- 22 Σεπ 2018, 00:26
#536662
Παίρνοντας παράδειγμα από τον
Zeus και τον
JimClark που παρέθεσαν τις εμπειρίες των πρώτων 5-6 μηνών με τα καινούργια SUVλάκια τους, είπα να γράψω και γω τις δικές μου.
6 μήνες 11Κ χλμ (ενδεικτικά το Evo είχε 15Κ χλμ / έτος και δε νομίζω να πέρασα κάποια χρονιά τις 20Κ χλμ)
(+)
Κινητήρας γραμμικός και δυνατός από 2500 έως 6500 πάει και έως 7000 άνετα. Και με εξαιρετικό
ήχο τεράστια διαφορά με τους κλασσικούς 4κύλινδρους που είχα συνηθίσει (ιδίως όταν βάζεις μπροστά είναι απόλαυση, έχει κάποια βαλβίδα στο τελικό και κάνει ένα "αντρικό"
"βρουυμ" με τη πρώτη μιζιά)
(+)
Κιβώτιο ά-ψ-ο-γ-ο ταχύτατο σε ανεβάσματα και κατεβάσματα, κρατάει τις σχέσεις στο manual, διαφοροποιεί σαφώς τη συμπεριφορά του στο Sport/Sport+ και το πιο εντυπωσιακό, προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με την οδήγηση δηλ. αν διαπιστώσει γρήγορη οδήγηση, συχνή χρήση paddles (χωρίς όμως λεβιέ στο manual) κτλ. αλλάζει μόνο του σε πιο σπορ λογική χωρίς να χρειαστεί να πατήσεις Sport/Sport+ mode. Απόδειξη ότι σημασία δεν έχει το hardware (Audi... ή όπως το Aisin του XC60) αλλά το software (Porsche ή αντίστοιχα D5/T6 στο XC60 τελείως διαφορετική συμπεριφορά)
(+)
Οδική συμπεριφορά εξαιρετική, ουδέτερη έως λίγο υπερστροφική, γυρίζει με γκάζι ή στο άσε, κλίσεις ΜΗΔΕΝ και γενικά δεν μπορείς να πιστέψεις ότι στρίβει έτσι και με τέτοιες υπερ-αντικοινωνικές
ταχύτητες και ευελιξία ένα αυτοκίνητο 1900+ κιλών απόβαρο βασικά θα είμαι κάπως ιερόσυλος να πω ότι στρίβει ΚΑΠΩΣ ΣΑΝ Evo
ουδεμία επαφή με hot hatch (ΟΚ δεν έχω οδηγήσει τα τελευταία τέρατα στυλ Focus RS, Type-R κτλ.) και φυσικά ουδεμία επαφή με οποιοδήποτε SUV, ούτε τη Stelvio, η οποία ας πούμε ότι κάπου "έβλεπε" Macan μόνο με PASM χωρίς αερανάρτηση και PTV+ αλλά με αυτά -->
(+)
Αερανάρτηση + PASM (πάνε πακέτο...) νταξ... επική... εκτός από τις μηδέν κλίσεις (παίρνει μια μικρή αρχική κλίση για λόγους ασφαλείας (χωρίς αυτήν μπορεί να νομίζει το σώμα σου ότι δεν στρίβεις και να καταλήξεις απέναντι) και μένει εκεί και το είδα και απ΄ έξω που το οδήγησε σε κλειστό χώρο ένας φίλος) έχει και μια ισοπεδωτική αποτελεσματικότητα περνάει πάνω από τα πάντα ασχέτως ποιότητας οδοστρώματος ή κάμπερ δρόμου, άψογο έλεγχο αμαξώματος, ούτε κοπανήματα ούτε μετακινήσεις ούτε υστερίες (ακούς τα λάστιχα να διαμαρτύρονται και λες "γιατί, τόσο νωρίς ?") πάντως να ξεκαθαρίσω ότι δεν είναι "μαγικό χαλί" με "γαλλική" λογική (ξερωγω Citroen με υδροπνευματική) δεν σε απομονώνει από το δρόμο ούτε στο Comfort εμένα μου αρέσει έτσι, ίσως στον πχ. KiloMeater όχι, γούστα.
(+)
PTV+ = ΣΑΝ Evo. Ενα από τα λιγότερο δημοφιλή options (2% μόνο στις ΗΠΑ
) είναι ίσως, μαζί με την αερανάρτηση και το PASM ενδεχομένως το καλύτερο για το κράτημα. Υποστροφή μηδέν, βάζει μούρη μέσα και πίσω εξωτερικό τροχό "έξω" όσο πατάς το γκάζι και (υποθέτω) ότι κάνει και το αυτοκίνητο πολύ πιο ευέλικτο.
(+) Πάει ωραιότατα και
εκτός δρόμου βλ.
άλλη δημοσίευση για τις περιπέτειες στη Βάλια Κάλντα, κανένα πρόβλημα σε χωματόδρομο επαρκούς πλάτους
και από ρέματα περνάμε
(+)
Προγράμματα οδήγησης (Normal/Sport/Sport+) και ανάρτησης/PASM (Comfort/Sport/Sport+) καθώς και η ρύθμιση ύψους της αερανάρτησης (Low (-1 cm)/Normal (0)/Off-road (+4 cm)) που δουλεύουν και έχουν διαφορά δηλ. θεωρητικά μπορείς να έχεις 27 διαφορετικούς συνδυασμούς
ΟΚ πρακτικά το δουλεύω πάντα (πλην χωματόδρομων) στο Low και από εκεί και πέρα Normal/Comfort στην πόλη, Normal/Sport στον αυτοκινητόδρομο (όπου με το Comfort "πλέει" λίγο στις υψηλές ταχύτητες, ίσως να αρέσει στους Αμερικάνους αλλά εμένα με ξενερώνει) και Sport+/Sport+ σε στροφιλίκια
(+) To Sport+ ενεργοποιεί και το PSM (= ESP σε Porsche-speak) Sport = μπορείς να κάνεις power slides και να διώχνεις περισσότερο (και το απλό αφήνει λίγο) την ουρά και να οδηγείς πιο επιθετικά χωρίς να βγάλεις εκτός το PSM τελείως (= bad thing σε δημόσιο δρόμο)
(+) Επιτέλους μπορώ να πάω Θεσσαλονίκη ή Σπέτσες και πίσω χωρίς ανεφοδιασμό λόγω
ρεζερβουάρ 75 λίτρων (αν και η κατανάλωση
... βλ. παρακάτω)
(+) Εξαιρετικά
καθίσματα (ευτυχώς δεν πήρα τα απλά) ελαφρώς στενά για το σωματότυπό μου αλλά είναι οριακά ΟΚ
(+) Εξαιρετικά
δέρματα ΟΚ εγώ είμαι άσχετος αλλά το είπαν και πιο σχετικοί από μένα
(+) Επιτέλους μεγάλος
χώρος αποσκευών με αυτόματο άνοιγμα, αναδιπλώμενα καθίσματα έριξα ποδήλατα πίσω και πήγαμε 3 στις Σπέτσες το Πάσχα
και πολύ πρακτικός ο χώρος από κάτω ΟΚ τρώει τον περισσότερο η (ξεφούσκωτη) ρεζέρβα αλλά επαρκεί για πυροσβεστήρα, τρίγωνο, φαρμακείο, σακούλες για το SM κτλ.
(+)
Ηχοσύστημα-PCM μεγάλη αναβάθμιση για μένα σε σχέση με το JVC του Evo (έριξα σε ένα 64 GB SD όλη μου την MP3 δισκοθήκη και την έχω μόνιμα στο αυτοκίνητο) αν και πολλοί έχουν παράπονα και φυσικά δεν έχει καμία σχέση ούτε σαν infotainment ούτε σαν ήχος με το B&W του Zeus
το βάζω στα (+) γιατί εμένα μου αρκεί
(+) Εξαιρετική
ηχομόνωση(+) Εξαιρετική
ποιότητα κατασκευής δεν έχει κάνει τσικ (ΟΚ 6 μήνες μόνο αλλά με αρκετά σκληρή χρήση)
(+) Πολύ καλά
φώτα (Xenon) αν και όχι σαν τα Adaptive LED του XC60
(+) Πολύ καλοί parking sensors (και μπροστά
) ευτυχώς με πείσατε να τους βάλω, η "παρκαρισιμότητα" σε σχέση με το Evo βελτιωμένη 50% λόγω sensors και hatchback αμαξώματος
(-) (JimClark μη διαβάσεις εδώ
)
Κατανάλωση 14.77 λτ/100 χλμ μέση
(spritmonitor.de) αγνής παρθένας 100άρας, γύρω στα 16.5 στην πόλη 12 με cruise control στα 145 στον αυτοκινητόδρομο και πάνω από 20 σε γρήγορα στροφιλίκια. Το μεγαλύτερο (-)
(-) Σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες (πχ. μια σχάρα υπονόμου όσο το πλάτος του δρόμου σχεδόν δίπλα στο σπίτι μου οπότε περνάω πολύ συχνά) κάνει μια παράξενη εγκάρσια κίνηση αριστερά-δεξιά, υποπτεύομαι ότι δεν είναι η ανάρτηση αλλά τα μαλακά και υψηλότερα (σε σχέση με τα Dunlop SP600 του Evo) πλαϊνά των ελαστικών (PZero)) το δεύτερο μεγαλύτερο (-)
(-)
Turbo lag ή σωστοτερα συνδυασμός turbo lag και ανάγκης κατεβάσματος 3-4 σχέσεων αν πιαστείς "ξεβράκωτος" με κάτω από 2500 στροφές ή/και λάθος σχέση (πχ. 7η) στο κιβώτιο μέχρι να "πάρει μπροστά". Λογικό βέβαια.
(-) Οταν οδηγώ το Evo καταλαβαίνω ότι η Macan στρίβει ΚΑΠΩΣ ΣΑΝ Evo αλλά μέχρι εκεί
(-) Θα ήθελα
μερικά παραπάνω άλογα σε καμία περίπτωση αργό θα έλεγα ότι είναι σαν το μαμά Evo των 300 ίππων αλλά σαφέστατα αργότερο από το "φτιαγμένο" Evo των 350. Με βλέπω για Cobb + Custom tune (για βενζίνη 100 RON χωρίς E85 όπως Αμερική) του χρόνου
(-)
Τιμόνι απλά καλό ακριβές αλλά μέτρια αίσθηση και αρκετά ελαφρύ (ευτυχώς πάντως καλύτερο από το υπερβολικά ελαφρύ μεταβλητής υποβοήθησης που είχα οδηγήσει στο TD) θα περίμενα καλύτερο από Porsche
(-)
Φρένα ενώ είναι άψογα σε υψηλές ταχύτητες (δεν έχω άποψη για αντοχή καθώς δεν έχω πετύχει σοβαρό κατηφορικό στροφιλίκι) σε μικρές ταχύτητες δεν έχουν γραμμικότητα ένα μικρό πάτημα και ίσα που φρενάρουν λίγο περισσότερο πάτημα και κοκκαλώνουν
(-) Το
off-road mode δεν σε αφήνει (ούτε στο manual) να βάλεις πάνω από 3η ταχύτητα
(-)
Μεγάλες διαστάσεις για πιο ζόρικο off-roading την πάτησα στη Βάλια Κάλντα
(-) Μερικά
επιμέρους μικρά χαζά πράγματα θα τα ήθελα καλύτερα για την τιμή του αυτοκινήτου πχ. μέτριοι μοχλοδιακόπτες ή ντουλαπάκι, ρηχές θήκες στις πόρτες (δεν χωράει η θήκη με το manual, χωράει όμως μπουκάλι νερού 1.5 λίτρο), μικρό κουτί κάτω από τον τεμπέλη, δεν έχω που να αφήσω τα γυαλιά ηλίου
τέτοια...
(-) (Δεν φταίει το αυτοκίνητο βέβαια) Κάποιοι παπάρες πήγαν να μου κλέψουν με κατσαβίδι το σηματάκι μπροστά
και το στράβωσαν --> €120 το σηματάκι και €0 η τοποθέτηση
Γενικά αυτό που πλήρωσα πανάκριβα μου αγόρασε ένα jack of all trades αλλά δεν θα έλεγα master of none, εμένα μου αρκεί που πάει αεροπορία στην άσφαλτο, "τρένο" στον αυτοκινητόδρομο (το πήγα μέχρι 240 και είχε κι άλλο) και άμα φτάσεις σε κανα ζόρικο χωματόδρομο, βουρ και εκεί "ατσαλάκωτος" (μέχρι να σε περάσει κανά Jimny
μόνο που έχει σιχτιρίσει στην άσφαλτο για να φτάσει ως εκεί
). Δεν ξέρω πόσα τέτοια πολυχρηστικά αυτοκίνητα υπάρχουν αλλά δεν πρέπει να είναι πολλά. Μέχρι που για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο σκέφτομαι ότι αν θέλω να το αλλάξω σε 5 χρόνια ...να πάρω καμιά Macan Turbo του 2023
Μόνο γενικό μείον το "κοινωνικό αποτύπωμα" το οποίο δεν έχω μπορέσει να συνηθίσω ακόμα