Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#544767
xenos έγραψε:Υπάρχει σωστή θέση αποθηκευσης αμορτισέρ; :hmmm:


oρθια
Άβαταρ μέλους
By KonTaz
#565564 Χαιρετώ την παρέα.Δεν γράφω συχνά αλλά γενικά παρακολουθώ τα τόπικς που αφορούν την αυτοκίνηση και χαίρομαι που υπάρχει ένα τέτοιου είδους φόρουμ :s_drinks

Στα του τόπικ τώρα,έχω το κουβαδάκι που ονομάζεται Toyota iQ .Έτος κατασκευής 2010,χιλιόμετρα 138+ χιλιάδες , με την πλειοψηφία αυτών (τουλάχιστον το 95%) εντός των "δρόμων" της Αττικής.
Στο τελευταίο ,προγραμματισμένο, πρόσφατο(ούτε 30 ημέρες πριν) σέρβις ζήτησα από τους τεχνικούς της αντιπροσωπείας να ελέγξουν την ανάρτηση γιατί τουλάχιστον στα δικά μου αισθητήρια έχει χάσει μεγάλο μέρος της ικανότητας της.
Αποφάνθηκαν, ύστερα από οπτικό έλεγχο, ότι η ανάρτηση είναι εντάξει!! :s_whiteflag
Εγώ έχω παρατηρήσει μεγαλύτερες τάσεις πλεύσης στις στροφές.
Το αμάξι κοπανάει σε σχέση με πριν 2-3 χρόνια αλλά σε σημείο να μην γίνεται υποφερτό.
Με το να μην γίνεται υποφερτό εννοώ ότι έχω σταμπάρει κάποιες στάνταρ λακούβες που είναι μέρος του τοπικού οδικού δικτύου εδώ και χρόνια,τις οποίες προφανώς και το iQ δεν τις σιδέρωνε αλλά τουλάχιστον της περνούσε χωρίς να νιώθεις το γκουπ ότι τερμάτισε η ανάρτηση.
Οπότε πήρα την απόφαση να αλλάξω τα αμορτισέρ παρά την αντίθετη άποψη της αντιπροσωπείας στην οποία γίνεται το σέρβις.
Τα θέματα που προκύπτουν είναι τα εξής:
1) Προφανώς και δεν εμπιστεύομαι την αντιπροσωπεία που το μόνο που έκανε ήταν οπτικός έλεγχος.Οπτικό έλεγχο κάνω και εγώ,ναι δεν δακρύζουν τα αμορτισέρ,ναι δεν έχουν φθαρεί οι επιμέρους συνδέσεις άρα οκ πάμε παρακάτω. :tomato:
2) Δεν έχω ιδέα τι φοράει το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο οπότε δεν παίζει να τα παραγγείλω εγώ και να τα πάω κάπου να τα τοποθετήσουν. Σε κάνα 2 ιντερνετικά μαγαζιά (π.χ Ρέλλας) δεν βγάζει κάποια επιλογή για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο(έστω και όχι μαμίσια αν και θα προτιμούσα να μην αλλάξει συμπεριφορά το αμάξι)
3) Επιπρόσθετα, ίσως το σημαντίκοτερο εμπόδιο, είναι πως δεν γνωρίζω κάποιο μαγαζί για αναρτήσεις(εντός Αττικής) και εδώ θα χρειαστώ την βοήθεια σας. :help: Διαβάζοντας το τόπικ κράτησα κάποια ονόματα(Amendola,Φωκάς) αλλά και πάλι δεν έχω επαφή.
4) Σε περίπτωση που όντως προχωρήσω σε αλλαγές τι προτείνεται να αλλάξω ακριβώς? (αμορτισέρ,ελατηρία,συνδυασμό των 2, όλα τα παρεκόλμενα π.χ support plates,bearings,bushing κλπ?)

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας(αν φτάσατε μέχρι αυτό το σήμειο και δεν βαρεθήκατε :svivhaha: )
Άβαταρ μέλους
By citastak
#565626 Κάλεσες στο τηλ τον Ρέλλα και δεν έβγαλες άκρη; Αν όχι, κάντο. Αν ναι, δοκίμασε να περάσεις από τα μεγάλα μαγαζιά του χώρου (τύπου Καλογρίτσας) και πάρε 2-3 προσφορές.
Εγώ θα άλλαζα μόνο αμορτισερ και όχι ελατήρια.
Επιπλέον κάνε ένα έλεγχο για τζόγους και πρόσεχε αν ακούς θορύβους όταν περνάς λακούβες και κακοτεχνίες. Μετά αρχίζεις και ψάχνεις για μπαράκια, σινεμπλόκ και γενικά τμήματα της ανάρτησης που φθείρονται.

Περί οπτικού ελέγχου: τα ίδια μου έλεγαν στη ΜΙΝΙ για το Cooper μου που είχε 80 χιλ χλμ. Μόλις έβγαλα τα αμορτισερ, είδα ότι δεν είχαν καθόλου επαναφορά. Δηλαδή το έμβολο το πίεζες πανεύκολα μέσα και ... έμενε μέσα. Δεν ξαναέβγαινε. Στο C3 που έχει η αδερφή μου, στα 90 χιλ χλμ, παρόμοια κατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις σημαντική η διαφορά στην αίσθηση με τα νέα αμορτισερ. Κυρίως σε αλλαγές πορείας και στο φρένο.
Νομίζω ότι στην Ελλάδα, με τους δρόμους που έχουμε, η αλλαγή αμορτισέρ είναι επιβεβλημένη πολύ πριν τα 100 χιλ χλμ.
Άβαταρ μέλους
By theo13
#565647
KonTaz έγραψε:Χαιρετώ την παρέα.Δεν γράφω συχνά αλλά γενικά παρακολουθώ τα τόπικς που αφορούν την αυτοκίνηση και χαίρομαι που υπάρχει ένα τέτοιου είδους φόρουμ :s_drinks

Στα του τόπικ τώρα,έχω το κουβαδάκι που ονομάζεται Toyota iQ .Έτος κατασκευής 2010,χιλιόμετρα 138+ χιλιάδες , με την πλειοψηφία αυτών (τουλάχιστον το 95%) εντός των "δρόμων" της Αττικής.
Στο τελευταίο ,προγραμματισμένο, πρόσφατο(ούτε 30 ημέρες πριν) σέρβις ζήτησα από τους τεχνικούς της αντιπροσωπείας να ελέγξουν την ανάρτηση γιατί τουλάχιστον στα δικά μου αισθητήρια έχει χάσει μεγάλο μέρος της ικανότητας της.
Αποφάνθηκαν, ύστερα από οπτικό έλεγχο, ότι η ανάρτηση είναι εντάξει!! :s_whiteflag
Εγώ έχω παρατηρήσει μεγαλύτερες τάσεις πλεύσης στις στροφές.
Το αμάξι κοπανάει σε σχέση με πριν 2-3 χρόνια αλλά σε σημείο να μην γίνεται υποφερτό.
Με το να μην γίνεται υποφερτό εννοώ ότι έχω σταμπάρει κάποιες στάνταρ λακούβες που είναι μέρος του τοπικού οδικού δικτύου εδώ και χρόνια,τις οποίες προφανώς και το iQ δεν τις σιδέρωνε αλλά τουλάχιστον της περνούσε χωρίς να νιώθεις το γκουπ ότι τερμάτισε η ανάρτηση.
Οπότε πήρα την απόφαση να αλλάξω τα αμορτισέρ παρά την αντίθετη άποψη της αντιπροσωπείας στην οποία γίνεται το σέρβις.
Τα θέματα που προκύπτουν είναι τα εξής:
1) Προφανώς και δεν εμπιστεύομαι την αντιπροσωπεία που το μόνο που έκανε ήταν οπτικός έλεγχος.Οπτικό έλεγχο κάνω και εγώ,ναι δεν δακρύζουν τα αμορτισέρ,ναι δεν έχουν φθαρεί οι επιμέρους συνδέσεις άρα οκ πάμε παρακάτω. :tomato:
2) Δεν έχω ιδέα τι φοράει το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο οπότε δεν παίζει να τα παραγγείλω εγώ και να τα πάω κάπου να τα τοποθετήσουν. Σε κάνα 2 ιντερνετικά μαγαζιά (π.χ Ρέλλας) δεν βγάζει κάποια επιλογή για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο(έστω και όχι μαμίσια αν και θα προτιμούσα να μην αλλάξει συμπεριφορά το αμάξι)
3) Επιπρόσθετα, ίσως το σημαντίκοτερο εμπόδιο, είναι πως δεν γνωρίζω κάποιο μαγαζί για αναρτήσεις(εντός Αττικής) και εδώ θα χρειαστώ την βοήθεια σας. :help: Διαβάζοντας το τόπικ κράτησα κάποια ονόματα(Amendola,Φωκάς) αλλά και πάλι δεν έχω επαφή.
4) Σε περίπτωση που όντως προχωρήσω σε αλλαγές τι προτείνεται να αλλάξω ακριβώς? (αμορτισέρ,ελατηρία,συνδυασμό των 2, όλα τα παρεκόλμενα π.χ support plates,bearings,bushing κλπ?)

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας(αν φτάσατε μέχρι αυτό το σήμειο και δεν βαρεθήκατε :svivhaha: )


Δεν είναι δύσκολο να βρεις τον κωδικό αυτών που φοράει από το εργοστάσιο. Κτά την γνώμη μου να βάλεις τα ίδια. Κανονικά top mount θα πρέπει να αλλαχτούν γιατί αφενώς είναι μικρό το κόστος και δεύτερον είναι φθαρμένα τα ήδη υπάρχοντα. Βέβαια αυτό θα το δεις στην πράξη όπου μπορεί να προκύψει και κάτι άλλο. Ελατήρια νομίζω είναι υπερβολή. Σημαντικό είναι να βρείς ένα σοβαρό μαγαζί για να κάνεις καλή δουλειά.
Άβαταρ μέλους
By dimitrisB
#565680
citastak έγραψε:Νομίζω ότι στην Ελλάδα, με τους δρόμους που έχουμε, η αλλαγή αμορτισέρ είναι επιβεβλημένη πολύ πριν τα 100 χιλ χλμ.

Συμπληρώνω : Και πρίν τα 15 χρόνια, αν τυχόν δεν έχουμε πιάσει (στο μεταξύ) τα 80.000 χλμ .
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#565700
dimitrisB έγραψε:
citastak έγραψε:Νομίζω ότι στην Ελλάδα, με τους δρόμους που έχουμε, η αλλαγή αμορτισέρ είναι επιβεβλημένη πολύ πριν τα 100 χιλ χλμ.

Συμπληρώνω : Και πρίν τα 15 χρόνια, αν τυχόν δεν έχουμε πιάσει (στο μεταξύ) τα 80.000 χλμ .

στο Μητσο τα μαμα (kyb)σκορπισανε στα 16κ χλμ.
στα 9αρια και Χαρια με bilstein κραταγαν πανω απο 70-80κ χλμ.
Άβαταρ μέλους
By dimitrisB
#565713 Aπο προσωπική εμπειρία , στα 5-6 αυτοκίνητα (όλα απο καινούρια) που πέρασαν απ΄τα χέρια μου, μετά τα 60.000χλμ καταλάβαινες τη διαφορά , στα 80.000 ήταν απο ενοχλητικά έως επικίνδυνα.
Στο Audi 80 (tτο "αυγό"), μετά τα 40.000 χλμ και στα 5 χρόνια, ήταν πεθαμένα και μπ΄ήκαν τότε KAYABA, που έβγαλαν άνετα άλλα 80.000 χλμ, όταν και πουλήθηκε.
Η Merc που κάνει μ.ο 4.000χλμ το χρόνο (κι αν :innocent: ), μόλις έφτασε τα 12-13 χρόνια (και με 35.000χλμ), "στο 'λεγε" ότι θέλει αμορτισέρ, στα 16 που είναι σήμερα , .... κοπανάει . :vava:
Για αυτό και σε καμιά 15ριά μέρες πάει για αλλαγή αμορτισέρ+ top mounts, με <60.000χλμ.
Με 300€, μαζί με την ευθυγράμμιση , θα "φρεσκαριστεί".
Έτσι κι αλλιώς, απαιτήσεις ταχύτητας δεν υπάρχουν, μόνο άνεσης !
'Εβαλε και καινούρια ελαστικά τον Οκτώβριο, οπότε.... :)
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#565761 Από περιέργεια, μετρήσεις στο ΚΤΕΟ κάνετε και τι ποσοστά δίνουν?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#565767
Adriver έγραψε:Από περιέργεια, μετρήσεις στο ΚΤΕΟ κάνετε και τι ποσοστά δίνουν?


στο kangoo της εταιριας ενω εχουν 300κ χλμ τα βγαζουν οκ. :s_whiteflag
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#565772
dimviii έγραψε:στο kangoo της εταιριας ενω εχουν 300κ χλμ τα βγαζουν οκ. :s_whiteflag

Πρέπει να είναι πολύ χαμηλό το όριο, κάτι σαν 35% και επομένως στη πράξη μάλλον μας γράφουν έλλειψη μόνο αν υπάρχει διαφορά δεξιά-αριστερά.
Πιστεύω όμως ότι αν παρακολουθείς τα ποσοστά έχεις μια αντικειμενική ένδειξη για τη χειροτέρευση.
Άβαταρ μέλους
By teddx
#565838 Σχετικό αυτό , σε εμένα η μέτρηση έδειξε γυρω στο 65% και στο επομενο έλεγχο μετα από δύο χρόνια 75%, οπότε ότι να 'ναι.

< 5 >
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#565861 Πάντως έχουν πέσει λίγο οι τιμές γενικά ή είναι η ιδέα μου? Κοιτάω λίγω για το Α5 και βλέπω τα Bilstein B4 κάνουν μόνο 190 ευρω.Τα Sachs τα μαυρα τα βρήκα 220 ευρω. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By markvag
#565878
dimitrisB έγραψε:Aπο προσωπική εμπειρία , στα 5-6 αυτοκίνητα (όλα απο καινούρια) που πέρασαν απ΄τα χέρια μου, μετά τα 60.000χλμ καταλάβαινες τη διαφορά , στα 80.000 ήταν απο ενοχλητικά έως επικίνδυνα.


Στο 206, τα αμορτισέρ της Peugeot μετά τα 40Κ χλμ έπεφταν εμφανέστατα.
Άβαταρ μέλους
By theo13
#566280
teddx έγραψε:Σχετικό αυτό , σε εμένα η μέτρηση έδειξε γυρω στο 65% και στο επομενο έλεγχο μετα από δύο χρόνια 75%, οπότε ότι να 'ναι.

< 5 >
Νομίζω ότι τα ποσοστά αυτά δεν αφορούν την κατάσταση του αμορτισέρ αλλά το ποσοστό απόσβεσης. Παίζουν και άλλοι παράγοντες ρόλο όμως.

[url]https://www.kteohellas.gr/category/174/αποδοση-αναρτησησ-.html[/url]

.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#566295 Κοίτα, μέτρηση αμορτισέρ σωστή παίρνεις μόνο αν βγάλεις το αμορτισέρ και το δοκιμάσεις σε μηχάνημα. Με το αμορτισέρ στο αμάξι, η μέτρηση είναι ότι νά'ναι, μιας και επηρεάζεται από τα ελαστικά, τα σινεμπλόκ, κτλ... Αν πχ πας το πρωί με χαμηλή θερμοκρασία (και άρα πίεση αέρα στα ελαστικά) θα βγάλεις διαφορετικό αποτέλεσμα σε σχέση με το αν ο αέρας είναι πιο ζεστός (πχ το μεσημέρι) και άρα έχει μεγαλύτερη πίεση. Αντίστοιχα αν βάλεις ελαστικά με διαφορετική σκληρότητα στα πλαϊνά, κτλ...