιρέσεις– σημαίνει συχνά το μεγαλύτερο τμήμα της Αλβανίας, την Βόρεια Θράκη (Ανατολική Ρουμελία της τουρκοκρατίας) ή την σημερινή Νότια Βουλγαρία, συχνά και την σημερινή Θράκη».
Μύλος; Οπως και να ’χει, με το «περίπου», το «σχεδόν» και το «αόριστος γεωγραφικός όρος» ο ιστορικός προειδοποιεί ότι κινούμαστε σε επισφαλές έδαφος. Και με την υποσημείωσή του για τη λέξη «γιουγκοσλαβική» του κειμένου του μας δείχνει καθαρά ότι το ίδιο όνομα μπορεί να αλλάζει νόημα κατά τον χρήστη του: «Από νωρίς πολλοί Σλάβοι χρησιμοποιώντας τον όρο “Μακεδονία” αναφέρονται κυρίως στην Βόρεια Μακεδονία, την πέρα από την σημερινή ελληνική Μακεδονία, από την οποία χωρίζεται με υψηλούς βορεινούς όγκους. (Βλ. π.χ. τον C. Jirecek, Geschichte der Bulgaren, Prag 1876, σ. 510, 577, όπου χρησιμοποιεί τον όρο “Μακεδονία” με την έννοια Βόρεια Μακεδονία)».

Το 1988 λοιπόν, τέσσερα χρόνια πριν συλλαλητηρίων, ο Απόστολος Βακαλόπουλος (1909-2000), συγγραφέας και της εξάτομης «Ιστορίας του Νέου Ελληνισμού», που οδήγησε αρκετούς να τον αποκαλούν «νέο Παπαρρηγόπουλο» ή «εθνικό ιστοριογράφο», γράφει και υπογράφει ένα αυτονόητο που η αμάθεια, η λαϊκιστική προπαγάνδα και ο καπηλικός εθνικισμός το εκτόπισαν από τα αυτονόητα και το κατέταξαν στα εθνικώς αδιανόητα, ανάρμοστα και ανήθικα. Οτι δηλαδή η Μακεδονία, επιστημονικά, γεωγραφικά, ιστοριογραφικά, δεν είναι μία και δεν είναι όλη ελληνική, κι ας επιμένουν τα συνθήματα σε γήπεδα, ναούς και συλλαλητήρια. Υπάρχει η Νότια Μακεδονία, η ελληνική, και η Βόρεια. Η Κάτω και η Ανω, όπως επίσης τις αποκαλεί ο Βακαλόπουλος.

«Τα μέρη αυτά της Μακεδονίας», διαβάζουμε αράδες γραμμένες όταν η Γιουγκοσλαβία ήταν ενιαία, «κατέχονται σήμερα από την Ελλάδα, την Γιουγκοσλαβία και την Βουλγαρία. Με την έκταση σχεδόν αυτή περιγράφεται η Μακεδονία στα βιβλία των ευρωπαίων περιηγητών κατά τους τελευταίους αιώνες. Οι περιοχές των Σκοπίων (Skopje) και Τέτοβο δεν αποτελούν στην πραγματικότητα μέρη της Μακεδονίας, αλλά της παλαιάς Σερβίας, όπως παρατηρούσε κιόλας στα 1907 ο επιφανής Σέρβος ανθρωπογεωγράφος και πατριώτης J. Cvijic». Παρ’ όλ’ αυτά, εξηγεί ο ιστορικός, «στον βορειοδυτικό χώρο της “μείζονος” Μακεδονίας περιλαμβάνω –ακολουθώντας τη σύγχρονη πραγματικότητα– και τα Σκόπια, που ουσιαστικά βρίσκονται έξω από αυτήν». Τα Σκόπια που, όπως έγραφε ο Τούρκος γραμματικός του 17ου αιώνα Χατζή Κάλφα και μνημονεύει ο Βακαλόπουλος, «στην αρχαιότητα ονομάζονταν η “νύφη της Ελλάδος”!»

Ανω και Κάτω Μακεδονία λοιπόν. Βόρεια και Νότια. Που σημαίνει το πολύ απλό: Η ελλαδική Μακεδονία είναι οπωσδήποτε ελληνική, αλλά μόνο η ελλαδική. Δεν συντρέχει λοιπόν κανένας άλλος λόγος πλην της υποκρισίας να λένε «η Μακεδονία ΜΑΣ» οι πολιτικοί, οι πολιτικάντηδες, οι πολιτευόμενοι ιεράρχες και οι «διοργανωτές μαχητικών events» και –αίφνης– συλλαλητηρίων. Ακριβώς όπως δεν συντρέχει λόγος να λένε «η Πελοπόννησός ΜΑΣ» ή «η Στερεά Ελλάδα ΜΑΣ».


Το συγκεκριμένο βιβλίο γραμμένο πριν ακόμη την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. :s_yes

Επίσης κάτι ιδιαιτέρως αστείο, που αφορά το "Μακεδονία ξακουστή":
Και επειδή ο λόγος περί μουσικής, για να μάθω για το «Μακεδονία ξακουστή», που εκπαίδευσε στο βλακώδες μίσος σειρές και σειρές φαντάρων μας, ανοίγω άλλο βιβλίο, του 2016, μάλλον «ανθελληνικό», αφού μιλάει για πράγματα που το εθνικώς φρόνιμο θα ήταν να τα περιλάβει η σιωπή στη δικαιοδοσία της, ας πούμε για την επινόηση παράδοσης. Παραθέτω από το βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη «Επιτηρούμενες ζωές: Μουσική, χορός και διαμόρφωση της υποκειμενικότητας στη Μακεδονία» (Εκδόσεις Αλεξάνδρεια): «Στις μέρες μας, οι περισσότερες παραστάσεις ή ανεπίσημες παρουσιάσεις μακεδονικών χορών που πραγματοποιούνται στη Μακεδονία ή σε υπερτοπικό επίπεδο συμπεριλαμβάνουν –και συχνά ανοίγουν– με το καθιερωμένο πια τραγούδι και χορό “Μακεδονία ξακουστή”. [...]

Σε εθνικό πλαίσιο, αυτό το τραγούδι έχει λάβει διαστάσεις ύμνου της μακεδονικότητας. [...] η διερεύνηση του συγκεκριμένου μουσικού και χορευτικού συνόλου έδειξε ότι πρόκειται για το πιο ηχηρό παράδειγμα πολιτισμικής κατασκευής. [...] Πρώτον, μουσικολογικά δεν πρόκειται για “παραδοσιακή” μελωδία. Δεύτερον, κινησιολογικά, το χορευτικό βήμα παρουσιάζει έλλειμμα εντοπιότητας, δημιουργικής φαντασίας και “αυθεντικότητας”. Τρίτον, μορφολογικά, ο στίχος δεν παραπέμπει στις συμβάσεις του δημοτικού τραγουδιού. Τέλος, τέταρτον, το περιεχόμενο του στίχου επίσης διαφέρει από αυτό των δημοτικών τραγουδιών και είναι καθαρά εθνικιστικού χαρακτήρα».

Αν τους κακότεχνους στίχους του τραγουδιού τους έφτιαξε όντως κάποιος δάσκαλος (σαν μετωνυμία του εκπαιδευτικού συστήματος), δεν έχει αποδειχθεί. Η μουσική του πάντως, κατά τον μουσικολόγο Μάρκο Δραγούμη, αντλεί από σεφαραδίτικο τραγούδι, που δημιουργήθηκε για τα εγκαίνια του πρώτου εβραϊκού σχολείου της Θεσσαλονίκης, το 1873. Η προσέγγιση του Δραγούμη, τονίζει η Ρόμπου-Λεβίδη, «δείχνει ότι μια μελωδία που πρωτοακούστηκε στην πολυεθνοτική Θεσσαλονίκη του τέλους του 19ου αιώνα επικράτησε σταδιακά στο συγκεκριμένο αστικό κέντρο της Μακεδονίας και παρείχε το βασικό υλικό για τη διαμόρφωση ενός μουσικού, στιχουργικού και χορευτικού συνόλου που αντιμετωπίστηκε από τα πάνω σαν υποσχόμενο σύμβολο της φαντασιακής μακεδονικότητας και ελληνικότητας». Και αυτή η μουσική πτυχή θα μπορούσε να ενδιαφέρει τον Μίκη Θεοδωράκη. Κάποιον από τους πολλούς πολιτικούς εαυτούς του τέλος πάντων.


Κοινώς, οι Μακεδονομάχοι μας δεν ξέρω πώς θα νοιώσουν πως το "Μακεδονία ξακουστή" ΔΕΝ είναι παραδοσιακό τραγούδι και η μελωδία του έχει εβραϊκές ρίζες. Οι εβραίοι πάντως ήταν σε αυτή την γη πολύ πριν από κάποιους από τους ακραιφνείς Μακεδόνες του σήμερα, οι πρόγονοι των οποίων ήλθαν από την Ανατολή και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή για να επιτευχθεί η "ελληνοποίησή" της κατά τις μεγάλες μετακινήσεις πληθυσμών τον 20ό αιώνα.
:s_omg
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#573085 Δε σε ηδονίζει το ότι όλος αυτός ο βιασμός της πραγματικότητας γίνεται για ψηφοφορικούς λόγους;
#τσίφτη
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#573113
Ο Παντελής Μπουκάλας είναι Έλληνας ποιητής, αρθρογράφος, συγγραφέας, μεταφραστής και δημοσιογράφος. Γεννήθηκε στο Λεσίνι του Μεσολογγίου, αλλά σύντομα μετακόμισε στην Αθήνα. Στόχευε να σπουδάσει φιλολογία, αλλά "κόπηκε" στην Έκθεση και έτσι σπούδασε Οδοντιατρική
Από την νεαρή του ηλικία υπήρξε υποστηρικτής της αριστεράς και προσπάθησε να δημιουργήσει οργάνωση Ρήγα Φεραίου, αλλά δεν τα κατάφερε και τελικά εντάχθηκε και ο ίδιος στην ΚΝΕ. Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι ακόμα πιστεύει στην Αριστερά, αλλά όχι με την αγιοποιημένη έννοια που αυτή φέρει σήμερα.


πολύ καλός πρέπει να'ναι αυτός

Να προσθέσω στην κουβέντα την πολύ ενδιαφέρουσα δημοσκόπηση χθες του Βήματος για βουλευτικές κ Ευρωεκλογές , της Metron Analysis , με δείγμα 1200 ατόμων.
Τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά, δείχνουν πλήρη διχασμό,απαξίωση του πολιτικού συστήματος
π.χ όλων τα ποσοστά είναι εμφανώς μειωμένα σε σχέση με το 2015 , λαμβάνοντας υπόψιν ένα 14% που θα καταναμηθεί τελευταία στιγμή
αδιαφορία για τα τεκταινόμενα
π.χ αρκετοί διαφωνούν κ με την έξοδο της Ελλάδας αγορές
κ φυσικά η πολυαγαπημένη συμφωνία των Πρεσπώνε , που χθες έγινε το σώσε , εδώ , Αυστραλία , Αμερική δεν έγινε καν,
γενικότερα πολύ ωραία πράγματα , μια υπέροχη παιγνιώδης ατμόσφαιρα.

Ο λόγος του πρωθυπουργού χθες απο το Αγαθονήσι μου άρεσε, εν παραλλήλω με τις δηλώσεις Ερντογάν κ το κλίμα στην Τουρκία που δείχνει διαρκώς προς πλήρη κατάρρευση
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#573115 Η αποδόμηση του Π. Μπουκάλα (επειδή εν προκειμένω δεν γουστάρουμε την άποψή του υποθέτω...), τι ακριβώς προσφέρει; Αφού ο άνθρωπος παραθέτει τις πηγές του, νομίζω αν θέλεις να πεις κάτι, θα πρέπει να το πεις για αυτές, ή όχι;
Don't shoot the messenger κοινώς...
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#573117 +FB wall ταρίφα που έβγαλε τη γυναίκα που πυροβολήθηκε από το ταξί του.

Αυτό βασικά λέγεται προπόνηση φασιστικών τακτικών.

#kalofagwta
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#573119 Η πιο ωραία κριτική/άποψη για την υπόθεση της Μυρσίνης Λοϊζου, από τον Νίκο Μπογιόπουλο:
https://www.imerodromos.gr/me-aformi-ti ... yR0HQ2AcU4
«Δεν αρκεί να λέγεσαι Πλουμπίδης για να είσαι Πλουμπίδης, δεν αρκεί να λέγεσαι Λοΐζος για να είσαι Λοΐζος, δεν αρκεί να λέγεσαι Μπελογιάννης για να είσαι Μπελογιάννης. Γιατί, πολύ απλά, Πλουμπίδης, Λοΐζος, Μπελογιάννης, δεν γεννιέσαι. Γίνεσαι (…)»
Άβαταρ μέλους
By 224v
#573125
Anonymous Founder έγραψε:Η πιο ωραία κριτική/άποψη για την υπόθεση της Μυρσίνης Λοϊζου, από τον Νίκο Μπογιόπουλο:
https://www.imerodromos.gr/me-aformi-ti ... yR0HQ2AcU4
«Δεν αρκεί να λέγεσαι Πλουμπίδης για να είσαι Πλουμπίδης, δεν αρκεί να λέγεσαι Λοΐζος για να είσαι Λοΐζος, δεν αρκεί να λέγεσαι Μπελογιάννης για να είσαι Μπελογιάννης. Γιατί, πολύ απλά, Πλουμπίδης, Λοΐζος, Μπελογιάννης, δεν γεννιέσαι. Γίνεσαι (…)»


Σωστα τα ειπε ο Μπογιοπουλος αλλα αν μας εξηγουσε και τις τελιτσες στο τελος θα ηταν ακομα πιο πληρης η προσπαθεια του, γινεσαι όχι τυχαια η αυθόρμητα αλλα, ( εφ'οσον εχεις περασει σχολες στελεχων στη Σοβιετικη Ενωση όπως ο ακατανόμαστος και οι οπαδοι του που ειχαν στελεχωσει τον μηχανισμο του ΚΚΕ).
Άβαταρ μέλους
By Hellenic tifosi
#573131 Ως προς το τραγούδι πάντως, χωρίς να έχω ιδιαίτερη γνώση της μουσικής της περιοχής, πολύ, μα πάρα πολύ αμφιβάλλω ότι είναι αυθεντικά δημοτικό.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#573147 Νέο Κομμα σημερα, Ελληνες Ριζοσπάστες!!!! Σαββας Τσιτουρίδης, Παπακωστα….κ.α. Μα τι πινουν και δεν μας το λενε!!!!