Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#410573
bill33 έγραψε:Μην μπερδεύεις τον ανεμιστήρα με το κομπρεσερ.


Δε παιζει ρολο δηλαδη οταν ανεβαζεις τον ανεμιστηρα σε μεγαλυτερη σκαλα? Δε θα βαλει αυτο παραπανω "φορτιο" στον κομπρεσσορα να δουλεψει εντονοτερα?
Άβαταρ μέλους
By 224v
#410575 Έχοντας το μοντέλο του συμπιεστού εύκολα βρίσκεις στο ιντερνέτ ποιοι τον επισκευάζουν βεβαίως πρέπει. Να βάλεις άλλον επάνω ώστε να έχεις τον ιμάντα να γυρίζει ταιριάζει, σωστά.. Αλλιώς αλλάζεις και ιμάντα προσωρινά...
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#410579
224v έγραψε:Έχοντας το μοντέλο του συμπιεστού εύκολα βρίσκεις στο ιντερνέτ ποιοι τον επισκευάζουν βεβαίως πρέπει. Να βάλεις άλλον επάνω ώστε να έχεις τον ιμάντα να γυρίζει ταιριάζει, σωστά.. Αλλιώς αλλάζεις και ιμάντα προσωρινά...


Ο ιμαντας εχει αλλαχτει πριν καιρο ηταν στο προγραμμα του service πριν κανα 3 χρονια νομιζω. Τωρα το μοντελου του συγκεκριμενου συμπιεστη δε τον ξερω αλλα θα το ψαξω. Τα περισσοτερα πραγματα απανω στο αυτοκινητο που συνεργαζοταν τοτε η ford ειναι motorcraft.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#410617
Mad_Max_Geo έγραψε:
bill33 έγραψε:Μην μπερδεύεις τον ανεμιστήρα με το κομπρεσερ.


Δε παιζει ρολο δηλαδη οταν ανεβαζεις τον ανεμιστηρα σε μεγαλυτερη σκαλα? Δε θα βαλει αυτο παραπανω "φορτιο" στον κομπρεσσορα να δουλεψει εντονοτερα?


O κομπρέσσορας του κλιματισμού στο αμάξι έχει 5-7ακτινικά έμβολα επάνω σε ένα ας το πούμε στρόφαλο, είναι μια έξυπνη λοξή διάταξη ( ένας δίσκος ) που κατά την περιστροφή του φέρνει σταδιακά ένα - ένα τα έμβολα σε φάση συμπίεσης.

Όλη αυτή η διάταξη παίρνει κίνηση από τον εξωτερικό ιμάντα τύπου Multi V, η τροχαλία τώρα που γυρίζει από τον ιμάντα στο εσωτερικό της έχει ένα συμπλέκτη, αυτός ενεργοποιείται με ρεύμα που διαρρέει ένα ηλεκτρομαγνήτη και συμπλέκειτην τροχαλία με τον κομπρέσσορα, ο συμπλέκτης τώρα αποτελείται από 2 μέρη, το ένα είναι επάνω στον ηλεκτρομαγνήτη και το άλλο επάνω σε αυτόν τον πχ στρόφαλο, τα δύο αυτά μέρη του συμπλέκτη ( είναι 2 μεταλλικοί δίσκοι ) έχουν μια απόσταση μεταξύ τους, πχ 0.5mm, όταν με την χρήση υπάρχει φθορά στους δίσκους η μεταξύ τους απόσταση μεγαλώνει και η εφαρμοζόμενη δύναμη από τον ηλεκτρομαγνήτη επάνω στον δίσκο που κινείται δεν είναι τόσο ισχυρή όσο πρίν την φθορά, τότε αρχίζει ο ένας δίσκος να γλυστράει( πατινάρει ) επάνω στον άλλο και η σύμπλεξη τους δεν μπορεί να υπερνικήσει το φορτίο που έχει ο κομπρέσορας, οπότε πέφτει η απόδοση του μέχρι στο σημείο να μην κομπλάρουν καθόλου οι δίσκοι και να γυράει η τροχαλία και όχι ο κομπρέσορας.

Είναι ακριβώς το ίδιο φαινόμενο με τον χαλασμένο δίσκο του αμπραγιάζ στο σαζμάν αλλά με άλλα υλικά κλπ.

Υπάρχει και ένας νεότερος τύπος χωρίς ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη ενσωματωμένο στην τροχαλία, εδώ ο ηλεκτρομαγνήτης βρίσκεται στον άξονα του κομπρεσέρ μαζί με ένα ελατήριο και ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα και τη ροή του ψυκτικού υγρού αλλάζει την θέση του δίσκου που κινεί τα έμβολα, από την τελείως λοξή του θέση ( πχ 40ο ) σε σχεδόν τελείως κάθετη θέση ώστε τα έμβολα να κινούνται ελάχιστα ( κομπρεσέρ μεταβλητής χωρητικότητας ).

Η μεταβολή αυτή είναι συνεχώς ρυθμιζόμενη αυτόματα όπως είπα παραπάνω για εξοικονόμηση ενέργειας ειδικά σε μικρούς κινητήρες και πιο ειδικά στο ρελαντί.

Οπότε πρέπει να γνωρίζουμε τι τύπο κομπρεσέρ έχουμε στο αμάξι μας.

Εδώ είναι ένα κομπρεσέρ παλαιού τύπου και δείχνει ο μάστορας πως λειτουργεί ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης

https://www.youtube.com/watch?v=RFC5jMhUm4s

Εδώ είναι ένα βίντεο που δείχνει την λειτουργία των νέου τύπου συμπιεστών μεταβλητής χωρητικότητας

https://www.youtube.com/watch?v=DPuYF0eNK6M

Ελπίζω να μην υπάρχουν απορίες τι κάνει ο συμπιεστής και τι κάνει ο ανεμιστήρας που όπως είπαν και πιο πάνω δεν έχει σχέση το ένα εξάρτημα με το άλλο, ο συμπιεστής συμπιέζει το ψυκτικό υγρό και ο ανεμιστήρας αναλαμβάνει να περάσει αέρα μέσα από την σερπατίνα, ο άερας περνώντας σπό τα στοιχεία της σερπατίνας ψύχεται ενώ τα στοιχεία της σερπατίνας τα ψύχει ο συμπιεστής με την συνεχή κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού ( συμπίεση, θέρμανση, αναστροφή του κύκλου κλπ )
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#410764 Αντωνη σε ευχαριστω πολυ για την εξηγηση του κομπρεσερ. Το δικο μου ειναι παλαιου τυπου, οπως ειναι στο πρωτο βιντεο, απλα νομιζα πως οσο πιο πολυ ανεβαζαζεις τον ανεμιστηρα, τοσο πιο πολυ θα χρειαζεται να δουλεψει ο κομπρεσσορας (ενα πραγμα σαν να πατας γκαζι, οσο πιο απλα μπορω να το εξηγησω). Θα προσπαθησω να φτιαξω ενα βιντεο, να σας εξηγησω πανω κατω το προβλημα εικονικα με θερμομετρο στους αεραγωγους και παει λεγωντας να μου πειτε. Στο Αγγλικο φορουμ των ford, μου ειπαν πως μαλλον δε κραταει πιεση το συστημα και γινεται αυτο το πραγμα, αλλα απο οσο θυμαμαι οταν το ειχα γεμισει με φρεον, οι πιεσεις του κομπρεσσερ ηταν φυσιολογικες, αν και δε χανω κατι να το δοκιμασω παλι.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#411135 Λέω να πάω το κόρσα εδώ. Έχει κανένας feedback; η τιμή καλή δεν είναι; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#411837 Αυτά τα σπρέι καθαρισμού που τα βάζεις κάτω από το ντουλαπάκι για τον καθαρισμό του. Α/C κάνουν δουλειά;

< Note >
Άβαταρ μέλους
By drdino
#411853 Εξαρτάται από το πόσο χάλια είναι η εβαπορέτα, εγώ έχω χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο αλλά σίγουρα ο αφρός που ψεκάζει κανείς κατευθείαν στην εβαπορέτα κάνει περισσότερη δουλειά. Φίλτρο καμπίνας να αλλάξεις μετά επίσης.
Άβαταρ μέλους
By Obelix
#411989 Tip :
Πριν ρίξετε καθαριστικό στην εβαπορέτα θα δουλεύετε καλοριφέρ φουλ για να στεγνώσει καλά. Αν ρίξετε υγρό απευθείας θα το αφήσετε όσο περισσότερο μπορείτε να δράσει πριν ξανά ανάψετε τον a/c.
Αν βάλετε αυτό το σπρέι, πάλι το ίδιο, καλό στέγνωμα της εβαπορέτας πριν την εφαρμογή με το καλοριφέρ . Εγώ την ριχνω χωρις a/c, ανακύκλωση και μοτέρ στο ένα.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By blackpug106
#412060
Obelix έγραψε:Tip :
Πριν ρίξετε καθαριστικό στην εβαπορέτα θα δουλεύετε καλοριφέρ φουλ για να στεγνώσει καλά. Αν ρίξετε υγρό απευθείας θα το αφήσετε όσο περισσότερο μπορείτε να δράσει πριν ξανά ανάψετε τον a/c.
Αν βάλετε αυτό το σπρέι, πάλι το ίδιο, καλό στέγνωμα της εβαπορέτας πριν την εφαρμογή με το καλοριφέρ . Εγώ την ριχνω χωρις a/c, ανακύκλωση και μοτέρ στο ένα.

< Note >


Δουλευει το μοτερακι της ανακύκλωσης στην μπανανα? Θαυμα ΘΑυμα :thumbsup: :thumbsup:
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#412070
drdino έγραψε:Εξαρτάται από το πόσο χάλια είναι η εβαπορέτα, εγώ έχω χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο αλλά σίγουρα ο αφρός που ψεκάζει κανείς κατευθείαν στην εβαπορέτα κάνει περισσότερη δουλειά. Φίλτρο καμπίνας να αλλάξεις μετά επίσης.


Κυρίως για να μην φτάσει στο σημείο να γίνει χάλια. Το φίλτρο συγκρατεί μέρος του σπρέι και γι αυτό χρήζει αλλαγής;
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#413731 Το Σάββατο ο κλιματισμός της BMW σταμάτησε να λειτουργεί! :rant:
Η :inlove: μου είπε πως είχε παρατηρήσει πως δεν έβγαζε αρκετή δροσιά τις τελευταίες μέρες, αλλά το Σάββατο δεν έβγαζε καθόλου! Δοκίμασα άνοιξε κλείσε, έπαιξα με θερμοκρασίες κλπ, τίποτε. Ούτε ακούω κάτι όταν ανοιγοκλείνω το κουμπί, αλλά δεν θυμάμαι και να άκουγα ποτέ είναι η αλήθεια (εννοώ τον συμπλέκτη του κομπρεσέρ...)
Παίζει να έχασε τόσο απότομα το φρέον; Φοβάμαι πως όχι... :help:
Κάτι μου λέει πως το πρόβλημα είναι αλλού και μάλλον στον συμπιεστή.
Έχει να προτείνει κάποιος κάποιο συνεργείο που ασχολείται με A/C στην ευρύτερη περιοχή Γαλατσίου (και πέριξ) για να ρίξει μια ματιά, πριν καταφύγω πάλι στην αντιπροσωπεία;
:help: :s_empathy
Άβαταρ μέλους
By drdino
#413733 Παίζει να έχασε απότομα, αλλά παίζει και σιγά σιγά να έπεσε σε τέτοιο επίπεδο που να μην κομπλάρει τον συμπιεστή για λόγους ασφαλείας. Το carly δεν δείχνει πίεση;
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#413736
drdino έγραψε:Παίζει να έχασε απότομα, αλλά παίζει και σιγά σιγά να έπεσε σε τέτοιο επίπεδο που να μην κομπλάρει τον συμπιεστή για λόγους ασφαλείας. Το carly δεν δείχνει πίεση;

Δεν το κοίταξα με το Carly. Έχει κάτι που μπορεί να με βοηθήσει να βγάλω άκρη; :sorry:
Λαμπάκια κλπ δεν έχει βγάλει πάντως... Αυτό με το interlock του συμπιεστή, δεν το είχα σκεφτεί καθόλου, ευχαριστώ πολύ!
:thumbsup:
Θα του ρίξω μια ματιά μόλις γυρίσω σπίτι.
Ψάχνω κάτι συγκεκριμένο;