- 20 Νοέμ 2017, 21:57
#456370
224v έγραψε:Γρηγορη, οπως εγραψες πιο πανω, ο Γερμανος δεν βγαζε ισχυ απο τα 1600. δεν ξερω τους λογους και τα ντεσου αυτης της πολιτικης ομως ηταν τσιπης και στα εξτρα, πληρωνες και τον δεξι καθρευτη σαν εξτρα...!!!!.
Ο Γερμανος εβγαζε τα 1,600 κυριως για Πορτογαλλια, Ισπανια, Ιταλια, Ελλαδα για να εχει παρουσια και σε αυτες τις χωρες, να εχει μεριδιο αγορας. "Κραχτες" ηταν , εντελως βασικα μοντελα, για και χωρες που φορολογουσαν αρκετα το αυτοκινητο και με κριτηριο τα κ.εκ.
Οντως ειχαν συγκριτικα κατωτερο εξοπλισμο απο Ιταλικα-Γαλλικα, (και εννοειται απο Ιαπωνικα...) το εξισορροπουσαν βεβαια συνηθως με λιγο πιο προσεγμενα υλικα στο εσωτερικο, συναρμογη, φινιρισμα, εργονομια, αλλα και πιο ανθεκτικη στο συνολο κατασκευη, σε σκουρια-διαβρωση, κατι μαλλον ξεκαθαρο και καθοριστικο στο περασμα του χρονου, κυριως σε Βορειοευρωπαικες χωρες.
224v έγραψε:Η Πρισμα τοτε ειχε πανω της απο την μανα της, ηλεκτρικα παραθυρα εμπρος, ταμπλο με οικονομομετρο (ενταξει ενα οργανο υποπιεσης ηταν,) ειχε ψεκασμο πολλαπλων σημειων και ηλεκτρονικη αν θυμαμαι καλα την ελεγαν Digiplex, που την χρησιμοποιουσε η Φερραρι νομιζω. Οι χωροι που ειχε ηταν απιστευτοι, μεγαλωσαμε με δυο παιδια και κουβαλουσαμε απιστευτα πραγματα (ενταξει ειχαμε και σκαρα δικη της μαλιστα) οπως και κοτσαδορο για το φουσκωτο που εχω ακομα και παω βολτες. Τα καθισματα ειχαν ταπετσαρια σχεδιασμενη απο Esmeraldo Zegnia, κλιματισμο και υδραυλικο τιμονι.. στο δε ταμπλο εδειχνε και ποια πορτα ειναι ανοιχτη... . Αυτο δε που μου ειχε κανει εντυπωση ηταν οτι ο φωτισμος στα κουμπια του ταμπλο δεν τα ζεσταινε, και ψαχνοντας να βρω πως τα φωτιζε χωρις λαμπακι απο πισω... ειδα οτι ειχε οπτικη ινα!!!! στο καθε κουμπι, που τις μαζευε σε ματσακι και τις πηγαινε σε ενα μονο λαμπακι απο το οποιον και εφερνε το φως στο κουμπι για να το φωτισει....Προφανως και το ταμπλο ηταν μαλακο!!!!.
Τα λεω αυτα για να δειξω τη διαφορα νοοτροπιας προς τον πελατη της μια φιρμας με την αλλη.
Σιγουρα πολυ εντυπωσιακα αυτα, ειδικα για εκεινη την εποχη. Ας μην ξεχναμε βεβαια οτι η Lancia ηταν μαλλον στα...τελευταια -απ' οτι φανηκε μετεπειτα- ντουζενια της, εχοντας ηδη αρχισει να καρπωνεται επιτυχιες απο το Παγκοσμιο πρωταθλημα ραλλυ, ειχε ολοκληρωμενα προιοντα, ανωτερα συνολικα και απο την AR, ηδη στην εποχη των τελευταιων πισωκινητων 75...
Σημερα δυστυχως η προσφατη Δ, -και γενικοτερα η Lancia δηλαδη- εκτος απο πολυ καλους χωρους (στα 4,5μετρα ομως για μικρομεσαια κατηγορια, το μεγαλυτερο hatchback στην αγορα νομιζω οταν βγηκε...) και λουσατα καθισματα απο αλκανταρα (σημα κατατεθεν των Lancia νομιζω απο τα μεσα των 80's τουλαχιστον που τις θυμαμαι προσωπικα...) δεν εχει καμμια σχεση , με την απολυτως επιτυχημενη Delta που εμφανιστηκε το 1979! Αλλα και την εποχη των Prisma , Dedra, Thesis και Kappa...
Ισως δηλαδη καπου και με καποια μοντελα-εκδοσεις, η φιρμα να "εδινε" πολλα περισσοτερα στον καταναλωτη, απ' οσο αντεχε η τσεπη της. Και αυτο, σε συνδυασμο πιθανοτατα με γενικοτερη κακη διαχειριση, με ασυμφωνιες, χασιμο χρονου κτλ, στην διοικηση, την εφερε εκει που την εφερε...
224v έγραψε:Ποιος δεν θυμαται (οι παλαιωτεροι φυσικα) οτι οταν επαιρνες μπεμπα επρεπε να πας να αλλαξεις αναρτηση πισω αμμεσα αν ηθελες να κραταει?? καπως, και να βαλλεις καλυτερα ζαντολαστιχα. Ειχα παρει στη Σαουδικη Αραβια την 320 του 79 με τον εξακυλιδρο εν σειρα τοτε και τα φοβερα 125 αλογα με αυτοματο κιβωτιο και με τη γυναικα μου γελαγαμε με τον τροπο που εστριβε, συγκριτικα ακομα και με το τοτε Πορσικο που ειχαμε.... Εχει βελτιωθει φυσικα απο τοτε αλλα παλι πληρωνεις υπερβολικα ο,τι σου προσφερει....
Αυτο με την μπεμπα, απ' οσο εχω ενημερωση τουλαχιστον, -
ειτε απο παλαια δημοσιευματα, ειτε και απο κουβεντες που παρακολουθουσα απο γνωστους-φιλους του πατερα μου που καποιοι ειχαν τετοια αυτοκινητα και εκαναν και συχνα ταξιδια στην Ευρωπη- ισχυε για δυο κυριως λογους.
Ο πρωτος ηταν γιατι ως σπορτιφ αυτοκινητο, ειχε στηθει σε δρομους με ικανοποιητικη προσφυση και σιγουρα χωρις μπαλωματα, κακοτεχνιες και διαφορετικη ποιοτητα τριβης σε καθε επομενο τετραγωνικο μετρο, οπως χαρακτηριστικα ειχαμε στην πλειοψηφια των δρομων μας εκεινες τις εποχες.
Ο δευτερος ηταν γιατι οι Γερμανοι ειχαν μια νοοτροπια του να παρεχουν μια ακομα περισσοτερο "μεση λυση", συμβιβασμο ουσιαστικα, με "ανετες" δηλαδη πλαδαρες αναρτησεις για να μην αποκλεισουν εντελως υποψηφιους αγοραστες που δεν θα ηθελαν κατι πιο κουραστικο. Προφανως δικαιολογια για χαμηλοτερο κοστος, προφανως φτηνοτερες βασικες αναρτησεις και με ρυθμισεις κατωτερες πχ των Γαλλων σε αντιστοιχης κατηγοριας και τιμης αυτοκινητα.
Οτι πληρωνες παραπανω, ειτε με το καλημερα, ειτε ειδικα και για μια αναβαθμιση σπορ αναρτησης, σαφως και πληρωνες, οι διαφορες ομως δεν ηταν τοσο μεγαλες εως εξωφρενικες, οπως στη χωρα μας.
Για αυτο και σε μεγαλο βαθμο πιστευω οτι αρκετες τετοιες περιπτωσεις Γερμανικων αυτοκινητων (ανω των 1,600κ.εκ παντα!) ηταν παρεξηγημενες...Στις μεσογειακες τουλαχιστον χωρες...