Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#543756 Πολύ ενδιαφέρουσες δοκιμές του EuroNCAP σχετικά με τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Γιατί το αυτοκίνητο που αγοράσαμε, μπορεί να έχει αυτόματο cruise control, αλλά καλό θα ήταν να γνωρίζαμε τα όρια του.

https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/safety-campaigns/2018-automated-driving-tests/
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#543762 Εξαιρετικό, μπράβο που το μοιράστηκες

Δείτε το και όσοι θεωρείτε αυτα τα εξτρά συστήματά πεταμένα λεφτά που καλύτερα να πηγαίνουμε σε άλογα κτλ . Μια φορά που θα σε γλυτώσουν αξίζουν .
Ναι έχουνε όρια και κάποιες φορές μπορεί να μη αντιμετωπίσουν την κατάσταση αλλά αυτό δεν αναιρεί την αξία τους για τις υπόλοιπες .
Δεν υποκαθιστο6ν τον οδηγό αλλά ειναι πάντα εκεί, μέρα και νύχτα, είτε πας χαλαρός και ξεκούραστος βόλτα είτε γυρνάς κουρασμένος απο τη δουλεια σου .

Με εντυπωσίασε προσφατα μια φάση σχετική, κοντά στο σπιτι σε σημείο που το ξέρω και ειναι χαλαρό όποτε πας απο συνήθεια , διασταύρωση φτάνουμε φανάρι μπροστά μου ενα βανάκι, παλλόμενο πράσινο επιταχύνουμε να περάσουμε πριν πέσει πορτοκαλί και μετά κόκκινο . Περνάμε το φανάρι και στο καπάκι ο εμπρός πλακώνεται στα φρένα για κάποιο μικρό μπλοκάρισμα που είχε εμπρός και εγώ δεν μπορούσα να δω .... σχετικά απότομο φρενάρισμα εγώ απο πίσω, όλα οκ,,, δεν κινδυνέψαμε αλλά ηταν έντονο.
Λοιπόν αρχίσανε τα λαμπάκια και τα alert ηχητικά ακριβώς τη στιγμή που ήμουνα έτοιμος να πατήσω φρένο .... το θυμαμαι πολυ έντονα γιατι την στιγμή ακριβώς που τινάζεται η προσοχή σου και λες wtf συμβαίνει στο δρόμο, θυμαμαι να συμβαίνει και μεσα στο αυτοκίνητο κάτι έντονα ασυνηθιστο.....
που σημαίνει οτι την κατάλαβε την κατάσταση εγκαίρως , και πιστεύω αν για κάποιο λόγο καθυστερούσα λίγο , θα έμπαινε σε λειτουργεία μόνο του

Βλέπω το DS7 εχει το ίδια Interface με το πεζω
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#543986 Το θέμα είναι πως όταν αγοράζεις αυτοκίνητο, στο κομμάτι της παθητικής ασφάλειας δεν σου αρκεί το ότι έχει κλωβό ασφαλείας και ελεγχόμενες ζώνες παραμόρφωσης. Αυτά πλέον τα έχουν όλα και για αυτό έρχεται το EuroNCap (και τα αντίστοιχα των άλλων ηπείρων) να κάνουν τα crash tests και να βαθμολογήσουν την παθητική ασφάλεια κάθε αυτοκινήτου.
Έχω την εντύπωση πως το ίδιο πρέπει να κάνει το EuroNCap και για τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, γιατί οι οδηγοί μένουμε στο ότι το αυτοκίνητο μας μπορεί να έχει ABS, ESP ή αυτόματο φρενάρισμα στα πιο σύγχρονα, χωρίς όμως να υπάρχει έλεγχος και αξιολόγηση των συστημάτων αυτών. Για αυτό και χάρηκα που τουλάχιστον στο κομμάτι της ημιαυτόνομης οδήγησης, το EuroNCap φάνηκε να έχει γρήγορα αντανακλαστικά και να κάνει τα παραπάνω tests! Μακάρι να συνεχίσουν ώστε να υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών και τα συστήματα αυτά να γίνονται διαρκώς καλύτερα.

ΥΓ. Σε συνέχεια του link που είχα βάλει νωρίτερα:

Η Tesla αφαίρεσε την επιλογή συστήματος “πλήρους αυτόνομης οδήγησης” (Autopilot 2.0) από την σελίδα παραγγελιών στο site της

...Ο Elon Musk πρόσθεσε πως η επιλογή της αυτόνομης οδήγησης προκαλούσε περισσότερο μπέρδεμα στους οδηγούς παρά βοήθεια.

Το πρόβλημα του Tesla Autopilot ξεκινάει από τον τρόπο που το προωθούσε τόσο καιρό η εταιρία στους επίδοξους αγοραστές, κάνοντάς το να υπόσχεται πολλά περισσότερα απ’ όσα μπορεί να πραγματοποιήσει με ασφάλεια. Αυτή την στιγμή το Autopilot 2.0 βρίσκεται στο σημείο του να μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό σε αρκετές περιπτώσεις, και ανάλογα με τις συνθήκες, δίνοντας την αίσθηση ότι μπορεί πραγματικά να οδηγήσει το αυτοκίνητο μόνο του. Αυτό όμως συχνά φέρνει επικίνδυνες καταστάσεις καθώς ο οδηγός καταλήγει να αναπτύσσει ένα λανθασμένο αίσθημα ασφάλειας.


Αυτό ήταν και το πρόβλημα που είχε εντοπίσει το EuroNCap με το σύστημα της Tesla
Το Tesla, από την άλλη πλευρά, προσφέρει βοήθεια «πολύ τραβηγμένη», σύμφωνα με τον οργανισμό.

Και στις δύο δοκιμές αποφυγής, και πάλι το Tesla είναι το αυτοκίνητο που «βοηθά υπέρ το δέον» τον οδηγό και αναλαμβάνει πάρα πολλά. Για να αποφύγει τις λακκούβες, «το σύστημα Tesla δεν επιτρέπει στον οδηγό να αποκλίνει από την τροχιά που χαράχτηκε από τον υπολογιστή του αυτοκινήτου. Αυτό εμφανίζει και πάλι τον κίνδυνο της υπερβολικής εμπιστοσύνης του οδηγού προς το βοήθημα».
Τελευταία επεξεργασία από axel12p και 22 Οκτ 2018, 00:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#549524 Σε συνέχεια με το αποπάνω αν και το ενδιαφέρον για το άρθρο είναι κυρίως για το status της αγαπημένης μου NXP,

https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1333943

Autonomous vehicle hype cycle
Meanwhile, since summer, a once red-hot industry debate on robo-cars has cooled. Last month, Nvidia announced that it is downgrading its AI-based Nvidia Drive AGX Xavier System — originally designed for Level 4 autonomous vehicles — to Level 2+ cars. Tesla has decided to take its full self-driving (FSD) option off the menu “to avoid confusion.” Timing for the FSD rollout has become indefinite.

In parallel, new concerns began swirling around in the industry. Because carmakers haven’t yet nailed down their Level 2 advanced driver assistance systems (ADAS), Level 4 cars appear to be a lot further down the road.

The Insurance Institute for Highway Safety’s (IIHS) ADAS tests over the past summer exposed big gaps in Level 2 vehicle performance under a host of different scenarios. The systems proved fallible in numerous circumstances. In some cases, certain models equipped with ADAS are apparently blind to stopped vehicles and could even steer directly into a crash.

Against the market’s changing narrative on autonomous vehicles, it’s not surprising to hear Reger say that “the hype cycle of Level 5 cars — fully automated vehicles — has fallen off the cliff.” He recalled the time, a few years ago, when the initial excitement about EVs took a similar nosedive. Consumers were turned off by the prospect of an EV that couldn’t last 200 miles without a recharge.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#566100 Δεν ξέρω αν ταιριάζει εδώ..

Αυτόματο Φρενάρισμα Ανάγκης: Υποχρεωτικό από το 2020
Πενήντα χώρες συμφώνησαν να επιβάλλουν το AEBS –Advanced/Autonomous Emergency Braking System- στα καινούργια αυτοκίνητα. Ο κανονισμός αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέχρι το τέλoς του 2020.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για τα αυτοκίνητα δεν αφορούν μόνο τα πρότυπα ρύπανσης. Μπορούν επίσης να παρέμβουν και στον εξοπλισμό ασφαλείας. Αρκετά συστήματα έχουν γίνει υποχρεωτικά από το νόμο: ABS, ESP ή πιο πρόσφατα η κλήση έκτακτης ανάγκης.

Η επόμενη συσκευή που πρόκειται να γενικευθεί θα είναι αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Αυτό το σύστημα, που ονομάζεται AEBS, λειτουργεί με τη βοήθεια μιας κάμερας που ανιχνεύει μια επικείμενη σύγκρουση με ένα σταματημένο αυτοκίνητο, μια διάβαση πεζών... Αρχικά ειδοποιεί τον οδηγό και αν αυτός δεν αντιδράσει ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα.

Προς το παρόν δεν υπάρχει ημερομηνία για την έναρξη ισχύος του νέου κανονισμού. Αλλά έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα. Συνολικά 50 χώρες, περιλαμβανομένων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας (αλλά όχι της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών), συμφώνησαν με τον ΟΗΕ για την κατάρτιση ενός σχεδίου του κανονισμού.

Η συμφωνία μεταξύ των χωρών λήφθηκε στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας για τα αυτοματοποιημένα και συνδεδεμένα οχήματα του Παγκόσμιου Φόρουμ για την εναρμόνιση των κανονισμών που αφορούν τα οχήματα της CEE UN –Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Ευρώπη. Η τελευταία αναφέρει σε δήλωσή της: «Τα AEBS είναι ήδη διαθέσιμα για ορισμένα αυτοκίνητα σε ορισμένες χώρες, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν τυποποιημένες τεχνικές απαιτήσεις για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία αυτών των συστημάτων».

Ο κανονισμός θα εγκριθεί τον Ιούνιο από το Φόρουμ και στη συνέχεια θα υποβληθεί στα κράτη-μέλη. Η εφαρμογή του θα μπορούσε να εξεταστεί κατά τη διάρκεια του 2020. Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει μια εφαρμογή δύο σταδίων, πρώτα στα νέα μοντέλα, και στη συνέχεια σε όλα τα πωλούμενα αυτοκίνητα. Οι Βρυξέλλες εκτιμούν ότι η γενίκευση του AEBS μπορεί να σώσει περισσότερες από 1.000 ζωές ετησίως στην Ευρώπη.

https://www.drive.gr/news/aytomato-frenarisma-anagkis-ypohreotiko-apo-2020?fbclid=IwAR2pEnGKhLpWkyFKjJ9UikbsVQE8sfi1o7PJAq36CrBWNvQN8KInCfBNAwM
Άβαταρ μέλους
By 224v
#570485 Ακουσα με ενδιαφερον τις 2 εκπομπες "Στα Ακρα" της Φλεσσα στην ΕΡΤ με θεμα τον Δασκαλακη, καθηγητης στο ΜΙΤ ειδικευμένο στην Τεχνητη Νοημοσυνη, ανεφερε και για τα αυτονομα οχήματα και την εξεληξη τους. Αξιζει να την βαλετε και να την δειτε ώστε να ξερετε που παει το πραγμα και τι προβλήματα πρεπει να λυσει ώστε η αυτονομια στα οχήματα να είναι ασφαλης.

https://webtv.ert.gr/shows/sta-akra/
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#591169 Οκ, με λίγο οδήγηση στην Αθήνα κατάλαβα γιατί βγάζετε off η το θεωρείτε άχρηστο το lane assist
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#591254
KiloMeater έγραψε:Οκ, με λίγο οδήγηση στην Αθήνα κατάλαβα γιατί βγάζετε off η το θεωρείτε άχρηστο το lane assist


δεν θυμοσουν πως ηταν η Αθηνα που εζησες 40 χρονια?
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#591268 Κάποια πράγματα δεν τα προσέχεις πάρα μόνο ως delta.
Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν με τις διαγραμμίσεις , την ορθότητα, την ένταση, τη συνέπεια, δεν υπήρχε λόγος και ούτε με είχε προβληματίσει ποτέ.
Το κατάλαβα τώρα που το lane assist παλαβωσε και ειτε δε διάβαζε στην καλύτερη, είτε κάτι μισό σβησμένες το στέλνουν στη μπαριερα.

Ότι πρέπει για δοκιμές της Τέσλα
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#591290
KiloMeater έγραψε:Το κατάλαβα τώρα που το lane assist παλαβωσε και ειτε δε διάβαζε στην καλύτερη, είτε κάτι μισό σβησμένες το στέλνουν στη μπαριερα.

Ότι πρέπει για δοκιμές της Τέσλα


Έχουν ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές :lol:

Στη Φλώρινα το πρώτο «ευρωπαϊκό» ατύχημα του Tesla Model 3

Λίγο έξω από τη Φλώρινα καταγράφηκε την Παρασκευή 25 Μαΐου το πρώτο ατύχημα ενός Tesla Model 3 στην Ελλάδα, αλλά και γενικότερα εκτός ΗΠΑ. Ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου μοντέλου, Γιου Γιου Χουέ, πραγματοποιούσε με το Tesla του μία περιοδεία στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, έχοντας διανύσει μέχρι τώρα περίπου 40.000 χιλιόμετρα σε 25 διαφορετικές χώρες.

Σύμφωνα με πρώτες δηλώσεις του, το όχημα βγήκε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες εκτός πορείας και χτύπησε εντελώς απροειδοποίητα στις προστατευτικές μπαριέρες του δρόμου, ενώ ταξίδευε με ενεργοποιημένο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot.

https://www.reader.gr/news/aytokinito/sti-florina-proto-eyropaiko-atyhima-toy-tesla-model-3

Πέρα από την πλάκα, οι διαγραμμίσεις στην Ελλάδα είναι άθλιες. Σε αρκετά σημεία υπάρχουν παλιές διαγραμμίσεις που σε οδηγούν πάνω στις μπαριέρες. :thumbsdown:
Άβαταρ μέλους
By mirage
#591308
KiloMeater έγραψε:Κάποια πράγματα δεν τα προσέχεις πάρα μόνο ως delta.
Δεν είχα ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν με τις διαγραμμίσεις , την ορθότητα, την ένταση, τη συνέπεια, δεν υπήρχε λόγος και ούτε με είχε προβληματίσει ποτέ.
Το κατάλαβα τώρα που το lane assist παλαβωσε και ειτε δε διάβαζε στην καλύτερη, είτε κάτι μισό σβησμένες το στέλνουν στη μπαριερα.

Ότι πρέπει για δοκιμές της Τέσλα


Θα μας τρελάνεις βρε Κιλο 40 χρόνια δεν είχες πάρει πρέφα ολα αυτα;
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#591309 Μαλλον συνηθισε να τα κανει το αυτοκινητο απο μονο του και του κακοφαινεται τωρα.
Κατι το οποιο ειναι κακο, γιατι το συστημα μπορει να αστοχησει και η προσοχη του οδηγου μπορει να ειναι αλλου με μη ωραιες συνεπειες.