Η δυνατότερη έκδοση της σειράς και συνάμα το κύκνεια άσμα της.Μηχανικά μέρη απ την δίλιτρη berlina με απόδοση 132 ίππων και μπλοκέ διαφορικό στον βασικό εξοπλισμό.Καινούργιας σχεδίασης ταμπλώ και πίνακας οργάνων,καθίσματα με προσκέφαλα,νέα σχεδίασης εμπρός μάσκα,μεγάλα φώτα πίσω.Υπήρχε η δυνατότητα για παραγγελία με A/C,φιμέ κρύσταλλα,ηλεκτρικά παράθυρα και τις γνωστές ζάντες ελαφρού κράματος Millerighe.Εικόνα ιδιαίτερα συνηθισμένη στη χώρα μας,μιας και όλα τα Junior,ακόμα και οι Giulia Sprint Gt δεν γλύτωσαν,ύστερα από κοπτοραπτική βάφτηκαν σχεδόν όλα κόκκινα και έγιναν baloce που λέω και 'γω.
upload
free image upload
Το αυτοκίνητο που άλλαξε την πορεία της εταιρείας που απευθύνεται πλέον σε ευρύτερο κοινό.Τρείς σειρές παρήχθησαν όλες με κινητήρα 1300 κ.ε. και ιπποδυνάμεις από 50 ίππους μέχρι 74 στις τελευταίες ti.Οι φωτό από την γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Portello, είναι από το περιοδικό Quattroruote και υπάρχουν επίσης και στο velocetoday.com
Η απόφαση για ένα μικρότερο μοντέλο υπαγορεύτηκε από της ανάγκες της τοπικής αγοράς αφού το 1964 πουλήθηκαν 307852 καινούργια αυτοκίνητα από 1000-1500 κ.ε.και μόνο 48446 από 1501-2000 κ.ε.Μετά την εμφάνιση των μικρότερων εκδόσεων σε όλα τα μοντέλα υπάρχει πλέον στο πίσω μέρος ένδειξη κυβισμού.
Παρουσίαση στη Monza το Μάιο του 1964,μάσκα με δύο προβολείς,τεσσάρι κιβώτιο ταχυτήτων,δισκόφρενα παντού,κινητήρας 1290cc 78 ίπποι.Ιδιαίτερα σπάνιο μοντέλο πλέον ακόμα και στην Ιταλία,αφού μέχρι πριν λίγο τις απέσυραν σωρηδόν,ενώ πολλές μετατράπηκαν σε 1300 Ti.Η φωτό αρχείου είναι από την παρουσίαση.
free photo hosting
Παρουσιάστηκε στη Ρώμη τον Ιανουάριο του 1975,μεσούσης της ενεργειακής κρίσης.Πανομοιότυπα μηχανικά μέρη με τη 1800 εκτός του κινητήρα που προερχόταν από τη giulia με μεγαλύτερη όμως απόδοση φτάνοντας τους 109 ίππους.Φτωχότερη σε εξοπλισμό,με τιμόνι απο δερματίνη,κονσόλα χωρίς ξύλινες επενδύσεις,απουσία θηκών από το πίσω μέρος των εμπρός καθισμάτων,όργανα σε μπλέ φόντο,ακόμα και η μοκέττα στο χώρο αποσκεύων ήταν έξτρα.
Εξωτερικά,απουσίαζαν τα πούλια από τους προφυλακτήρες,οι γρίλλιες του εξαερισμού της καμπίνας ήταν μαύρες ματ,ο πίσω προφυλακτήρας μικρότερος,και η εμπρός μάσκα είχε μόνο δύο προβολείς.
image upload no compression
image ru
Παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 1969 στην έκθεση του Τορίνο,αλλά η ιστορία ξεκινά δυο χρόνια πριν στην ίδια έκθεση όταν ο πρόεδρος της Alfa Romeo Giuseppe Luraghi επισκέφθηκε το περίπτερο των αδερφών Zagato.
Η απαίτηση του ήταν ένα μικρό κουπέ,που όμως έπρεπε να μην έχει κανένα κοινό σχεδιαστικά ούτε με τη σειρά Gt,σχεδιασμένη απ τον Giugiaro,ούτε με τη Spider του Studio Pininfarina.Το αποτέλεσμα που βλέπουμε στις φωτό,ανήκει στον Ercole Spada,που επηρεασμένος από την Tubolare Zagato,είχε σχήμα σφήνας με κομμένο απότομα πίσω μέρος για καλύτερη αεροδυναμική,Οι εμπρός προβολείς ήταν καλυμμένοι με διάφανο plexiglass με τον φρέσκο αέρα να περνά από το ιδιόμορφο άνοιγμα που δημιουργούσε και τον γνωστό θυρεό.
Παρ'όλο που όλοι θεωρούμε ότι βασίστηκε στο πλαίσιο του Gt junior, κάτι τέτοιο δεν είναι αληθές μιας και χρησιμοποιήθηκε το πλαίσιο της Spider για καλύτερη ακαμψία.Τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής είχαν πόρτες και καπώ από αλουμίνιο,δίνοντας αργότερα τη θέση τους στον κλασικό χάλυβα.
Ιδιαίτερο εσωτερικό,εξ'αρχής σχεδιασμένο από τον Zagatο,με νέο ταμπλώ,κονσόλα και καθίσματα.Υπήρχε φυσικά και η δυνατότητα να ανασηκώνεται,ηλεκτρικά, λίγα εκατοστά
η πίσω πόρτα για καλύτερο εξαερισμό του εσωτερικού.
Βασισμένο στα μηχανικά μέρη του Gt 1300 Junior,απέδιδε 89 ίππους από 1290 κ.ε. μέσω δυο διπλών καρμπυρατέρ.Τέσσερα δισκόφρενα,πεντατάτυχο κιβώτιο ταχυτήτων.
Κατασκευάστηκε συνολικά σε 1108 μονάδες.
Στα τέλη του 1972 παρουσιάστηκε και, η ανάλογη με τη Gt 1600 Junior, σειρά με αισθητικές αλλαγές κυρίως στα πίσω φωτιστικά σώματα και μηχανικά μέρη της 1600.Ακόμη πιο ιδιαίτερη μιας και κατασκευάστηκε μόλις σε 402 μονάδες.
photos upload
image free hosting
image search
Παρουσιάστηκε στο 36ο σαλόνι του Τορίνο στις 19 Απριλίου του 1954.Ενα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την εταιρεία μιας και σηματοδοτούσε την στροφή της εταιρείας σε πιο προσιτά αυτοκίνητα από αυτά του παρελθόντος.Σε καμμία περίπτωση βέβαια δεν ήταν φθηνή αφού κόστιζε 2 εκατ λιρέττες με το μέσο μηνιαίο μισθό να είναι στις 40 χιλιάδες λιρέττες.Ηταν τέτοια η αποδοχή απ το κοινό που τις ημέρες της έκθεσης δόθηκαν πάνω από 700 παραγγελίες.Εννιά διαφορετικές εκδόσεις σε 1300 και σε 1600 κ.ε με συνολική παραγωγή 180000 μονάδες.
Κατασκευασμένη απ τον Bertone,όλοι θεωρούμε ότι είναι σχέδιο του Nucio αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.Το πρώτο σχέδιο ανήκει στον Scarnati που τότε εργαζόταν για την Alfa Romeo αλλά δεν ικανοποίησε τον γενικό διευθυντή Francesco Quaroni ο οποίος ανέθεσε το project στους Mario Boano και Franco Scaglione.Στο μεσοδιάστημα ο Boano έφυγε από τον Ghia για να δουλέψει στη Fiat και το αποτέλεσμα που όλοι ξέρουμε ανήκει στον Scaglione.
Κινητήρες 1300 και 1600 κ.ε. με αποδόσεις από 65 ίππους μέχρι 100 στις εκδόσεις Veloce.
upload photos
Παρουσιάστηκε το 1984 στην Εκθεση του Τορίνο,από μια μάλλον μπερδεμένη διοίκηση,αφού μόλις τους επόμενους μήνες αν κάποιος πήγαινε σε μια έκθεση της Alfa είχε να διαλέξει ούτε λίγο ούτε πολύ ανάμεσα σε τέσσερεις μπερλίνες,τις Giulietta,Alfetta για το 1984 και 75 για το 1985,την 90 και την Alfa 6.Τον (ανα)σχεδιασμό του αμαξώματος τον είχε αναλάβει το studio Bertone,μιας και το πλαίσιο ήταν ουσιαστικά αυτό της Alfetta.
Βασισμένη στα μηχανικά μέρη της Alfetta είχε κινητήρες 1,8-2.0 λίτρων βενζίνης και 2.4 turbodiesel.Υπήρχε επίσης ο γνωστός 2.5 λίτρων με ψεκασμό της Bosch.Αργότερα παρουσιάστηκε σε δίλιτρη έκδοση,για να ξεπεραστεί ο φορολογικός σκόπελος που ίσχυε τότε για αυτοκίνητα πάνω από 2000 κυβικά εκατοστά,πάντα σε διάταξη V με τον ψεκασμό να είναι Spica σ'αυτά τα μοτέρ.
Πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό,ώστε να μην μοιάζει με της Alfetta,ηλεκτρονικοί πίνακες οργάνων,δίχρωμες ταπετσαρίες,ηλεκτρικές ευκολίες,επιλογή για δερμάτινες επενδύσεις,A/C,οροφή και το εμπρός σπόιλερ που κατέβαινε μετά από κάποια χιλιόμετρα βελτιώνοντας την αεροδυναμική,έκαναν την εταιρεία να τη διαφημίζει ως την πιο εξελιγμένη μπερλίνα της για την δεκαετία του "90,εξ ου και το όνομα της.
Στις φωτό η έκδοση 2.5 V6 Quadrifoglio Oro,με τη χαρακτηριστική θέση στο ταμπλώ για τσάντα της Ιταλικής εταιρείας Valextra.
imgurl
image hosting 5mb
Παρουσιάστηκε στην Εκθεση της Γενεύης το Μάρτιο του 1966.Σχεδιασμός και παραγωγή απο τον Πινινφαρίνα.Το τελευταίο project του Battista Pininfarina ο οποίος πέθανε λίγο μετά την παρουσίασή της.Γνωστή και ως Osso di Seppia (κόκαλλο σουπιάς),αλλά και ως Coda Lunga(μακριά ουρά).Το όνομα Duetto το πήρε μετά από διαγωνισμό που είχε προκυρήξει το ίδιο το εργοστάσιο.Ο νικητής Giudobaldo Trionfi παρέλαβε σαν έπαθλο μιά ολοκαίνουργια spider από τον τότε πρόεδρο Giuseppe Luraghi.Το όνομα δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ επίσημα,μιάς και ήταν κατοχυρωμένο από μιά εταιρεία μπισκότων.
Το πρώτο μοντέλο 105.03 έίχε κινητήρα 1570cc απόδοσης 109 cv.τον Ιανουάριο του 1968 παρουσιάστηκε η 1750 Veloce(105.57) με κινητήρα 1779 cc απόδοσης 118 cv.Για την αγορά των ΗΠΑ,εφοδιαζόταν με ψεκασμό Spica.Τέλος,τον Ιούνιο του 1968 παρουσιάστηκε η 1300 Junior (105.91) με κινητήρα 1290cc και απόδοσης 89cv.Παραγωγή της σταμάτησε γύρω στα τέλη του 1969 με την παρουσίαση της δεύτερης σειράς,της codatronca.
image hosting more than 5mb
Η μακροβιώτερη σειρά της Spider.Πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη του 1969 σαν 1750 Veloce.Μέχρι το τέλος της χρονιάς κατασκεύαστηκαν μόνο δύο αυτοκίνητα.Τον Νοέμβριο του 1970 παρουσιάστηκε και η 1300 Junior.Τελείως διαφορετική σαν αμάξωμα απο την προκάτοχό της,βάσισε τον σχεδιασμό της ουράς της στις μελέτες του πρωτοπόρου Γερμανού αεροδυναμιστή Wunibald Kamm.Σκοπός ήταν να μην υπάρχουν στροβιλισμοί αέρα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου,πράγμα όμως που δεν διαπιστώθηκε ποτέ,καθώς δεν μετρήθηκε ποτε σε αεροδυναμική σύραγγα.
Το restyling έκανε ο Fillipo Sapino,αργότερα επικεφαλής της Ghia αλλά τότε υπάλληλος του Pininfarina.Υπήρξε το πιο καλοπουλημένο μοντέλο Spider,ειδικά στις ΗΠΑ.Ισως γι'αυτο να έχει και ''διπλή'' ονομασία.Coda tronca (κοντή ουρά) στην Ιταλία και Kamm-Tail στις αγγλοσαξωνικές χώρες.
1969 Παρουσιάζεται η 1750 Veloce.Κανούργιο ταμπλώ απο πλαστικό,καθίσματα με προσκέφαλα,και εκτός ελαχίστων πρώτων αυτοκινήτων "κρεμαστά'' πετάλια,κεντρική κονσόλα κ.ά.
1970.Νοέμβριος.Ξεκινά η παραγωγή της 1300 Junior.Μηχανικά έχει τις βελτιώσεις της 1750 αλλά το ταμπλώ της παραμένει σιδερένιο σαν της πρώτης σειράς.
1971.Ιούνιος.Η δίλιτρη αντικαθιστά τη 1750
1972.Παρουσιάζεται η 1600 Junior.Εκτός του κινητήρα,καμμία αλλαγή από τη 1300.
1974.Unificata.Ολα τα μοντέλα πλέον "ομογενοποιούνται"και εξωτερικά ξεχωρίζουν μόνο από την ένδειξη του κυβισμού.
Στα επόμενα χρόνια δεν έγιναν σημαντικές αλλαγές εκτός από νέα χρωματολόγια,διαφορετικά τάσια,φαρδύτερα ελαστικά και ζάντες ελαφρού κράματος στον στάνταρ εξοπλισμό,air condition στάνταρ για τις ΗΠΑ,αλλαγή από στρογγυλό εξωτερικό καθρέπτη σε οβάλ κλπ.
upload photo
Η τρίτη σειρά,γνωστή και ως aerodinamica ή duck tail,παρουσιάστηκε στην Εκθεση της Γενεύης το 1983.Βασισμένη σε μια αεροδυναμική μελέτη που είχε κάνει ο Pininfarina το 1974,απέκτησε πλαστικούς προφυλακτήρες,και το άσχημο πίσω σποιλέρ.Οι διαθέσιμοι κινητήρες μετά την κατάργηση του 1300,ήταν πλέον δύο, 1600-2000cc.Το 1986 παρουσιάστηκε και η Quadrifoglio Verde,με αναβαθμισμένο σαλόνι και με νέο styling στο αμάξωμα που περιελάμβανε νέα σποίλερ εμπρός και πίσω καθώς και πλαινούς μαρσπίεδες.
Το 1985 παρουσιάστηκε για την αγορά των ΗΠΑ μιά πιό λιτή απο πλευράς εξοπλισμού έκδοση με το όνομα Graduate,προσπαθώντας να συνδέσει τη Duetto με τη τρίτη σειρά.
Δεξιοτίμονες εκδόσεις δεν παρήχθησαν ποτέ μιάς και η παραγωγή τους σταμάτησε το 1979.Η Bell & Colvill επίσημος αντιπρόσωπος τότε στη Μ.Βρεττανία αναλάμβανε έναντι τσουχτερού τιμήματος τη μετατροπή,με σχεδόν άψογο αποτέλεσμα.
Κυριότερες αλλαγές κατά την παραγωγή.
1985.Καταργούνται οι inox εξωτερικοί καθρέπτες και τη θέση τους παίρνουν μεγάλοι πλαστικοί μαύροι.
1986.Πάλι στη Γενεύη,παρουσιαζεται το γενναίο face-lift του εσωτερικού.Νέος πίνακας οργάνων,νέοι αεραγωγοί,κονσόλα και καΠαράλληλα με τις 1600-2000,αρχίζει και η διάθεση της Q.V,με το νέο body styling kit,νέες ζάντες αλουμινίου,δερμάτινο σαλόνι και νέο hard top.
1988.Ολη η παραγωγή μεταφέρεται στον Pininfarina στο Τορίνο.
free photo hosting
image hosting over 10mb
free photo hosting