- 22 Δεκ 2017, 12:04
#466844
babakos έγραψε:Μια ερώτηση και από εμένα
Τον τελευταίο καιρό η γυναίκα μου παραπονείται οτι έχει αυξηθεί ο θόρυβος που κάνει το μοτέρ στο αυτοκινητό της (Opel Mokka 1.6 Diesel). Δεν το οδηγώ πολύ συχνά για να έχω πλήρη άποψη. Χτές το έκανα μια (καλή) βόλτα και για να το "ξεκαπνίσω" λίγο και όντως πρέπει να έχει δίκιο. Το όχημα έχει 30000χλμ και έχει κάνει ολα τα service του κανονικά. Καύσιμα (σχεδόν) πάντα από έμπιστο πρατήριο, REDEX + premium πετρέλαιο (κατά καιρούς)
Καμμιά ιδέα πριν πάω για έλεγχο για να ξέρω τι θα μπορούσε να είναι ;
Έλεγξε την ποσότητα των λαδιών, μάλλον έχει κάνει πολλές ενεργητικές αναγεννήσεις και θα έχει πετρέλαιο στο κάρτερ μαζί με το λάδι.
Ο θόρυβος προέρχεται από τις αναγγενήσεις του φίτρου dpf, τα μοτέρ με φίλτρο dpf χρειάζονται γρήγορες διαδρομές, περισσότερο από 70 χλμ ταχύτητα για περισσότερο από 40΄ ώστε να γίνουν παθητικές αναγεννήσεις του φίλτρου.
Το φίλτρο αυτό προορίζεται για να συγκατεί την τέφρα από την καύση του πετρελαίου, τα στερεά ττης καύσης το βουλώνουν σταδιακά, έτσι μέσω της πυρόλησης του φίλτρου ( απαιτείται θερμοκρασία 500c και πάνω ) τα στερεά μετατρέπονται σε τέφρα, όταν το αυτοκίνητο κινείται συνεχώς μέσα στην πόλη με σχτικά χαμηλές ταχύθτητες η θερμοκρασία των καυσαερίων δεν είναι τόσο υψηλή ώστε να γίνει παθητική πυρόλυση, οι αισθητήρες όταην αντιληφθούν πληρότητα του φίλτρου ψεκάζουν περισσότερο πετρέλαιο ώστε να ανέβει η θερμοκρασία στα καυσαέρια και να γίνει πυρόληση του φίτρου για την μετατροπή των στερεών κατάλοιπων σε τέφρα ( ενεργητική πυρόλυση ) η περισσεια αυτή του πετρελαίου στον χώρο καύσης ναι μες ανεβάζει την θερμοκρασία αλλά λόγω της χαμηλής ταχύτητας περιστροφής του κινητήρα μέρος του πετρελαίου περνάει στον χώρο του κάρτερ αναμιγνύεται με το λάδι ανεβάζοντας την ποσότητα του λαδιού.
Σε ακραίες περιπτώσεις, ( όχι και τόσο ακραίες ) περνάει λάδι με πετρέλαιο στον χώρο καύσης του κινητήρα από την οδό των αναθυμιάσεων του στροφαλοθαλάμου και τότε υπάρχει μια συνεχής λειτουργία του κινητήρα σαν να λειτουργεί με τέρμα γκάζι, ο οδηγός δεν μπορεί να τον σβύσει και η κατάληξη είναι σπάσιμο του κινητήρα. Οπότε προσοχή στις αναγεννήσεις και στον συνεχή έλεχγο της στάθμης του λαδιού, όταν περνάει το maximun αλλάζουμε τα λάδια με φρέσκα στην σωστή ποσότητα, και φροντίζουμε να κάνουμε περισσότερες παθητικές αναγεννήσεις από ενεργητικές.
Κάποια στιγμή το φίλτρο θα γεμίσει τέφρα και θα χρειαστρεί άδειασμα στο συνεργείο.
https://www.youtube.com/watch?v=_jSbOW5cGgEhttps://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY