Για θέματα γενικού ενδιαφέροντος, εκτός μηχανοκίνητων...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#435974 Διπύθμενο εννοούσα double hull και όχι την κλασσική έννοια του deep tank, λάθος δικής μου έκφρασης.

Η αναφορές που διάβασα το πρωϊ από έναν εμπειρογνώμονα που θα καταθέσει ( αν κληθεί ) όπως είπε είναι ότι άνοιξαν 3 βάνες για να βάλουν νερό μέσα να το ισορροπήσουν και η 1 βάνα κόλλησε.

Αυτά είναι περίεργα πράγματα, 2 άτομα μόνο καί όχι όλο το πλήρωμα στο πλοίο να θελήσουν να κάνουν μια δουλειά που έπρεπε να είναι stand by και η μηχανή και η κουβέρτα, και ειδικά όταν πρίν λίγες ώρες το φόρτωσαν γιατί δεν έκανε την κατανομή του φορτίου την ώρα της φόρτωσης ώς ώφειλε ο γραμματικός ? Και γιατί όταν κόλλησε η βάνα δεν ειδοποίησαν αμέσως το λιμεναρχείο αλλά πήραν τον ιδιοκτήτη τηλέφωνο πρώτα και όχι το λιμεναρχείο που ώφειλε εκείνο να έχει άμεσα τον 1ο λόγο σε μια τέτοια περίπτωση ?

Όσοι γνωρίζουν λίγα πράγματα από βαπόρια και θάλασσες και όσοι είναι στην πετρελαιεύση καταλαβαίνουν ότι κάτι δεν έχει γίνει σωστά επί τούτου και όχι από τυχαίο γεγονός ή ατύχημα.

Καλό είναι να αγαπάμε και να προστατεύουμε τον κλάδο μας ( εγώ ακόμα τον θεωρώ κλάδο μου ) αλλά τα περίεργα και κουφά να ελέγχονται όταν πρόκειται για την μέγιστη ζημιά όπως είναι η ρύπανση των ακτών.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#436001 Εχω ακούσει και διαβάσει πολλούς "εμπειρογνώμονες" αυτές τις μερες Παναγιώτη...ακόμα ειναι νωρίς για συμπεράσματα. Αυτο λεω εγω...

Να θυμίσω πάλι το Σάμινα...έπρεπε οι υδατοστεγης πόρτες να ειναι κλειστές, δεν ηταν αρα το έκαναν σκόπιμα...ετσι έλεγαν τότε.

Δεν ξέρω σε τι βανες αναφέρεται αυτος που διάβασες, αλλα σημερα συνηθίζεται λόγω πίεσης χρόνου, καποιες διαδικασίες να ολοκληρώνονται μετα τον απόπλου.
Οσο για το άλλο που αναφέρεις, αν είχαν όπως λες κάποιο τεχνικό πρόβλημα, το γραφείο θα καλούσαν, οχι το λιμενικό, το οποίο ειδοποίησαν, όπως λέγεται έγκαιρα, οταν το πλοίο άρχισε να βυθίζεται.

Η δίκη μου πρώτη ανάγνωση πάντως δεν δείχνει κάτι άλλο απο ατύχημα..υπήρξαν λάθη; σαφώς, χωρίς λάθη δεν θα γινόταν το ατύχημα!

Χρησιμοποιούμε έναν όρο τα τελευταία χρονια για να περιγράψουμε μια κατάσταση..complacency..ειναι η κυρία αιτία για ατυχήματα. Εφησυχασμός, οταν γίνετε κάτι εντελώς διαδικαστικά επειδή το εχουμε ξανακάνει άπειρες φορές...δυστυχώς μια παραμετρος να διαφοροποιηθεί, ειναι αρκετή για να σε πιάσει ανέτοιμο... γιατι οι καταστάσεις δεν ειναι τελικα ποτε ίδιες!


Τωρα προσωπικά, δεν με ενδιαφέρει να υποστηρίξω τον κλάδο. Άλλωστε πλοία με άδεια να κάνουν παράκτιες πλόες, δεν ειναι και ο κλάδος μου. Λεω απλώς αυτα που αντιλαμβάνομαι απο εμπειρία στο χώρο γενικότερα. Κι αν τελικα το βούλιαξαν επίτηδες, όπως και στο παρελθόν, θα αποκαλυφθεί. Αλλα αυτη τη στιγμη δεν φαίνεται κάτι τέτοιο...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#436145 Το οτι βρηκαν ποσοτητες λαθραιου μαζουτ σε αυτο που πηγε να αντλησει απο το βουλιαγμενο!!!! μας λεει κατι??. επισης ειπαν οτι το βουλιαγμενο ειχε παρει 1800 τονους απο τα δυηλιστηρια και ειχε 2500 μεσα στο ερμα?? λεει κατι, ρωταω τους ειδικους πρωτα απο ολα... εσεις πιστευετε οτι οι τελωνιακοι στα δυηλιστηρια ειναι αθωες περιστερες?? στη σεντρα ολοι.....!!!! λογαριασμοι, ποθεν εσχες ολα....
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#436192
224v έγραψε:Το οτι βρηκαν ποσοτητες λαθραιου μαζουτ σε αυτο που πηγε να αντλησει απο το βουλιαγμενο!!!! μας λεει κατι??. επισης ειπαν οτι το βουλιαγμενο ειχε παρει 1800 τονους απο τα δυηλιστηρια και ειχε 2500 μεσα στο ερμα?? λεει κατι, ρωταω τους ειδικους πρωτα απο ολα... εσεις πιστευετε οτι οι τελωνιακοι στα δυηλιστηρια ειναι αθωες περιστερες?? στη σεντρα ολοι.....!!!! λογαριασμοι, ποθεν εσχες ολα....


Δεν θα βγεί ποτέ κανείς στην σέντρα γιατί το χρήμα μοιράζεται για να μην ανακατευτεί η τράπουλα.

1990-1994 είχα την ευθύνη ενός μηχανοκίνητου γιώτ 18 μέτρων, Κυριακή απόγευμα σταματάγαμε στην Αίγινα για τελευταίο σταθμό κατά την επιστροφή και επιστρέφαμε Αθήνα δευτέρα πρωϊ. Το δέναμε στον μοναδικό άδειο χώρο κάτω από το λιμεναρχείο, στο σημείο εκείνο απαγορεύεται γιατί δένει το καραβάκι που πάει Αγκίστρι, μόλις αράζαμε βγαίναν από τα μπαλκόνια οι λιμενικοί και φώναζαν να το πάρουμε από εκεί, ο ιδιοκτήτης που ήξερε τα κόλπα γιατί ήταν χωμένος στα του λιμανιού του πειραιά τους έλεγε, παιδιά μέχρι το πρωϊ στις 07.00 θα μείνω και θα αργότερα πάρω πετρέλαιο εδώ από το δικό σας, ( στι λιμάνι τριγυρνάνε 2-3 φορτηγάκια που δίνουν πετρέλαιο στα σκάφη ) οπότε ηρεμούσαν τα πράγματα και αμέσως γύριζε το σκηνικό, κάθισε καπετάνιο μου και θα σου το προσέχουμε εμείς.

Αν κατάλαβες τι γινόταν από τότε έτσι ?
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#436223
224v έγραψε:Το οτι βρηκαν ποσοτητες λαθραιου μαζουτ σε αυτο που πηγε να αντλησει απο το βουλιαγμενο!!!! μας λεει κατι??. επισης ειπαν οτι το βουλιαγμενο ειχε παρει 1800 τονους απο τα δυηλιστηρια και ειχε 2500 μεσα στο ερμα?? λεει κατι, ρωταω τους ειδικους πρωτα απο ολα... εσεις πιστευετε οτι οι τελωνιακοι στα δυηλιστηρια ειναι αθωες περιστερες?? στη σεντρα ολοι.....!!!! λογαριασμοι, ποθεν εσχες ολα....


Είχε το βουλιαγμένο λαθραίο; ποιος το είπε;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#436249 το ότι φορτωσε 1800 τονους δεν παει να πει ότι ηταν εντελως αδειο,πριν φορτωσει στα ελπε.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#436252
dimviii έγραψε:το ότι φορτωσε 1800 τονους δεν παει να πει ότι ηταν εντελως αδειο,πριν φορτωσει στα ελπε.


δεν ειχε χαρτια για την αλλη ποσοτητα!!! θα επρεπε να εχει δεν σου βρισκονται ετσι 700 τοννοι!!!.

Το "πρασινο" πλοιο της EΜS ηταν σε αποστολη!!!! που??? μετεφερε πετρελαιο στην Κυπρο!!!!!! Μα δεν καταλαβαινετε τι συμβαινει... Ειπαν οτι θα πανε να ψαξουν 10 χρονια πισω ολους που ηταν σε Τελωνια στα ΕΛΠΕ, στα καραβια και στις πληρωμες που γινοντουσαν ωστε να βρουν τα λεφτα και ποιος τα πληρωνε!!!!. Μακαρι να ειναι η ευκαιρια για τον ΣΥΡΙΖΑ να τους αποκαλυψει....ολους αυτους... και να κερδισουν οπως λενε τα 5 δις φοροδιαφυγη απο αυτο το λαθρεμποριο..
Άβαταρ μέλους
By 224v
#436255
Zeus έγραψε:
224v έγραψε:Το οτι βρηκαν ποσοτητες λαθραιου μαζουτ σε αυτο που πηγε να αντλησει απο το βουλιαγμενο!!!! μας λεει κατι??. επισης ειπαν οτι το βουλιαγμενο ειχε παρει 1800 τονους απο τα δυηλιστηρια και ειχε 2500 μεσα στο ερμα?? λεει κατι, ρωταω τους ειδικους πρωτα απο ολα... εσεις πιστευετε οτι οι τελωνιακοι στα δυηλιστηρια ειναι αθωες περιστερες?? στη σεντρα ολοι.....!!!! λογαριασμοι, ποθεν εσχες ολα....


Είχε το βουλιαγμένο λαθραίο; ποιος το είπε;


Το απομακρυναν απο την αντληση... εδω και 48 ωρες δεν γινεται αντληση απο το βουλιαγμενο!!! παρεπεμψαν τον πλοιαρχο και αλλους στον εισαγγελεα...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#436264 Από ότι έλεγαν χθές, αυτό που αντλούσε το πετρέλαιο από το βουλιαγμένο είναι φορτωμένο στη ράδα των ΕΛΠΕ και δεν το αφήνουν να ξεφορτώσει γιατί είχαν λήξει τα πιστοποιητικά του, εκεί του βρήκαν και την αδήλωτη ποσότητα και συνέλαβαν τον καπετάνιο και τον Α! μηχανικό, έτσι έλεγαν στα κανάλια, τώρα τι ισχύει και τι όχι τρέχα γύρευε, επίσης έλεγαν ότι η EMS έχει 16 πλοία για την εξυπηρέτηση παρόμοιων περιστατικών των μελών της Ε.Ε και είπε η εκπρόσωπος της ότι η Ελλάδα μας ειδοποίησε 3.5 ημέρες μετά το περιστατικό αργά το βράδυ και το επόμενο πρωϊ στις 10.00 το πλοίο τους ήταν εδώ, εμείς δεν βρίσκουμε άκρη όπως και την αλήθεια με τις δηλώσεις, μεταφέρουμε ότι ακούμε και ότι διαβάζουμε από τα μέσα.

Η αντιπολίτευση έχει βούτυρο στο ψωμί της και στριμώχνει την κυβέρνηση, το υπουργείο του κουλουμπή και η κυβέρνηση τα έχει κάνει μαντάρα από ότι φαίνεται, και εμείς έχουμε χάσει ένα Σαρωνικό, αυτή είναι η μόνο απτή και θλιβερή πραγματικότητα, για μια ακόμα φορά ο κρατικός μηχανισμός δείχνει ότι είναι επανδρωμένους με πολλούς ανίκανους σε καίριες θέσεις, οι φελλοί έχουν πιάσει όλα τα πόστα και δεν μπορούν να συντονιστούν για πολλούς και διάφορους λόγους, εκτός από την ασχετοσύνη τους και την γραφειοκρατική αργοπορία στην εξίσωση μπαίνουν και οι κομματικοί λόγοι νομίζω εγώ, και δεν εννοώ τους τωρινούς του ΣΥΡΙΖΑ, η πληγή με τους ανίκανους είναι χρόνια και αιμορραγεί συνέχεια, οι πράξεις τους αυτό δείχνουν, σε κάθε έκτακτο γεγονός που χρίζει άμεσης αντιμετώπισης χάνουν την μπάλα.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#436320 Μερικές διευκρινίσεις...
Το βουλιαγμένο δεν εχει αναφερθεί πουθενά οτι ειχε λαθραία. Πρώτη φορά το ακούω και δεν το βρηκα και πουθενά.
Αν και 700 τόνοι ειναι πολλοί, μην ξεχνάμε οτι πέραν του φορτίου το πλοίο εχει και κάποιες ποσότητες για δίκη του χρήση.

Η αντίδραση της ΝΔ ειναι καθαρά πολιτική. Η πραγματικότητα διαφέρει. Η EMSA προσφέρει επικουρικά βοήθεια σε περίπτωση που της ζητηθεί. Δεν ειναι υποχρεωτική η συνδρομή της. Εχει ναυλωμένα πλοία, τα οποία βρίσκονται σε στρατηγικά σημεία ώστε να μπορέσουν να βοηθήσουν κράτη μέλη. Απο τα 16 που αναφέρθηκαν, ένα ειναι στην περιοχή μας, αυτο που κλήθηκε. Το πλοίο ειχε άλλες εμπορικές δραστηριότητες τις οποίες τερμάτισε οταν ειδοποιήθηκε. Δεν υπάρχει κάτι μεμπτό, και ειναι τεράστιο φάουλ της αντιπολίτευσης να επιμένει σε αυτο. Επίσης ξεμπροστιαζοντε τα μέσα που παίζουν αντιπολίτευση με τον τρόπο που εντέχνως κρύβουν αυτές τις λεπτομέρειες...

Υποτίθεται λοιπον οτι υπάρχει κάποιος σχεδιασμός, και τα μέσα ώστε αυτος να εφαρμοστεί. Διαχωρίζοντας το ατύχημα απο τη ρύπανση, βλέπουμε οτι εγινε λανθασμένη αρχική εκτίμηση της κατάστασης απο το επιτελείο του λιμενικού. Αν αποδειχθεί οτι ολα έγιναν βάσει του σχεδίου, τότε ειναι προφανές οτι αυτο πρεπει να αναθεωρηθεί, εκτός αν προκύψει οτι αντιμετώπισαν σημαντικές τεχνικές δυσκολίες.

Να θυμίσω οτι το Heavy Fuel Oil (HFO), δεν ειναι ρευστο οταν βρίσκεται αποθηκευμένο, και για να μετακινηθεί χρειάζεται προθέρμανση ( μιλαμε ελάχιστη θερμοκρασία μεταφοράς 35 βαθμούς) η οποία γίνεται μέσω σωλήνων ατμού στις δεξαμενές. Κατα συνέπεια και εφόσον δεν υπάρχει ρήγμα, η όποια διαρροή ειναι πολυ αργή μέσω των εξαεριστικων των δεξαμενών, τα οποία και σφραγίζονται απο τους δύτες σε αυτές τις περιπτώσεις. Προφανώς το Marine Gasoil (MGO) που ειναι ρευστο ειναι πιο άμεσα επικίνδυνο να διαρρεύσει. Νομιζω βγαίνει εύκολα συμπέρασμα για το τι μπορεί να εκτιμήθηκε λάθος...

Βάλτε μου τωρα και ταμπέλα συριζαιου ( το άκουσα κι αυτο :dizzy: ) αλλα με ολα τα παραπάνω ευθύνη του υπουργού άμεση δεν προκύπτει. Έμμεσα λόγω επιλογής του επιτελείου (αν ισχύει) μπορει. Εκει που έχασε την μπάλα και ειναι εκτεθειμένοι ολοι στην κυβέρνηση ειναι σιγουρα επικοινωνιακά...
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#436322 Δια, ειναι μαλλον δεδομενο οτι υποεκτιμηθηκε το περιστατικο. Απο κει και περα δεν εχει νοημα να ασχολεισαι με το καθε ψυχακι της νουδους, απλα εγραψες πεντε πραγματα που γνωριζεις απο μεσα. Για μενα παντως αν εγινε τετοια ζημια μεσα στα ποδια μας, φαντασου ποσο απροετοιμαστοι ειμαστε αν γινει κατι παρομοιο σε απομακρυσμενο σημειο με καιρο...
Άβαταρ μέλους
By melos86
#436423
Zeus έγραψε:Μερικές διευκρινίσεις...
Το βουλιαγμένο δεν εχει αναφερθεί πουθενά οτι ειχε λαθραία. Πρώτη φορά το ακούω και δεν το βρηκα και πουθενά.
Αν και 700 τόνοι ειναι πολλοί, μην ξεχνάμε οτι πέραν του φορτίου το πλοίο εχει και κάποιες ποσότητες για δίκη του χρήση.

Δεν αναφερεται αλλα υπονοειται...
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=901737
Και με δεδομενο οτι ο πλοιοκτητης ειχε αλλες δυο καταδικες πρωτοβαθμια για λαθρεμπορια οι οποιες ακυρωθηκαν στο εφετειο δημιουργει το καταλληλο περιβαλλον για υποθεσεις η οποιες ομως εχουν βαση!
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#436527 Eγώ δεν κατανοώ την τήρηση κατά γράμμα του νόμου όσον αφορά στην λήξη των πιστοποιητικών του πλοίου που έκανε την άντληση από το Αγία Ζώνη, δεν μπορούσαν να δώσουν μια εβδομάδα παράταση να τελειώσει την άντληση την στιγμή που δεν υπήρχε άλλο έτοιμο πλοίο να αναλάβει άμεσα αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο της συνέχισης της ρύπανσης ?

Εδώ έχει γίνει κουρελόχαρτο το Σύνταγμα της χώρας κυρίως από τον Βαγγέλα τον Πάκη και τους τωρινούς, στα πιστοποιητικά κολλήσανε ? Έλα νινί στον τόπο σου με τους Ελληνες γραφειοκράτες, εκτός και αν συντρέχουν άλλοι λόγοι, πολιτικοί πχ για να εκθέσουν και άλλο την κυβέρνηση αδιαφορώντας για την περαιτέρω μόλυνση του Σαρωνικού, αλλά δεν με ξαφνιάζει αν συμβαίνει αυτό, έχουμε γνωρίσει μεγαλύτερες καταστροφές σαν κοινωνία στην επί χρόνια διαρκή κόντρα των κομμάτων εξουσίας.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#437051 Εντυπωσιακή κατασκευή και τι κόστος ! 17 χρόνια κράτησε η κατασκευή μέχρι την πλήρη ολοκλήρωση του

https://www.youtube.com/watch?v=QoOd1w0NjWI

https://www.youtube.com/watch?v=MM9QneFnPX0

Η ιστορία του

https://en.wikipedia.org/wiki/French_fr ... ione_(1779)
Άβαταρ μέλους
By dimik
#437065 Και μιλάμε απλά για μια φρεγάτα των 32 κανονιών, που να έφτιαχναν κανένα πλοίο της γραμμής με 74 έως 100+ κανόνια :lipsealed:

Τα πλοία της εποχής ήταν πραγματικά εντυπωσιακά δεδομένης της τεχνολογίας που υπήρχε, τόσο ως κατασκευές όσο και σαν λειτουργία, πληρώματα κλπ.