Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483413 Σήμερα πήρα τη λυπητερή για ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής. Κινητήρας Ζ18ΧΕ σε Οpel Astra H GTC με 194.000χλμ/12,5 χρόνια. Είχα πάει για σέρβις ρουτίνας (λάδια) και αντικατάσταση κολλάρων και δοχείου διαστολής ψυκτικού κυκλώματος. Όταν ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των υλικών στο ψυκτικό κύκλωμα και έπεσε το υγρό στο κύκλωμα, πάει ο μηχανικός να βάλει μπροστά τον κινητήρα για να ξεκινήσει διαδικασία εξαέρωσης, και ακούγεται το πρώτο κροτάλισμα (με ανοιχτό καπώ, εξ ου και ακουγόταν πιο έντονα και χαρακτηριστικά). Με το που το ακούει μου λέει με τη μία, έχεις ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής...και μένω επί τόπου. Βρε χρυσέ μου άνθρωπε, είσαι σίγουρος; δεν έχω διαπιστώσει ιδιαίτερα συμπτώματα ως σήμερα...Ναι μου λέει. Με τα πολλά αλλάζουμε και τα λάδια, και ζητώ από τον βοηθό του να ρίξει μια ματιά να δει αν φαίνεται κάτι στην πολλαπλή. Πρόθυμος ο βοηθός ξεβιδώνει το μανδύα προστασίας από τη θερμότητα που βρίσκεται μπροστά από την πολλαπλή εξαγωγής (η οποία στο Ζ18ΧΕ είναι ενιαία με τον καταλύτη), βάζουμε και ένα φακό για καλύτερο φωτισμό και μετακινώντας δεξιά-αριστερά τον προστατευτικό μανδύα (μια που δεν μπορούσαμε ως είχε να τον αφαιρέσουμε τελείως), να σου μετά από λίγο που αποκαλύπτεται το ράγισμα στην πολλαπλή εξαγωγής...
Τι κάνουμε τώρα; τον ρωτώ...Βρες μια μεταχειρισμένη μου λέει, και φέρτην να την βάλουμε, και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, για να μη γίνει καμιά σοβαρή ζημία, πέρα από το γεγονός ότι θα έχεις μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση...
Στο ερώτημά μου αν αναλαμβάνει αυτός να μου βρει μεταχειρισμένη πολλαπλή, ήταν αρνητικός, για προφανείς λόγους βέβαια..Μου πρότεινε πάντως να ψάξω στα μαγαζιά της Λιοσίων και όχι της Φραντζή, για να πετύχω όπως είπε καλύτερες τιμές.
Μετά από ένα δικό μου πρόχειρο ψάξιμο από το car.gr διαπίστωσα ότι για το συγκεκριμένο ανταλλακτικό για το μοτέρ μου (δηλαδή πολλαπλή με καταλύτη μαζί) υπάρχει στάνταρ ταρίφα στα μεταχειρισμένα, στα 150 ευρώ (4 βρήκα και ρώτησα, ούτε ένας δε μου έδωσε χαμηλότερη τιμή). Και κάπου εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα:
Πόσο πιθανό είναι να προκληθεί σοβαρότερη βλάβη, στον κινητήρα, αν δεν αντικαταστήσω το συντομότερο δυνατόν τη ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής; Αν ήσασταν στη θέση μου θα την αλλάζατε ει δυνατόν και αύριο (που λέει ο λόγος);
Με δεδομένες τις τιμές του σετ ως μεταχειρισμένου (150 ευρώ), βρίσκω από εξωτερικό μέσω ebay στα ίδια ή λίγο παραπάνω λεφτά (150-185 ευρώ μαζί με μεταφορικά) καινούριο σετ (με 2 έτη εγγύηση). Αξίζει να προτιμήσω μια τέτοια λύση από το να πάρω από Ελλάδα μεταχειρισμένο σετ όπου πχ μπορεί ο καταλύτης να είναι ήδη σπασμένος εσωτερικά, βουλωμένος ή κι εγώ δεν ξέρω τι; Φυσικά η τιμή καινούριου γνήσιου δεν παίζει ούτε για αστείο (τετραψήφια).
Τέλος, θεωρητικά παίζει και η λύση του ανοξείδωτου χειροποίητου χταποδιού, αλλά από όσο ήδη μαζί με καταλύτη αυτή η λύση παίζει γύρω στο 500αρικο οπότε μάλλον δεν έχει νόημα να ασχοληθώ (με γνώμονα το όσο γίνεται λογικό κόστος επισκευής). Βρήκα τέλος και ανοξείδωτη πολλαπλή χωρίς καταλύτη (decat) λίγο πάνω από τα 200 ευρώ (τελική τιμή με ταχυδρομικά). Τι προβλήματα θα είχα αν προχωρούσα σε μια τέτοια επιλογή; Εκπομπές ρύπων για ΚΤΕΟ; Θέματα με τον λ ή και άλλα προβλήματα;
Παρακαλώ πολύ παιδιά τα φώτα σας.
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#483415 Please μην πετάξεις τον καταλύτη καταρχήν.

Έπειτα, το καινούριο με 150-185 τι είναι; ΟΕΜ;
Άβαταρ μέλους
By xenos
#483420 Ειναι προκαταλυτης υποθετω ε;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#483424 για αφτερμαρκετ ουτε να το σκεφτεσαι.Δεν ξερεις εαν θα ραγισει,εαν θα πετσικαρει η πλακα που βιδωνει πανω στο καπακι,δεν ξερεις εαν ειναι μελετημενο σωστα(αργοτερο σπουλ λογω λανθασμενης σχεδιασης) πολλα δεν ξερεις.
Αυτο που ειπες απο ιμπει ειναι γνησιο?
τιμη πολλαπλης στην Ελλαδα ποσο κοστιζει?
Άβαταρ μέλους
By xenos
#483428 Τα μξ5 αλλαζουν με χειροποιητο αντιγραφη επωνυμου, χωρις προκαταλυτη στα 200-250 € περιπου, οποτε καπου εκει θα ναι λογικα.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483431 Αναφέρομαι σε κάτι τέτοιο παιδιά:
http://www.ebay.de/itm/KRUMMER-KAT-KATA ... SwC~dZy~vi

Αν δεν κάνω λάθος είναι aftermarket που από ότι λέει ο κατασκευαστής έχει πιστοποίηση καταλληλότητας γιατο συγκεκριμένο αυτοκίνητο και εγγύηση 2 ετών.
Ο καταλύτης όπως είπα είναι πακέτο με την πολλαπλή και δεν νομίζω ότι είναι προκαταλύτης.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483434 Εχω βρει και κάτι τέτοιο σε ανοξείδωτο (τρομάρα μου, το ανοξείδωτο με μάρανε).
https://www.ebay.co.uk/itm/STAINLESS-EX ... SwJtdaLmfA
Αυτό που με προβληματίζει σε μεταχειρισμένο γνήσιο είναι το ενδεχόμενο (αφού τσεκαριστεί η πολλαπλή οπτικά για τυχόν ρηγματώσεις) μην έχει θέμα το κομμάτι του καταλύτη (βουλώματα, σπασίματα κλπ) και κάνω μια τρύπα στο νερό.
Για τα θέματα εφαρμογής του αφτερμάρκετ, θέλω να πιστεύω ότι οι άνθρωποι δεν είναι τόσο τρόμπες για να είναι τόσο μάπα το καρπούζι (άλλωστε ο τύπος που έχω αναρτήσει ενδεικτικά το προιόν του φέρεται να έχει πουλήσει πάνω από 150 κομμάτια...αν ήταν τόσο μάπα τι διάολο).
Σε ότι έχει να κάνει με το ενδεχόμενο να μου χτυπήσει κάποια σοβαρή ζημία στο μοτέρ όσο το λειτουργώ με το ράγισμα στην πολλαπλή, πέρα από το θέμα της κατανάλωσης και των όποιων επιδόσεων, έχω βάσιμους λόγους να φοβάμαι για χειρότερα ή όχι;
Άβαταρ μέλους
By markvag
#483435 Αυτό είναι ο προκαταλύτης. Ένας πρώτος καταλύτης, πριν τον "κανονικό" που βρίσκεται πίσω, κοντά στην εξαγωγή.

Με 150-200 ευρώ δεν θα το σκεφτόμουν. Θα το άλλαζα. Προφανώς και δεν μπορείς να κυκλοφορείς με ραγισμένη κεφαλή, τίποτα δεν θα δουλεύει σωστά στο αμάξι. :rtfm:

@ντίμης: Δεν είναι τούρμπο το αμάξι, δεν έχει θέματα με σπουλαρίσματα τουρμπίνας! :protest: :lol:
Άβαταρ μέλους
By dstou
#483442
Αυτό που με προβληματίζει σε μεταχειρισμένο γνήσιο είναι το ενδεχόμενο (αφού τσεκαριστεί η πολλαπλή οπτικά για τυχόν ρηγματώσεις) μην έχει θέμα το κομμάτι του καταλύτη (βουλώματα, σπασίματα κλπ) και κάνω μια τρύπα στο νερό.
,

Αμφιβολίες τέλος, γι' αυτό υπάρχουν τα ολοκαίνουργα γνήσια.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#483447 dstou, το ολοκαίνουριο γνήσιο κοστίζει (τιμή καταλόγου) κάπου στα 1700 ευρώ (άντε 1300 με τη συνήθη έκπτωση).
http://www.opel.gr/microapps/parts/?search=55560958
Θα έδινες τόσα λεφτά για αμάξι που πουλιέται δεν πουλιέται 4500 ευρώ, για αλλαγή πολλαπλής/καταλύτη;
Επίσης, με βάση την ονοματολογία σε κατάλογο γνήσιων ανταλλακτικών δε βλέπω (markvag) το μεσαίο καζανάκι ή κάτι άλλο στο κύκλωμα της εξάτμισης να ονομάζεται καταλύτης, πέραν αυτού που πάει πακέτο με την πολλαπλή:
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/290/4267/938/
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/290/4267/926/
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#483448
markvag έγραψε:
@ντίμης: Δεν είναι τούρμπο το αμάξι, δεν έχει θέματα με σπουλαρίσματα τουρμπίνας! :protest: :lol:


με λαθος σχεδιασμενη πολλαπλη δεν ειναι αναγκη να ειναι τουρμπο για να γινει χειροτερο.Απειρα τα παραδειγματα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#483451
lazarefa έγραψε:Για τα θέματα εφαρμογής του αφτερμάρκετ, θέλω να πιστεύω ότι οι άνθρωποι δεν είναι τόσο τρόμπες για να είναι τόσο μάπα το καρπούζι (άλλωστε ο τύπος που έχω αναρτήσει ενδεικτικά το προιόν του φέρεται να έχει πουλήσει πάνω από 150 κομμάτια...αν ήταν τόσο μάπα τι διάολο).


πανευκολο ,και πολλα τα παραδειγματα με ραγισματα,στραβες πλακες,κακη αποδοση.Και μιλαμε για επωνυμα προιοντα κοστους 1000-1500 ευρω,οχι ιμπει με 150 ευρω.