Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#442943 Πρόσφατα έκανα review ενός τέτοιου σέτ καλωδίων. Δέν φτάνει που ο "χαλκός" είναι ελάχιστος, αλλά δέν είναι κάν χαλκός, είναι copper clad aluminum, επομένως αντιστοιχούν σε ακόμα πιό λεπτό χαλκινο καλώδιο.




Και αυτά του Lidl αλουμινιου είναι όπως γράφει στο σακουλάκι. Εφόσον λέει οτι ισοδυναμούν σε χαλκινο καλώδιο 25mm2 λογικά η διατομή τους θα είναι 30-35 mm2
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#442954 Το είδα αυτό για το CCA και προβληματίστηκα, αλλά φαντάζομαι θα είναι εντός προδιαγραφών και ΟΚ. Παρ'όλ'αυτά έχω τις εξής επιλογές
1) τα κρατάω
2) τα κρατάω και τα κανιβαλίζω α λα fubar και μοιράζομαι τη γνώση μαζί σας...δεν έχω όμως τροφοδοτικό, έχει νόημα η μέτρηση αντίστασης με το ψηφιακό πολύμετρο;
3) τα γυρνάω πίσω, παίρνω τα χρήματα και πάω καυκά και φτιάχνω ένα σετ της προκοπής.

[edit με βλέπω για το 2 ή το 3!]
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#442983 Το cca δεν έχει κάποιο θέμα αν η διατομή είναι σωστή.

Το πρόβλημα είναι όταν διαφημίζουν συγκεκριμένη διατομή αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι χαλκός. Αλλά δεν νομίζω ότι το lidl θα έκανε κάτι τέτοιο.

Δες αν βγαίνει το κάλυμμα για να δεις πόσο χοντρό είναι το καλώδιο χωρίς να το καταστρέψεις.

< >
Άβαταρ μέλους
By dstou
#443027 Φορτηγό Mερσεντέ 814 ξεκινάμε με αυτά τα καλώδια, και το σηκώνει στον αέρα.

Εικόνα

Ο κυριότερος λόγος που χρησιμοποιείται αλουμίνιο είναι το κόστος, αφού κοστίζει 4 φορές λιγότερο από τον χαλκό στο ίδιο βάρος, ενώ έχει 'μόνο' 40% μικρότερη αγωγιμότητα. Ο χαλκός έχει 3πλάσιο ειδικό βάρος από το αλουμίνιο, ήγουν άμα βάλεις π.χ. την ίδια ποσότητα αλουμίνιο έχεις ρίξει το κόστος της πρώτης ύλης 4 φορές και έχεις πολύ μεγαλύτερη ικανότητα παροχής ρεύματος αφού η διατομή είναι αισθητά μεγαλύτερη (λυνξ).
Τα χοντρά καλώδια της ΔΕΗς σε παροχές σε πολυκατοικίες είναι 100% αλουμίνιο εδώ και δεκαετίες.
Εδώ έχουμε κράμα χαλκός-αλουμίνιο, όπου ο χαλκός είναι εξωτερικός για καλύτερη αγωγιμότητα στα άκρα.
Δεν θα προσδιορίσεις κάτι βλέποντας πόσο χοντρό είναι το καλώδιο. Και στο φινάλε αν είναι λεπτό (αυθαίρετη διαπίστωση, πόσο λεπτό, υπάρχει όριο?), αλλά έχει πολύ χαλκό %, τι κάνουμε τότε?
Και δεν αφήνει να εννοηθεί τίποτις το Λιντλ, γράφει σε 5 γλώσσες : πυρήνας αλουμινίου με επίστρωση χαλκού.


Εικόνα




http://eclass.teipat.gr/eclass/modules/document/file.php/487154/%CE%A4%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%A5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%89%CE%BD2.pdf


3) τα γυρνάω πίσω, παίρνω τα χρήματα και πάω καυκά και φτιάχνω ένα σετ της προκοπής.


Υπάρχει και εναλλακτική 4:
Δεν τα γυρίζεις, τα κρατάς. Πας και στον Καυκά και αγοράζεις υλικά και φτιάχνεις και ένα σετ δια χειρός και τα τσεκάρεις σωστά και τα δύο για να δεις τι ψάρια έπιασες. Μας γράφεις τα αποτελέσματα και τον σωστό λογαριασμό του εγχειρήματος για να κρίνουμε και εμείς.
Παρεμπιμπτό, για τι αμάξι προορίζονται αυτά τα καλώδια εκκίνησης?
Άβαταρ μέλους
By otso
#443043
21 quadra έγραψε:Ένα jump starter είναι μεν ακριβότερο αλλά είναι επίσης απείρως πρακτικότερο και χρησιμότερο.

http://www.ebay.co.uk/itm/12V-82800mAh- ... 0005.m1851


Σωστος , απο τοτε που ειχε κανει επικη παρουσιαση ο fubar μου τρεχουν τα σαλια κι ακομα δεν εχω παρει .

ΤΙ να πρωτοπαρω; πηρα ηλεκτροκολυση χθες , κοιταω την παλια μου τον μηλιωνη που μεγαλωσαμε μαζι και σφιγγεται η καρδια μου.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#443049 @dstou

Η επίστρωση χαλκού στα καλώδια CCA είναι τόσο λεπτή που πρακτικά μπορείς να θεωρήσεις το καλώδιο οτι είναι ολόκληρο αλουμινένιο. Δεν επιφέρει καμία μείωση στην αντίσταση. Η επίστρωση χαλκού γίνεται για μηχανική/χημική αντοχή.


@otso

Δυστυχώς αυτά τα jump starter χαλάνε μετα απο κανα δυο χρόνια, όσο καλα και να τα προσέχεις. Οταν έρθει η ώρα να το χρησιμοποιήσεις το πιό πιθανό είναι πως θα έχει πεθάνει.

Συντομα θα δοκιμάσω μία άλλη πατέντα, η οποία είναι μίας χρήσης και θα θέλει χρόνο για να φορτίσει αρκετά την μπαταρία, αλλά θα μπορεί να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο για τουλαχιστον 5 χρόνια
Άβαταρ μέλους
By otso
#443051 Τωρα με πεθανες , εγω το ονειρευμουνα πιο πολυ για κανα τρακτερ , σε αυτοκινητο χλωμο να συμβει. τωρα τα πρωινα εχει 7 βαθμους παω να βαλω μπροστα γγγ αργα αργα η μιζα . Εγω επρεπε να παω για δουλεια ομως . Για μπαταρια η μιζα θα χασω 2 μερες .Με αυτο θα το εβαζα αμεσως .
Τι παθαινει χαλαει η μπαταρια του; στο jump starter εννοω.
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#443053
dstou έγραψε:Φορτηγό Mερσεντέ 814 ξεκινάμε με αυτά τα καλώδια, και το σηκώνει στον αέρα.

Υπάρχει και εναλλακτική 4:
Δεν τα γυρίζεις, τα κρατάς. Πας και στον Καυκά και αγοράζεις υλικά και φτιάχνεις και ένα σετ δια χειρός και τα τσεκάρεις σωστά και τα δύο για να δεις τι ψάρια έπιασες. Μας γράφεις τα αποτελέσματα και τον σωστό λογαριασμό του εγχειρήματος για να κρίνουμε και εμείς.
Παρεμπιμπτό, για τι αμάξι προορίζονται αυτά τα καλώδια εκκίνησης?


Θα τα κρατήσω, και ίσως κάποια στιγμή κάνω το πείραμα, αν ποτέ πέσει στα χέρια μου η αναγκαία διάταξη (ή μήπως να τα στείλω στον fubar για quality control μαζί με ένα σετ χάλκινα;)

για ΙΧΕ 1400-1800 cc προορίζονται και μια στο εκατομμύριο ίσως κάποτε χρειάζονταν για εξωλέμβιο 2000cc κ εσωλέμβιο 5.8L (βενζίνη), αλλά για δουλειά στη θάλασσα δεν ξέρω καν αν το μήκος τους είναι επαρκές, και ίσως απλά εκεί χρησιμοποιήσω το χάλκινο σετ.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#443056 Δεν γνωρίζω τη σύσταση που έχει το καλώδιο του Λιντλ, αλλά δεν είναι όλα τα CCA απλώς με μια λεπτή επίστρωση χαλκού απέξω. Αυτός εδώ π.χ. πουλάει καλώδια CCA με 10% ή 15% χαλκό κ.ο., που δείχνει να είναι τυπικό νούμερο για τέτοια καλώδια. Είναι σχετικά σοβαρό ποσοστό για να επηρεάσει και την συνολική αγωγιμότητα του καλωδίου.

https://www.kanthal.com/en/products/materials-in-wire-and-strip-form/wire/conductive-wire/copper-clad-aluminium-overview/


Σε κάθε περίπτωση τίποτα δεν τεκμηριώνει αυτή τη στιγμή ότι τα εν λόγω καλώδια δεν είναι καλά, χρειάζεται σοβαρή δοκιμή για το διαπιστώσεις. Τα έχω πάρει ξανά και τα δουλεύουμε και για φορτηγό πάντως, (αν και χωρίς λαμπιόνια λεντ στους ακροδέκτες το ζεύγος που έχω), είναι επαναλαμβανόμενη προσφορά.

έδιτ
Για ΙΧ σειράς είναι άνευ ουσίας η συζητηση.
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#443059
dstou έγραψε:Φορτηγό Mερσεντέ 814 ξεκινάμε με αυτά τα καλώδια, και το σηκώνει στον αέρα.

Εικόνα



Πολύ ωραίο φορτηγό, μανιτζέβελο :inlove:
Με τόσο μικρό ωφέλιμο, πως και δεν έχει παπαγάλο ?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443070
otso έγραψε:
21 quadra έγραψε:Ένα jump starter είναι μεν ακριβότερο αλλά είναι επίσης απείρως πρακτικότερο και χρησιμότερο.

http://www.ebay.co.uk/itm/12V-82800mAh- ... 0005.m1851


Σωστος , απο τοτε που ειχε κανει επικη παρουσιαση ο fubar μου τρεχουν τα σαλια κι ακομα δεν εχω παρει .

ΤΙ να πρωτοπαρω; πηρα ηλεκτροκολυση χθες , κοιταω την παλια μου τον μηλιωνη που μεγαλωσαμε μαζι και σφιγγεται η καρδια μου.


Με τις χάλκινες του Μηλιώνη μεγάλωσαν γενιές μαστόρων.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#443071
otso έγραψε:Τωρα με πεθανες , εγω το ονειρευμουνα πιο πολυ για κανα τρακτερ , σε αυτοκινητο χλωμο να συμβει. τωρα τα πρωινα εχει 7 βαθμους παω να βαλω μπροστα γγγ αργα αργα η μιζα . Εγω επρεπε να παω για δουλεια ομως . Για μπαταρια η μιζα θα χασω 2 μερες .Με αυτο θα το εβαζα αμεσως .
Τι παθαινει χαλαει η μπαταρια του; στο jump starter εννοω.


Οι μπαταρίες πια στα αυτοκίνητα κρατάνε 3-4 χρόνια και είσαι γύρω στο 100ρικο, αν κρατήσει το jump starter των 50€ 2 χειμώνες και μόνο το ψάξιμο για 2η μπαταρία, το κουβάλημα, κλπ μια χαρά είναι η ευκολία του, άσε που αν το χρησιμοποιείς και σε άλλες ελαφρύτερες δουλειές για να μη μένει αδρανές μπορεί να κρατήσουν οι μπαταρίες του περισσότερο, γιατί αν το πάρεις το φορτίσεις και το βάλεις στο ντουλαπάκι για 2 χρόνια χωρίς χρήση, καλά να πάθεις αφού έπρεπε να το περιμένεις ότι θα αδειάσουν οι μπαταρίες του.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#443083
dstou έγραψε:Δεν γνωρίζω τη σύσταση που έχει το καλώδιο του Λιντλ, αλλά δεν είναι όλα τα CCA απλώς με μια λεπτή επίστρωση χαλκού απέξω. Αυτός εδώ π.χ. πουλάει καλώδια CCA με 10% ή 15% χαλκό κ.ο., που δείχνει να είναι τυπικό νούμερο για τέτοια καλώδια. Είναι σχετικά σοβαρό ποσοστό για να επηρεάσει και την συνολική αγωγιμότητα του καλωδίου.

https://www.kanthal.com/en/products/materials-in-wire-and-strip-form/wire/conductive-wire/copper-clad-aluminium-overview/


Σε κάθε περίπτωση τίποτα δεν τεκμηριώνει αυτή τη στιγμή ότι τα εν λόγω καλώδια δεν είναι καλά, χρειάζεται σοβαρή δοκιμή για το διαπιστώσεις. Τα έχω πάρει ξανά και τα δουλεύουμε και για φορτηγό πάντως, (αν και χωρίς λαμπιόνια λεντ στους ακροδέκτες το ζεύγος που έχω), είναι επαναλαμβανόμενη προσφορά.

έδιτ
Για ΙΧ σειράς είναι άνευ ουσίας η συζητηση.


Μα δέν είπα πουθενά οτι τα καλώδια δέν είναι καλά. Το οτι έχουν CCA αντί για καθαρό χαλκό δέν είναι πρόβλημα απο μόνο του, αρκεί να έχει μεγαλύτερη διατομή για να αντισταθμίσει την αυξημένη αντίσταση.

Κλασσική απάτη σε κινεζοπροιόντα είναι να βάζουν CCA της ίδιας διατομής με χαλκινο καλώδιο, οπότε τελικά να έχει μειωμένη ικανότητα ρεύματος.

Το Lidl βέβαια δέν κάνει τέτοιες απάτες. Απο περιέργεια θα πάω να τα αγοράσω.

Οσο για τα καλώδια, μήν σε μπερδεύει το κατ όγκον. Μία μικρή αύξηση της διατομής αυξάνει κατα πολύ τον όγκο, όμως για την αντίσταση είναι η διατομή που μετράει.

Δές στην αριστερή στήλη του λινκ τα αντίστοιχα νούμερα αγωγιμότητας για τα καλώδια καθαρού αλουμινιου και καθαρού χαλκού. For all intents and purposes, τα CCA έχουν ίδια ηλεκτρικά χαρακτηριστικά με τα αλουμινένια καλώδια.
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#443087
fubar.gr έγραψε:Το Lidl βέβαια δέν κάνει τέτοιες απάτες. Απο περιέργεια θα πάω να τα αγοράσω.

Το αίτημα για fubar-certified quality control είναι παλλαϊκό. :yahoo: