Δεδομένα προβλήματος:
Υφιστάμενος στόλος αυτοκινήτων: εγώ διαθέτω ένα saxo vts (200.000Km), πρέπει να είμαι ο μόνος που δεν έχω πειράξει ούτε βίδα πάνω του, και ένα maverick 2.4 (150.000Km) . Η γυναίκα μου μετακινείται με ένα matiz (300.000Km , με αέριο και ήδη μια αλλαγμένη μηχανή στο ιστορικό του). Λόγω δημιουργίας οικογένειας αλλά κυρίως λόγω αλλαγής τόπου εργασίας της γυναίκας μου ( μέχρι σήμερα έκανε πολλά αλλά τουλάχιστον περιαστικά χιλιόμετρα), πρέπει να βρεθεί μια λύση για τη μετακίνηση μας.
Ετήσια χιλιόμετρα , μόνο για τις ανάγκες εργασίας, τουλάχιστον 30.000 ο καθένας μας, προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Λόγω της εργασίας μου, της αγάπης προς τις εξορμήσεις (αρκετό off road) αλλά και των καιρικών συνθηκών στις περιοχές απαιτείται να υπάρχει πάντα ένα 4Χ4 στην κατοχή μας.
Προτεραιότητες : ενεργητική ασφάλεια, ποιότητα ταξιδιού (είναι πολλά τα χιλιόμετρα),μη ¨βαρετό¨(πολλές φορές προτιμάται ο "παλιός" από τον αυτοκινητόδρομο για να καταλάβετε),χώροι κατανάλωση και λοιπά θεωρώ ότι είναι πάνω κάτω τα ίδια αναλόγως κατηγορίας. Μονόδρομος το diesel.
Διαθέσιμο budget : μέγιστο 30.000€ . Η ανανέωση θα γίνει σε βάθος ενός χρόνου, εκτός της αλλαγής του matiz που πρέπει να γίνει άμεσα.
Πιθανοί συνδυασμοί:
1η Λύση.
Αγορά μεταχειρισμένου diesel μικρομεσαίου με ποσό γύρω στα 10 "χαμάλη", το οποίο θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο τη γυναίκα , και εγώ συνεχίζω μέχρι νεοτέρας με το vts κυρίως και με το maverick , όταν απαιτείται. Υπέρ το λιγότερο δυνατόν κόστος, κατά: εξακολουθώ να οδηγώ το saxo σε διαδρομές στις οποίες δε διαπρέπει "αυτοκινητόδρομους", κόστος κίνησης maverick. Κοιτάζω μεταχειρισμένα i30, c4, 308,giulietta. Για τα δυο τελευταία ξέρω ότι πρέπει να ανέβω κατά 3.000€. Τα δύο τελευταία προτιμώ αλλά λίγο που τα είδα είναι και κάπως στενάχωρα....
2η Λύση :
Ταυτόχρονα με τη λύση 1 και αγορά 4X4 SUV, το οποίο να μας καλύπτει και το σύνολο να είναι εντός του συνολικού budget. Οι μόνες επιλογες είναι ( αν δε μου διαφεύγει κάτι ), καινούριο Duster, και από μεταχειρισμένα το Vitara. Το δεύτερο δε μας άρεσε καθόλου εμφανισιακά, το πρώτο το είδα , είναι όμορφο , με μεγάλους χώρους, αλλά ήμαρτον έχει τα ίδια πλαστικά με το saxo. Αν μπορούσα να το οδηγήσω δε θα με ένοιαζε αν με κάλυπτε αλλά σε αντιπροσωπεία Ιωαννίνων ΔΕΝ έχει test drive, άμα βρούνε κάποιου "φίλου" στο δίνουν για μια βόλτα (απαράδεκτο !!!). Τέλος ως εναλλακτική σκέφτηκα εισαγωγή Kadjar 4X4, βλέπω λογικές τιμές αγοράς και τελών εισαγωγής, η εισαγωγή δε με προβληματίζει , ο πεθερός ήταν χρόνια ιδιοκτήτης συνεργείου και γνωρίζει όλες τις διαδικασίες. Υπέρ λύσης : έχουμε και οι δύο σύγχρονα αυτοκίνητα, λύνουμε το θέμα στόλος για αρκετά χρόνια, κατά : δε ξέρω τι συμβιβασμούς απαιτεί η λύση duster ( θα χαρεί λάσπη και χιόνι βέβαια ) , δε ξέρω πόσο θα με καλύψουν οδηγικά τα εν λόγω SUV ( Δεν μπορώ,βαριέμαι τα βαρετά οδηγικά αυτοκίνητα ).
3η Λύση:
Διάθεση όλου του budget στην αγορά καινούργιου SUV, είδα το 3008, αλλά όσο και να μας άρεσε , όσο γαλλόφιλος και να είμαι είναι δικήνητο , οπότε το βλέπω χλωμό, το Kuga αλλάζει, τα ιαπωνικά είναι άσχημα και μάλλον αδιάφορα , το Vw είναι Vw..., το Kodiaq αχρηστα τεράστιο για εμάς, το Ateca , δε το έχω δεί καν live, η Χ1 είναι ακριβή ( θα πάω να τη δω αν μου κάνει τόσο κλικ να το σκεφτώ, αλλά μου μοιάζει χαμηλή, και ότι δε θα μπορεί να περπατήσει ούτε δασικό), τα μεταχειρισμένα της επόμενης κατηγορίας είναι μια λύση , αλλά μήπως είναι πολλά τα λεφτά για μεραχειρισμένο;;;; Η 3η λύση σημαίνει ότι επενδύεις αρκετά χρήματα σε ένα αυτοκίνητο το οποίο θα δουλεύει ασταμάτητα , ακριβός χαμάλης δηλαδή, και εγώ μένω πάλι με το saxo....
Τελικώς λοιπόν , και ελπίζω να μην κούρασα τόσο, φοβάμαι ότι στο σημερινό μου budget δεν γίνεται να βρεθεί λύση που να καλύπτει όλες τις απαιτήσεις. Κλείνω προς τη λύση 1 και αναμονή για αύξηση του budget για την αλλαγή του διδύμου saxo - maverick ( Φοβάμαι βέβαια ότι πάλι συμβιβασμούς θα κάνω, τι θα αλλάξει δηλαδή;;;). Δηλαδή για άμεση αγορά αξιοπρεπή "χαμάλη" ....Στα αυτοκίνητα της λύσης 1 , θεωρείται ότι αξίζει κάποιο άλλο το οποίο μου διαφεύγει;;; Η αγορά μικρού π.χ. c3 ή punto , δε νομίζω ότι συμφέρει καθώς το αυτικίνητο θα κινείται κυρίως εγναντία και ιόνια ,οπότα χάνεις πολλά για μικρό κέρδος.
Οποιαδήποτε γνώμη δεκτή είτε πάνω σε αυτές τις λύσεις είτε σε συνδυασμό που δεν έχω βρεί.
Υ.Γ.1. Κανένα από τα υφιστάμενα δε θα πουληθεί , αλλά θα βρίσκονται μέχρι να "πεθάνουν" στο ευρύτερο οικογενειακό κύκλο.
Υ.Γ.2. Δεν φοβάμαι την αγορά μεταχειρισμένου λόγω πεθερού....
Υ.Γ. 3.Το πιο ακριβό και νεότερο αυτοκίνητο οποιασδήποτε λύσης , θα το χρησιμοποιεί καθημερινά η κυρία του σπιτιού ....