Τώρα όμως που είδα τις επιδόσεις του 205, είμαι σίγουρος ότι η προπέλα θα είναι πιο γρήγορη στο προσπέρασμα.
Το 205 θέλει 7.6 για τα 0-60 μίλια έχοντας τη μισή αδράνεια από την 520 που θέλει 7.8.
http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /2016.html
Με 27 κιλά ροπής, θα έχει φοβερές ρεπρίζ, αδιανόητες για ατμοσφαιρικό.
Πέρα όμως από την (τυχαία) επιλογή του 205 1.9, το ότι είναι ισάξια γρήγορα, δείχνει πόσο γρήγορη είναι η 520. Μιλάμε για αυτοκίνητο ορόσημο, για χάρη του οποίου έπεφτε τρελό καρδιοχτύπι μια γενιά πίσω.
Επιμένω λοιπόν: στο 99% των μετακινήσεών μας, μια 520 με 184 άλογα και 27 κιλά ροπής, είναι υπεραρκετή. Θα κινηθεί ταχύτατα, θα προσπεράσει με ασφάλεια, δε θα ζοριστεί πουθενά.
Αφήνω το 1% για πολύ συγκεκριμένες συνθήκες: 5 ενήλικες μέσα (μετά από παϊδάκια Κιούση), τίγκα ο χώρος αποσκευών, καλοκαίρι με αρκούδι και κομμένο αβάνς, ανηφοριά, διπλή νταλίκα μπροστά στον Δομοκό (που περνάς μόνο σε ένα σημείο). Ε ναι, εκεί θα ζοριστεί, ας είναι.
Η αλήθεια είναι ότι τόση ώρα επαναλαμβάνομαι γιατί θεωρούσα ότι κάνουμε σοβαρή συζήτηση. Πλέον έχω καταλάβει ότι δεν υπάρχει θέληση συνεννόησης, μόνο παράθεση λάθος (ΚΑΙ μαθηματικά λανθασμένων ΚΑΙ άσχετων με το θέμα) στοιχείων ώστε να την πούμε στον απέναντι. Τρίτη σύμπτωση μάλλον δεν είναι πλέον σύμπτωση. (Κίκιζας mode off)
Τρίτη φορά: τα άλογα είναι άσχετα με το προσπέρασμα. Το 0-100 επίσης. (Το οποίο δεν ήταν 7.1 για το 0-100 αλλά 7.6 για τα 0-60 μίλια, απ' το δικό σου λινκ πάντα).
Μιλάμε για 16.7 κιλών ροπής στις 4.750 απέναντι σε 27 από τις 1250 ως τις 4500. Με πολύ πιο σωστή κλιμάκωση και γρήγορες αλλαγές από το αυτόματο.
Υπάρχει άνθρωπος που θεωρεί ότι στο προσπέρασμα, πηγαίνοντας με 60 πίσω από διπλή νταλίκα, το 205 θα είναι πιο γρήγορο από την 520; Που θα σπουλάρει αμέσως και θα δώσει ροπή από το ρελαντί; Που θα αλλάξει αστραπιαία την κατάλληλη στιγμή στην επόμενη σχέση;
Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι το 205 θα ήταν οριακά πιο γρήγορο, καθαρά για τις ανάγκες της συζήτησης και μόνον, αυτό δεν αναιρεί το επιχείρημά μου. Ότι προφανώς ΔΕ μας κοροϊδεύουν που μας πουλούν 520 με 184 άλογα, ότι όποιος την αγοράζει δεν είναι κορόιδο αλλά κάνει μια χαρά επιλογή. Ότι αν κινείσαι με ρυθμούς 205 1.9 (που στην εποχή του εκτελούσε τα πάντα) είσαι πολύ γρήγορος κι ασφαλής εκεί έξω. Ότι σαφώς υπάρχει ένας υπερκαταναλωτισμός στα άλογα κι ότι θα αντεπεξέλθει άνετα στο 99% των μετακινήσεων.
Συμφωνα με τα ενδεικτικα δεδομενα απο το γνωστο πλεον zeperfs, η συγκεκριμενη Bmw σαφως και δεν μπορει να ειναι ταχυτερη πουθενα απο ενα κορυφαιο μεν, αλλα και 30ετων GTI της Peugeot.
http://www.zeperfs.com/en/duel279-5801.htm
Aπο την αλλη βεβαια, ουτε και "ταφος" μπορει να θεωρειται μια λιμουζινα σχεδον 5 μετρων και 1700+ κιλων που κανει το τυπικο 0-100km/h σε "8 και κατι" αλλα και πεφτει οριακα κατω απο 30sec στα 1,000m για επιδοσεις απο σταση παντα.
Στις ρεπριζ, περα απο ενα 80-120km/h του link, δεν εχουμε καποιες περεταιρω ενδεικτικες μετρησεις, οποτε εκει δεν υπαρχει μια ξεκαθαρη εικονα, με μια εκαστοτε σχεση κρατημενη στο κιβωτιο, παρα μονο με αλλαγες, σε ρεπριζ των 40-140 και 80-180.
Μεγαλυτερο ενδιαφερον θα ειχε στο 30-50km/h ελαστικοτητας και 50-80km/h αντιστοιχα, για τα δεδομενα της χωρας μας και δικτυων μας τουλαχιστον.
Η τεχνολογια εχει σαφως εξελιχθει αρκετα τα τελευταια 30 χρονια και στους κινητηρες, οποτε και η συγκριση με αναιμικα γερμανικα ατμοσφαιρικα μοτερ 1,600κ.εκ, που προοριζονταν για...φτωχες αποικιες, με ψεκασμο μονου σημειο και ροπη τυπου "βαστα τουρκο να γεμισω" , ειναι λιγο αδικη, οπως και αδικη η συγκριση με Ιταλικα που σε αντιστοιχα κ.εκ ειχαν παραπανω ισχυ.
Ειδικα για την πρωτη επισημανση, που αφορα και την κουβεντα, σημερα η αναλογια ειναι πολυ καλυτερη. Ακομα και μια entry level, "μεσογειακου τυπου" στα της φορολογησης, 520i με 184ps, κυκλοφορει στο δρομο με αξιοπρεπεστατες επιδοσεις, σε σχεση με τις φτωχομπινεδιαρικες εκδοσεις της δεκαετιας του 80' πχ.
Το οτι οι επιδοσεις των αυτοκινητων, εχουν φτασει σημερα να ειναι απο αρκετα γρηγορες, εως και εξωφρενικες για την κυκλοφορια σε δημοσιους δρομους, δεν τα καθιστα ως βαση δεδομενων-συγκρισης, καθοτι στην πλειοψηφια τους ειναι ουτοπικο να θεωρουμε οτι μπορουμε να εξαντλησουμε τις δυνατοτητες τους σε καθημερινες συνθηκες συνηθως με κινηση.
Θεωρω λοιπον οτι σε ενα βαθμο με βαση κυριως τις επιδοσεις απο σταση, η entry level 184αρα 520, ΔΕΝ ειναι ουτε "ταφος", ουτε "για κατουρημα".
Ουσιαστικα αποτελει μια Premium προταση στην μεσαια κατηγορια των sedan/touring, με απλως ικανοποιητικες επιδοσεις.
Το κοστος μπορει μεν αυτη την συγκεκριμενη εποχη να εκτοξευεται στα επιπεδα των αλλοτε απλησιαστων εκδοσεων ανω των 2,000κ.εκ, αυτο βεβαια ειναι κατι που αφορα πρωτιστως ενα κρατος που σχεδον διαχρονικα, "αρμεγει" φορολογικα οτιδηποτε ακουμπα τον κυβισμο των 2 λιτρων, ή πλεον οτιδηποτε ξεπερνα τις 25,000ευρω προ φορων...
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,1”
0-100 km/h 8,8”
0-120 km/h 12,4”
0-140 km/h 17,1”
0-160 km/h 23,2”
0-400 m 16,5” @ 137,6 km/h
0-1.000 m 30,0” @ 176,1 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,5”
50-80 km/h (kickdown) 3,1”
80-110 km/h (kickdown) 4,4”
110-140 km/h (kickdown) 6,6”
Τελική ταχύτητα 226 km/h
100-0 km/h 39,8 m
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 161 g/km
Διαστάσεις 4.907 x 1.860 x 1.464 mm
Bάρος 1.660 kg