Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By GTS
#456079
Zeus έγραψε:Σύμφωνα με αυτο Άγη...
http://ergatika.gr/programmata/inflation/


Aσχετο ειναι αυτο, γιατι εκεινη την εποχη δεν ηταν συνδεδεμενο με το ευρω (που δεν υπηρχε, νομιζω το καλαθι των νομισματων βγηκε το 92). Απο το 1992 ισως μπορεις να συγκρινεις (κυριως μετα το 1995 που αρχισε η συγκλιση) και μην ξεχνας οτι το 340.75 του 2001/2002 μαλλον ειναι πολυ υπερτιμημενο οπως αποδειχτηκε αργοτερα. Στην πραξη μιλαμε για κατι αντιστοιχο των 20-30 χιλ ευρω χωρις να μπορεις να δωσεις ακριβη αξια γιατι πχ αν εισαι δημ υπαλληλος το κρατος κοβει δραχμες και σε πληρωνει βασικα κοβει οτι θελει και δινει, οποτε και να πληρωσεις ενα αμαξι ουσιαστικα μονο αναλογα με ποσους μηνες μισθου αντιστοιχει το υπολογιζεις και αυτο θα ηταν διαφορετικο το 1986 αλλα και το 2008 απο το 2017 πχ...βεβαια γενικα τα μηχανηματα φθηνηναν απο τοτε.
Άβαταρ μέλους
By vagmag
#456089 Πρισμα το 1986 .... Μερακλης
Μπράβο
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#456123
224v έγραψε:
Κίκιζας . έγραψε:
Ουσιαστικα αποτελει μια Premium προταση στην μεσαια κατηγορια των sedan/touring, με απλως ικανοποιητικες επιδοσεις.
Το κοστος μπορει μεν αυτη την συγκεκριμενη εποχη να εκτοξευεται στα επιπεδα των αλλοτε απλησιαστων εκδοσεων ανω των 2,000κ.εκ, αυτο βεβαια ειναι κατι που αφορα πρωτιστως ενα κρατος που σχεδον διαχρονικα, "αρμεγει" φορολογικα οτιδηποτε ακουμπα τον κυβισμο των 2 λιτρων, ή πλεον οτιδηποτε ξεπερνα τις 25,000ευρω προ φορων...


Μα αυτη η μαρκα (BMW) πουλαει εδω κατι που δεν "αξιζει" αυτη την τιμη... σε αλλη χωρα θα επαιρνε καποιος ενα πιο δυνατο... στα δικο μας κοστος..... εαν αυτο ηταν το ζητουμενο.... απο τον πελατη.


Μα δεν υπαρχει καμμια αμφιβολια οτι προφανως και δεν αξιζει τα χρηματα αυτα , μια 520i των 184ps στην χωρα...
Σε αλλη χωρα, με αντιστοιχα λεφτα βεβαια θα επαιρνε την 2λιτρη με 252ps και πλουσιο εξοπλισμο

224v έγραψε:Οπως και τοτε, τα τιμολογει ακριβα χωρις να δεινει κατι αντιστοιχο σε ισχυ με τον ανταγωνισμο. υπενθυμιζω οτι τοτε που ερχομουνα απο Ανκονα με την Πρισμα 1.6 ie με τα 107 αλογα και βαρος 1150 που κοστισε αφορολογητη 1.700.000 δρχ στο καραβι ηταν αλλοι απο Γερμανια που ειχαν πληρωσει την 316 - AUDI 80αρι με 75 αλογα και γυμνα απο εξτρα περιπου 2500000 + εκατομυρια...


Η Xωρα μας κυριως και οι χωρες τις μεσογειου, ειχαν το θεμα με τις τιμολογησεις απο 2 λιτρα και πανω.
Σε αυτο δεν φερει ευθυνη, ουτε η Bmw, ουτε γενικοτερα καμμια Γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια.

224v έγραψε:Στην Ελλαδα τοτε η Αντιπροσωπια πουλουσε το δικο μου (Symbol) το ονομαζε τοτε, 4.500.000δρχ και τοτε τα φορολογουσαν τρελλα λοιπον ακομα και τα 1600αρια, στην Ελλαδα. Ο κοσμος ο,τι ηθελε και μπορουσε αγοραζε...


Η στρεβλη Ελληνικη πραγματικοτητα των υπερφορολογησεων, ουσιαστικα ανοιγε ακομα περισσοτερο την διαφορα τιμης μεταξυ Ιταλικων vs Γερμανικων αυτοκινητων στην ιδια κατηγορια και τιμη.

Το οτι το εκαστοτε Ιταλικο πχ παντα ειχε καλυτερη αποδοση κατω απο 2 λιτρα, με χαμηλοτερη μαλιστα τιμη απο ενα αντιστοιχο Γερμανικο, , δεν ειχε να κανει τοσο με πεποιθηση οτι τα δευτερα ειχαν μαπα κινητηρες, οσο με το γεγονος οτι για την πλειοψηφια της Ευρωπης, η φορολογηση γινοταν βαση ιπποδυναμης και οχι κυβικων εκατοστων.

Οποτε ειδικα για την Γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια, το ζητουμενο ηταν η εκαστοτε κατηγορια ιπποδυναμης/φορολογησης, να εχει αντιστοιχα την μεγιστη δυνατη ροπη και αυτο ηταν κατι που στην εποχη 70-80' γινοταν πιο ευκολα και πιο αξιοπιστα με τον μεγιστο δυνατο κυβισμο.

Οποτε, για παραδειγμα η αντιστοιχη ανταγωνιστικη εκδοση μιας (δευτερης γενιας, 1986-1989) Prisma 1.6 i.e 108ps για την Bmw πχ, ηταν η Ε30 318i (105ps μεχρι το 1986, 113ps απο το 1987) , ενω για την Audi το B3 (1986-1991) 80E 1.8 με 112ps.

Σαφως ακριβοτερα τα γερμανικα αλλα οχι με την εξωφρενικη διαφορα τιμης που ειχαμε στην Ελλαδα και φυσικα επροκειτο για καλυτερες κατασκευες σε επιπεδο συναρμογης, με μεγαλυτερη αντοχη σε διαβρωση-σκουρια κατι ιδιαιτερα σημαντικο για τις Βορειες χωρες τις Ευρωπης.

Αυτη η διαφορα τιμης στις Ευρωπαικες χωρες πλην των Μεσογειακων, ανταποκρινοταν ουσιαστικα και στην συνολικα καλυτερη ποιοτητα κατασκευης του προιοντος.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#456124 Εδώ που τα λέμε ήταν σάπια τα γερμανικά των 1600-2000 κυβικών τότε .. :s_laughat
Άβαταρ μέλους
By 224v
#456153 Γρηγορη, οπως εγραψες πιο πανω, ο Γερμανος δεν βγαζε ισχυ απο τα 1600. δεν ξερω τους λογους και τα ντεσου αυτης της πολιτικης ομως ηταν τσιπης και στα εξτρα, πληρωνες και τον δεξι καθρευτη σαν εξτρα...!!!!.
Η Πρισμα τοτε ειχε πανω της απο την μανα της, ηλεκτρικα παραθυρα εμπρος, ταμπλο με οικονομομετρο (ενταξει ενα οργανο υποπιεσης ηταν,) ειχε ψεκασμο πολλαπλων σημειων και ηλεκτρονικη αν θυμαμαι καλα την ελεγαν Digiplex, που την χρησιμοποιουσε η Φερραρι νομιζω. Οι χωροι που ειχε ηταν απιστευτοι, μεγαλωσαμε με δυο παιδια και κουβαλουσαμε απιστευτα πραγματα (ενταξει ειχαμε και σκαρα δικη της μαλιστα) οπως και κοτσαδορο για το φουσκωτο που εχω ακομα και παω βολτες. Τα καθισματα ειχαν ταπετσαρια σχεδιασμενη απο Esmeraldo Zegnia, κλιματισμο και υδραυλικο τιμονι.. στο δε ταμπλο εδειχνε και ποια πορτα ειναι ανοιχτη... . Αυτο δε που μου ειχε κανει εντυπωση ηταν οτι ο φωτισμος στα κουμπια του ταμπλο δεν τα ζεσταινε, και ψαχνοντας να βρω πως τα φωτιζε χωρις λαμπακι απο πισω... ειδα οτι ειχε οπτικη ινα!!!! στο καθε κουμπι, που τις μαζευε σε ματσακι και τις πηγαινε σε ενα μονο λαμπακι απο το οποιον και εφερνε το φως στο κουμπι για να το φωτισει....Προφανως και το ταμπλο ηταν μαλακο!!!!.
Τα λεω αυτα για να δειξω τη διαφορα νοοτροπιας προς τον πελατη της μια φιρμας με την αλλη.
Ποιος δεν θυμαται (οι παλαιωτεροι φυσικα) οτι οταν επαιρνες μπεμπα επρεπε να πας να αλλαξεις αναρτηση πισω αμμεσα αν ηθελες να κραταει?? καπως, και να βαλλεις καλυτερα ζαντολαστιχα. Ειχα παρει στη Σαουδικη Αραβια την 320 του 79 με τον εξακυλιδρο εν σειρα τοτε και τα φοβερα 125 αλογα με αυτοματο κιβωτιο και με τη γυναικα μου γελαγαμε με τον τροπο που εστριβε, συγκριτικα ακομα και με το τοτε Πορσικο που ειχαμε.... Εχει βελτιωθει φυσικα απο τοτε αλλα παλι πληρωνεις υπερβολικα ο,τι σου προσφερει....
Άβαταρ μέλους
By GTS
#456161 τελικα το Πρισμα τι τυχη ειχε?
Άβαταρ μέλους
By 224v
#456297
GTS έγραψε:τελικα το Πρισμα τι τυχη ειχε?

μετα τα 330000 χλμ πωληθηκε το 1999. Ειχα τοτε την Kappa, και μετα ενα Barchetta, + 2.24v απο τo 2000 και μετα.
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#456354
REALZEUS έγραψε:Εδώ που τα λέμε ήταν σάπια τα γερμανικά των 1600-2000 κυβικών τότε .. :s_laughat


Για τα 1,600αρια, ειδικα σε επιπεδο επιδοσεων, αλλα και βασικου εξοπλισμου θα συμφωνησω απολυτως.

Απο εκει και περα παντως, δηλαδη απο τα 1,800κ.εκ και πανω, καμμια σχεση...
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#456370
224v έγραψε:Γρηγορη, οπως εγραψες πιο πανω, ο Γερμανος δεν βγαζε ισχυ απο τα 1600. δεν ξερω τους λογους και τα ντεσου αυτης της πολιτικης ομως ηταν τσιπης και στα εξτρα, πληρωνες και τον δεξι καθρευτη σαν εξτρα...!!!!.


Ο Γερμανος εβγαζε τα 1,600 κυριως για Πορτογαλλια, Ισπανια, Ιταλια, Ελλαδα για να εχει παρουσια και σε αυτες τις χωρες, να εχει μεριδιο αγορας. "Κραχτες" ηταν , εντελως βασικα μοντελα, για και χωρες που φορολογουσαν αρκετα το αυτοκινητο και με κριτηριο τα κ.εκ.

Οντως ειχαν συγκριτικα κατωτερο εξοπλισμο απο Ιταλικα-Γαλλικα, (και εννοειται απο Ιαπωνικα...) το εξισορροπουσαν βεβαια συνηθως με λιγο πιο προσεγμενα υλικα στο εσωτερικο, συναρμογη, φινιρισμα, εργονομια, αλλα και πιο ανθεκτικη στο συνολο κατασκευη, σε σκουρια-διαβρωση, κατι μαλλον ξεκαθαρο και καθοριστικο στο περασμα του χρονου, κυριως σε Βορειοευρωπαικες χωρες.

224v έγραψε:Η Πρισμα τοτε ειχε πανω της απο την μανα της, ηλεκτρικα παραθυρα εμπρος, ταμπλο με οικονομομετρο (ενταξει ενα οργανο υποπιεσης ηταν,) ειχε ψεκασμο πολλαπλων σημειων και ηλεκτρονικη αν θυμαμαι καλα την ελεγαν Digiplex, που την χρησιμοποιουσε η Φερραρι νομιζω. Οι χωροι που ειχε ηταν απιστευτοι, μεγαλωσαμε με δυο παιδια και κουβαλουσαμε απιστευτα πραγματα (ενταξει ειχαμε και σκαρα δικη της μαλιστα) οπως και κοτσαδορο για το φουσκωτο που εχω ακομα και παω βολτες. Τα καθισματα ειχαν ταπετσαρια σχεδιασμενη απο Esmeraldo Zegnia, κλιματισμο και υδραυλικο τιμονι.. στο δε ταμπλο εδειχνε και ποια πορτα ειναι ανοιχτη... . Αυτο δε που μου ειχε κανει εντυπωση ηταν οτι ο φωτισμος στα κουμπια του ταμπλο δεν τα ζεσταινε, και ψαχνοντας να βρω πως τα φωτιζε χωρις λαμπακι απο πισω... ειδα οτι ειχε οπτικη ινα!!!! στο καθε κουμπι, που τις μαζευε σε ματσακι και τις πηγαινε σε ενα μονο λαμπακι απο το οποιον και εφερνε το φως στο κουμπι για να το φωτισει....Προφανως και το ταμπλο ηταν μαλακο!!!!.
Τα λεω αυτα για να δειξω τη διαφορα νοοτροπιας προς τον πελατη της μια φιρμας με την αλλη.


Σιγουρα πολυ εντυπωσιακα αυτα, ειδικα για εκεινη την εποχη. Ας μην ξεχναμε βεβαια οτι η Lancia ηταν μαλλον στα...τελευταια -απ' οτι φανηκε μετεπειτα- ντουζενια της, εχοντας ηδη αρχισει να καρπωνεται επιτυχιες απο το Παγκοσμιο πρωταθλημα ραλλυ, ειχε ολοκληρωμενα προιοντα, ανωτερα συνολικα και απο την AR, ηδη στην εποχη των τελευταιων πισωκινητων 75...

Σημερα δυστυχως η προσφατη Δ, -και γενικοτερα η Lancia δηλαδη- εκτος απο πολυ καλους χωρους (στα 4,5μετρα ομως για μικρομεσαια κατηγορια, το μεγαλυτερο hatchback στην αγορα νομιζω οταν βγηκε...) και λουσατα καθισματα απο αλκανταρα (σημα κατατεθεν των Lancia νομιζω απο τα μεσα των 80's τουλαχιστον που τις θυμαμαι προσωπικα...) δεν εχει καμμια σχεση , με την απολυτως επιτυχημενη Delta που εμφανιστηκε το 1979! Αλλα και την εποχη των Prisma , Dedra, Thesis και Kappa...

Ισως δηλαδη καπου και με καποια μοντελα-εκδοσεις, η φιρμα να "εδινε" πολλα περισσοτερα στον καταναλωτη, απ' οσο αντεχε η τσεπη της. Και αυτο, σε συνδυασμο πιθανοτατα με γενικοτερη κακη διαχειριση, με ασυμφωνιες, χασιμο χρονου κτλ, στην διοικηση, την εφερε εκει που την εφερε...

224v έγραψε:Ποιος δεν θυμαται (οι παλαιωτεροι φυσικα) οτι οταν επαιρνες μπεμπα επρεπε να πας να αλλαξεις αναρτηση πισω αμμεσα αν ηθελες να κραταει?? καπως, και να βαλλεις καλυτερα ζαντολαστιχα. Ειχα παρει στη Σαουδικη Αραβια την 320 του 79 με τον εξακυλιδρο εν σειρα τοτε και τα φοβερα 125 αλογα με αυτοματο κιβωτιο και με τη γυναικα μου γελαγαμε με τον τροπο που εστριβε, συγκριτικα ακομα και με το τοτε Πορσικο που ειχαμε.... Εχει βελτιωθει φυσικα απο τοτε αλλα παλι πληρωνεις υπερβολικα ο,τι σου προσφερει....


Αυτο με την μπεμπα, απ' οσο εχω ενημερωση τουλαχιστον, -ειτε απο παλαια δημοσιευματα, ειτε και απο κουβεντες που παρακολουθουσα απο γνωστους-φιλους του πατερα μου που καποιοι ειχαν τετοια αυτοκινητα και εκαναν και συχνα ταξιδια στην Ευρωπη- ισχυε για δυο κυριως λογους.

Ο πρωτος ηταν γιατι ως σπορτιφ αυτοκινητο, ειχε στηθει σε δρομους με ικανοποιητικη προσφυση και σιγουρα χωρις μπαλωματα, κακοτεχνιες και διαφορετικη ποιοτητα τριβης σε καθε επομενο τετραγωνικο μετρο, οπως χαρακτηριστικα ειχαμε στην πλειοψηφια των δρομων μας εκεινες τις εποχες.

Ο δευτερος ηταν γιατι οι Γερμανοι ειχαν μια νοοτροπια του να παρεχουν μια ακομα περισσοτερο "μεση λυση", συμβιβασμο ουσιαστικα, με "ανετες" δηλαδη πλαδαρες αναρτησεις για να μην αποκλεισουν εντελως υποψηφιους αγοραστες που δεν θα ηθελαν κατι πιο κουραστικο. Προφανως δικαιολογια για χαμηλοτερο κοστος, προφανως φτηνοτερες βασικες αναρτησεις και με ρυθμισεις κατωτερες πχ των Γαλλων σε αντιστοιχης κατηγοριας και τιμης αυτοκινητα.
Οτι πληρωνες παραπανω, ειτε με το καλημερα, ειτε ειδικα και για μια αναβαθμιση σπορ αναρτησης, σαφως και πληρωνες, οι διαφορες ομως δεν ηταν τοσο μεγαλες εως εξωφρενικες, οπως στη χωρα μας.
Για αυτο και σε μεγαλο βαθμο πιστευω οτι αρκετες τετοιες περιπτωσεις Γερμανικων αυτοκινητων (ανω των 1,600κ.εκ παντα!) ηταν παρεξηγημενες...Στις μεσογειακες τουλαχιστον χωρες...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#456481 Ολα αυτα που εγραψες Γρηγορη πολυ σωστα, αλλα ετσι ειναι σαφες οτι οταν αγοραζες Ιταλο τοτε, αγοραζες καλυτερο VFM απο τον Γερμανο... αυτο απλα λεω και εγω, εδω και χρονια... ακομα και τωρα στα μοντελλα που εχει η Ιταλια εχουν καλο VFM μπροστα στα Γερμανικα ειδικα στα βασικα μοντελλα....
Γαλλο δεν ειχα αλλα φιλοι με γαλλικα οταν τα προσεχες δεν εβγαζαν σοβαρα προβληματα... Εαν τα πηγαινες σε μηχανικους ασχετους και τα Γερμανικα θα σου εβγαζαν θεματα που θα σε ταλαιπωρουσαν...
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#456655 Οντως, ισχυει και σημερα το ιδιο. Aπλως η πολυ μεγαλη διαφορα τιμης στην πραγματικη αντιστοιχια δυναμικων χαρακτηριστικων και τοτε (πχ Prisma 1.6i.e vs 318i και οχι 316i και αντιστοιχα Αudi 80 1.8E και οχι 1.6) στην χωρα μας, εκανε ακομα πιο ξεκαθαρο το vfm στα Ιταλικα, εως και επιλογη μονοδρομο, σε συνδυασμο με το φιλικο κλιμα, που δεν ταλαιπωρουσε σε μακροχρονια κατοχη τα αμαξωματα, με σκουριες, αντιθετως απ' οτι επικρατουσε στην Βορεια Ευρωπη. :)
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#456674
Κίκιζας . έγραψε:Οντως, ισχυει και σημερα το ιδιο. Aπλως η πολυ μεγαλη διαφορα τιμης στην πραγματικη αντιστοιχια δυναμικων χαρακτηριστικων και τοτε (πχ Prisma 1.6i.e vs 318i και οχι 316i και αντιστοιχα Αudi 80 1.8E και οχι 1.6) στην χωρα μας, εκανε ακομα πιο ξεκαθαρο το vfm στα Ιταλικα, εως και επιλογη μονοδρομο, σε συνδυασμο με το φιλικο κλιμα, που δεν ταλαιπωρουσε σε μακροχρονια κατοχη τα αμαξωματα, με σκουριες, αντιθετως απ' οτι επικρατουσε στην Βορεια Ευρωπη. :)
Πες τώρα και πόσες Prisma ή και Dedra αν θες βλέπεις να κυκλοφορούν ακόμη και πόσες 190/ Ε30/ 80 "αυγό"?

< >
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#456726 Jeep Compass 2017 2.0 Mjet 140ps 4wd.
To οδήγησα στο πλαίσιο της Αυτοκίνησης 2017.
Αρχίζοντας θα έλεγα οτι μου άρεσε αρκετά μέσα έξω.Αρκετά καλοί χώροι ,άνετα καθίσματα καλή ποιότητα εσωτερικού και ορατότητα. Βολεύτηκα αμέσως.Το πορτ μπαγκαζ επίσης αρκετά μεγάλο.
Περνάμε στην οδήγηση τώρα η οποία θυμίζω ότι έγινε στους χώρους του αεροδρομίου.Οι αναρτήσεις μου φάνηκαν αρκετά άνετες ,ίσως λίγο περισσότερο μαλακές από ότι θα ήθελα όμως δε μπορώ να πώ με σιγουριά λόγω της περιοχής που έγινε το test Drive.
O κινητήρας πάντως και το κιβώτιο δε με έπεισαν καθόλου...Περίμενα πολύ περισσότερα στο τομέα της επιτάχυνσης ,ενώ και το κιβώτιο δε βοηθάει.Πολύ αργές αλλαγές ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία η οποία είναι ουσιαστικά άχρηστη...Δε μπόρεσα να βρώ αν υπήρχε κάποιο sport πρόγραμμα στην αυτόματη λειτουργία και δε ξέρω αν υπάρχει αλλά είναι η δεύτερη φορά που οδηγώ με αυτό το κιβώτιο και οι εντυπώσεις δεν είναι καλές.
Εκεί που εντυπωσιάστηκα ήταν στην εκτός δρόμου διαδρομή,η οποία ήταν ουσιαστικά ένα χωράφι με λάσπη και χόρτα.Το compass εκεί έδειξε τον καλύτερο εαυτό του.Έβαλα το off road mode στο mud και δε σπίναρε καν ,ενώ οι μαλάκες αναρτήσεις περνούσαν άνετα από της ανωμαλίες.
Αυτα σε γενικές γραμμές .Γενικά θα το αγόραζα στην 170αρα έκδοση για δεύτερο αμάξι όμως και κυρίως για τις εκτός δρόμου δυνατοτητες του.
Η πλούσια 170αρα εκδοση βέβαια, φτάνει τα 44Κ χωρίς να έχει καν φώτα xenon ή Led... :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#456753 Η διαδρομή ήταν εντελώς άλλη ε?

< Note >