Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By nass
#537480 Για τους επαρχιακούς δρόμους δεν είμαι σίγουρος :hmmm:
Για την πόλη προφανώς συμφωνώ. Αν και δεν ξέρω (βαριέμαι να ψάξω :oops: ) ποιό ακριβώς ποσοστό της αστικής ρύπανσης οφείλεται στα αυτοκίνητα (ας βάλουμε μέσα και τα φορτηγά, λεωφορεία κτλ. καθώς και αυτά μπορούν να "ηλεκτρικοποιηθούν" ή να "υβριδοποιηθούν") και τι σε άλλες αιτίες πχ. κεντρικές θερμάνσεις, βιομηχανική / βιοτεχνική δραστηριότητα κτλ.
Και εννοείται ότι ο εξηλεκτρισμός απλά μεταφέρει το πρόβλημα στις Πτολεμαϊδες (διαμαρτύρονται) και στις Σκύρους (και εκεί διαμαρτύρονται :) ), την ενέργεια που ΠΡΕΠΕΙ να ξοδέψεις ΠΡΕΠΕΙ κάπου να την παράγεις (έστω και με μεγαλύτερη αποδοτικότητα στυλ 60% σε μεγάλα εργοστάσια (όχι λιγνίτη πάντως :whistlink: ) σε σχέση με τις ΜΕΚ του 40%) δεν ξεφυτρώνει από την πρίζα.

Ομως για τις πόλεις έχω τον εξής προβληματισμό: το μοντέλο είναι ότι πας όλη μέρα με το plug-in υβριδικό ή το ηλεκτρικό, γυρνάς στο σπίτι και το βάζεις στην πρίζα.
Που σημαίνει ότι έχεις ιδιωτικό χώρο στάθμευσης.
Που σημαίνει ότι οι χάρες αυτής της τεχνολογίας περιορίζονται σε όσους έχουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, τους πιο ευκατάστατους δηλαδή. Το πόπολο που αφήνει το αυτοκίνητο στο δρόμο (και πάει με τα ΜΜΜ στη δουλειά του και παίρνει το αυτοκίνητο το ΣΚ για μια εκδρομούλα) τι θα κάνει τώρα που οδηγούμαστε έκοντες-άκοντες σε ηλεκτρικές τεχνολογίες ?
Εκτός και αν κάνουμε τις (γιγαντιαίες) επενδύσεις για πρίζες κοινόχρηστες στους δρόμους ή τελείως νέες τεχνολογίες πχ. επαγωγική φόρτιση από το δρόμο.

ΟΚ αυτό και αν είναι :offtopic:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#537494 Αν στον επαρχιακό δεν είχε πλεονέκτημα το υβριδικό μέρος, υποθέτω πως η Porsche θα είχε "ελαφρώσει" την 919 Evo πριν το ρεκόρ στο Ring. :s_blush

Νομίζω πως και σε επαρχιακό δρόμο, κάνει διαφορά. Όσοι κάτοχοι υβριδικού, ας δώσουν το input τους. Μου φαίνεται λογικό πάντως, από την στιγμή που έχεις επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, υπάρχει χώρος για την υβριδική τεχνολογία.

Τώρα για το άλλο τεράστιο ζήτημα, που είναι η παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας, συμφωνώ. Φυσικά, έχουμε πάντοτε την δυνατότητα να παράγουμε καθαρότερη ενέργεια και να μην έχουμε Πτολεμαϊδες. Πχ η Γαλλία είναι full στα πυρηνικά και γι' αυτό και είναι η πιο πράσινη σε ότι αφορά το CO2 από τα βιομηχανικά κράτη. Επίσης υπάρχουν τα αιολικά, τα φωτοβολταϊκά και τα υδροηλεκτρικά που μπορούν να μειώσουν το αποτύπωμα ακόμη και της Ελλάδας που και τα επόμενα χρόνια θα εξαρτάται από τον λιγνίτη. Και υπάρχουν και οι τεχνικές συγκράτησης του CO2 ακόμη και σε λιγνιτοεργοστάσια.

Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι και η μεταφορά της ενέργειας ειδικά σε αστικό ιστό. Ήδη τα δίκτυα μεταφοράς είναι υπερφορτωμένα. Αλλά κι αυτό μπορεί να λυθεί με νέες τεχνολογίες (microgrids κλπ). Κοινώς, σαφώς και σήμερα δεν είναι ώριμη η κατάσταση, αλλά δεν σημαίνει πως σε πολύ λίγα χρόνια δεν θα έχει αλλάξει άρδην το σκηνικό, τα εργαλεία και η τεχνολογία είναι εκεί έξω.
Άβαταρ μέλους
By nass
#537507
Anonymous Founder έγραψε:Αν στον επαρχιακό δεν είχε πλεονέκτημα το υβριδικό μέρος, υποθέτω πως η Porsche θα είχε "ελαφρώσει" την 919 Evo πριν το ρεκόρ στο Ring. :s_blush


Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως η 919 (ή οι Formula 1) είναι άλλη συζήτηση, μιλάμε για αυτοκίνητα δρόμου.
Και δεν "ελάφρώνει" τόσο εύκολα, είναι συστατικό μέρος του drivetrain της 919 το ηλεκτρικό κομμάτι.
Χώρια που το Ring είναι μεν επαρχιακός δρόμος αλλά ...21 χλμ μόνο... περίπου όσο το Ανάβυσσος-Σούνιο :)
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#537511 Προφανώς το "ελάφρωμα" είναι αστεϊσμός, η 919 χτίστηκε από την αρχή στο υβριδικό setup και τόσο πετυχημένα που την αντέγραψαν όλοι.
:metalo:
Στο Ανάβυσσος-Σούνιο που υποθέτω το έχουμε κάνει και οι δύο μπόλικες φορές, νομίζω πως ένα υβριδικό θα είχε την ευκαιρία να φορτίσει και εκφορτίσει αρκετές φορές τις μπαταρίες του, δεν θα ήταν βάρος όπως σε ένα ταξίδι στην εθνική.
Θέλω να πω, αν είχαμε κίνηση σε πόλη και σε τέτοιους δρόμους, το υβριδικό έχει νόημα. Σε εθνικές, όντως ουσιαστικά καθόλου.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#537527 Νομίζω ότι έχετε μπερδέψει διαφορετικά υβριδικά συστήματα.

Δεν φορτίζουν όλα με τον ίδιο τρόπο.

nass (γενικά αυτό) αν δεν οδηγήσεις κάποιο υβριδικό δεν θα μπορέσεις να έχεις σωστή εικόνα.
Είτε πρόκειται για Yaris είτε πρόκειται για Cayenne plug in.

Στη θέση σου -ως πελάτης του μαγαζιού :lol: - θα προσπαθούσα να κάνω ένα test drive την υβριδική Cayenne που έχω υπόψη μου ότι παίζει στην αντιπροσωπεία.
Καθαρά και μόνο για εγκυκλοπαιδική μόρφωση.
Άβαταρ μέλους
By nass
#537580 Δεν έχω μπερδέψει τίποτα νομίζω, μπορείς εσύ να γίνεις πιο συγκεκριμένος τι εννοείς ?
Εχω οδηγήσει Yaris. Εντός πόλης εξαιρετικό, εκτός άθλιο (χωρίς να φταίει μόνο το drivetrain αλλά και αυτό).
Επειδή δεν το 'χω σπορ να οδηγώ αυτοκίνητα που δεν με ενδιαφέρουν για αγορά, δε βλέπω λόγο να χάσω χρόνο για να οδηγήσω κάτι που όταν θα με ενδιαφέρει να το ψωνίσω θα έχει αλλάξει πολύ σημαντικά. Επιπλέον, νομίζω ότι τέτοια αυτοκίνητα πρέπει να ζήσεις κάπως μαζί τους πχ. σε ένα μεγάλο ταξίδι για να καταλάβεις τις παραξενιές τους, δηλ. τι θα καταλάβω αν οδηγήσω μια Cayenne e-hybrid σε test drive ?
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#537590
nass έγραψε:Η Porsche 918 έχει 2 ηλεκτροκινητήρες: o μπροστά ισχύος 95 KW επειδή είναι direct drive έχει ένα συμπλέκτη που τον αποσυμπλέκει στις υψηλές ταχύτητες (νομίζω πάνω από τα 160) για να τον προστατέψει από υπερστροφία. Αρα στις υψηλές ταχύτητες κουβαλάς τον έναν κινητήρα no matter what QED


H 918 συγκεκριμένα ναι, τα άλλα hypercars όμως όχι.


nass έγραψε:Συνεπώς αρκεί να πας με full throttle (δεν είναι ανάγκη να πηγαίνεις με 350... αρκεί να είσαι full throttle) για 1.73 έως 3.54 λεπτά για να αρχίσεις να "κουβαλάς" τις μπαταρίες.


Μισό λεπτό full throttle και είσαι ήδη στα 350 με αυτά τα αυτοκίνητα που κάνουν το 0-300 σε 15''-20''. :lol:


nass έγραψε:στο part throttle φαντάζομαι εξαρτάται από 1002 παράγοντες και δεν θα το είχα και για τόσο σίγουρο.


Φυσικά εξαρτάται από το εκάστοτε σύστημα και το καλιμπράρισμά του. Ένα συγκεκριμένο το κάνει σίγουρα πάντως:
The batteries are charged in two different ways: under braking - even hard braking when the ABS intervenes, such as when driving on a track - and every time the V12 produces more torque than required, such as in cornering. In the latter instance, rather than the being sent to the wheels, the excess torque is converted to energy and stored in the batteries.
https://auto.ferrari.com/en_EN/sports-c ... laferrari/
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#537601 Άλλο το σύστημα που φορτίζει μόνο του και άλλο το plug in (με άλλα θετικά και αρνητικά το καθένα).
Η 918 μπαίνει στην πρίζα; :hmmm:

Για το td το ανέφερα αν έχεις περιέργεια/κάψα να δεις πως δουλεύει το θέμα.
Άβαταρ μέλους
By nass
#537608 Οχι ακριβώς: όλα τα υβριδικά φορτίζουν ΚΑΙ μόνα τους (κυρίως όταν πατάμε το φρένο αλλά και σε μισά γκάζια κοκ. όπως λέει παραπάνω ο REALZEUS) αλλά μόνο τα plug-in φορτίζουν ΚΑΙ από την πρίζα. Επίσης παίζει και το αν μπορούν να κινούνται μόνο με ρεύμα (EV-mode).
Η 918 είναι plug-in (όπως και η P1 ενώ νομίζω η LaFerrari δεν είναι).
Οπως και το Τ8 Volvo και το Prius (ενώ το Yaris όχι).

Εχω περιέργεια αλλά κάψα όχι οπότε σιγά μην τρέχω να ζητάω TD στην Porsche :lol: εξάλλου όταν έρθει η ώρα θα το δω το θέμα και θα ανοίξω καινούργιο θέμα :s_omg:
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#537622 Έχεις δίκιο αλλά ήθελα να καταλήξω στο ότι το plug in θέλει οπωσδήποτε πρίζα (δεν επαρκεί το φρένο/γκάζι) ενώ το άλλο ρίξε 1-2 καλά φρεναρίσματα και γέμισες.
Αντίστοιχα το plug in έχει άλλες δυνατότητες (μεγαλύτερες) αλλά και περιορισμούς.
Αυτό θεωρώ ως διαφορά.

BTW on/off topic για την κουβέντα με το Ντίμη
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#537626
nass έγραψε:
Εχω περιέργεια αλλά κάψα όχι οπότε σιγά μην τρέχω να ζητάω TD στην Porsche :lol: εξάλλου όταν έρθει η ώρα θα το δω το θέμα και θα ανοίξω καινούργιο θέμα :s_omg:

Πριν ανοιξεις νεο θεμα ομως, γραψε μας δυο λογια στο καταλληλο τοπικο για το ΚΤΜ, ναι; :s_blush

:lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#537629 Σωστός! :rtfm:
Είναι από τα μηχανάκια που πραγματικά έχει ενδιαφέρον να διαβάσουμε εντυπώσεις από τους αναβάτες τους, τα σχόλια των δημοσιογράφων είναι διθυραμβικά!
Άβαταρ μέλους
By markvag
#537685
nass έγραψε: εξάλλου όταν έρθει η ώρα θα το δω το θέμα και θα ανοίξω καινούργιο θέμα :s_omg:


Αν υπολογίζεις να αλλάξεις το 2023, έπρεπε να είχες ήδη ανοίξει θέμα! :rtfm: :protest:

Περιμένω να σου προτείνω Elise με ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο! :protest: :lol: :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By nass
#537774 Μμμμ λοιπόν σχετικά με το ΚΤΜ, οι εντυπώσεις μου είναι ότι αντικατέστησα το Evo-αυτοκίνητο με φορτηγό-on-steroids :lol: αλλά πήρα στη θέση του Evo-μηχανή :metalo:
Τρομερό μηχανάκι τα κάνει όλα και δε συχαίνεται:
ο Πάει καταπληκτικά στην πόλη (που είναι το 95% πεδίο χρήσης του, καθώς πάω στο γραφείο με αυτό δηλ. 2x 23 χλμ/μέρα δηλ. 2x 30-35 λεπτά), δεν μπορώ να πιστέψω πόσο ευέλικτο είναι (για αυτό που είναι προφανώς, 1000άρα μηχανή, το ξέρω ότι δεν είναι παπί -και χαίρομαι γιαυτό :s_cool ) αν και μέρος της διαδρομής είναι σχεδόν πάντα στο ανέβασμα άδειος περιφερειακός (Κατεχάκη) = παιδική χαρά :twisted: (το καθημερινό στοίχημα είναι ταχύτητα στροφής και εξόδου στην παρατεταμένη αριστερή πριν την τελευταία κατηφορική ευθεία)
ο Πάει αεροπορία :superman: στον επαρχιακό δρόμο (Σούνιο, Σπέτσες, δεν έχω δυστυχώς καταφέρει κάτι περισσότερο) πρώτη φορά σε μηχανή εξάντλησα λάστιχα (no chicken strips :x ) και προφανώς ούτε καν πλησίασα τα όριά της.
ο Μια χαρά ταξίδι (με την έξτρα μεγάλη ζελατίνα που έβαλα όταν το αγόρασα)

Το συμπέρασμα είναι ότι (όπως και στο αυτοκίνητο) είχα βαρεθεί αυτό που είχα και ήθελα μια ανανέωση για να μου έρθει και περισσότερος ενθουσιασμός για την οδήγηση. Και ότι η συγκεκριμένη μηχανή μου κάνει τα χατήρια χωρίς να με ταλαιπωρεί και με κάνει καλύτερο οδηγό :s_gamer

Αντε και τα τυπικά:
(+) Κινητήρας εύστροφος και "γεμάτος" 4000-9500 (κόφτης στις 10000) ανεβάζει γραμμικά και έχει ωραίο ήχο και άμεση απόκριση (δεν είδα διαφορά στα drive modes Sport ή Street, το άφησα στο Sport, δεν δοκίμασα ποτέ σε Rain αν και πέτυχα πολλές φορές βροχή) OK εννοείται ότι μιλάμε για μηχανή 125 ίππων, καμία σχέση με επιταχύνσεις-επιδόσεις αυτοκινήτου επιπέδου χαμηλότερου από supercar :whistlink:
(+) Μαλακός συμπλέκτης
(+) Αναρτήσεις με φανταστικό έλεγχο και απόσβεση σε γρήγορη οδήγηση
(+) Τέλεια φρένα (1 φορά μόνο μπήκε το ABS σε φάση σχεδόν έντο :oops: )
(+) Τρομερά ευέλικτο στις αλλαγές κατεύθυνσης, ακούει αμέσως στο "γυροσκοπικό" και στην είσοδο της στροφής και με εξαιρετική ισορροπία (πχ. αναμένοντας το πράσινο στέκεται αρκετά εύκολα σταματημένο με μια μικρή κίνηση του μπροστινού τροχού όπως τα ποδήλατα, κάτι που δεν κατάφερνα με καμία άλλη μηχανή που είχα)
(+) "Πολεμική" πάνω και μπροστά θέση οδήγησης (σε σχέση πχ. το μέσα και κέντρο του V-Strom)

(-) Κιβώτιο το μεγαλύτερο (-) δεν είναι κακό αλλά όσο να 'ναι παραφωνία σε ένα τόσο καλό σύνολο: σκληρό, γκλαν-γκλουν κατά καιρούς, δυσκολία εύρεσης νεκράς στα φανάρια
(-) Κάτω από τις 4000 δεν συμβαίνουν πολλά, θέλει δουλίτσα με κιβώτιο (κατέβασμα σχέσης) ή συμπλεκτάρισμα. Αν το αφήσεις δεν διαμαρτύρεται απλά αργεί να μπει στην καλή περιοχή. Και κάτω από τις 3000 οπωσδήποτε κατέβασμα, δεν σκορτσάρει έντονα όπως το Multistrada 950 που είχα δοκιμάσει αλλά είναι σαφές ότι δεν πάει...
(-) Σε κίνηση καλοκαίρι βγάζει ζεστό αέρα δεξιά ζεματάει πόδι :help:
(-) Αναρτήσεις κάπως σκληρές για χρήση πόλης (πχ. τα κλασσικά καπάκια υπονόμων τα αισθάνεσαι) αλλά υποθέτω είναι το τίμημα για την εν γένει σπορ συμπεριφορά (βέβαια αντίστοιχα οι Ohlins που είχα στο Evo ήταν καλές και στην άνεση)
(-) Μέτρια σέλα από πλευράς άνεσης, για μεγάλα ταξίδια μάλλον θέλει την έξτρα
(-) Μετά από 25 χρόνια και 3 Japan μηχανές που δεν έκαναν κιχ, είχα την πρώτη εμπειρία μου από οδική βοήθεια :protest: (OK είχα μείνει 1 φορά μετά από 10 χρόνια από καρβουνάκια μίζας στο V-Strom αλλά δεν το είχα φορτώσει είχε έρθει (κοντά) ο μηχανικός και τη βάλαμε μπροστά) καθώς άδειασε η μπαταρία. Επειδή όλα φαίνονται να δουλεύουν σωστά (φορτίζει κτλ.) ο ύποπτος είναι ο (μέτριος) εργοστασιακός (Meta Defcom-T αν θυμάμαι καλά) συναγερμός, αφαιρέθηκε εντός εγγύησης και θα δούμε :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#537782
(-) Σε κίνηση καλοκαίρι βγάζει ζεστό αέρα δεξιά ζεματάει πόδι


Panigale V4 S likes this

Κατ'τ'άλλα , πάντα όρθιος , είναι ωραίο μηχανάκι