- 20 Ιούλ 2018, 18:17
#524325
Στο πλευρό του κινητήρα που είναι η εξαγωγή υπάρχουν 2 σωλήνες Φ 20mm που φέρνουν νερό στο δοχείο διαστολής και στο καλοριφέρ όπως και στην ψύξη της τουρμπίνας όταν σταματάει η λειτουργία του κινητήρα, η κυκλοφορία αυτή γίνεται με μια μαγνητική αντλία που πέρνει εντολή από την ECU η οποία πέρνει τα σήματα από τη θερμοκρασία νερού και λαδιού και λειτουργεί την αντλία για 15' ώστε να πέσει η θερμοκρασία του cartridge για την αποφυγή καρβουνιάσματος του λαδιού στα κουζινέτα της τουρμπίνας, τα κάρβουνα του λαδιού είναι σκληρά, ειδικά των σύγχρονων συνθετικών λαδιών, και είναι υπεύθυνα για την καταστροφή των κουζινέτων και του άξονα της,.
Η πολλαπλή του εργοστασίου βρίσκεται περίπου 5 εκ ψηλότερα από τις σωλήνες του νερού και δεν τις επηρεάζει αισθητά θερμοκρασιακά, είναι σιδερένιες και αυτό συνεπάγεται ότι με τα χρόνια έχουν τρυπήσει στα άκρα εκεί που στερεώνονται τα κολλάρα, η αιτία είναι ανάμεσα στα άκρα και στα κολλάρα μέχει στάσιμο νερό και με τα χρόνια τις διαβρώνει.
Το πρόβλημα λύνεται με κόψιμο των άκρων και κόλλημα άλλων νέων, έτσι έφτιαξα στον τόρνο νέα ανοξείδωτα άκρα και τα κόλλησα στη θέση των παλαιών τρύπιων τα οποία είχα αφαιρέσει, μέχρι εδώ καλά αν και το κόλλημα ενός σάπιου μετάλλου με ένα καινούργιο δεν επιτρέπει και τόσο - καλλιτεχνικές - κολλήσεις, αλλά ΟΚ η δουλειά γίνεται και λειτουργεί.
Όταν έβαλα την παλαιά επισκευασμένη σωλήνωση και ακούμπισα επάνω το χταπόδι που έχω φτιάξει είδα ότι οι σωλήνες του χταποδιού κατεβαίνουν αρκετά κάτω από τις σωλήνες και τις ακουμπάνε, έτσι έπρεπε να μετακινηθούν προς το μπλόκ της μηχανής τουλάχιστον 15mm για να μην ακουμπάνε στο χαταπόδι αλλά και για να δημιουργηθεί ένας χώρος να τοποθετηθεί μια θερμοασπίδα να ανακόψει τη θερμοκρασία από το χταπόδι στις σωλήνες.
Η λύση ήταν να αλλαχθεί όλη η στήριξη των σωλήνων για να τραβηχτούν προς τα μέσα, η δουλειά ήταν αρκετή λόγω της βάσης και οι σωλήνες ήδη τραυματισμένες, το σημείο που βρίσκονται είναι δύσκολο στην προσέγγιση αν τρυπούσαν κάποια στιγμή με τον κινητήρα στη θέση του, αφού για να επισκευαστούν έπρεπε να αφαιρεθεί η τουρμπίνα και το χταπόδι, έτσι πήρα την απόφαση να φτιάξω καινούργια σωλήνωση από ανοξείδωτο υλικό Φ 22mm σε διαφορετική θέση προς τα μέσα για να μην ακουμπάνε στο χταπόδι και να μην υπάρχει ο κίνδυνος για μελλοντική διάτρηση που τόση δουλειά θα προσέθετε κάποια στιγμή στο μέλλον, σκεπτόμενος ότι ο κος Μέρφυ θα έκανε την εμφάνιση του σε ακατάλληλη ώρα, σε ακατάλληλο μέρος και σε ακατάλληλες καιρικές συνθήκες.
Oι φωτό είναι κατατοπιστικές, αυτές και άλλες δυσκολίες αντιμετωπίζει όποιος αποφασίζει να αλλάξει διάφορα λειτουργικά εξαρτήματα στον κινητήρα του που δεν είναι plug and play
bbcode image