Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#536798
belgarion έγραψε:
driver έγραψε:Γεια χαρά σε όλους,
[Το βάζω κι εδώ]
Ήρθε ο καιρός να αλλάξω ελαστικά στο Seat Mii μου.
Μετά τις άπειρες σε αριθμό συστάσεις των περισσοτέρων για τα Falken 832, θα βάλω αυτά.
Το θέμα μου όμως είναι πως ο λαστιχάς μου πρότεινε αντί για διάσταση 165/70/14 που φοράω τώρα, να πάω σε 175/65/14.
Αυτή είναι και η δεύτερη διάσταση που δίνει η Σέατ, τα φοράνε όμως μόνο τα οχήματα με ζάντες αλουμινίου (το δικό μου έχει σιδερένιες).
Τι λέτε; Να αλλάξω διάσταση; Ή να κάτσω στα αβγά μου;
Ο λαστιχάς (που δεν έχει να βγάλει κάτι παραπάνω αν κάνω την αλλαγή) επιμένει πως θα κερδίσω με τα φαρδύτερα λάστιχα, χωρίς να χάσου κάπου αλλού...
Αν δεν υπάρχει διαφορά τιμής όπως έγραψε και ο HiFi, θα χάσεις σε κατανάλωση, επιδόσεις,άνεση, θα κερδίσεις λίγο σε στρίψιμο και ίσως φρενάρισμα. Οπότε , αν δεν είναι να κερδίσεις 30-40€ από την αλλαγή διάστασης δεν βλέπω το λόγο

< >
Στην πράξη η διαφορά σε μέγεθος είναι πολύ μικρή για να δείξει, τη μεγαλύτερη διαφορά θα την κάνει το ότι το νέο λάστιχο είναι φρέσκο και βέβαια διαφορετικό μοντέλο με διαφορετικά χαρακτηριστικά από το παλιό.
Συνεχίζοντας στην θεωρία επειδή πιθανότατα η σιδερένια ζάντα είναι πιο στενή μάλλον δεν θα χάσεις σε άνεση γιατί θα μπαλονάρει περισσότερο το λάστιχο και επειδή θα κινείται και μέσα έξω πιο πολύ μπορεί να έχεις ασάφεια στο τιμόνι και δεν θα κερδίσεις σε στρίψιμο.... ίσως σε φρενάρισμα.
Από περιέργεια πες μας εσύ τι διαφορές νομίζεις ότι ένιωσες (είτε βάλεις το ίδιο είτε το άλλο).
Άβαταρ μέλους
By theo13
#536869 Επειδή και το δικό μου αυτοκίνητο θέτει περιορισμούς ανάλογα με το αν η ζάντα είναι σιδερένια ή αλουμινίου θα σου συνιστούσα να να ΜΗΝ ακούσεις τον λαστιχά σου αλλά τον μηχανολόγο του εργοστασίου που συνέταξε το manual.
Βάλε τη διάσταση που πρέπει και μη ρισκάρεις πατέντες
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#537210
George_Prix έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:
George_Prix έγραψε:Λογικα θα εχει γραφτει, αλλα για να μη διαβαζω 253 σελιδες απο την αρχη, μπορειτε να μου πειτε ποιες μαρκες θεωρειτε οτι εχουν το καλυτερο value for money?

Βασικο κριτηριο το κρατημα και οχι η αντοχη στο χρονο.

Εδω και πολλα χρονια εβαζα παντα Michelin, αλλα επειδη σκεφτομαι να αλλαξω αυτοκινητο πριν χρειαστουν αλλαγη τα λαστιχα, λεω μπας και βαλω κανενα αξιοπρεπες λαστιχακι που ειναι λιγο οικονομικοτερο!

Παιζει μεγαλο ρολο η διασταση ελαστικου.
Ο τροπος που οδηγεις
το αμαξι που εχεις
τα χιλιομετρα που κανεις τον χρονο.


To 70% των ετησιων χιλιομετρων τα κανω στην Εθνικη. Αν και προσπαθω να πηγαινω σχετικα αργα με οχι πανω απο 160 (αρκετα εχει πλουτισει το κρατος απο μενα εδω και δεκαετιες) χωρις να το καταλαβω 3-4 φορες πανω στο ταξιδι βλεπω στο κοντερ 220 και κοβω παλι.

Μεσα στην πολη παω σβελτα, αλλα εχω κοψει τα καγκουριλικια που εκανα πριν 25 χρονια!

Νίκος Παππάς έγραψε:Ακομα και η ιδια η Michelin εχει μετρια, καλα και πολυ καλα ελαστικα, αναλογα το μοντελο


Για να πω την αληθεια δεν τα πολυψαχνω τα τελευταια χρονια αλλα τα βασικα τα ξερω. Ειναι ακριβως οπως τα ειπες και εσυ και ο xeno και δεν υπαρχει μια απαντηση που να τους καλυπτει ολους. Απλα βλεπω οτι σε αυτο το thread ειστε πιο ψαγμενοι οποτε σκεφτηκα μπας και ειναι 2-3 φθηνοτερες μαρκες που εχουν κανει καλο ονομα τα τελευταια χρονια. Στη συνεχεια θα ψαξω οσο μπορω αναμεσα σε αυτες τις μαρκες να δω αν υπαρχει κατι ενδιαφερον συμφωνα με τις αναγκες μου...

Ευχαριστω για τις απαντησεις παιδια!

Η μόνη απάντηση στην αρχική σου ερώτηση είναι πως... δεν υπάρχει απάντηση! :lol:
Αναλόγως την διάσταση, μπορεί να βρεις αρκετούς κατασκευαστές να προσφέρουν VFM λύσεις, ή και καθόλου.
Επίσης, το τι θεωρείται VFM είναι πολύ σχετικό: για παράδειγμα, εταιρείες σαν την Barum πχ, όσο φθηνά και να μου δώσουν τα λάστιχά τους, ΔΕΝ θα τους προτιμήσω. Γιατί δεν έχουν αρκετά καλό feedback ΣΥΝΟΛΙΚΑ.
Είμαι βέβαιος πως πολλοί θα έχουν καλές εντυπώσεις, αλλά όταν βλέπω επίσης πολλούς με κακές, τρέχω μακριά.
Η κάθε μεγάλη εταιρεία, έχει και κάποιες θυγατρικές, για να ικανοποιεί και τους αγοραστές που δεν θέλουν να δώσουν τα χρήματα για τις ακριβές επιλογές.
Για παράδειγμα, στο Michelin Groupe, θα βρούμε:
Michelin, BF Goodridge, Kleber, Tigar με την τελευταία να είναι πάντα στον πάτο από τιμές (από επιδόσεις δεν ξέρω, δεν... τολμώ! :lol: ).
Από την άλλη, υπάρχουν εταιρείες που θεωρούνται mid-range σαν απόδοση και τιμή. Πχ Fulda, Kumho, Hankook, Falken, Toyo κλπ κλπ.
Αυτές, συχνά έχουν πολύ καλά προϊόντα, αλλά πολλές φορές και όχι. Γενικώς, θέλουν την προσοχή τους, δεν πας άφοβα ν' αγοράσεις, αν και οι κορεάτες έχουν κάνει άλματα.
Από την άλλη, ακόμη και στις κορυφαίες, συχνά θ' ακούσεις γκρίνια. Κλασική περίπτωση η Bridgestone για τα λάστιχα που δεν ζεσταίνονται ποτέ, ή η Goodyear-Dunlop με παράπονα για γρήγορη φθορά στα οικολογικά τους ελαστικά.

Για να το πιάσουμε από την αρχή: κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και θα δώσω ένα προσωπικό παράδειγμα:
-Citroen Xsara του πατέρα. Όσο υπάρχουν τα Michelin Exalto, θα βάζουμε αυτά. Ταιριάζουν άψογα στο αυτοκίνητο και ακόμη και μετά από χρόνια και χιλιόμετρα παραμένουν εξαιρετικά, με σωστό κράτημα. Αντί για 195/55/15 βάζουμε 195/50/15 γιατί υπάρχει τεράστια διαφορά στο κόστος.
-Renaul Clio TCE του αδερφού. Κατέληξα στα Fulda Sportcontrol2 σε διάσταση 205/45/16. Τα κανονικά είναι τα 195/50/16 και είναι ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ. Μιλάμε για τιμές πάνω από 500€ για μια 4άδα Michelin και μάλιστα τα οικολογικά, όχι τα σπορ! Τα Fulda αγοράστηκαν για 300€.
-BMW 120i της γυναίκα μου πλέον. 225/40/18 και μπήκαν Pirelli Pzero PZ4. Δεν ήταν το φθηνότερο (480€) αλλά στην τιμή του είχε εξαιρετικές κριτικές. Μπορούσα να κατέβω και στα 420€ αν αγόραζα Dunlop-Goodyear, αλλά δεν ήμουν εντελώς ευχαριστημένος με τα Dunlop RT2 και δεν είχα ακούσει μόνον καλά λόγια για τα Goodyear. Μπορούσα να κατέβω ακόμη χαμηλότερα με τα Fulda. Ίσως να το έκανα αν το οδηγούσα εγώ με τον γνωστό τρόπο (φυτιλιάζοντας σε ένα χρόνο τα πίσω λάστιχα.... :s_blush ). Αλλά μιας και ήταν για την :inlove: , επέλεξα την σίγουρη λύση της κορυφαίας εταιρείας (μεταξύ και άλλων φυσικά, δεν είναι μόνον η Pirelli). Τα Michelin, Continental, Bridgestone ήταν ακόμη ακριβότερα και για μένα δεν δικαιολογούν την διαφορά (ειδικά την τελευταία, δεν την προτιμώ ποτέ, θεωρώ πως είναι κατώτερη των άλλων), ενώ την Continental, θεωρώ πως είναι υπερεκτιμημένη γι' αυτά που βγάζει, αν και είναι πολύ καλά τα προϊόντα της.
Επιπλέον, βρίσκω σωστό να στηρίζουμε εταιρείες που στηρίζουν τους αγώνες. :oops:
Άβαταρ μέλους
By xenos
#537217 Tι λέτε; :hmmm:

Barum Bravuris 3HM 225/45R17 91 Y: 280ε
FULDA SPORTCONTROL 2 225/45 R17 91Y: 310ε
KLEBER DYNAXER HP3 225/45 R17 94V XL: 310ε
---
PIRELLI CINTURATO P7 K1 225/45 R17 91W: 370ε
PIRELLI P ZERO NERO GT 225/45 ZR17 94Y XL: 380ε
GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 225/45 R17 91Y: 380ε
DUNLOP SPORT MAXX RT 2 225/45 ZR17 91Y: 380ε
BRIDGESTONE S001 225/45 R17 91Y: 400ε
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#537219
Govus έγραψε:Conti με τίποτα :lol: ;

με τιποτα κατασκευαστες που γιγαντωθηκαν μεσα απο το Γερμανικο λομπυ σαν πρωτη τοποθετηση,και δεν δινουν φραγκο για μοτορσπορτ.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#537220
xenos έγραψε:Tι λέτε; :hmmm:

Barum Bravuris 3HM 225/45R17 91 Y: 280ε
FULDA SPORTCONTROL 2 225/45 R17 91Y: 310ε
KLEBER DYNAXER HP3 225/45 R17 94V XL: 310ε
---
PIRELLI CINTURATO P7 K1 225/45 R17 91W: 370ε
PIRELLI P ZERO NERO GT 225/45 ZR17 94Y XL: 380ε
GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 3 225/45 R17 91Y: 380ε
DUNLOP SPORT MAXX RT 2 225/45 ZR17 91Y: 380ε
BRIDGESTONE S001 225/45 R17 91Y: 400ε
Από την πρώτη ομάδα θα έλεγα Fulda, ο Anonymous Founder θα πει πώς του φάνηκαν του αδερφού του φαντάζομαι. Από την δεύτερη εξαρτάται τι οδήγηση κάνεις, το P7 είναι touring λάστιχο, τα άλλα sport

< >
Άβαταρ μέλους
By xenos
#537222 To αυτοκίνητο κάνει λίγα χλμ./χρόνο (~12κ) και πλέον είναι λίγες οι οδηγικές συγκινήσεις, αλλά όχι ανύπαρκτες. βέβαια ένα σκληρό πλαινό το θέλω. :oops:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#537226 Για 70€ διαφορά, δεν νομίζω πως θα έβαζα Fulda αντί για Dunlop πχ. :s_blush
Εγώ μεταξύ αυτών, μάλλον τα Dunlop, αλλά θα κοίταζα και τα Pirelli (όχι τα P7! :rtfm: ).
Τα Goodyear τα έχω στο Golf, όχι θα έλεγα. Και παραδόξως, πολύς θόρυβος κύλισης (φταίει και το Golf βέβαια).
Τα Barum για κανένα λόγο, δεν έχουν καν πλήρης προδιαγραφές (πχ θόρυβος κλπ).

Ρίξε μια ματιά και στην Άπω Ανατολή, υπάρχουν Toyo, Falken αλλά και Kumho, Hankook αν κριτήριο είναι η χαμηλότερη τιμή.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#537236
Anonymous Founder έγραψε:Για 70€ διαφορά, δεν νομίζω πως θα έβαζα Fulda αντί για Dunlop πχ. :s_blush
Εγώ μεταξύ αυτών, μάλλον τα Dunlop, αλλά θα κοίταζα και τα Pirelli (όχι τα P7! :rtfm: ).
Τα Goodyear τα έχω στο Golf, όχι θα έλεγα. Και παραδόξως, πολύς θόρυβος κύλισης (φταίει και το Golf βέβαια).
Τα Barum για κανένα λόγο, δεν έχουν καν πλήρης προδιαγραφές (πχ θόρυβος κλπ).

Ρίξε μια ματιά και στην Άπω Ανατολή, υπάρχουν Toyo, Falken αλλά και Kumho, Hankook αν κριτήριο είναι η χαμηλότερη τιμή.


Mε τα toyo δεν μπορώ να βγάλω άκρη. Ένα άθλιο ελληνικό σάιτ και δεν τα έχουν στα αξιόπιστα online μαγαζιά. :hmmm:
Falken ίδιες τιμές με τα πρωτοκλασσάτα.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#537262 Ευχαριστω για την αναλυτικη απαντηση!

Anonymous Founder έγραψε:Επιπλέον, βρίσκω σωστό να στηρίζουμε εταιρείες που στηρίζουν τους αγώνες. :oops:


Δεν ξερω αν αυτο το ειπες απο ηθικης πλευρας εφοσον αγαπαμε τους αγωνες (που ακομα και ετσι ισχυει) αλλα εδω και 2-3 μερες που ψαχνομαι, διαβαζω reviews κτλ, πιανω τον εαυτο μου να απορριπτει μαρκες που δεν εχω δει στους αγωνες, ενω πιθανοτατα εχουν και αυτες οι μαρκες συγκεκριμενους τυπους/διαστασεις που ειναι καλα.

Και δε νομιζω οτι ειμαι απλα θυμα του marketing και μου γυαλιζει οτι βλεπω στους αγωνες (γιατι κακα τα ψεμματα και αυτο παιζει ελαφρως σε ολους μας εστω και υποσυνειδητα) αλλα κυριως γιατι πιστευω οτι οι αγωνες ειναι το μεγαλυτερο σχολειο για ολους τους κατασκευαστες!
Τελευταία επεξεργασία από George_Prix και 24 Σεπ 2018, 17:49, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#537265
Anonymous Founder έγραψε:Τα Goodyear τα έχω στο Golf, όχι θα έλεγα. Και παραδόξως, πολύς θόρυβος κύλισης (φταίει και το Golf βέβαια).


Φανταζομαι εχει να κανει ο συγκεκριμενος τυπος ελαστικου ή οπως ειπες το ιδιο το Golf. Tις τελευταιες μερες διαβασα πολυ καλα λογια για τα επιπεδα θορυβου της Goodyear και της Dunlop (που ειναι θυγατρικη της Goodyear).

Βεβαια και αυτο με το θορυβο δε λεει και πολλα. Οι βασικες παραμετροι των ελαστικων ειναι ο θορυβος, η καταναλωση στο καυσιμο, το κρατημα στο στεγνο και το κρατημα στο βρεγμενο. Αποκλειεται ενα λαστιχο να ειναι κορυφαιο ΣΕ ΟΛΑ αυτα. Καπου χανει και καπου κερδιζει, οποτε οπως σωστα μου ειπατε ολοι απο την αρχη πρεπει να σκεφτω τι ακριβως θελω, τη διασταση που με ενδιαφερει και να ψαχτω προς την αναλογη κατευθυνση :)
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#537272
George_Prix έγραψε:Ευχαριστω για την αναλυτικη απαντηση!

Anonymous Founder έγραψε:Επιπλέον, βρίσκω σωστό να στηρίζουμε εταιρείες που στηρίζουν τους αγώνες. :oops:


Δεν ξερω αν αυτο το ειπες απο ηθικης πλευρας εφοσον αγαπαμε τους αγωνες (που ακομα και ετσι ισχυει) αλλα εδω και 2-3 μερες που ψαχνομαι, διαβαζω reviews κτλ, πιανω τον εαυτο μου να απορριπτει μαρκες που δεν εχω δει στου αγωνες, ενω πιθανοτατα εχουν και αυτες οι μαρκες συγκεκριμενους τυπους/διαστασεις που ειναι καλα.

Και δε νομιζω οτι ειμαι απλα θυμα του marketing και μου γυαλιζει οτι βλεπω στους αγωνες (γιατι κακα τα ψεμματα και αυτο παιζει ελαφρως σε ολους μας εστω και υποσυνειδητα) αλλα κυριως γιατι πιστευω οτι οι αγωνες ειναι το μεγαλυτερο σχολειο για ολους τους κατασκευαστες!

Το λέω και από ουσιαστικής πλευράς: θέλουμε τους κατασκευαστές να στηρίζουν τους αγώνες και εμείς στηρίζουμε αυτούς τους κατασκευαστές. Τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό, έτσι είναι, άλλοι μπορεί να διαφωνούν.
Γιατί να μην στηρίξω την Pirelli δηλαδή σε σχέση με την Continental, όταν η πρώτη έχει εξίσου καλό προϊόν στα ίδια λεφτά;
Αυτό μπορεί να μην το πετυχαίνω πάντα (πχ βλέπε Fulda στον αδερφό, αλλά σε αυτά τα λεφτά δεν βρήκα αντίστοιχο προϊόν), αλλά στα υπόλοιπα αν μπορώ θα το κάνω.

Όσο για το άλλο που είπες μεταξύ Dunlop και Goodyear, εμένα τα Dunlop μου φαίνονται καλύτερα λάστιχα από τα Goodyear, και ναι, ασφαλώς γνωρίζω πως είναι η ίδια εταιρεία. Μιλώ πάντα για τις σπορ σειρές, οικολογικά δεν βάζω ποτέ.
Επίσης αυτό που έχω παρατηρήσει είναι πως οι εταιρείες ακόμη και στις σπορ σειρές τους με τα χρόνια γίνονται περισσότερο... οικολόγοι παρά σπορ! :lol:
Εννοώ, τα Dunlop Sport MAXX RT μου φαινόταν πιο σπορ από τα RT2, αν και επιφυλάσσομαι λίγο για τα δεύτερα, γιατί τα έβαλα μόνον πίσω κρατώντας εμπρός τα RT.
Γενικώς, οι κορυφαίες μάρκες σε διαστάσεις από 17" και πάνω νομίζω δεν θα απογοητεύσουν κανέναν (αφήνω ένα ερωτηματικό για την Bridgestone που γενικώς απευθύνεται σε πολύ πιο σπορ οδηγούς, καθότι παραδοσιακά θέλουν χρόνο να ζεσταθούν και πολλοί έχουν παραπονεθεί). Είναι ζήτημα προσωπικού γούστου και τιμής πάνω απ' όλα.
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#537281
Anonymous Founder έγραψε:Όσο για το άλλο που είπες μεταξύ Dunlop και Goodyear, εμένα τα Dunlop μου φαίνονται καλύτερα λάστιχα από τα Goodyear, και ναι, ασφαλώς γνωρίζω πως είναι η ίδια εταιρεία.


Αυτο ηταν κατι αλλο που μου εκανε μεγαλη εντυπωση τις τελευταιες μερες που το ψαχνω. Πολλα ατομα προτιμανε τα Dunlop (οποτε λογικα ειναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ισια με τα Goodyear αν οχι καλυτερα) και αναρωτιεμαι πως η μητρικη Goodyear δεν εδωσε καποιο "προβαδισμα" στα δικα της λαστιχα οπως θα ελεγε η λογικη :hmmm: